sylva schreef:Bij independer zou ik uiteindelijk op 110,95 zitten, in tegenstelling tot Zilveren kruis zelf. Daar zou ik op 126 oid zitten. Iemand een antwoord op de vraag waarom dit zo verschillend is? Ik weet niet zo goed waar ik m'n verzekering nu moet afsluiten en wat veilig is?
Bij zilveren kruis direct is het duurder, omdat dat het pakket is voor mensen die niet via Independer komen. Daar zitten vooral heel veel mensen bij die niet overstappen van zorgverzekeraar en het niet uit willen (of kunnen!) zoeken, en dus mogen betalen voor de korting van de mensen die wel via Independer komen.
(Denk bv aan mensen die laaggeletterd zijn of grote moeite hebben hun administratie op orde te houden, of aan voornamelijk ouderen die nog helemaal niet vertrouwd zijn met het via internet uitzoeken en regelen van dat soort dingen - die gaan echt niet ieder jaar dat heel circus doorlopen, en dan alle problemen opvangen als de overstap niet goed geregeld is - die blijven zitten waar ze zitten. En betalen dus flink meer.
Had ik al gezegd dat het een ontzettend raar systeem is dat vooral handige rekenaars bevoordeelt op manieren die niet zoveel met goede zorg te maken hebben?)