Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:50

benangelique schreef:
DatBenIkNou schreef:
Er is al eens eerder een topic hierover geweest. Ik kan hier enorm emotioneel van worden, heb dus bewust niet alles gelezen. Staan de tegenstanders er wel eens bij stil dat sommige kwetsbare kinderen aan een simpele kinderziekte kunnen overlijden? Dus als mijn dochter toevallig op een creche zat waar zo'n 'complottheorie-ouder' haar kind niet ent, zou mijn kwetsbare kind gewoon dood gaan aan iets wat simpel te voorkomen zou zijn...Mijn honden mogen niet in een pension als ze niet volledig geent zijn, waarom kinderen wél op scholen en creches????

Complottheorie-ouders? Pardon?
Sta jij er bij stil dat als jij je kind s ochtends brood met pindakaas laat eten en er geen tijd meer is voor handen en mond zorgvuldig wassen, mijn kind daar ook dood aan kan gaan? Dat dat risico vele malen groter is dan ziek worden omdat er een niet geënt kindje op het kdv of de school is?
Misschien moet je je afvragen of een kdv de juiste plek is voor een kindje wat zo kwetsbaar ia

Als jouw kind zo'n ernstige notenallergie heeft moet jij je afvragen of je wel een verstandige ouder bent om jouw kind naar een kdv te brengen.

benangelique

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:52

Wij kwamen pas achter de allergie met ruim 5,5 jaar. Nu moet ze naar school, de basisschool en daar kom ik niet onderuit.
Alle ouders en leerkrachten zijn op de hoogte, epi-pennen liggen overal en verder moet ik eet maar op vertrouwen dat het goed gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:52

Resistance schreef:
Ik zou trouwens aan de mensen die tegen vaccineren zijn ook weleens willen vragen of ze ook geen medicijnen aan hun kinderen geven of ze zelf gebruiken? Ook daar zitten bijwerkingen aan vast, soms ernstige.

Ik gebruik en geef medicatie wanneer echt nodig. Mijn dochter gaat dood zonder medicatie, is dus afhankelijk daarvan en van een pomp. Verder is zij nu oud genoeg om haar eigen keuzes te maken. Mijn zoontje heeft nog maar twee paracetamol zetpillen gehad toen hij van een oorontsteking erg ziek was. Ook hebben we hem laatst neusspray met xylometazoline gegeven omdat we vonden dat het zonder niet kon. Maar als hij koorts heeft van een virusje dan kan zijn lichaam dat zelf heel goed oplossen en wanneer zijn neus een beetje verstopt zit spuit ik die van binnen schoon met physiomer baby.
Geen onnodige antibiotica, geen onnodige paracetamol om de koorts omlaag te brengen die juist een functie heeft, first do no harm.

Zelf neem ik ook geen onnodige rommel meer (vroeger wel, toen at ik ook nog bij de Mac). Ik heb meer dan tien dubbele borstontstekingen gehad in het begin van mijn borstvoedingperiode omdat ik implantaten heb, daarvoor heb ik de eerste keer een paracetamol genomen maar omdat mijn baby daar erg suf van werd heb ik bij de volgende ontstekingen niets meer genomen, met een goed behandelplan kom je daar zonder antibiotica e.d. ook wel doorheen. Bij de griep die ik vorig jaar kreeg alleen dezelfde neusspray gebruikt als mijn zoontje maar dan de volwassenen versie. Het recept voor de amoxicilline kuur die ik kreeg voor de bronchitis die ik aan aan de griep te danken had heb ik weggegooid. Ben daar nu ook vanaf op eigen kracht.
Bij mijn tweede bevalling moest ik worden ingeleid omdat ik al op ruim 42 weken zat en omdat ik daarbij flauw viel van de weeënstorm moest ik pijnbestrijding (ruggenprik). Mijn eerste bevallingheb ik zonder pijnbestrijding gedaan.
Afgelopen zomer ben ik aan een gescheurde binnenmeniscus geopereerd, met ruggenprik. De medicatie van de nazorg heb ik niet genomen, geen antibiotica, geen pijnstillers, geen ontstekingsremmers. Twee weken na de operatie stond ik alweer onkruid uit de weide te halen.
Dus ik neem niets wat niet echt nodig is, niets preventief en ik luister daardoor beter naar de grenzen die mijn lichaam aangeeft.
Had ik de bevalling zo geweigerd dan had mijn kind het niet overleefd want die was 9,5 pond en kon er niet op een normale manier uit, ook niet na maximale knip. Had ik mijn knie niet laten opereren dan had ik nu nog amper kunnen kopen want dat kon ik toen al niet meer, paardrijden kon ik ook niet meer. Noodzakelijke dingen, meer niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:55

Geen medicijnen, wel implantaten O:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:56

janderegelaa schreef:
In aanvang noemt hij ook gedeeltelijk gevaccineerde kinderen maar daar zegt hij in de uitkomsten van het onderzoek niets meer over. En dat vind ik vreemd. Hij noemt ook geen percentages en de link naar het onderzoek is helaas nergens te vinden. Als iemand die link voor mij heeft?

Dit is een verwijzing naar het onderzoek: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9345669 ik kan alleen geen volle tekst vinden zonder inloggen/betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:59

janderegelaa schreef:
Geen medicijnen, wel implantaten O:)

Ja, toen was ik nog een jong slapend schaap dat hele andere dingen belangrijk vond. Maar ze zijn prachtig dus ik laat ze maar zitten :+
Ik heb destijds gelukkig wel gekozen voor de juiste en niet die goedkope rommel, kost wat maar dan heb je ook wat.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:10

Huertecilla schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zou van de mensen die tegen vaccinatie zijn wel eens onderzoek willen zien met exacte getallen.

