Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 03:07

SophievdV schreef:
Ik douche iedere dag 2 x. In de ochtend en de avond.

Ik lees vaak dat mensen zelf zeggen dat ze niet ruiken als ze maar 3 x per week douchen maar dat ruik je echt wel hoor.. Vind dat echt te vies. Het stinkt dan misschien niet echt maar het wordt sowieso muf.

Vraag jij dan aan die mensen hoe vaak zij zich douchen? Kan goed zijn dat ze zich wel gewoon dagelijks douchen, maar gewoon een sterke en/of slechte lichaamsgeur hebben.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 06:46

purny schreef:
SophievdV schreef:

Ik lees vaak dat mensen zelf zeggen dat ze niet ruiken als ze maar 3 x per week douchen maar dat ruik je echt wel hoor.. Vind dat echt te vies. Het stinkt dan misschien niet echt maar het wordt sowieso muf.

Waarom douche je 2 keer? is het vanwege werk of vind je 1 keer per dag douchen vies?

Ik douche omdat ik het fijn vind. Bovendien, als je een relatie hebt en dan niet dagelijks doucht... hoe doe je dat dan in bed? Brrr..

Sorry hoor maar ik vind mensen snel vies. Ligt aan mij, I know :')

Jessix

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:50

Douchen duurt bij mij ook niet lang. Ik zeep in en spoel af en ben met een paar minuten klaar. Zelfs met haren wassen erbij. Ik douche sowieso elke avond, dat vind ik wel fris na een dag werken, paarden en stallen uitmesten. 's Morgens wil ik ook nog wel eens onder de douche stappen als ik daar behoefte aan heb. Dan vooral om wakker te worden, op te warmen en mijn spieren en gewrichten weer op gang te brengen.

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:53

Ik ben zo'n 'viespeuk' die zich ongeveer drie keer per week doucht. Mag van de dermatoloog niet vaker. Mijn eczeem is nu compleet onder controle door niet dagelijks te douchen. Ik was mij 's ochtends en 's avonds, trek 2 x per dag schoon ondergoed aan, verschoon wekelijks mijn bed en de alleen de handdoek waarmee ik mijn haar heb gedroogd wordt één keer hergebruikt. Mijn haar was ik sowieso als ik heb gesport of paardgereden, dat kan ook prima bij de wasbak. Al kruip ik na intensief sporten uiteraard onder de douche. Het zal van persoon tot persoon verschillen, maar voor mij werkt het niet om dagelijks te douchen. Ook niet met speciale producten, lotions of slechts (onthard) water. Elk lichaamsdeel wordt dagelijks blootgesteld aan schoon water, maar niet zo lang als dat gedurende een korte douchebeurt zou duren.

Ik heb werkelijk nog nooit commentaar gehad van mijn man of mensen in mijn nabijheid dat ik vreemd zou ruiken, integendeel zelfs. Heb een representatieve functie. Nette schone kleding, een subtiel makeupje en fris ruiken zijn wel vereist. Ik zou minder fruitig voor de dag komen als ik dagelijks zou douchen. Een vlekkerige schilferige huid is immers niet direct een visitekaartje.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:10

Ik douche 4x per week en heb nog nooit van iemand gehoord dat ik stink/muf ruik oid. Ik heb ook een relatie en vriend doucht 5/6 x per week en nergens last van hoor. Als hij stinkt zeg ik het en andersom ook. Mensen die 2 of 3 x douchen op een dag hebben in mijn ogen tijd teveel
Dagelijks douchen begrijp ik wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:16

Ik vind 2 keer per dag een beetje overdreven. Zelfs als ik een relatie heb moet mijn partner er maar tevreden mee zijn dat ik 1 keer per dag douche.
Vind het een beetje smetvrees achtig

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:18

SophievdV schreef:

Dat valt echt reuze mee hoor,
Mijn vriend douched net zo vaak als ik (1 á 2 keer per week) maar we wassen ons elke dag en doen elke dag schone kleding aan.
Wij zijn heel eerlijk tegen elkaar, en als een van de twee stinkt, dan zeggen we dat gewoon, en dan springt diegene meteen onder de douche. Heb ook nog nooit van andere mensen gehoord dat ik stink of muf ruik.

Overigens begrijp ik wel dat je mensen over het algemeen snel vies vind, dat heb ik ook wel een beetje, al heeft dat wat mij betreft niks te maken met je douchefrequentie

Edit: en voorafgaand aan de 'bedsport' wassen we ons gewoon nog een keer :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:59

Lieshorses schreef:
Ik douche 4x per week en heb nog nooit van iemand gehoord dat ik stink/muf ruik oid. Ik heb ook een relatie en vriend doucht 5/6 x per week en nergens last van hoor. Als hij stinkt zeg ik het en andersom ook. Mensen die 2 of 3 x douchen op een dag hebben in mijn ogen tijd teveel
Dagelijks douchen begrijp ik wel.

Nou je kunt het ook overdrijven hoor.
Kleren uit, even snel douchen, pyjama aan. Dat eerste en laatste moet je sowieso doen (als je 's nachts iets aan hebt), dus zit je alleen met het douchen en afdrogen. Max 5 minuten. Als je daar geen tijd voor hebt in je leven, zou ik me eerder druk maken over of je dag niet te vol is.

