[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:38

Misschien is het niet gewoon roos, het zou ook een of andere huidaandoening kunnen zijn. Misschien even een afspraak maken bij de HA?

Maris schreef:
Dank je wel. Heb jij ervaring met deze allebei ?
Die van Revlon durf ik niet zo aan. Conditioner erin klinkt heel leuk. Maar ik ben bang voor slap haar....

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik ben grote fan van de BC Colorfreeze lijn. Met die tweede heb ik geen ervaring, maar aangezien dit ook een professioneel kappersproduct (alleen te koop voor kapsalons) is had ik het idee dat dit misschien ook nog een optie kon zijn. :j

Ik heb zelf heel dun en weinig haar, maar deze zorgt er juist voor dat mijn haar gezond en luchtig eruit blijft zien :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:17

Iemand nog tips voor een fijne haarolie voor lichtjes door het haar te verdelen?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:00

arganolie

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:02

Dat wilde ik ook net zeggen, dat werkt echt heel goed. Wel wat duurder, maar je doet er heel erg lang mee

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:03

jasz schreef:
Dat wilde ik ook net zeggen, dat werkt echt heel goed. Wel wat duurder, maar je doet er heel erg lang mee

klopt. Ik zweer ebij..zeker omdat mkijn haar met mij flink wat te voorduren heeft...van donker naar blond, naar paars en weer blond enz.. 8-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:08

Dat het wat duurder is vind ik niet erg. Nog een specifiek merk? Of is het labeltje 'arganolie' voldoende :P.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:29

Trui, misschien dan ook een shampoo zonder sulfaten ? Sulfaten drogen je hoofdhuid uit namelijk.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:10

je hebt het bv bij de tuinen..ook de kruidvat heeft er 1

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:22

Lous schreef:
Misschien is het niet gewoon roos, het zou ook een of andere huidaandoening kunnen zijn. Misschien even een afspraak maken bij de HA?

Maris schreef:
Dank je wel. Heb jij ervaring met deze allebei ?
Die van Revlon durf ik niet zo aan. Conditioner erin klinkt heel leuk. Maar ik ben bang voor slap haar....

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik ben grote fan van de BC Colorfreeze lijn. Met die tweede heb ik geen ervaring, maar aangezien dit ook een professioneel kappersproduct (alleen te koop voor kapsalons) is had ik het idee dat dit misschien ook nog een optie kon zijn. :j

Ik heb zelf heel dun en weinig haar, maar deze zorgt er juist voor dat mijn haar gezond en luchtig eruit blijft zien :)

Wha ook een hele lijn Blond me, maar alleen de restore ervan is sulfaat vrij geloof ik ?
En de zilvershampoo ervan is helaas weer niet sulfaatvrij, geloof ik....
Laatst bijgewerkt door Maris op 02-12-17 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:24

Cinnepin schreef:
je hebt het bv bij de tuinen..ook de kruidvat heeft er 1

Oh, dan komt t vast goed. Thanks :).

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:17

Shanna schreef:
Toch schijnt zilvershampoo wel ook agressiever te zijn dan gewone shampoo. Ik snap dus wel de vraagtekens bij het uitwassen.

Overigens is paarse gloed mij nooit gelukt met zilvershampoo, van diverse merken niet. Ook met 20 minuten intrekken niet.

Haha ik had mijn haar 1 x gewassen met zilvershampoo, nieteens in laten trekken, en toen had ik juist opeens paarse plukken. Oeps

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:13

Wat doen jullie tegen statisch haar?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:34

Niks, kun je echt niks aan doen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:10

Ik was dit topic even kwijt :')

Maar ik ben weer geverfd en geknipt <3

Afbeelding

Kleur vertekent nogal, is eigenlijk violet/rood/bruin met wat lichtere accenten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:12

Bizzybijtje schreef:
Ik was dit topic even kwijt :')

Maar ik ben weer geverfd en geknipt <3

[ [url=m/LDKvg4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kleur vertekent nogal, is eigenlijk violet/rood/bruin met wat lichtere accenten.

Mooie bos haar :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:25

Danku!

Wat statisch haar betreft, niet veel aan te doen. Het scheelt iig rekening te houden met je borstel/kam, geen statisch materiaal gebruiken :D Ik heb nu die detangler van de Kruidvat en merk op zich wel verschil. Verder qua kleding wat rekening houden. Maar qua shampoo etc kun je er niks aan doen helaas.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:42

Een andere borstel heb ik wel. Hopen dat het helpt.

Mooi kapsel Bizzybijtje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:44

Ik merkte veel verschil met een borstel van echt haar. Dat haalde het statische echt goed weg.

Nu heb ik al een aantal jaren geen last meer van statisch haar, gelukkig.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:49

Met een borstel van echt haar krijg ik mijn haar absoluut niet ontward. Met dat kleine beetje vlas op mijn hoofd zit altijd alles zo in de knoop :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:59

Wauw San en BB, ik ben echt een beetje jaloers op zulke krullen. Mijn haar doet altijd zelf waar t zin in heeft. De ene keer krult het als een gek, de andere keer is het een beetje een wannabe krul en soms zit er helemaal geen model in en is het stijl :P

Hier mijn haar weer, dit is na de 2e keer wassen (was mn haar maar 2 keer in de week :P ), het ziet er een beetje gek uit zo, sommige plukken zijn intenser gekleurd dan andere, maar dat zijn denk ik de plukken waar ik zelf beter bij kom. Hier zie je trouwens ook het verschil in krul, zo word ik wakker zeg maar :P De bovenste is na het wassen, de ander een dag of wat later. Ik was overigens mijn haar altijd voordat ik naar bed ga en laat het drogen op mn kussen. Heb een hekel aan fohnen en hou niet van rondlopen met nat haar :P
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels heb ik het nogmaals gewassen, nu is het echte paars eruit, maar zit er een paars-grijze gloed in. Zal morgen bij daglicht even een foto maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:02

Lous schreef:
Met een borstel van echt haar krijg ik mijn haar absoluut niet ontward. Met dat kleine beetje vlas op mijn hoofd zit altijd zo in de knoop :')

Oh, nee dan wordt m dat niet :P.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:45

Zijn hier mensen die al heel vroeg grijze haren hebben? Wat deden jullie High lights lijkt een oplossing, maar hoe zit dat met uitgroei?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:06

Ja op mijn 25-ste al. Ik kom net terug van de kapper, zag ze afgelopen dagen alweer glimmen.
Mijn ervaring met highlights is dat je het dan nog steeds ziet. Dus highlights kan wel,maar dan moet de ‘ondergrond’ wel geverfd worden ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:19

Afhankelijk van de hoeveelheid grijzen haren en je eigen haarkleur.
Ik heb wel klanten die alleen highlights hebben om de grijze haren te verdoezelen. Uitgroei valt over het algemeen best mee. Maar uiteindelijk stappen de meeste wel over op verven. Maar dat zijn dan wel mensen die (donker) blond zijn en niet veel grijzen haren hebben. Als je al hele plukken grijs haar hebt wordt dat lastig maar hier en daar een grijs haar gaat nog wel.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:16

De situatie in kwestie betreft donkerblond haar en vooral langs de slapen. Er staat al een kappersafspraak met high lights, dus laten we er maar het beste van hopen.