2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:59

Renske_W schreef:
Ik zat meestal 1 uur in de sportschool en dan 3 a 4 keer per week. :)
Ik ook.

Mijn oplossing tegen snoepen = geen snoep in huis halen en veel alternatieven kopen zoals fruit, gezonde noten, dadels, rijstwafels, nog meer fruit.

@Only2Bianca: handig die website! Sowieso een realitycheck :D

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:03

Supervixen schreef:
Blue_monday 500kcal is aardig wat als lunch als je kilo's kwijt wilt.

2 bruine boterhammen met een plakje kipfilet, een banaan en 200gr snacktomaatjes is bijvoorbeeld nog geen 350kcal.

Oh bij mij is 500 kcal voor een hoofdmaaltijd juist netjes ... val er ook best snel en veel mee af ... voor iedereen weer anders zo blijkt.

Ik zou dan voor een groene salade gaan en geen maaltijdsalade :D

Supervixen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:04

Ja als avondmaaltijd, maar ik dacht dat er lunch bedoeld werd? Dan heb ik niks gezegd :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:14

Vokr mij zou de maaltijdsalade als avondeten zijn.
Omdat ik 2 dagen van 1 tot 8 moet werken. En dan een half uur pauze heb.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:25

Misschien een tip voor de mensen die net als ik soms de neiging hebben om een hele bak ben en jerry naar binnen te werken Haha: de appie heeft nu oppo ijs. Bevat zeer weinig kcal, 38 per 100 ml als ik me het goed herinner en voor zover ik weet ook nog redelijk gezond..

En ik vind het oprecht erg lekker! Vooral de salted caramel.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:28

Blue_Monday schreef:
Ladybird schreef:

Ik zou dan ipv kant en klare maaltijden wel zelf een salade maken! Ik vind de kant en klare dan echt weet een caloriebom. Vergis je daar niet in!

Salades kant en klaar valt reuze mee qua kcal. Alle groene salades kant en klaar zitten onder de 500 bij de jumbo en de maaltijdsalades vallen ook wel mee, had er gister eentje in mijn handen (tonijn vgm) was ook maar 500

Edit: en als je de dressing niet erin doet bespaar je al heel veel kcal! Soms vraag je je af waar de kcal vandaan komen bij zon kant en klaar salade ...

Dat is zeker waar. als avondeten is 500 kcal gewoon goed. Bij mij is het alelen wel zo dat als ik een salade eet, ik na 2 uur gewoon weer honger heb omdat het dan weer weg is zegmaar. Hierdoor ga je dan weer eten en dan is 500 wel veel vind ik. Daarom zou ik er bijv voor kiezen om zelf een salade te maken van bijv. 300 kcal zodat als je savonds thuis komt je nog ruimte hebt evt om een broodje te eten als je nog honger hebt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:31

Wat stop je in die salades dan? Ik zorg altijd dat er naast groente ook wat eiwitten in zitten. Stukjes kip, rauwe ham, parmezaanse kaas of walnoten bijvoorbeeld. Daar hou ik het wel een tijd op vol.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:34

Is een beetje verschillend. ik vind de salade van Sonja bakker erg lekker. koolsalade heet die geloof ik. Daar zit, witte kool, sla, gerookte kip, bieslook en gerookte kip in met een dressingiets die je zelf maakt

Gewone sla heb ik meestal ijsbergsla, gerookt/gebraden kip, ei, komkommer, paprika/tomaat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:42

Nachocheese schreef:
Misschien een tip voor de mensen die net als ik soms de neiging hebben om een hele bak ben en jerry naar binnen te werken Haha: de appie heeft nu oppo ijs. Bevat zeer weinig kcal, 38 per 100 ml als ik me het goed herinner en voor zover ik weet ook nog redelijk gezond..

±38kcal/bolletje, dus per 50ml. Maar het scheelt alsnog heel veel. Je komt nu uit op ±375kcal per bak van 500ml in plaats van ±1250 per bak B&J.

Ik had vandaag een zwak moment (tijd van de maand o.a.) en heb dus inderdaad een bak B&J gegeten, maar ik ga die zeker in gedachte houden voor een volgende keer.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:24

Ik mag van mezelf dit weekend nog even genieten van al het lekkers. Heb net chocolademousse op <3

Moet alleen dit weekend nog werken op mij huidige werk, en vanaf volgende week begin ik ergens anders. Maar ben het zo zat dat ik het er mentaal zwaar mee heb. En ik ben een emotie eter :roll:
Dus dat is ook een doel voor volgend jaar!

Die tip van het ijs klinkt wel goed! Ga dat eens halen voor als we ijs gaan eten :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:27

Ik maak vaak salade met gebakken kipfilet of een blikje tonijn op water. Zwarte bonen bevatten eiwitten en vullen dus die gooi ik er de laatste tijd ook in. Zien er vies uit maar smaken prima :') Gekookt eitje er door, avocado als je nog wat vetten kan gebruiken en soms wat mais. Geen dressing overigens.

