Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:20

Zelf vind ik sterilisatie ook een te grote stap, gewoon omdat ik niet in mijn lijf wil laten snijden. Maar dan nog vind ik dat elke volwassen vrouw bij haar volle verstand hier zelf in zou moeten kunnen beslissen.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:51

Hoi, ik lees nog altijd mee. Interessante discussies, over sterilisatie. Ik heb me daar laatst nml ook in verdiept en het lijkt mij een ideale oplossing. Anti-conceptie met hormonen, dat wil ik echt niet meer. Ik heb jaren ook het mirena-spiraaltje gehad en ondanks dat mijn lichaam het spiraaltje An sich prima accepteert en ik ook niet meer ongesteld werd, had ik wel last van de hormonen. Ik krijg erg snel last van een zgn zwangerschapsmasker bij gebruik van hormonen. Dus in nog time bij het minste aan zonnestralen op mijn gezicht,krijg ik heel duidelijk een bruine snor en bruine vlekken op mijn voorhoofd, van de pigment. Factor 50 smeren tig per dag helpt niets. Nu ik een paar jaar geleden mijn spiraaltje heb laten verwijderen (ex was gesteriliseerd), heb ik daar totaal geen last meer van. De teruggekeerde menstruatie neem ik wel voor lief, dat stelt bij mij weinig voor gelukkig. Maar nu ben ik dus weer aan het nadenken over geschikte anti-conceptie en volgens mij blijven alleen het koperspiraal en sterilisatie over als niet hormonale anticonceptie, toch? En koperspiraal ben ik niet zo happig op vanwege veelal juist heviger menstrueren en weer dat gepeur in je baarmoeder... Na 3 mirena's, ben ik lichterlijk getraumatiseerd als het gaat om dat soort dingen. Wat voelt dat mega k*t zeg, dat plaatsen van dat ding...

Zijn er voor zover jullie weten nog andere mogelijkheden op het gebied van niet-hormonale anticonceptie? (En nee, onthouding van sex zie ik niet als een wenselijke optie ;-))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:55

condoom, vrouwencondoom en pessarium zijn ook zonder hormonen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:15

Hier ook kinderloos, ik noem het kindervrij. Een bewuste keuze inderdaad, nooit getwijfeld. Mijn leven is prima zo, en zou zeker niets anders willen.
Jammer dat je de ongesteldheid niet af kan bestellen, in mijn geval dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:15

Morris schreef:
Hier ook kinderloos, ik noem het kindervrij. Een bewuste keuze inderdaad, nooit getwijfeld. Mijn leven is prima zo, en zou zeker niets anders willen.
Jammer dat je de ongesteldheid niet af kan bestellen, in mijn geval dan.

Kan wel, maar medewerking krijgen is errug lastig :P.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:16

Oh en ik zou graag het zwangerschapsverlof, waar ik geen gebruik van maak, willen omzetten in gewoon verlof :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:21

Morris schreef:
Oh en ik zou graag het zwangerschapsverlof, waar ik geen gebruik van maak, willen omzetten in gewoon verlof :D

Ja ik ook. Lekker 16 weken voor mezelf

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:31

bruintje123 schreef:
SophievdV schreef:
Als je 25 bent dan ben je nog wel piepjong hoor. Ben nu zelf 31 en als ik terug kijk dan heb ik echt nog een slag gemaakt de afgelopen 6 jaar. Al lijkt het dan voor jezelf alsof je er al bent. Dat is niet zo.

En inderdaad, er zijn ook een boel vrouwen die eerst zeggen dat ze absoluut geen kinderen willen en jaren later ineens haast hebben. Wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo is, maar ik begrijp wel dat een gyn geen ingreep doet.

Dat is voor iedereen anders.
Ik heb vanaf mijn 26 echt geen slag meer gemaakt zoals jij het noemt. En vanaf de 30 ook niet. en vanaf de 40 ook niet.

Ik zei als tiener al geen kinderen te willen en er is ook geen seconde twijfel geweest over die keuze, nooit.

Jij hebt geen persoonlijke groei meer doorgemaakt vanaf dat je 26 bent? Dat is ook wat..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:48

Qimm schreef:
Morris schreef:

Ja ik ook. Lekker 16 weken voor mezelf

Hahahaha briljant _/-\o_

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:09

SophievdV schreef:
Jij hebt geen persoonlijke groei meer doorgemaakt vanaf dat je 26 bent? Dat is ook wat..

