Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:17

Wat super krimpenaar! Haha, nu ik je gebruikersnaam lees, die doe je nu wel eer aan. _O- Sorry, heel flauw. :D

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:50

Suliko schreef:
Wat super krimpenaar! Haha, nu ik je gebruikersnaam lees, die doe je nu wel eer aan. _O- Sorry, heel flauw. :D

Hahaha, duurde even voordat ik hem snapte :o
(Komt officieel van het dorp waar ik vandaan kom)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:00

Ah een dorp, ik zat al te denken waar het überhaupt voor zou staan, maar je ziet wel vaker vage gebruikersnamen voorbij komen. De mijne is ook maar een random naam met betekenis. :')

Mijn ontbijt was vandaag spinaziepannenkoeken, hadden we nog over van gisteren. :9
Vandaag heb ik mij voorgenomen mijn kamer op te knappen en daarbij ook wat kasten te verplaatsen in mijn eentje, dus die krachttraining zit wel goed.

Hier nog wilde plannen voor de zondag?

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:37

Spinaziepannenkoeken klinken best lekker! Heb je daar een recept voor?

Hier hele dag leren :') Morgen begint de tentamen week.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:37

Ik heb vandaag 10 km gewandeld de buikspieren sla ik vandaag over.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:13

Even een vraagje, zijn jullie zwaarder als jullie ongesteld moeten worden? :)
Hoeveel dan? En wanneer is dat weg? Ik ging namelijk gister op de weegschaal staan en er stond dat ik 1,5 kg aan was gekomen wat toch wel raar is. Gister nam ik de laatste pil van de strip. Hoort dat?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:25

Ik merk het zelf niet echt. Maar heb wel eens gehoord dat je dan meer vocht vast houd.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:44

Vandaag naar school met fiets, 30 km en daarna nog 50 minuten gewandeld met de hond :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:00

gister een body check gedaan... BMI vet percentage, spiermassa, iets met je botten en nog meer dingen... (vet wat rond je organen zit enz) Ik blijk niet zo te moeten focussen op mijn weegschaal... blijk een hoop spiermassa te hebben (ik vond het altijd al zo frustrerend dat een collega van mij er zwaarlijviger uitzag als ik alleen was ze qua gewicht gewoon minder...)
Ook ga ik nu 4 dagen eiwit shackes (op proef) erbij nemen omdat ik met dat koolhydraat arme dieet blijkbaar mijn lijf tekort doe...
Ik wil vooral strakker worden... en mijn vetpercentage van 33% verminderen....
Maandag heb ik mijn 2e check en kijken we of de shackes aangeslagen hebben :) spannend (verder was ik qua voeding onwijs goed bezig :) en mag ik best af en toe een broodje en/of pasta eten YEAHH

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:33

Het is stil hier :D Vandaag 7,72 km gelopen en zondag 9,6 km *\o/* Sporten gaat goed, gezond eten iets minder, heb niet echt motivatie om de snoep te laten staan :o

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:09

Hier ongeveer hetzelfde. Sporten gaat prima! Maar soms zoon trek haha

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 19:21

Jaaa veel te stil hier!

Bij mij exact andersom, zit nu op dag 26 zonder suiker. *\o/* En eet verder ook lekker gezond.

Trainen zit daar in tegen juist niet in een stijgende lijn. Wel wat betreft conditie en duurtraining, maar dat komt puur omdat ik er flink wat af moet fietsen in een week naar plekken toe. :') Vandaag nog zo'n 27 km gefietst, morgen weer 20.
Voor krachttraining pak ik af en toe momentjes, maar echt veels te weinig. Hopelijk gaat dat beter nu ik minder schoolstress heb. :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:34

Doe je goed Suliko :D Merk je ook iets qua gewicht of strakker worden? :)

Fietsen gaat bij mij ook goed, ga weer meer met de fiets naar school en dat is 30 km op een dag :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 19:44

Nou, het is toch echt niet mijn bedoeling om strakker te worden. _O-
Anders had ik je graag het verschil willen vertellen, maar ik weeg slechts 45 en wil daar écht niet onder raken. Liever wat (gespierde) kilo's erbij. Maar ik denk dat er ook moeilijk iets af kan tenzij ik echt te weinig ga eten.

Maar ik merk wel een soort verandering door het suikerloos eten. Heel apart, maar een beetje alsof ik helderder ben in mijn lichaam? Geen idee hoe ik het ga uitleggen, maar alles voelt wat lichter, helderder en ook vooral rustiger. Ik denk dat rustig het juiste woord is.
Klinkt een beetje vaag, maar door de lyme voel ik inmiddels veilloos aan wat er in mijn lichaam omgaat (en vooral wanneer het misgaat). Ook omdat ik veel experimenteer met voedsel en heb het idee dat dit echt wel de juiste weg is naar een gezonder, rustiger, helderder en vooral energievoller lichaam. :D
En de suiker schappen maakt daar zeker een groot onderdeel van uit (naast vleesvrij, zo veel mogelijk zuivelvrij en glutenvrij).