Prima als je niet zo vaak doucht, maar ga geen onzinargumenten als dit -of iemand eerder met dat licht- verzinnen.

Mensen die niet iedere dag douchen kopen misschien wel bio-industrie vlees en -zuivel of meuk van de Primark. Zo verpest iedereen wel iets aan het milieu.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:12

Over de vraag met minder/weinig douchen en partner:
Mijn partner is dol op douchen, stapt er zo dagelijks/om de dag onder. Ze heeft geaccepteerd dat ik het haat om onder de douche te stappen, en ondanks dat zijn we al 7,5 jaar gelukkig samen :))

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:11

purny schreef:
Ik vind 2 keer per dag een beetje overdreven. Zelfs als ik een relatie heb moet mijn partner er maar tevreden mee zijn dat ik 1 keer per dag douche.

Smetvrees? :')

Met wassen wordt poetsen met een washandje bedoeld? Daar krijg je je 'onderkant' toch niet goed mee schoon?

Misschien heb ik wel smetvrees maar geen plaspiemel of -poes voor mij hoor. Bah bah.. Of misschien hebben de bokkers die zo weinig douchen wel andere sex dan ik. Geen idee.. moet er iig niet aan denken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:39

Ik douche dagelijks en was mijn haar als ik vind dat dit nodig is.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:43

SophievdV schreef:
purny schreef:

Met wassen wordt poetsen met een washandje bedoeld? Daar krijg je je 'onderkant' toch niet goed mee schoon?

Misschien heb ik wel smetvrees maar geen plaspiemel of -poes voor mij hoor. Bah bah.. Of misschien hebben de bokkers die zo weinig douchen wel andere sex dan ik. Geen idee.. moet er iig niet aan denken.

Hoezo niet? Het is niet zo dat ik er even met een washandje overheen aai...
Gewoon goed natmaken dat washandje en goed alle plooitjes schoonmaken, washandje uitspoelen en nog een keer. Voelt voor mij veel schoner dan wanneer ik er onder de douche een douchekop op zet en schoonspuit. (dat beaamt mijn vriend ook)
Zelfde wanneer mn vriend zn 'vriend' schoonmaakt. Liever met een washandje, word veel schoner.
Zeep gebruik ik sowieso niet down under, dan heb ik binnen een dag een infectie.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:05

Ik lees hier washandje of douche discussie.

Ben ik dan de enige die een washandje in de douche gebruik?? :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:06

Nee hoor, en dan goed hard schuren ;), vooral op m'n benen en m'n rug (lastig... Mag m'n man doen ;) ) vind ik dat heerlijk!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:07

Nou idd LM, dat bedoel ik :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:18

Haha ja, ik vind washandje maar niks! Ben ook weer niet zo vies na een dag dat ik het vuil eraf moet schrobben ofzo.

Douchepufs vind ik al helemaal niks, die zijn gewoon goor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:32

Ik heb niet eens washandjes in de collectie...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:31

Ik heb alleen washandje s voor logé's. Zelden dat ik ze zelf gebruik.

Ik zelf ga echt niet voor de wastafel staan. Spring liever onder de douche heel soms met badmuts of handdoek om mijn haar als ik vakantie heb en niet bij paarden ben geweest

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:40

SophievdV schreef:
purny schreef:

Ik hoop niet dat jij ooit eczeem ontwikkelend. Als puber/kind nooit last van gehad maar sinds een jaar of 2 wel. Met minder douchen houd ik het onder controle. Ik voel mij een stuk schoner zonder mijn enorm gebarsten huid zonder schilfers. Ziet er ook nog is beter uit..
Gewoon wassen en iedere dag schone kleding aan en ik ben echt niet viezer dan met 2x per dag douchen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:49

Ik douche dus ook 2 keer per dag. Heeft niks met smetvrees te maken. Ik heb fibromyalgie en stap s'ochtends stijf uit bed. De douche is dan om mijn spieren te ontspannen en wordt er heerlijk wakker van.

S'avonds eigenlijk het zelfde, spieren weer doen ontspannen voor ik mijn bed in ga. En tevens vind ik sávonds douchen gewoon heerlijk...zweet van de dag eraf en lekker schoon in bed.

Ook poets ik dan gelijk mijn tanden onder de douche. Ook maak ik onder de douche lekker mijn hoofd leeg en kom ik heerlijk tot rust :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:35

Als ik een flinke migraine aanval heb woon ik zo ongeveer in de douche, maar dat heeft niks met schoon worden te maken :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:59

Haha, idd de douche is niet alleen om schoon te worden :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:15

Ik HOU van douchen, maar heb een hekel aan afdrogen en de badkamer droog trekken :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:22

Qimm schreef:
Ik HOU van douchen, maar heb een hekel aan afdrogen en de badkamer droog trekken :')

Afdrogen doe ik vaak niet, is me té lastig. :')

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:32

KimD schreef:
Qimm schreef:

Afdrogen doe ik vaak niet, is me té lastig. :')

Wacht wat? :')