Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:19

Goed hoor Levita! Een stal/weiland is echt ideaal voor bootcamp achtige dingen. Ben wel benieuwd hoe je er nu dan uit ziet :D

Top bezig, cocodox!

Loez, ik ben benieuwd! Begin je dan met een halfuur loopband en dan pas krachttraining?

Ik ben sinds gisteren ( :+ ) weer goed aan de bak. Ik heb me een paar weken helemaal volgevreten en weinig gesport, merkte echt dat mijn lichaam er helemaal klaar mee was. Nu heb ik weer zin om te sporten en te diëten, dus gaan we er weer voor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:15

Eigen stal en klussen is heel goed voor het lijf.

Hier nog steeds niet mogen trainen. Twee maanden nu al. Nog anderhalve week dan mag tape eraf en trainen langzaam starten. Heb nog wel mogelijk 3 maanden enkelbrace nodig. Vrees dat ik kwa gewicht weer terug ben bij af met trainen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:33

xdniesje schreef:
Goed hoor Levita! Een stal/weiland is echt ideaal voor bootcamp achtige dingen. Ben wel benieuwd hoe je er nu dan uit ziet :D

Top bezig, cocodox!

Loez, ik ben benieuwd! Begin je dan met een halfuur loopband en dan pas krachttraining?

Ik ben sinds gisteren ( :+ ) weer goed aan de bak. Ik heb me een paar weken helemaal volgevreten en weinig gesport, merkte echt dat mijn lichaam er helemaal klaar mee was. Nu heb ik weer zin om te sporten en te diëten, dus gaan we er weer voor!

Ik begin idd met de loopband. Om op te warmen. Wil eigenlijk kijken of het werkt om na de krachttraining 10 minuutjes uit te lopen om af te koelen!

Nou mijn foto :') tis nog niet veel, maar begin is d'r. Helaas geen foto helemaal in het begin gemaakt. Mijn vriend ziet al overduidelijk verschil namelijk!

Afbeelding

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:36

Mooi!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:30

Iemand die mij wellicht kan voorzien van een antwoord op de volgende vraag? :+

Ik heb gisteren geprept, waarvan ik 100gr rijst ongekookt heb gekookt. Naderhand had ik 350 (!) gram rijst. Is dit enkel zoveel water wat is opgenomen, dus kan ik gewoon de voedingswaarden van de 100gr ongekookt aanhouden?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:52

Zolang je niet in bouillon hebt gekookt, kan je prima ongekookt bijhouden. De kcal blijven gelijk, je doet er niets bij. Alleen je volume neemt toe door het water. Als je ongekookt rekent, moet je wel de volledige hoeveelheid gekookt opeten, anders klopt het niet meer :7

Mag ik me trouwens aanmelden hier? Ben deze week gestart met calisthenics (trainen met je lichaamsgewicht). In het verleden al meerdere keren met de gewichten rondgegooid :D , Jillian Michaels volledig uitgedaan en een paar keer Starttorun geprobeerd. Het was al snel duidelijk dat ik veel liever op kracht train dan op conditie (mede door astma), maar ik vind enkel gewichten saai worden na een tijdje. Vandaar nu een stap naar calisthenics. Het geeft mij meer voldoening als ik een muscle up kan, in plaats van 100 kg squat. En hoe indrukwekkend is het een solid flag te kunnen :wow:
We beginnen bij het begin, dus train nu dagelijks op grijpkracht. Drie maal per week de basic five: push ups, dips, squat, pull up en leg raises. We hebben een volledige cage thuis, inclusief gewichten voor m'n vriend en schoonbroer, dus ik heb geen excuses van "te ver" of "het regent" ~~}>

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:17

Cocodox, dat blijft idd gewoon 100 gram :j

Rebel_jits, gaaf! Het trekt me persoonlijk niet heel erg maar vind het er wel altijd heel gaaf uit zien :D

Netjes Loez, ik weet niet hoe je er eerst uit zag natuurlijk maar ik zie inderdaad echt al wel wat hoor.

Ik meld me ook! Voor de tweede keer geloof ik, haha. Ik zit momenteel nog in een cut dus nog niet heel indrukwekkend maar dat komt na de zomer hopelijk. Hoewel m'n vriend dinsdag in de sportschool een paar foto's van m'n rug maakte waar ik al wel blij mee ben :)

Ja, ik ben verbrand en ook wat asymmetrisch (al komt het hier vooral door het licht op de 2e foto) maar daar wordt aan gewerkt :)

Afbeelding
Afbeelding

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:00

Eulogy, wauw, lekker bezig! Hoe vaak train je? :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:09

4-5x (vaker 4 keer dan 5 keer) per week kracht momenteel :j

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:48

Moooooi! Ziet er goed uit!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:24

*blaast stof weg*
Vandaag eindelijk 5x10 fatsoenlijke pushups kunnen doen *\%/*
Als iemand die vroeger al trillende spieren en zware spierpijn kreeg van 3x8 pushups tegen de muur, is dit nogal een big deal voor me :)F In het verleden liep ik altijd vast bij een klassieke opbouw, ik kon nooit een normale pushup doen. Deze keer wat gespeeld met plyometrie, dropsets, piramide-sets en maxing out. En het resultaat is er! Dit was pas m'n eerste doel, ik heb er nog zo veel meer :list:

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:24

Wat goed rebel!!! *\%/*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:58

Super, Adrienna! Ga zo door *D

Ziet er goed uit, Eulogy.

