Bedankt voor alle reacties omtrent de steken ! Ik heb even niet hardgelopen want zit middenin een verhuizing, maar ga het van t weekend wel weer op pakken. Ik denk dat ik naar die 5 km toe werk en dan daar blijf en de snelheid wat meer ga opvoeren. Ik wil ook gaan kickboksen, mits dat wat voor me is haha, dat valt nog even te bezien. Maar dat lijkt me een prima combi, 1 tot 2x per week hardlopen en 1x kickboksen. Respect voor de mensen hier die gaan voor halve marathons, wauw!
Susanne_
Thanks Trijnie. Op de fles staat 45,4 gram suiker per 100 ml overdenund.
TrIjNiE__
Geplaatst: 07-06-17 22:28
Susanne_ schreef:
Thanks Trijnie. Op de fles staat 45,4 gram suiker per 100 ml overdenund.
Dan kom ik op 77 ml siroop in 500 ml water
Supervixen
Geplaatst: 08-06-17 06:31
Dat klinkt echt als heel veel suiker zeg.. bija een vijfde. Lijkt me echt mierzoet.
TrIjNiE__
Geplaatst: 08-06-17 07:47
Supervixen schreef:
Dat klinkt echt als heel veel suiker zeg.. bija een vijfde. Lijkt me echt mierzoet.
Ik vind het inderdaad ook vrij veel klinken, maar dit is waar ik op uitkom als ik het bereken
Greetje63
Geplaatst: 08-06-17 07:53
Bij sportdrank gaat het natuurlijk niet alleen op de suikers maar is het ook van belang voor een goede opname om een mix van kort en langketen koolhydraten te hebben (of te wel snelle en trage suikers) . En als de smaak je tegenstaat of door de verkeerde samenstelling van de suikers wordt de opname vertraagd dan krijg je niet eens genoeg drinken weg of nog erger blijft het te lang in je maag en wordt je er misselijk van. Ik zweer bij isostar endurance, betaal je wat maar heb je ook wat. En daar kun je door de samenstelling van verschillende koolhydraten enkel door drinken zoveel koolhydraten per uur binnen krijgen dat je er verder geen gels of energie repen bij nodig hebt voor afstanden van een marathon of langer. De laatste weken heeft hier de vermoeidheid toegeslagen. Gelukkig wel gewoon kunnen trainen en wedstrijden gelopen. (afgelopen zondag een schitterende trail over 30km) maar ik merk dat ik die vermoeidheid wel meeneem tijdens het lopen. Gisteren weer terug naar het ziekenhuis geweest. Weer het een en ander verandert in de instellingen van de pm . Het zou nu beter moeten gaan. Nog te kort om er over te oordelen en de opgebouwde vermoeidheid van afgelopen weken is natuurlijk ook niet in een keer weg. Maar we gaan weer vol goede moed van start. Over 1 1/2 week al de trail tweedaagse over 93km. Heb er zin in maar dan liefst wel zonder een lijf dat ik echt voort moet slepen. Met mijn training van gisteren morgen voor 2017 al weer 2000km op de teller wat hardlopen betreft.
Greetje is dat die Isostar long energy? (zwart met rode bus) Vervelend dat je vermoeid bent, hopelijk helpen de aanpassingen van je pm. 2000 km, veel zeg! Kom ik met 581 wat ik al veel vond haha.
Gisteren een wat kortere maar snelle training gedaan. 7,3km met een gemiddelde van 4.50 per km, zo snel loop ik nooit in training. Was wel even pittig maar blij met het resultaat.
Daan inderdaad die alleen nu is het onlangs vervangen door een grijze/zwarte bus met rode dop.
BeFunny
Geplaatst: 09-06-17 17:58
Ik ben gestopt met Evy, loop nu gewoon met muziek via spotify. Heb vandaag voor het eerst 25 min aan ėėn stuk gelopen. Ik weet wel dat het nog niet zoveel voorsteld maar toch ben ik er zelf trots op, de 20 min aan ėėn stuk lukte ook maar niet. Ik vind het lopen met spotify nu beter. ik hoop dat ik binnen nu en 2 weken 30 minuten aan ėėn stuk kan lopen en als ik dat een aantal keer kan dus dat ik dat echt kan dan wil ik me gaan aansluiten bij een hardloopgroepje om aan mijn tempo te werken. Ik ben er nu bijna.
Halloo mag ik me ook melden? Net voor de zoveelste keer begonnen met hardlopen, kwam nooit ver maar nu doe ik volgende week mee aan de strong viking run dus ik moet wel loop nu 4 km in 27 min, volgende keer probeer ik naar de 5 km en dan sneller te lopen;)
Loesje4600, 4 km in 27 minuten is al best een mooi tempo voor een beginner hoor, ik zou niet focussen op de snelheid. Een Strong Viking Run is trouwens meer op kracht en uithouding hé, met al die obstakels.
