zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:57

Macs schreef:
Iemand ervaring met het aanvullende studentenpakket van dsw? Ik word er wel blij van :j maar ben benieuwd of iemand anders die ook heeft.

Niet specifiek met dat pakket maar wel een hele tevreden klant van DSW :j heel compleet en geen poespas.

Macs

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:26

Oke mooi! Ik lees er ook goede verhalen over!
Mijn oude zorgverzekeraar heeft eergister de premie van januari afgeschreven. Wat gebeurt er nu als ik over ga naar een ander verzekering dan? Krijg ik dat wel terug? :o

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:31

Macs schreef:
Oke mooi! Ik lees er ook goede verhalen over!
Mijn oude zorgverzekeraar heeft eergister de premie van januari afgeschreven. Wat gebeurt er nu als ik over ga naar een ander verzekering dan? Krijg ik dat wel terug? :o

Als het goed is wel. :+

Ik ben zelf weggegaan van De Friesland en zij gaven bij mij vanuit hunzelf al aan dat de afschrijving van januari waarschijnlijk nog automatisch plaats zal vinden maar dat ze dat z.s.m. weer terug zouden storten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:38

sylva schreef:
Bij independer zou ik uiteindelijk op 110,95 zitten, in tegenstelling tot Zilveren kruis zelf. Daar zou ik op 126 oid zitten. Iemand een antwoord op de vraag waarom dit zo verschillend is? Ik weet niet zo goed waar ik m'n verzekering nu moet afsluiten en wat veilig is?

Bij zilveren kruis direct is het duurder, omdat dat het pakket is voor mensen die niet via Independer komen. Daar zitten vooral heel veel mensen bij die niet overstappen van zorgverzekeraar en het niet uit willen (of kunnen!) zoeken, en dus mogen betalen voor de korting van de mensen die wel via Independer komen.
(Denk bv aan mensen die laaggeletterd zijn of grote moeite hebben hun administratie op orde te houden, of aan voornamelijk ouderen die nog helemaal niet vertrouwd zijn met het via internet uitzoeken en regelen van dat soort dingen - die gaan echt niet ieder jaar dat heel circus doorlopen, en dan alle problemen opvangen als de overstap niet goed geregeld is - die blijven zitten waar ze zitten. En betalen dus flink meer.

Had ik al gezegd dat het een ontzettend raar systeem is dat vooral handige rekenaars bevoordeelt op manieren die niet zoveel met goede zorg te maken hebben?)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:56

Is er iemand die een verzekering weet met een hoog uitkeringsbedrag/percentage voor alternatieve geneeswijzen?
Dit nu via PMA bij Menzis, die hanteren 80 % van het bedrag van de alternatieve behandeling i.p.v. maar 40,- / 50,- per dag.

Heb nu een erg duur pakket en wil over naar een minder zwaar pakket, nog even goed bekijken en vergelijken wat enigszins voordelig en goed is.
Zit er ook over te denken om het eigen risico te gaan verhogen. Mocht er echt wat zijn kunnen we dat wel dragen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:43

Macs schreef:
Iemand ervaring met het aanvullende studentenpakket van dsw? Ik word er wel blij van :j maar ben benieuwd of iemand anders die ook heeft.

Die heb ik voor komend jaar afgesloten. Vooral voor de fysio behandelingen :+ Ik had dit jaar aanvullend top, dus ervaring heb ik nog niet met de student aanvullend, wel met dsw. Super tevreden +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:26

Ik ben overgestapt naar de Friesland, wel iets duurder uit, maar is toch de goedkoopste die 12 behandelingen Fysio vergoedt (9 is te weinig en deze heeft ook contract met mijn fysio). Ik heb me daar vandaag aangemeld en zij regelen het opzeggen van mijn oude. Gaat dit dan goed? Of moet ik er nog achteraan om zeker te zijn dat mijn oude verzekering vandaag wordt opgezegd? Heb net al gebeld, maar hing te lang in de wacht :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:29

Over het algemeen gaat dat goed, zo doe ik dat ook elke keer.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:31

Je kan zelf je oude verzekering ook niet opzeggen, omdat je niet onverzekerd mag zijn. Verder ben ik jarenlang bij de Friesland verzekerd geweest en behalve de premie nergens klachten over gehad, ze regelen de zaken over het algemeen vlot en goed.
Wel even in de gaten houden dat als je premie automatisch afgeschreven word, het kan zijn dat je oude verzekering januari nog afschrijft. Je kan wachten tot ze het dan terug storten, maar ik heb het vorig jaar gewoon laten storneren, ik kan simpelweg niet zo lang op mijn geld wachten.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:52