Ik maak zelf weliswaar verelijkingsfoto's, maar zie zelf het verschil niet zo goed... Het trainen is hier even (deels) gepauzeerd. Afgelopen maandag bij de Zumba een verkeerde stap gezet en het was gelijk foute boel. Nu lig ik met een knieblessure thuis. Maandagavond een kernspintomografie laten maken en dan zal ik hopelijk woensdag wel horen of er iets met de meniscus aan de hand is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:15

Oooh klinkt niet best!! Hopelijk valt het mee! Beterschap :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:29

Oh bah dat kan lang aanhouden. :(:) Maar een geluk je kunt wat krachttraining doen met een slechte knie als je van de bank af mag. Maar eerst duimen op,hopelijk goed nieuws

Ik ben afgelopen week na 10 weken niks doen met enkel weer begonnen. Dinsdag avond rustig de tijd genomen. Steeds drie oefeningen en dan even rust. Man man wat lever je in snel. Bijna overal gewicht ervan af minder dan de helft over. Kan nog niet alles doen. Deels aangepast om enkel niet te belasten. Maar wat is het lekker weer wat te mogen en kunnen doen. *\o/*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:52

Vandaag de uitslag gekregen; de voorste kruisband is gescheurd. Dus voorlopig is het even gedaan met trainen. Eerst maar afwachten wat er vrijdag in het ziekenhuis gezegd wordt m.b.t. een operatie.

Fijn dat je weer aan de slag kon, Karuna! Misschien nu een paar stapjes terug, maar dat haal je ook wel weer in.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:20

Oh wat naar zeg MoonWecke! Beterschap!

Ik ben momenteel begonnen met carb cycling, aangezien mijn voorgaande voedingsschema weinig verandering liet zien. Ben benieuwd hoe ik hier op ga reageren :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:48

MoonWencke, dat is zuur. Inderdaad maar even afwachten wat ze vrijdag zeggen.

Karuna, spierkracht verliezen gaat sneller dan opbouwen helaas :(:) Rustig aan beginnen, die enkel komt vanzelf wel.

Cocodox, dat lijkt me lastig. Welk ritme pak je en hoe vertaalt dit naar je trainingen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:14

Oh bah dan ben je wel even uit de roulatie ja. Sh it.

Misschien morgen trainen laten schieten. Griep(erig). Maandag ging al wat moeizaam maar verklaard wel waarom. Kijk morgen vroeg wel wat ik doe. In ergste geval deze week niks meer doen.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:45

Rebel_Jits schreef:
Cocodox, dat lijkt me lastig. Welk ritme pak je en hoe vertaalt dit naar je trainingen?

Ik ben pas sinds gisteren begonnen. Aangezien ik 4-5x per week train wil ik gewoon om en om doen (low-mid-low etc.). Mocht toch blijken dat ik op de low carb dagen minder energie heb dan zal ik het meer aanpakken in de trant van low-mid-mid-low. Maar mijn eerste low carb dag viel me gigantisch mee, dus ik hoop dat ik gewoon om en om kan doen :)

Ik moet wel zeggen dat ik met dit schema momenteel veel blijer ben dan m'n vorige. Nu nog hopen dat dit zichtbaar effect zal gaan hebben (en dat de low carb dagen straks niet echt zwaar zullen zijn :+)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:14

Hier nog een fanatiek trainer.
Ik ben eigenaar van een sportschool alleen voor vrouwen en geef 8 uur in de week aerobics les. Daarnaast hang ik zelf graag aan de gewichten en geef ik ongeveer 10 uur per week personal training.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:25

Welkom :D

Handstands na wat endurance-sets pushups en voor het eerst beginnen met dips: niet tof. Alles trilde, was steeds bang op m'n gezicht te gaan :o Maar m'n armen beginnen te groeien en ik voel al wat spiermassa tussen m'n schouderbladen *\o/*

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:10

Klinkt goed Rebel. Lekker zwaar! Ik hou daar wel van.
Wie van jullie vindt het ook heerlijk om volledige pull-ups te doen en hoeveel kunnen jullie er?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:40

Nog geen :') nog niet mee bezig ook hahah!

Pfff hier ff afzien, donderdagavond burgerking gegeten... werd letterlijk direct afgestraft haha waarschijnlijk voedselvergiftiging :oo
Ondertussen gaat het al beter. Nog lekker slap en beetje traag. Maar had mega maag krampen en die zijn zo goed als weg. Zit wel op de drinkyoghurt en smoothies met banaan en aardbei. Durf nog geen vast voedsel aan eigenlijk.

Hoooop morgen rustig aan wat cardio te kunnen doen eigenlijk. Maar ben al blij als ik me beter voel :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:43

Vandaag eens getest en ik kan 3 chin ups. Tellen die ook? }:0