Shadow0 schreef:Ik vind foto's op CV's geen goed idee, omdat het nogal makkelijk uitnodigt tot discriminatie op uiterlijke kenmerken. (Dat gebeurt toch, maar in een daadwerkelijk gesprek is het wel degelijk minder en krijgen andere dingen wel degelijk meer kans dan alleen op een foto.)
Daar wil ik zelf niet aan meedoen, ook niet als het me voordeel geeft.
En wat betreft moeite met LHTB - ja, die zijn er, maar die moeten het dan maar met hun eigen geweten verenigen? Dat ongemak hoef je niet weg te poetsen door vooraf allerlei moeilijke dingen te doen. (Want door dat wel te doen ga je mee in het idee dat je als LHBT verantwoording moet nemen voor de gevoelens van anderen.)
En dat is dus mijn hele idee, je weet dat er mensen zijn die er een negatief oordeel over vellen. Aan de ene kant kun je zeggen 'ach doet me niks', en dat is ook goed. Maar dat kan je juist kansen ontnemen. Het lijkt me gewoon verstandig om het in je achterhoofd te houden, want ook al wil je het niet, discriminatie is gewoon aanwezig, of je man of vrouw bent, blank of gekleurd, piercings hebt of niet, zwart haar, rood haar. Noem het maar.