Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:13

Ik menstrueer niet zo hevig als jullie dus had daar met een tampon ook geen last van. Net als dat ik nu met de cup ook nog geen lekkage heb gehad.
Vind het een fijne oplossing, vooral omdat het zoveel wisselmomenten scheelt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:50

Er was even iets misgegaan, maar keurig opgelost door CC dus ik heb mijn cup nu ook. Me~Luna Shorty classic M.

Gisteravond even geoefend met inbrengen en uithalen en ik heb hem nu al in naar mijn werk als testdagje. Ben benieuwd of hij goed op zijn plek blijft. Ik voel wel dat ik 'iets' heb zitten (waarschijnlijk door mijn nog onhandige inbrengen), maar het voelt veel beter dan een tampon!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:39

Heb mn Femmecup binnen *\o/* Supersnel en supernetjes afgehandeld ook, kwam er na het bestellen van de cup achter dat ik eigenlijk ook zo'n sterilisatie-ei wilde, dus die een paar minuten later ook besteld. Dus 2x verzendkosten betaald. Cup en ei kwamen net binnen in één pakket, en ik kreeg een mailtje dat ik de verzendkosten van de cup teruggestort krijg :D Goede service dus, en mooi op tijd want over een paar dagen mag bij mij de vlag uit :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:28

Welke cup zou mij dan het beste passen, want ik wil dit eigenlijk wel voor de nacht dan. Ik bedoelde met mijn vage zin op de vorige pagina dat ik altijd op woensdagavond ongesteld wordt en het dus 's nachts het hevigst ben. Ik slaap gemiddeld 10-12 uur 's nachts als ik de volgende ochtend kan uitslapen. Ik ben zelf niet lang (1.63) en gewoon goed op gewicht. Ik heb geen idee hoe sterk mijn spieren daaronder zijn en verder weet ik ook niet hoe groot alles daaronder is (maar tis niet abnormaal klein). Ik ben ook geen maagd meer. Verder is mijn menstruatie gemiddeld genomen normaal te noemen. Ik kom er eigenlijk in die tabel van de site niet goed uit of ik nu wel of geen fijne bouw heb. Ik ben wel klein zeg maar, maar heb aardig wat spiermassa.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:56

stuur dit even naar Cutecotton die kunnen je prima helpen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:24

Nou hèhè het duurde ff (langer dan normaal dus ik zat al te stressen) maar ik ben ongesteld en heb zojuist de yuuki 'geplaatst'. Wat zit zo'n ding laag! Ik voel het niet echt, maar als ik het steeltje niet had afgeknipt dan had dat naar buiten gestoken denk ik. Vond het ook best een groot ding, moest nog aardig duwen voor ie naar binnen schoot... Ben benieuwd of het werkt en vraag me toch af of niet te laag zit...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:02

Ik denk dat ik een mooncup ga bestellen. Ik kan alleen geen bewaardoosje van dat merk vinden, of zijn die doosjes en desinfectiebekertjes universeel?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:14

In de gebruikaanwijzing van mijn mooncup staat dat hij het beste bewaard kan worden in het bijgeleverde zakje of een ander katoenen zakje / ongebruikte sok o.i.d. Afgesloten doosjes zijn voor lange tijd niet zo goed voor het materiaal. Zo'n desinfectiebeker/-ei kan je wel van een ander merk gewoon halen en ervoor gebruiken ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:40

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:44

Tsja, ik vertrouw het niet, het lijkt mij op goedkope troep wat ik zeker niet in mijn doos wil stoppen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:00

Kennen jullie op YouTube Precious Stars Pads?

Zij is awesome. Zij gebruikt en reviewed alle cups en zet alle voor en nadelen op een rij. Super als je nog niet goed weet welke je wilt. Na haar filmpjes weet je er alles over!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:01

Mavelle schreef:
Ik denk dat ik een mooncup ga bestellen. Ik kan alleen geen bewaardoosje van dat merk vinden, of zijn die doosjes en desinfectiebekertjes universeel?

Het yuuki bewaar/steriliseer bekertje dat ik er standaard bij kreeg is ook los te bestellen geloof ik.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:25

Bedankt Mirjam!

