Als je klaar bent weet je ook gelijk waar je een tekort aan hebt. Dat gaat op de boodschappenlijst en dan gericht shoppen. Is niet makkelijk, ben er al 5 jaar op deze manier mee bezig en heb het nu pas écht goed in de vingers.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ik vind dit eigenlijk best eng... Ik weet dat ik best wat kleding heb hangen die ik maar heel weinig draag, die misschien een 6je is. Maar ik vind het op een of andere manier toch ook wel lastig om het weg te doen.
IrisDH schreef:Voor diegene die zich afvraagt of Je Huis Op Orde werkt, voor de mensen uit de laatste aflevering (woensdag 18 januari) heeft het best gewerkt!
https://www.destentor.nl/zwolle/jeroen- ... I18Aj9UL6A
@Ir111 ik ga eens kijken of ik vandaag mijn kledingkast zo kan aanpakkenmijn probleem is dat ik heel veel kleding al heeeeel lang heb en er daardoor wat op uitgekeken ben. Door Corona weinig nieuws gekocht en veel thuisgewerkt (en helaas ook kilo’s erbij
)dus werd het al gauw de huispakstijl tijdens werk
dat is nu gelukkig wel weer over maar ik heb moeite met leuke outfits aan te trekken, vooral als we uitgaan. Ik heb niet meer zo’n koninginnen outfit..
Esther_ schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind dit eigenlijk best eng... Ik weet dat ik best wat kleding heb hangen die ik maar heel weinig draag, die misschien een 6je is. Maar ik vind het op een of andere manier toch ook wel lastig om het weg te doen.
Wat vind je daar eng/lastig aan?
Als je daardoor niets of weinig meer hebt dat je naar het werk aan kan oid, dan snap ik dat. Je hoeft ook niet alles in één keer weg te doen/vervangen.
Ik heb nu zo’n 45 items voor heel de herfst/winter. En omdat alles gecombineerd kan worden is dat meer dan genoeg.
Noeps schreef:Leuk! Ik ga de aflevering dit weekend (terug)kijken. Ben je inmiddels begonnen met het opruimen van je kleding?
In het algemeen: het leven is te kort om zesjeskleding te dragen.
denice schreef:Ik vind, los van of het nou wel of niet minimalistisch is, dat kleding je echt een goed gevoel kan geven en je daarom inderdaad alleen al moet kopen wat je echt heel leuk vindt.
germie schreef:Ik heb alleen wat v eel rijbroeken, die zijn soms nog nieuw, maar ja, als je er 5 voor 30 euro in een restantenverkoop in je maat kunt vinden nieuw van het juiste merk in de juiste maat, dan doe je dat.
Ir111 schreef:germie schreef:Ik heb alleen wat v eel rijbroeken, die zijn soms nog nieuw, maar ja, als je er 5 voor 30 euro in een restantenverkoop in je maat kunt vinden nieuw van het juiste merk in de juiste maat, dan doe je dat.
Nou ja, dan doe jij dat. Ik doe dat dus niet. Tenminste, als ik aan minder genoeg heb. Omdat ik geen dingen wil hebben liggen die ik niet gebruik.
Maar dat is ieder zijn ding. Je kunt allemaal op je eigen manier invulling geven aan minimalisme. De met wat minder, de ander met wat meer.
germie schreef:Ik heb alleen wat v eel rijbroeken, die zijn soms nog nieuw, maar ja, als je er 5 voor 30 euro in een restantenverkoop in je maat kunt vinden nieuw van het juiste merk in de juiste maat, dan doe je dat. Dus de komende 10 jaar heb ik geen rijbroeken nodig.