Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:02

Ja Horsie ik ben stiekem ook jaloers haha.

Ik had t vandaag heel zwaar :') Heb zowat de hele route gedacht "Ik stop ermee, nooooit weer, dit is toch niet leuk..?!". Maar voor mij een heel prima resultaat.
, tempo van 8:28/km. Is toch weer een paar sec vlugger.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:57

Ik gebruik runceeper en vindt dit een fijne app.
Ik ben totaal niet atletisch gebouwd. 1,65 en nu 97 kg ( 10 kilo afgevallen nu). Ik wandel veel en tussen het wandelen door doe ik interval training. 2 om 2. Dit kost me nog best veel moeite. Ik wandel dan zon 8 km. Verder ga ik 2x in de week naar de sportschool waar ik 24 min een heuveltraining doe op de loopband daarnaast nog krachttraining.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:56

Ik loop liever in het bos als strand.
Maar strand is dichtbij.
Canitrail vorig weekend was echt geweldig. Wat een omgeving
Veluwe.

Elke seconden sneller is er een toch.
Goed dat je doorgezet heb.

Ik ben ook niet atletisch gebouwd.
1.66 en 67 kg

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:06

De run ging eigenlijk super goed vond ik: 5 km in 39 minuten en ik had nog echt energie over achteraf.
Misschien over 2 weken rennen in Dieren!

Ik heb overigens wel echt een uitdaging met mijn toch te actieve darmen tijdens het rennen :o Herkenbaar? Hoe doen jullie dat?

Morgen wat langere reactie. Ga zo eerst slapen!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:12

Pffft, darmen praat me er niet van! Ik heb niet zulke actieve darmen, maar na een km of 25-30 moet ik echt dringend naar de wc. Heb 1x een marathon gelopen en moest toen tijdens de wedstrijd een wc-stop inlassen! :o Had daarna ook ontzettende kramp en bloed bij mijn ontlasting. Loop dan ook vrijwel alleen nog maar korte afstanden haha. Maar zelfs een 5k op wedstrijdtempo is goed voor een wc bezoekje, gelukkig pas achteraf.

Leuke vraag over bouw! Ik ben van nature vrij atletisch, 1.75m en 65kg met vrij veel spieren. Heb weinig heupen en ren "als een man." Moeilijk uit te leggen, maar bij vrouwen zie ik vaak dat ze een beetje "waggelen" met hun knienen of voeten opzij, terwijl bij mij alles recht naar voren gaat. Echt snel ben ik niet, maar ik kan train weinig en loop toch vrij nette tijden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:19

Whoop whoop whoop! Bruto 31.45 en netto 31.44 :+ op de 5k! En dat binnen 5 weken!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:28

Wow dat is echt extreem goed! Gefeliciteerd!
Mijn tracker blijkt zelfs nog wat teveel tijd gerekend te hebben. Ik blijk hem in maximaal 36 a 37 minuten gelopen te hebben. Waarom dit niet helemaal helder is, kun je als je het echt persé wilt weten via pb te lezen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Zucchero op 22-05-16 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:31

Dank je! Ging best lekker maar was ook erg zwaar. Het was heel benauwd, weinig zuurstof in de lucht. Mijn muziek viel na 2km ook uit en dat kreeg ik niet meer aan de gang. Dat was echt een gemis

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:34

Kan ik me voorstellen. Omdat ik meestal samen met anderen loop heb ik geen muziek aan, maar dan heb je het ritme van elkaars voetstappen en de zingende vogeltjes. :) De muziek gisteren langs de kant was wel echt opzwepend! Ik vond het echt leuk! Ik wil weer!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:54

Jij ook super gedaan toch?
Ik vind mijn eigen ademhaling heel naar om te horen. Ook liep ik alleen en kon ook niet echt aanhaken bij iemand helaas

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:07

Ik weet wel iemand in Alphen aan den Rijn die misschien wel wil lopen maar die gaat niet zo hard als jij. :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:10

Oh leuk! Met een maatje is altijd goed

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:12

Hee hallo allemaal, wat een grappig topic! Kende ik niet maar ben vorige week weer opgestart met hardlopen. Ik heb mijn energie weer terug (die was even op een laag pitje de laatste maanden) en zucchero is ook bezig, dus toen had ik er weer zin in. En ik ben gok ik dat maatje waar zucchero het over had benangelique...haha. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje een loner ben met rennen, vind ik heerlijk met muziek op mijn hoofd, maar als je het leuk vindt wil ik best es afspreken hoor :) wie weet is samen toch ook wel leuk. Alleen loop jij al harder dan ik...ik probeer heel netjes een tijdschema aan te houden voor mijn ledematen...maarre ik ga hier lekker meelezen en wie weet meekletsen :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:20

Netjes ben angelique!

Net weer even een eindje relaxt gelopen, 5.5 km.
Ging makkelijk! 6:10 min per km ongeveer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:40

Bedankt voor de tips!
Heb Runkeeper gebruikt en ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn vind dat ik tussendoor updates krijg.

