Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:53

Ik ben de hele week nog niet geweest. :o
Zondag wil ik sowieso gaan, en dan vanaf maandag weer gewone schema en 3x per week.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:12

Ik wil morgen weer, vooral rug/schouders/armen, want daarna massage, dan is t lekkerder als je spierpijn hebt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:28

Wij zijn weer terug van onze vakantie en gaan maandag weer naar de sportschool. *\o/*
Aangezien ik nog een paar weken vakantie heb wil ik proberen iedere dag te gaan. Ik heb nogal wat schade in te halen. :o

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:29

Jolien87 schreef:
Wij zijn weer terug van onze vakantie en gaan maandag weer naar de sportschool. *\o/*
Aangezien ik nog een paar weken vakantie heb wil ik proberen iedere dag te gaan. Ik heb nogal wat schade in te halen. :o

Denk er dan wel om niet elke dag hetzelfde te trainen. Als je namelijk elke dag traint, overtrain je jezelf snel, waardoor je juist achteruit gaat qua fitheid

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:44

Mag ik me hier ook melden?

Ga nu een kleine 2 jaar 1x per week naar de sportschool naast het paardrijden.
Vind het een hele fijne aanvulling. Soms groepslessen en soms gewoon kracht en cardio in de zaal.
Ga naar een vrij kleine sportschool hier in het dorp, wat ik zelf als erg prettig ervaar.

Zou het leuk vinden om ervaringen van anderen te lezen en te delen.

Het sporten doe ik naast het fanatiek paardrijden. Zit vaak 5x per week op het paard en 1x per week sportschool. Daarnaast 1x een 5km hardloopwedstrijd gelopen, maar het hardlopen schiet er vaak bij in.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:49

Irkoontje schreef:
Jolien87 schreef:

Denk er dan wel om niet elke dag hetzelfde te trainen. Als je namelijk elke dag traint, overtrain je jezelf snel, waardoor je juist achteruit gaat qua fitheid

Bedankt voor de tip. :)
Ik had al een beetje zo'n idee dus ik ben blij dat je dit bevestigt.
Mijn plan is om maandag gewoon de groepslessen van beat belly en xcore te doen, dinsdag cardio, woensdag krachtcircuit, donderdag cardio, vrijdag krachtcircuit. En zaterdag en zondag rust.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:49

Leuk! Ff kort off topic: wat heb jij een gaaf paard!

On topic: klinkt best goed zo! Je bent welkom (als ik ff voor de rest mag spreken

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:52

Jolien87 schreef:
Jolien87 schreef:

Bedankt voor de tip. :)
Ik had al een beetje zo'n idee dus ik ben blij dat je dit bevestigt.
Mijn plan is om maandag gewoon de groepslessen van beat belly en xcore te doen, dinsdag cardio, woensdag krachtcircuit, donderdag cardio, vrijdag krachtcircuit. En zaterdag en zondag rust.

Ik ben geen trainer oid, maar denk dat dat wel kan, klinkt intensief, maar wel afwisselend. Heb een tijdje elke dag gesport, soms 2x per dag, ook afwisselend, maar op een gegeven moment was de energie op. Alleen zaterdag had ik dan rust, dit heb ik 3/4 weken kunnen volhouden en daarna ging dat niet meer. Vandaar inderdaad de tip, maar belangrijkste is naar je eigen lichaam te luisteren

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:54

Wat mij betreft is iedereen hier welkom. :wave:
Toen ik dit topic aanmaakte had ik niet verwacht dat het zo zou verlopen. Ik was blij geweest met een paar tips en reacties maar het is telkens weer een plezier om te lezen hoe iedereen hier op zijn eigen niveau traint en een aandeel kan leveren in dit topic. Er is ruimte voor vragen, advies, motivatie maar ook teleurstelling om vervolgens weer samen de schouders eronder te zetten. Echt enorm stimulerend.

Bedankt aan iedereen die hier zo'n fijn topic van weet te maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:58

Irkoontje, ik ken dat. Ik heb een tijdje de workouts van Jillian Michaels gedaan, dit ging heel goed maar na 2 maanden was ik er klaar mee om iedere dag weer hetzelfde riedeltje te moeten doen. Daarnaast vond ik het te intensief in een te korte tijd en ik kon het niet voor langere tijd volhouden in mijn dagelijkse leven. Het werd een obsessie en ik zette er veel teveel voor opzij.

