Phoya schreef:Ik ben nog steeds niet gestopt![]()
![]()
Wat houdt je tegen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Een regel die nergens op slaat.
En gezeik houd je je leven lang, dus daar zou ik me ook niet door laten leiden.
Matheno hartstikke goed! Hoe voel je je?
Hier bijna een jaar rookvrij
Matheno schreef:Inmiddels 3 weken rookvrij
Matheno schreef:hagelslag schreef:Jaa voelt ook nog altijd goed!!
En echt, het stoppen is niet makkelijk maar na 2 jaar is het blijven stoppen makkelijker
Heb je nog weleens aandrang om te roken?
En hoe is het als je bij rokers staat?
Willl65 schreef:Waarom pakje opmaken?
Is iets mentaals bij mij.
Weten waar de eindstreep staat en daar naar toe werken.
Matheno schreef:Oh wat goed van je! Hoe gaat dat nu? Is alle aandrang om te roken weg?
Hier gaat het wel goed, overdag op kantoor is het prima vol te houden, maar vooral s'ochtends bij de koffie en s'avonds thuis vind ik het heel lastig.
Op het moment probeer ik thuis zoveel mogelijk te vermijden en vooral.. bezig blijven. Veel fietsen, wandelen, joggen, bezig met de paarden.
Alwiene schreef:@Doubtless ik vind het zo grappig wat mensen zeggen over het pakje leegroken. Dan was ik waarschijnlijk nooit blijvend gestopt. Want juist het idee dát er nog peuken waren als ik zou wíllen roken gaf mij rust. Ik wilde het alleen niet meer en dus bleven ze liggen
lor1_1984 schreef:Ik ben ong 11 jaar geleden gestopt, had nog 1-1,5 slof in huis, dacht dat ik zwanger was en ben acuut van ong 45-50 sigaretten per dag naar 0 gegaan.
Bleek uiteindelijk niet zwanger te zijn maar ik dacht toen 'als ik dit kan voor een zwangerschap/kind, moet ik het ook voor mezelf kunnen'.
Heb alles weggegeven en alleen 2 verschillende lege(!) pakjes gehouden zodat ik op een zwak moment kon berekenen hoeveel ik per dag/week/maand kwijt was aan sigaretten en wat ik bespaard had in de tussentijd.
Heel eerlijk; ik heb in de tussentijd een enkele keer gerookt, maar sinds jaarwisseling 2013/2014 heb ik geen sigaret meer aangeraakt.
Simpelweg totaal geen behoefte meer aan en sinds ik chemo's heb gehad word ik zelfs erg benauwd van sigarettenrook plus dat ik een kat heb met luchtwegproblemen, dus mijn huis is rookvrij.
Gelukkig voor de rokende visite heb ik een tuin met een balkon erboven (van de bovenburen) dus ook bij regen enzo kunnen ze droog en beschut roken.