Klopt ik ook niet daarop gefocust maar maandag liep ik ook 4 km en deed ik er 30 min over dus wel verbetering... de viking run hoop ik dat ik ga halen, heb die volgende week en ben dan pas 2 weken voor aan het trainen haha maar was laatste kans dat ik die samen met mijn vriend kon doen dit jaar dus doen we dan maar haha
Die ga je echt wel halen hoor, je kunt er zo lang over doen als je wilt. De vraag is alleen hoeveel spierpijn je de volgende dag krijgt (ik spreek uit ervaring )
Haha ja die vrees ik ook, vrees dat ik volgende dag niet meer kan lopen...! Mijn vriend zei al maakt me niet uit hoe maar we gaan over die finish ded noods trek ik je overal overheen dus denk dat ik dan maar mee ga liften met hem
Vanmorgen een korte trail gelopen op de veluwe om mijn nieuwe trailschoenen uit te proberen (salomon speedcross). Merk toch dat ik weer wat teveel wrijving heb aan de zijkant van mijn voeten. Gelukkig geen blaren, maar denk wel dat die komen als de afstand groter wordt. Volgende keer maar even andere sokken proberen.
Anoniem
Geplaatst: 10-06-17 19:23
Bleeegh wat een mindere week met hardlopen zeg.... Gaat niet zo lekker. Kom niet voorruit, na 1 a 2 km al moe... geen motivatie om te gaan. Waar kan dit weg komen? Ben natuurlijk wel heel fanatiek begonnen, maar ik genoot er echt van. Nu heb ik meer zo iets van ja het moet want de conditie voor de wedstrijden moet verbeterd worden. (volgend weekend 5 km wedstrijd) Maar als ik zo loop als afgelopen week dan haal ik echt geen 5 km. Qua gezond eten ging het ook niet zo heel lekker. Veel ongezond gegeten. (vette hap enzo) Merk ook dat ik aankom, paardrij boek aantal weken niet aan gehad, maar zat behoorlijk strak en met opstappen ging het niet geheel soepel haha. Daarnaast ben ik begonnen bij een nieuwe baan, helemaal nieuw en lange dagen. (nouja niet langer dan normaal, maar voor mijn gevoel wel) Heeft er misschien ook mee te maken? Zou eigenlijk vanavond ook even gaan lopen, maar ben gewoon moe of lui... terwijl ik helemaal niet veel heb gedaan vandaag enkel paardrijden (half uurtje stappen.) Maar ben aan het gapen en wallen onder mijn ogen. Mag sinds woensdag mijn paard weer oppakken. Enkel half uurtje stappen en in tegenstelling tot het hardlopen heb ik daar wel flinke motivatie voor en geniet ik er echt van. Terwijl het een aantal weken daarvoor andersom was. Ben zo bang dat ik het er weer bij laat zitten. Vond het zo leuk en het was een goede combinatie met gezond bewegen. Nu heb ik meer het gevoel dat ik het doe om af te vallen, maar zo wil ik niet hardlopen. Ik denk dat ik vanavond een stuk ga wandelen, is misschien niet zo goed als hardlopen, maar dan toch iets. Hebben jullie dit ook gehad?
Supervixen
Geplaatst: 10-06-17 19:26
Oh ja dit heb ik regelmatig.. vandaag ging het bij mij ook niet. Twee weken geleden nog een pr op de 10km gelopen, vanmorgen na 1 km op de hei al de tong op de knieën. Met moeite en veel te langzaam bijna 7km gedaan. Kwam doordat ik van de week een paar heftige dagen had op het werk, met veel stress en slecht slapen. Dan ben ik gewoon minder uitgerust en dan gaat het hardlopen ook meteen slecht. Ik moet volgend weekend 15km trailen, maar zie er wel tegenop. Als ik weer zo'n heftige week heb gaat het niet lukken.
@AmoorM, ik heb eerder het omgekeerde probleem: eerder ongemotiveerd voor het paardrijden. Zei vandaag nog tegen mijn pensionklante: "Het is te warm om te rijden, maar als je op buitenrit gaat met je paard, wil ik wel mee joggen". Alsof meedraven met een paard frisser is dan erop zitten.
Maar ik ga dan ook hardlopen in een joggingclub, vaste uren, en altijd gezelschap, scheelt ook wat.
TrIjNiE__
Geplaatst: 10-06-17 20:28
Hier ook geen motivatie momenteel Sinds ik mijn 10km voor het examen gelopen heb is de motivatie veel minder. Ik kan ook niet goed tegen de warmte dus dan heb ik automatisch al geen zin meer om hard te lopen. Over 2 weken examens dus ik laat het nog maar even denk ik.
Noeps
Geplaatst: 10-06-17 20:30
Ja hoor, ik denk dat iedere loper wel eens een dipje heeft. Je kunt niet altijd pieken . Zeker icm andere dingen die veel energie vreten (zoals een nieuwe baan!) Nu de focus leggen op je energielevel opkrikken, buitenlucht op blijven zoeken in welke vorm dan ook en wedden dat je binnenkort weer een hardlooprondje hebt dat heerlijk gaat ?
Ik heb ook regelmatig een mentaal en/of fysiek dipje, niks mis mee imo! Vaak ga ik dan lekker zonder verwachtingen het bos in en vind ik daar meestal een hele hoop geluk en motivatie terug omdat ik zo van ons bos kan genieten!
Morgen ga ik voor het eerst in NL op verplaatsing hardlopen, moet iets ophalen in Utrecht met een tussenstop in Doorn om daar een route over de utrechtse heuvelrug te gaan lopen! Best een beetje spannend maar ook veel zin in. Zit nog te twijfelen tussen de 8 of 16k route, zojuist een heerlijk rondje gelopen dus denk dat het de 16 gaat worden