Kuggur schreef:Heb ik een vraag voor je 269, is het slachten van dieren voor vleesproductie altijd onacceptabel?
Ik vind het onacceptabel zolang het niet nodig is voor een gezonde/goede kwaliteit van leven.
enzino schreef:Het probleem is dat het bij jou allemaal zwart-wit is: iets is diervriendelijk of dieronvriendelijk. Er is geen middenweg.
De voorbeelden die je noemt zijn niet diervriendelijk.
Maar dat wil wat mij betreft niet per definitie zeggen dat het dieronvriendelijk is.
Voor mij is er een groot grijs gebied tussen die twee uitersten waar zowel de belangen van de consumenten en producenten meespelen en waarbij het een voor mij acceptabel "lijden" voor de dieren oplevert. Geen enkel dier kiest ervoor om geslacht te worden, en zolang we het welzijn kunnen verbeteren zonder de belangen van andere teveel te schaden ben ik daar alleen maar voorstander van.
En een discussie aangaan lijkt me inderdaad zinloos. Ik heb je enkele pagina's terug al ge-quote met wat opmerkingen en vragen maar die laat je links liggen. Bovendien ben je zo overtuigd van je gelijk dat je totaal niet open staat voor een andere mening en er is niets dat jou kan overhalen je mening te veranderen. Dat maakt een discussie dan inderdaad zinloos.
De belangen van anderen doen mij inderdaad minder (tot niets). Zie ook mijn antwoord op kuggur hierboven.
Je vragen heb ik dan even gemist, en ik kan ze ook niet terugvinden?