Daarnaast vind ik het voordeel van de sportschool dat ik thuis niets extra hoef te doen. Grof gezegd kan ik sporten en privé dus gescheiden houden. :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:04

Jolien87 schreef:
Irkoontje, ik ken dat. Ik heb een tijdje de workouts van Jillian Michaels gedaan, dit ging heel goed maar na 2 maanden was ik er klaar mee om iedere dag weer hetzelfde riedeltje te moeten doen. Daarnaast vond ik het te intensief in een te korte tijd en ik kon het niet voor langere tijd volhouden in mijn dagelijkse leven. Het werd een obsessie en ik zette er veel teveel voor opzij.

Daarnaast vind ik het voordeel van de sportschool dat ik thuis niets extra hoef te doen. Grof gezegd kan ik sporten en privé dus gescheiden houden. :')

Bij mij was het niet zozeer dat ik het niet leuk meer vond. 3x een intensieve sportles van 60/90 minuten. 3/4x per week mn eigen paard rijden, 1x per week op een manege paard op mn werk, racefietsen, vrijdags personal training en zondags nog een lange afstand (9 tot 12km) hardlopen. De energie in mn lichaam ging echt op, hoofd wou nog wel, maar heb dus ff een stapje teruggedaan. Zondags loop ik nu ook niet hard, heb niet zoveel zin om rond 6/7 uur uit bed te gaan op mn vrije dag, omdat het anders veel te warm is. Dit wil ik in de herfst wel weer gaan doen, samen met mn buren

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:09

@Irkoontje dankjewel! Ben ook onwijs gek met haar.
Jij hebt ook een knappe vos!

Ik heb de afgelopen weken een paar keer Pilates gedaan. Was opzich best oke voor erbij maar mij niet fanatiek genoeg.
Maandag weer een cardio/kracht training :) Hoe bouwen jullie dat vaak op? Cardio en kracht afwisselen of?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:11

Mag ik mij hier ook melden.

Vanochtend begeleiding gehad.
Ik ga 1x in de week in eerste instantie sporten.
Ik heb een schema.
Het was best pittig!
Wist niet dat mijn conditie zo slecht was.

De zwangerschaps kilo's moeten eraf.
Doel is -10 kilo.

Als mijn conditie beter is lijkt piloxing les mij ook leuk.

Tijdens de zwangerschap gestopt met de paarden dus dit is er niet meer.

Hier fietsen 10 minuten, roeien 7 minuten en de cross trainer 7 minuten .
Paar toestellen en daarna squats? Schrijf je dat zo?
Planken 3x zolang ik kan, buikspieroefeningen met een bal van een paar kilo en daarna 3x 30 seconden lang op en af een verhoging.
Dat vind ik erg zwaar.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:25

melissa_93 schreef:
@Irkoontje dankjewel! Ben ook onwijs gek met haar.
Jij hebt ook een knappe vos!

Ik heb de afgelopen weken een paar keer Pilates gedaan. Was opzich best oke voor erbij maar mij niet fanatiek genoeg.
Maandag weer een cardio/kracht training :) Hoe bouwen jullie dat vaak op? Cardio en kracht afwisselen of?

Ik doe cardio altijd na kracht, sowieso wil ik niet m'n energie verbruiken voor ik aan m'n krachttraining begin en het schijnt dat je verbranding beter op gang is of zo na krachttraining. Dat werkt voor mij het beste, hoewel ik als ik tijd heb liever 's ochtends fasted cardio doe (dus zonder te eten van tevoren) en dan 's avonds kracht. Maar dat is dan dus op die dagen wel 2x naar de sportschool :P

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:00

Bij mij verschilt het, nu ik vakantie heb is cardio ff op een lager pitje, maar ik train het liever niet tegelijk. Wel hebben we op mn werk vaak kracht/cardio, maar dat is vooral rennen met wat kracht oefeningen tussendoor. Of rennen met boomstammetjes e.d. en die lessen worden voor me bepaald, dus ik heb geen keuze daarin