En lekker bezig met fietsen! Dat tikt toch echt wel aan in conditie en spieren (en strakker worden)! :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:03

Juist dat was ik alweer vergeten :') Dat lichter en helderder had ik ook wel toen ik stopte met toegevoegde suikers :) En voor je Lyme snap ik zeker dat het wel echt kan helpen!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:09

Vandaag 10,6 km gelopen *\o/* En ook niet gesnoept, ik ga toch weer proberen om er op te letten. Gelijk een chocolade bananencake zonder suiker gebakken als tussendoortje :) Morgen het laatste communiefeest in de familie dus daar ga ik natuurlijk wel van genieten :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:19

Wat goed!!!
Hier alleen maar balen & huilen :+

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 01:12

Goed bezig!hier ook minder. Snoep veel te veel. En heb door drukte thuis ook veel te weinig kunnen sporten. Vandaag is m'n vader jarig dus vind ik dat ik best een taartje mag. Maar vanaf maandag is t weer volle bak aan de gang dus in plaats van 2x weer 3x naar de sportschool en gewoon elke dag buikspieren.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:39

Goed bezig Trijnie! :D

Myrth, wat gaat er niet goed dan? Vind je het lastig om goed te blijven eten?

Kom op Sharona, je kunt het! Dat taartje mag best, maar je moet er wel wat tegenover zetten. Dat werkt voor mij heel goed :) Dus of wat rustiger aan met eten die dag, of wat extra oefeningen doen.

Hier inmiddels 4 weken bezig en -3kg! *\o/* Merk nu al dat ik strakker begin te worden! Ik weeg nu net boven de 60kg, doel is 58. (ik ben maar een ukkie)
Eten gaat wisselend, vooral als ik vrij ben ben ik geneigd om lekker te gaan eten en ga ik over mijn maximaal aantal calorieën per dag heen... Maar ik ga nog steeds braaf 2x in de week naar de sportschool waarvan 1 daarvan met de personal trainer.
Nu veel bezig met HIIT training en boksen. Pfoehhhh wat zwaar... %) Heb met regelmaat geroepen dat ik echt echt echt niet meer kon.. :')

Inmiddels ook begonnen met gewichten. 20kg deathlift (x 12 reps x4) en 40kg squats (x12 reps x 4). Was vorige week alleen aan het sporten maar vond de squats zoooo zwaar. Bleek dat ik 50kg aan het tillen was in plaats van 40 8)7 Oeps! Maar toch nog wel 8 reps gehaald dus ging niet eens zo heel slecht :))

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:34

40 kg squats??? Jeetje....das aardig veel zeg maar. Ja ik ga ook uiteten dus vandaag gaat t eten niet goed. Maaar ik ga wel trainen! Buikspieren en met halter deadlift squats en hipthrust. Ik heb namelijk een halter thuis. Super leuk. Uahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:35

Hier is het 's avonds en in het weekend weer een drama met eten. Ik stop me helemaal vol met rotzooi terwijl ik niet eens honger heb, ik word er zelfs beroerd van maar toch blijf ik door gaan. Zit ook totaal niet lekker in m'n vel, dus dat heeft er ook wel invloed op denk ik.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:23

:'( na veel ups mag er ook wel s een down...
Na een week eiwit shakes erbij te hebben genomen was ik zwaarder geworden maar wel cm verloren dat betekend dat ik dus vet omgezet heb in spiermassa.
In rust verbrand ik 1440 calorien..
BMI gaat ook de goede kant op.
Ik ga nog even door met de herstellende shakes die voelde erg goed maar wat heb ik mij deze afgelopen week slecht gedragen.
Na de meting ging het tm donderdag nog goed...op werk had ik het zo druk dat ik gewoon niet gegeten had.. hoofdpijn kwam weer op en voelde me niet lekker worden.
Vrijdag weer zo hard gewerkt (en 'slecht/niet' gegeten... savonds patat met mijn vriend samen gegeten en daarna op een verjaardag gedronken...)
Hele weekend niet lekker gevoeld buikpijn hoofdpijn en keelpijn..
Nu pak ik mijn suikerarme dieet toch maar weer op maar wat kan een mens zich slecht voelen...
Stiekem ook weer op de weegschaal gestaan (ookal moet ik daar niet naar kijken) maar ik ben toch weer aangekomen :$...
Volgende week heb ik weer een check en zal ik open kaart spelen.
Ik ga nu 5 km rennen maar heb er helaas echt de motivatie niet voor :(
Waar is het motiverende mooie weer gebleven HUIL!! haha

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:06

Al 2 dagen niet gesnoept :D Maar met dit weer ook niet gaan lopen vandaag, jeetje wat is het opeens koud -O-

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:14

Ik meld me hier ook! Hoop op veel motivatie, want ik kan het gebruiken...

ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben te zwaar. ik zit mezelf in de weg, en daarom wil ik er nu echt wat aan doen.

gezonder, slanker en fitter! NU ECHT!

Vandaag meteen goed begonnen met een eiwit smoothie banaan en spinazie, en koffie met zoetjes ipv suiker.

Ik schrijf alles op wat ik eet en drink, zodat ik later kan terugkijken wat ik heb gegeten en dat ik bewust moet nadenken wat ik in m'n mond steek. Ook heb ik in word op de computer een soort schema gevonden om alles bij te houden.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:26

Goed bezig NNNigel! Misschien is de app My fitnesspall iets voor je ? Kan je precies bijhouden hoeveel calorieën je gebruikt en hoeveel koolhydraten eiwitten etc. je dan in neemt.