Ja dat is wat hè.

nee bar weinig, ik had het "geluk" al volwassen te mogen zijn toen ik 10 was.
En betreft een kinderwens ben ik echt niet veranderd, hoogstens dat ik me meer en meer stoor aan mensen die hun balgen als prinsjes en prinsesjes opvoeden, waar je zeker ook niets van mag zeggen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:20

Hm, het is een bekende illusie, die we allemáál min of meer hebben, dat je denkt dat je niet veranderd, dat je persoonlijkheid die je nú hebt, "af" is.
Het geldt misschien niet voor bruintje, maar het is grappig, hoe je het niet vreemd vindt veranderd te zijn vergeleken met vijf tien of twintig jaar geleden, maar dat je gelijktijdig denkt dat het einde van dat proces nu bereikt is...

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:21

lor1_1984 schreef:

Ja,I know ofcourse. Maar ben toch meer van het 'double dutch', dus zowel condoom/pessarium + iets anders. Hoewel ik geen voorstander ben van 'zomaar' snijden in gezonde lichamen, vind ik sterilisatie een héle interessante optie. Mijn zorgverzekeraar gaat dan niet vergoeden. Wat zijn de kosten van zoiets en is België/Duitsland goedkoper? Weet iemand hier iets van?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:29

Kuggur schreef:
Hm, het is een bekende illusie, die we allemáál min of meer hebben, dat je denkt dat je niet veranderd, dat je persoonlijkheid die je nú hebt, "af" is.
Het geldt misschien niet voor bruintje, maar het is grappig, hoe je het niet vreemd vindt veranderd te zijn vergeleken met vijf tien of twintig jaar geleden, maar dat je gelijktijdig denkt dat het einde van dat proces nu bereikt is...

Ik denk en weet wel zeker dat de meeste tieners of jonge twintigers veranderen.
Maar daarna zijn de veranderen toch bij de meeste mensen wel erg minimaal. Helemaal stil staan zal niemand. Maar de keuze geen kinderen is wel zo over nagedacht door de meeste dat dit niet zo vaak veranderd. Daar is imo vak beter over nagedacht dan wel kinderen krijgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:35

Ik denk dat het ook erg afhangt van wat er wanneer op je levenspad komt. Door het verlies van mijn moeder toen ik 16 was heb ik een lange zoektocht gehad. Om maar een voorbeeld te noemen. Zo zullen andere ook zo bijstellen adh van ervaringen .

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:37

16 is geen 26 waar sophie het over had.
Als iemand van 26 zegt ik wil een sterilisatie want ik weet zeker geen kinderen te willen vind ik het een vorm van onbeschoft als mensen/ artsen dan zeggen je weet nog niet wat je wilt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:52

Ik bedoel ook niet te zeggen dat 16 wijs is, maar dat ik op mn 26e ook nog niet zo i het leven sta als nu (33).

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:54

Gingerale schreef:
Hoi, ik lees nog altijd mee. Interessante discussies, over sterilisatie. Ik heb me daar laatst nml ook in verdiept en het lijkt mij een ideale oplossing. Anti-conceptie met hormonen, dat wil ik echt niet meer. Ik heb jaren ook het mirena-spiraaltje gehad en ondanks dat mijn lichaam het spiraaltje An sich prima accepteert en ik ook niet meer ongesteld werd, had ik wel last van de hormonen. Ik krijg erg snel last van een zgn zwangerschapsmasker bij gebruik van hormonen. Dus in nog time bij het minste aan zonnestralen op mijn gezicht,krijg ik heel duidelijk een bruine snor en bruine vlekken op mijn voorhoofd, van de pigment. Factor 50 smeren tig per dag helpt niets. Nu ik een paar jaar geleden mijn spiraaltje heb laten verwijderen (ex was gesteriliseerd), heb ik daar totaal geen last meer van. De teruggekeerde menstruatie neem ik wel voor lief, dat stelt bij mij weinig voor gelukkig. Maar nu ben ik dus weer aan het nadenken over geschikte anti-conceptie en volgens mij blijven alleen het koperspiraal en sterilisatie over als niet hormonale anticonceptie, toch? En koperspiraal ben ik niet zo happig op vanwege veelal juist heviger menstrueren en weer dat gepeur in je baarmoeder... Na 3 mirena's, ben ik lichterlijk getraumatiseerd als het gaat om dat soort dingen. Wat voelt dat mega k*t zeg, dat plaatsen van dat ding...

Zijn er voor zover jullie weten nog andere mogelijkheden op het gebied van niet-hormonale anticonceptie? (En nee, onthouding van sex zie ik niet als een wenselijke optie ;-))

Je hebt ook de essure methode, krijg je een soort van veertjes in je eileiders, waardoor er niets meer doorheen kan.