Goede tip van die You Tuber Amaris. Tot nog toe sprak de mooncup me het meeste aan, maar ik ga me nog even verder verdiepen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:40

Ik mag mijn Claricup volgende week 'eindelijk' echt gaan proberen. Kan deze maand gewoon bijna niet wachten tot het zo ver is haha. Ben zo benieuwd of het werkt! :P

Die filmpjes van die YouTube'r zijn heel erg leuk. Ik heb ze ook zitten kijken toen ik aan het rondneuzen was voor mijn cup! :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:42

De yuuki is wel een monster zeg. Denk dat ik een zachtere kleinere ga bestellen. Het eruit halen vond ik maar een bloederig werkje trouwens. Kan me niet voorstellen dat ik dat ooit ergens 'vreemd' moet doen zonder fonteintje :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:44

Mavelle schreef:

Zag net op menstruatiecup.nl de yuuki beker los voor 4,90

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:50

Amaris schreef:
De yuuki is wel een monster zeg. Denk dat ik een zachtere kleinere ga bestellen. Het eruit halen vond ik maar een bloederig werkje trouwens. Kan me niet voorstellen dat ik dat ooit ergens 'vreemd' moet doen zonder fonteintje :=

Ik heb ook de yuuki, moest het ff onder de knie krijgen. Vind hem niet groter dan andere cups, heb de soft, maat 1.
Nu de 3e x gaat het ontspannen en soepel.
Vond het eerst ook een onding haha

Bij mij zit hij echter wel vrij hoog en steeltje verdwijnt zelfs :+
Moet altijd drukken om hem weer naar beneden te krijgen.

Misschien idd toch naar andere kijken?

Zelf ben ik er wel tevreden mee.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:31

Amaris schreef:
Kennen jullie op YouTube Precious Stars Pads?

Zij is awesome. Zij gebruikt en reviewed alle cups en zet alle voor en nadelen op een rij. Super als je nog niet goed weet welke je wilt. Na haar filmpjes weet je er alles over!

Ze heeft ook een keer al haar cups letterlijk op een rijtje gezet. Heel de badrand stond vol :') Sommige waren echt huge!
Ik vind de filmpjes van Amy Nix ook leerzaam, al is zij soms langdradig en snel afgeleid van haar verhaal.
Alice van First Door On The Left is ook leuk :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:42

Nivada schreef:
Amaris schreef:

Ik heb ook de yuuki, moest het ff onder de knie krijgen. Vind hem niet groter dan andere cups, heb de soft, maat 1.
Nu de 3e x gaat het ontspannen en soepel.
Vond het eerst ook een onding haha

Bij mij zit hij echter wel vrij hoog en steeltje verdwijnt zelfs :+
Moet altijd drukken om hem weer naar beneden te krijgen.

Misschien idd toch naar andere kijken?

Zelf ben ik er wel tevreden mee.

Ik heb maat 2, de gewone.
Heb nu ook een me-luna besteld. Die is een stukje korter. Ze waren beiden niet te duur dus ik probeer maar gewoon wat. Heb ik een reserve.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:11

Ik heb net ontdekt dat mijn cup op de plaats van het steeltje naar de onderkant van de cup zelf, gebarsten is -O-

Geen idee hoe dat gebeurd is, waarschijnlijk te hard getrokken ofzo. Maar kan nu wel vanalles uitlopen dus misschien toch maar een andere kopen. Na zoveel jaar goed gebruik Y;(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:12

Zooooo net 20 minuten bezig geweest met dat ding eruit krijgen.. Kreeg er maar geen grip op! Vandaag alle tijd, maar door de week echt geen zin/tijd in dat gepiel. Ik laat deze even voor wat het is en wacht op de nieuwe.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:03

Heb de Femmecup nu een paar dagen in gebruik, en wát een fijn ding! Het indoen en eruithalen was even een gefriemel, maar nu ik dat een paar x hebt gedaan is het zo gepiept. Maar vooral: geen meurend maandverband meer, geen doorlekvlekken meer, niet meer erachterkomen dat je tampons/maandverband op zijn en dat je naar de winkel moet terwijl je krom ligt van de buikpijn... ik ben fan *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:56

Ik word morgen/zaterdag ongesteld dus dan kan ik hem ook eindelijk gaan testen! Ding ligt al een maand klaar in de kast :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:08

Ashleydk schreef:
Ik word morgen/zaterdag ongesteld dus dan kan ik hem ook eindelijk gaan testen! Ding ligt al een maand klaar in de kast :')

Ha ha, dat je ooit naar je ongesteld zijn uit zou kijken hè....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:42

Ja echt he, ik kan gewoon niet wachten haha!