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 06:41

Net in ons laatste hotel (we gaan morgen naar huis) even in de fitness ruimte geweest. Lees: 3 apparaten en wat gewichten in een benauwd hok.
Een half uurtje hardgelopen op de band en wat oefeningen met dumbells gedaan. Man, man wat viel dat tegen. Thuis maar weer flink aan de slag.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:30

Jeetje Irkoontje, dat is idd erg veel!
Wij sporten 4x per week. En dan nog met de honden op pad, maar dat is op normaal tempo wandelen :)

Welkom Linnie! Mooi dat je een begin hebt gemaakt mét begeleider! Succes!

Ik was gisteren op zoek naar nieuwe sportschoenen. Zoiezo een lichtgewicht schoen voor de buffelrun 27 augustus (Prachtig begin van onze vakantie, kan de rest van die week niet meer lopen ben ik bang :') Zegt mn schoonpa, ja zoek maar wat uit je krijgt ze van mij voor je verjaardag alvast <3 super lief!

Afbeelding

Oef Supervixen, dat is ook niet prettig!

Wij gaan toch een weekje naar Portugal. Maar zitten 4km van zee af. Ik zeg dat wordt hardlopen richting zee! Lekker zonnen en wat zwemmen en dan weer terug! <3

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:18

@loez, dat was ff teveel van het goede, nu wat rustiger hoor haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:54

Dat geloof ik! Je lichaam moet ook kunne herstellen he haha!! :)
Ooooh mijn spullen zijn besteld... Volgende week ophalen bij mijn neefje.. Niet goed dat hij bij XXL werkt!! Dat is té verslavend :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:14

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier ook melden? Ik fitness al vanaf mijn 15e maar nooit super intensief.
Nadat ik door het fanatiek wedstrijdroeien hele verkeerde spieren opgebouwd heb voor mijn rug, is er veel te repareren in de sportschool zegmaar :)

Ik train normaal 3-4 keer per week in de sportschool, zonder schema maar wel met een duidelijk doel voor mijzelf. Ik ken veel verschillende oefeningen die ik graag allemaal uitvoer waarbij ik vooral kracht train.

Momenteel doe ik mee met een 4 weken lang 5 x per week testschema. Dit is een split-schema.
Dit gaat maandag van start dus ik ben heel benieuwd :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:54

Welkom allemaal!
Deze week wordt helaas ook weinig sporten, krijg het erg druk. Dan maar hier motivatie uit halen voor de week erna :+. Vind wel dat jullie sportief bezig zijn allemaal!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:02

Ik ga morgen eindelijk weer.
Hele week nog niet geweest.
Komende week weer flink aan de bak. :j

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:19

Leuk, nieuwe mensen erbij!

Ik heb me toch een spierpijn in m'n handen en onderarmen gehad, trap (kaal 8)7 ) geschuurd van de week! Man man, wat een klotewerk maar gaat echt mooi worden! Ook rest van m'n lijf wat stijf, leuk hoor dat klussen :')

Op de sportschool dus maar even mak aan gedaan gisteren, wel even de nieuwste aanwinst geprobeerd, een grote traktor band van 70kg om te flippen 8-) , erg leuk en viel me eigenlijk best mee!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:22

Remember schreef:
Leuk, nieuwe mensen erbij!

Ik heb me toch een spierpijn in m'n handen en onderarmen gehad, trap (kaal 8)7 ) geschuurd van de week! Man man, wat een klotewerk maar gaat echt mooi worden! Ook rest van m'n lijf wat stijf, leuk hoor dat klussen :')

Op de sportschool dus maar even mak aan gedaan gisteren, wel even de nieuwste aanwinst geprobeerd, een grote traktor band van 70kg om te flippen 8-) , erg leuk en viel me eigenlijk best mee!

Wauw stoer! Die had ik ook wel bij onze sportschool gewild!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:22

Zo mijn rondje zit er weer op.
Was weer even lekker! :j
Begin te merken dat mijn conditie al wat aan het verbeteren is.
Nu alleen dat gewicht nog, maar dat zit hem vooral in het eten.
Daar moet ik echt nog veel meer discipline in krijgen.