Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:SophievdV schreef:Als je 25 bent dan ben je nog wel piepjong hoor. Ben nu zelf 31 en als ik terug kijk dan heb ik echt nog een slag gemaakt de afgelopen 6 jaar. Al lijkt het dan voor jezelf alsof je er al bent. Dat is niet zo.
En inderdaad, er zijn ook een boel vrouwen die eerst zeggen dat ze absoluut geen kinderen willen en jaren later ineens haast hebben. Wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo is, maar ik begrijp wel dat een gyn geen ingreep doet.
Dat is voor iedereen anders.
Ik heb vanaf mijn 26 echt geen slag meer gemaakt zoals jij het noemt. En vanaf de 30 ook niet. en vanaf de 40 ook niet.
Ik zei als tiener al geen kinderen te willen en er is ook geen seconde twijfel geweest over die keuze, nooit.
SophievdV schreef:Jij hebt geen persoonlijke groei meer doorgemaakt vanaf dat je 26 bent? Dat is ook wat..
lor1_1984 schreef:condoom, vrouwencondoom en pessarium zijn ook zonder hormonen.
Kuggur schreef:Hm, het is een bekende illusie, die we allemáál min of meer hebben, dat je denkt dat je niet veranderd, dat je persoonlijkheid die je nú hebt, "af" is.
Het geldt misschien niet voor bruintje, maar het is grappig, hoe je het niet vreemd vindt veranderd te zijn vergeleken met vijf tien of twintig jaar geleden, maar dat je gelijktijdig denkt dat het einde van dat proces nu bereikt is...
Gingerale schreef:Hoi, ik lees nog altijd mee. Interessante discussies, over sterilisatie. Ik heb me daar laatst nml ook in verdiept en het lijkt mij een ideale oplossing. Anti-conceptie met hormonen, dat wil ik echt niet meer. Ik heb jaren ook het mirena-spiraaltje gehad en ondanks dat mijn lichaam het spiraaltje An sich prima accepteert en ik ook niet meer ongesteld werd, had ik wel last van de hormonen. Ik krijg erg snel last van een zgn zwangerschapsmasker bij gebruik van hormonen. Dus in nog time bij het minste aan zonnestralen op mijn gezicht,krijg ik heel duidelijk een bruine snor en bruine vlekken op mijn voorhoofd, van de pigment. Factor 50 smeren tig per dag helpt niets. Nu ik een paar jaar geleden mijn spiraaltje heb laten verwijderen (ex was gesteriliseerd), heb ik daar totaal geen last meer van. De teruggekeerde menstruatie neem ik wel voor lief, dat stelt bij mij weinig voor gelukkig. Maar nu ben ik dus weer aan het nadenken over geschikte anti-conceptie en volgens mij blijven alleen het koperspiraal en sterilisatie over als niet hormonale anticonceptie, toch? En koperspiraal ben ik niet zo happig op vanwege veelal juist heviger menstrueren en weer dat gepeur in je baarmoeder... Na 3 mirena's, ben ik lichterlijk getraumatiseerd als het gaat om dat soort dingen. Wat voelt dat mega k*t zeg, dat plaatsen van dat ding...
Zijn er voor zover jullie weten nog andere mogelijkheden op het gebied van niet-hormonale anticonceptie? (En nee, onthouding van sex zie ik niet als een wenselijke optie)
Morris schreef:Oh en ik zou graag het zwangerschapsverlof, waar ik geen gebruik van maak, willen omzetten in gewoon verlof
F_Orumster schreef:Ik bedoel ook niet te zeggen dat 16 wijs is, maar dat ik op mn 26e ook nog niet zo i het leven sta als nu (33).
Gingerale schreef:lor1_1984 schreef:condoom, vrouwencondoom en pessarium zijn ook zonder hormonen.
Ja,I know ofcourse. Maar ben toch meer van het 'double dutch', dus zowel condoom/pessarium + iets anders. Hoewel ik geen voorstander ben van 'zomaar' snijden in gezonde lichamen, vind ik sterilisatie een héle interessante optie. Mijn zorgverzekeraar gaat dan niet vergoeden. Wat zijn de kosten van zoiets en is België/Duitsland goedkoper? Weet iemand hier iets van?
fannetje schreef:Je hebt ook de essure methode, krijg je een soort van veertjes in je eileiders, waardoor er niets meer doorheen kan.
En Oh ja, nog niet eerder in dit topic gemeld, maar ook hier geen kinderwens, al van jongs af aan niet en gaat er ook niet komen.
Sizzle schreef:Om nou niet bevallende mensen verlof te gaan geven vind ik dan weer overdreven.
Het is gewoon een vorm van ziekteverlof.
Als iemand regelmatig thuis is wegens ziekte ga je toch ook niet klagen dat jij dat niet hebt?
Of als je van je paard stuitert en 6 weken plat moet liggen?
Zwangerschapsverlof vond ik echt geen hol aanHet was gewoon ziek zijn met extra handicap (weinig slapen en veel herrie).