En Oh ja, nog niet eerder in dit topic gemeld, maar ook hier geen kinderwens, al van jongs af aan niet en gaat er ook niet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:59

Ik sta nu (30) ook anders in het leven als begin 20. Met een nog grotere overtuiging dat ik absoluut geen k*t koter wil hebben :+

Begin 20 was dat puur gebaseerd op mijn afkeer voor dat kleine grut. Nu is het dat + omstandigheden in familie (vrouwelijke kant legt het loodje door kanker, mannelijke kant bijna allemaal hartproblemen) + ik absoluut niet zou kunnen uitleggen aan een kind waarom ik ze het aangedaan heb op deze verrotte planeet ter wereld te komen.

Hier ook een vent die ze niet wilt. Was daar met date 1 al heel duidelijk in. Bij mij komen ze niet binnen. Ik heb altijd de pil doorgeslikt, maar las nu braaf na 1 of 2 strips een stopweek in om te checken of ik geen ongewenst bezoek heb (gewoon weinig vertrouwen in zo'n simpel klein pilletje..)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-17 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:59

Morris schreef:

Nou vooral dat!
Ik werk keihard en zal dus nooit afwezig zijn (of zelfs meerdere keren) ivm een zwangerschap.
Waarom kan juist dat niet beloond worden met wat extra weken vakantie? Ik hoef er echt geen 16, maar al zijn het er maar 2 extra, vrij op te nemen (werk in het onderwijs, dus een extra vakantie buiten schoolvakanties zou super zijn).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:01

F_Orumster schreef:
Ik bedoel ook niet te zeggen dat 16 wijs is, maar dat ik op mn 26e ook nog niet zo i het leven sta als nu (33).

Ik ben niet echt veranderd van de 26 naar 33 naar 43.
Nee dat soort dingen was al duidelijk.

Extra vakantiedagen voor kinderlozen zou best vaak eerlijk zijn.
Niet eens om het zwangerschaps verlof, maar te vaak dat moeders thuis blijven want de kleine is ziek.
Zouden wij thuis willen blijven omdat het paard/hond ziek is kan het ook niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:04

Ik bedoel algehele veranderingen hoor, niet alleen kindergebied. Misschien gaan we daarom even mis, want verder kan ik me prima vinden in je posts.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:25

Gingerale schreef:
lor1_1984 schreef:

Ja,I know ofcourse. Maar ben toch meer van het 'double dutch', dus zowel condoom/pessarium + iets anders. Hoewel ik geen voorstander ben van 'zomaar' snijden in gezonde lichamen, vind ik sterilisatie een héle interessante optie. Mijn zorgverzekeraar gaat dan niet vergoeden. Wat zijn de kosten van zoiets en is België/Duitsland goedkoper? Weet iemand hier iets van?

Ik moest 1450,- euro betalen, 1200 van die rekening werd vergoed door mijn verzekering omdat ik deze voor 1 jaar had aangepast zodat het er binnen viel. Reken maar rond die prijs, ik werd gewaarschuwd dat het gemiddelde op 1600,- ligt. Dat was door middel van salpingectomy (verwijdering eileiders), het kan anders liggen per methode. Branden/knippen/ringetjes/klipjes/essure etc etc.

fannetje schreef:
Je hebt ook de essure methode, krijg je een soort van veertjes in je eileiders, waardoor er niets meer doorheen kan.

En Oh ja, nog niet eerder in dit topic gemeld, maar ook hier geen kinderwens, al van jongs af aan niet en gaat er ook niet komen.

Essure krijg ik persoonlijk toch wel de kriebels van, als je alle nare bijwerkingen leest van veel vrouwen.
Het is niet gemakkelijk te verwijderen mocht het fout gaan omdat het vast is gegroeid, en dan heb je meteen een gedeeltelijke hysterectomy te pakken zodat ze alle deeltjes hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:35

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:48

Om nou niet bevallende mensen verlof te gaan geven vind ik dan weer overdreven.
Het is gewoon een vorm van ziekteverlof.
Als iemand regelmatig thuis is wegens ziekte ga je toch ook niet klagen dat jij dat niet hebt?
Of als je van je paard stuitert en 6 weken plat moet liggen?

Zwangerschapsverlof vond ik echt geen hol aan :n Het was gewoon ziek zijn met extra handicap (weinig slapen en veel herrie).

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:53

Sizzle schreef:
Om nou niet bevallende mensen verlof te gaan geven vind ik dan weer overdreven.
Het is gewoon een vorm van ziekteverlof.
Als iemand regelmatig thuis is wegens ziekte ga je toch ook niet klagen dat jij dat niet hebt?
Of als je van je paard stuitert en 6 weken plat moet liggen?

Zwangerschapsverlof vond ik echt geen hol aan :n Het was gewoon ziek zijn met extra handicap (weinig slapen en veel herrie).

Verkeerde topic?