Het ging niet zo lekker, iets te snel na het eten gaan lopen, waardoor ik buikkrampen kreeg.
Maar toch 5km in 36 min gelopen.
Normaal zit ik tussen de 30 - 35 min, dus dit was een tikje langzaam, maar niet al te erg.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:38

Goedemorgen! Hier een zeer tevreden mens. Gisteren samen met een goede vriendin en haar familie de Marikenloop gelopen. Dacht dat het wat te vroeg voor mij zou komen, het was namelijk al twee jaar geleden dat ik voor het laatst (en het eerst) een 5km achterelkaar had gelopen. En in het schema wat ik nu volg was ik ook nog niet zo ver (zit pas in week 8). Maar het is gelukt!!! En ook nog eens veel sneller dan ik had durven hopen/dromen. Kreeg het alleen op het laatst (echt de laatste km)wel heel zwaar qua ademhaling, kreeg nauwelijks nog lucht (het was ook redelijk warm). Heb toen heel even een soort van gewandeld en heb het laatste stuk er zowaar nog een soort sprintje uitgeperst. Uiteindelijk een netto tijd van 34.59 over de 5 km (bruto gewoon 1.02.00, duurde best lang voordat we bij de start waren). Was echt heel blij met mijn vriendin die bijna de gehele route als sleepboot heeft gefungeerd. Zij kan heel goed een constant tempo vasthouden en daar kon ik me mooi aan optrekken. De medaille hangt nu te "shinen" in de woonkamer! Denk dat ik maar een foto maak en die opstuur naar de chirurg die mijn knie weer aan elkaar heeft geknutseld in augustus 2014 :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:48

Goed gedaan Moska! Die chirurg kan zoiets vast ook waarderen, het is niet niks dat je dit nu 'even' doet.

Ik heb nieuwe schoenen! Zaterdag gekocht, gisteren voor het eerst uitgeprobeerd. Wel even wennen hoor, maar ze vliegen fantastisch.

Was nog een stukje over bouw:
Ik ben van bouw meer een krachtsporter, brede schouders en veel kracht in benen / armen (eigenlijk altijd wel gehad). En zeker niet iel gebouwd. Dus niet echt een duursporter wat dat betreft, maar ik probeer het. Ik ga uiteindelijk ook voor de combinatie hardlopen / bootcamp ( samen obstacle run :+ ).

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:25

Oh ja, mijn bouw.. Ik ben 1.74 lang, weeg momenteel rond de 71 kg en heb x benen :+ Heb verder vrij ronde bovenbenen en kont, smalle taille en weer wat breder in de schouders. Niet echt atletisch ofzo. Wel altijd veel kracht in armen en benen gehad (kracht in benen komt dus nu eindelijk weer terug). Geen idee wat voor sporttype ik ben eigenlijk. Dacht altijd dat ik niet kon hardlopen, maar dat lijkt wel mee te vallen dus. En echt heel lenig ben ik ook niet meer (heb nog wat andere kwaaltjes die dat veroorzaken), maar kan wel gemakkelijk met de benen recht, mijn handen aan de grond krijgen.

Las even terug ook iets over opspelende darmen tijdens het lopen. Had ik gister ook een beetje last vast. Had van te voren uit voorzorg alleen een boterham en een banaan gegeten (echt ruim van te voren) en veel gedronken, maar kreeg toch wat kramp in mijn buik. Gelukkig niet zo erg als laatst.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:29

Moska. Wat goed!
Ik doe t je niet na.

Ik heb de afgelopen dagen flink gewandeld. En zaterdag tussen mijn wandeling van 5 km een interval training gedaan. Dan loop ik 2 min op ongeveer 7 km per uur. Merk wel dat het me steeds wat makkelijker afgaat. Ook merk ik dat mijn conditie verbeterd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:41

goed gedaan moska! zoooo fijn om een haasje te hebben, dat scheelt echt de helft van het werk.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:01

Wij zijn inmiddels in week 8 van de training, gister voor het eerst 10-20 minuten hardlopen, met 2 minuten wandelen. Man, het was wel zwaar, maar heb het gered. Nog 2 weken en dan 5 km in 30 minuten

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:18

Dan moet je tempo nog flink omhoog of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:22

Wat is hier een beetje het gemiddelde tempo wat gelopen wordt?
Ik vind namelijk dat ik zelf heel langzaam loop, zo'n 8.7km/uur, maar ik hoor van iedereen dat snelheid eigenlijk niet zo belangrijk is, dat dat vanzelf komt als ik langer loop.

Is dat ook jullie ervaring of heeft iedereen gewoon een eigen basis tempo en krijg je die alleen omhoog door heel bewust net boven je tempo te gaan lopen?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:27

Ik ben echt heel sloom, maar heb voor mezelf als doel gesteld ontspannend een half uur te kunnen hardlopen (op welk tempo dan ook dus). Nu met intervaltraining loop ik (als ik hardloop, dus zonder het wandelen) 8 km per uur. Daar voel ik me het fijnste bij.

Ik heb last van een snel wisselend bloedsuikerspiegel en heb mezelf al eerder in een lichte hypo gerend, dat kan meetellen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:32

Mijn ervaring is dat ieder een eigen basis tempo heeft én dat je sneller wordt naarmate je meer loopt en anders traint