Ja wel hoor je kan je verzekering wel opzeggen. Je moet alleen wel zorgen dat je voor 1feb een andere hebt aangevraagd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:11

ik ben overgestapt en de nieuwe verzekeraar regelt dan ook het opzeggen van de oude verzekering... krijg ik gisteren een brief van de oude verzekering dat de basis verzekering is opgezegd, maar dat de aanvullende en tandartsverzekering doorlopen -O- Gelukkig kan je die tot 1 feb opzeggen dus dat heb ik net gedaan.

Blijkbaar staat er op het aanmeldingsformulier een hokje waar je moet aankruisen dat je je aanvullende verzekeringen ook opzegt, maar ik heb het telefonisch gedaan.. Het is nog op te lossen maar wel een beetje jammer...

Hebben anderen daar ook last van gehad?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:16

Cer schreef:
ik ben overgestapt en de nieuwe verzekeraar regelt dan ook het opzeggen van de oude verzekering... krijg ik gisteren een brief van de oude verzekering dat de basis verzekering is opgezegd, maar dat de aanvullende en tandartsverzekering doorlopen -O- Gelukkig kan je die tot 1 feb opzeggen dus dat heb ik net gedaan.

Blijkbaar staat er op het aanmeldingsformulier een hokje waar je moet aankruisen dat je je aanvullende verzekeringen ook opzegt, maar ik heb het telefonisch gedaan.. Het is nog op te lossen maar wel een beetje jammer...

Hebben anderen daar ook last van gehad?

Komt wel vaker voor inderdaad..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:53

Nee, kreeg netjes een brief dat mijn verzekering was opgezegd van mijn oude verzekering.
Van mijn nieuwe kreeg ik netjes een brief met een pasje en een declaratie formulier

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:44

Ja die twee brieven kreeg ik ook, plus een derde dat m'n aanvullende verzekering gewoon door liep :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:45

M'n oude verzekering heeft nog wel afgeschreven, maar al snel terug gestort.
Nieuwe verzekering heeft nog niet afgeschreven.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:35

Mijn oude verzekering heeft afgeschreven, nog niet terug gestort en van de nieuwe nog niks gehoord.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:56

x_Jeanine_x schreef:
Mijn oude verzekering heeft afgeschreven, nog niet terug gestort en van de nieuwe nog niks gehoord.

Ook geen bevestiging van je nieuwe gehad? Of een aanvraag bevestiging oid...?
Wanneer heb je de wijziging gedaan?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:55

x_Jeanine_x schreef:

Ik heb ook nog geen geld terug. Wel een bevestiging via brief.
Maar ook geen info over aanvullende of alleen basis. Dus dat is nog even afwachten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:29

Ja wel een bevestiging via email... maar verder niks.
gewijzigd 27 december pas :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:48

Ik op 31-12 dus zou niet zoveel moeten uitmaken eigenlijk. Eventjes een belletje/fb chat oid richting je nieuwe verzekeraar sturen|?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:41

x_Jeanine_x schreef:
Ja wel een bevestiging via email... maar verder niks.
gewijzigd 27 december pas :o

Opzich wel even een goede check voor mijzelf of mijn zorgverzekering wel het goede packet heeft afgeschreven. Ook last-minute gewijzigd, maar wel bij dezelfde gebleven. Ging opeens een hap geld van mijn bankrekening af :+ Maargoed, kan die premie nu weer gewoon sparen... Is dat tenminste klaar.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:15

Hophop, CZ heeft terug gestort :D Delta Loyd alleen nog niet afgeschreven... hmmmm

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:02

Dat kan zo richting eind van de maand gaan hoor, de laatste keren dat ik over gestapt ben duurde het ook nogal

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:43

Ik zat eerst bij Menzis, dit was in 2016 €117,- maar werd weer €10,- meer.
Nu zijn mijn vriend en ik met alles in 1 keer overgestapt naar de Univé.
Betaal nu €98,- (basisverzekering), en krijg de maximale zorgtoeslag dus betaal niet zoveel!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:37

Vanmiddag acceptgiro van Delta Loyd gekregen, duurder dan CZ en zou goedkoper worden.... morgen maar weer bellen!