Oh en over dir reality check: álles invoeren :') Ik skip wel eens wat qua invoeren als ik 'maar' een chocolaatje neem of 'maar een klein koekje', maar als je het wel invult zit je zo +200kcal. Oeps :=

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:06

Een hele bal B en j eten ? Waar laat je het :wow:

De beste tip tegen snoepen is; niet in huis halen! Gewoon niet doen.
En een moment plannen dat je even mag cheaten. Maar dan dit wel compenseren door iets anders niet te eten bijv. De vraag is of je dit moet doen. Maar even het idee.
Ik ben er zelf namelijk ook niet zo goed in.

Smoesjes komen veel voorbij.
Maar uiteindelijk heb je een doel waar je zelf verantwoordelijk voor ben. En dan moet je je bedenken of je excuses hieraan bijdragen. En de gevolgen daarvan (je doel niet bereiken) dus ook accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:08

Ik kan dat ook met gemak :')

Heb nu niks in huis na alle vreetbuien vandaag (maandelijkse feest) , alleen 2 zakjes wortels . Meer krijg ik niet meer van mijzelf

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:21

Mizora schreef:
Nachocheese schreef:

±38kcal/bolletje, dus per 50ml. Maar het scheelt alsnog heel veel. Je komt nu uit op ±375kcal per bak van 500ml in plaats van ±1250 per bak B&J.

Ik had vandaag een zwak moment (tijd van de maand o.a.) en heb dus inderdaad een bak B&J gegeten, maar ik ga die zeker in gedachte houden voor een volgende keer.

Ja het is volgens mij een redelijk alternatief. Ah Oke, dan had ik het verkeerd onthouden :j

Paar jaar geleden kon ik ook met gemak in 1 keer zon bak op. Nu moet ik er 2 x over doen haha :')

Wilde na de kerst eigenlijk al beginnen met gezonder eten, helaas niet echt gelukt.. te veel lekker nog in huis en helaas ben ik niet sterk genoeg om dat te weerstaan.
Dus 1 januari maar op de weegschaal , die zal niet erg lief zijn.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:22

Ik ga tm maandag ook zondigen haha. Mama kwam vandaag binnen met fragnipane en morgen gaan we de oudejaars menu uittesten :+ Dan oudejaar en dan nog een familiefeest. Nope :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:32

Jullie gaan zo snel haha, ik houd het echt niet bij.
Wij hadden oliebollen op het werk vandaag :D helaas die niet kunnen weerstaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:33

Ik heb 31 december, 1 januari en 2 januari verjaardagen :=
Maar 2 januari start ik ook met mijn nieuwe werk, daar heb ik echt heel veel zin in. :j

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:46

MerleSimone schreef:
Oh en over dir reality check: álles invoeren :') Ik skip wel eens wat qua invoeren als ik 'maar' een chocolaatje neem of 'maar een klein koekje', maar als je het wel invult zit je zo +200kcal. Oeps :=
Welk programma of welke app gebruik je hiervoor dan?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:47

Hier zondig ik ook nog even tot maandag. Vandaag wel weer lekker gesport en volgende week nog 2x begeleid en dan opzoek naar een passende sportschool.

Welke sportscholen sporten jullie als jullie op sportschool sporten?

Vanmiddag ook m'n zwem abbo opgehaald voor banen zwemmen dus dan word het vanaf volgende week 3x per week sporten. :):)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:24

Ook mijn vraag wat een goede betrouwbare app is. Waarin je kunt invullen wat je hebt gegeten per dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:26

Ik gebruik Lose It, MyFitnessPal werkt ook prima. Bijna alle apps waarin je dit invoert zijn crowdsourced en hebben dus een database die aangevuld wordt door een groep gebruikers die bepaalde voedingsmiddelen 'loggen'. Omdat er dus geen controle op zit moet je altijd even goed checken of het wel logisch klinkt wat je aan het invoeren bent.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:32

Hier een grote Myfitnesspal app fan. Makkelijk even scannen van je product, checken en in je lijst vullen. Duidelijk en simpel.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:50

Ik gebruik Lifesum.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:50

Iemand die trouwens weet wat het nut is van je Polar met MyFitnessPal te koppelen? Ik zie namelijk geen verschil haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:51

Laurievc schreef:
Iemand die trouwens weet wat het nut is van je Polar met MyFitnessPal te koppelen? Ik zie namelijk geen verschil haha

Ik gebruik mijn Fitbit gekoppeld en als ik dat doe houdt hij mijn kcal doelen veel beter bij. Geeft hij automatisch aan dat wanneer ik meer verbrand ik ook wat meer moet eten enzo.