Ik gewoon objectieve gegevens. Dus niet voor noch tegen.

Het grote probleem wat IK heb dat er een lawine aan cijfers is uit de kant met een heel groot financieel belang bij vaccineren.
Die moet ik vanwege het verstrengelde belang en het bewezen onethische handelen, misleiden, terzijde leggen.

Een homo sapiens ziet dat het schaarse onafhankelijke onderzoek meer nadelen aantoont en minder voordelen.
Dat de lobby het gelijk als alternatief, tegenpartij etc bestempelt.

Onder de streep ziet een denkend mens:
- dat de vaccinatie-indstrie misleidend positief is
- dat onafhankelijk onderzoek negatief is

Ja, het is dan een vraag waarom de overheden geen onafhankelijk onderzoek financieren.
Een retorische vraag eigenlijk want de politieke machine wordt gesmeerd door de vaccinatie-industrie.

Ik ben nog steed hoogst verontwaardigd over het belastinggeld waar we met zijn allen over zijn opgelicht door die industrie mbt de varkensgriep-hysterie.
Geen rechtszaak over, niets.
Dat zegt mij veel.
Dat ik ' voorlichting' vanuit industie, medische hoek, overheid niet kan vertrouwen, moet diskwalificeren.

Ben jij je wel bewust van al het leed dat er heerst in landen die door bepaalde religieuze groepen (islam) tegen poliovaccinatie zijn?
Het heet niet voor niets kinderverlamming.
En de farma industrie heeft sterk geïnvesteerd in goede vaccins hiertegen zodat er in vele landen (west-europa al zeker) geen polio meer voor komt.
Zoek het ziektebeeld eens op en zoek dan eens op waar deze kinderen/volwassenen belanden en hoeveel dit niet kost aan de gezonde werkende bevolking.

Het heeft voor en nadelen, alles.
En heel cru, een vaccin KAN een leven rekken.
Ziek worden (stomweg mazelen in de hollandse bijbelgordel) KAN je leven KOSTEN.

Het probleem is dat het meestal kindjes zijn die eraan dood gaan, door te veel muggeziften over een vaccinatie van de ouders.

In de huidige maatschappij, hier, BE of NL, zou een verplicht gratis schema niet slecht zijn.
Met gevolgen voor de ouders als ze hun kinderen niet vaccineren.
(en ik weet ook dat je onbewust voor deze 'gratis' vaccinaties betaalt bij de belastingen, maar zo draagt iedereen een beetje bij en is de last minder.)

Ehm, nog eens cru, wil je weten wat vaccinatie vrij door het leven gaan is, ga dan naar een ontwikkelingsland en zie wat het opbrengt voor de mensen daar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:12

En wat zou dan een gevolg van niet vaccineren moeten zijn? Je gaat volledig voorbij aan mijn lichamelijke integriteit

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:13

annnepannne schreef:
Ik woon aan de rand van een streng christelijk gebied en geloof me, hier zie je veel meer mensen met geamputeerde ledematen door de polio dan in andere plekken in Nederland. Puur door het niet vaccineren.
Enorm triest vind ik dat..

Ik geloof daar niks van.
Ik woon in een bible belt gebied en zie hier niet meer geamputeerde ledematen dan in een dorp buiten de bible belt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:15

zonnebloem18 schreef:
janderegelaa schreef:
In aanvang noemt hij ook gedeeltelijk gevaccineerde kinderen maar daar zegt hij in de uitkomsten van het onderzoek niets meer over. En dat vind ik vreemd. Hij noemt ook geen percentages en de link naar het onderzoek is helaas nergens te vinden. Als iemand die link voor mij heeft?

Dit is een verwijzing naar het onderzoek: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9345669 ik kan alleen geen volle tekst vinden zonder inloggen/betalen.

Dank je!

Alleen is dit een onderzoek op kinderen uit Nieuw Zeeland, geboren in 1977. Er deden 1265 kinderen mee waarvan 23 kinderen niet gevaccineerd zijn. Voor een onderzoek dat representatief is heb je wel een ongeveer gelijk aantal kinderen nodig die gevaccineerd en niet gevaccineerd zijn.

Daarnaast is het heel erg belangrijk om te weten wat de etnische achtergrond is van deze kinderen.

De inheemse bevolking van Nieuw Zeeland zijn Maori's en mensen uit de Pacific. En laten die nu heel gevoelig zijn voor astma.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23939412

Zo'n arts kan dus wel iets roepen maar hij heeft geen onderzoek naar de achtergronden gedaan. En dat werpt een heel andere blik op het onderzoek. En dat wil niet zeggen dat het allemaal Maori's waren in het onderzoek maar het is ook niet uitgesloten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:19

christaerik schreef:
Mijn dochter gaat naar een antroposofische school. veel ouders op die school enten hun kinderen niet of later of gedeeltelijk. Ik vind dat mensen daar zelf over moeten beslissen en niet de overheid. Ik zie geen zieke kinderen en ben ook niet bang dat mijn dochter die wel ingeent is het krijgt. Mijn dochter is geboren met een hartafwijking en ik heb haar wel ingeent. Maar haar 2de BMR prik en griepprik doe ik niet. Ook die voor baarmoederhalskanker als ze ouder is laat ik niet zetten.
Wat ik heel vreemd vind is dat ik nooit een bijsluiter heb gekregen om te lezen toen mijn dochter werd ingeent. Voor de simpelste medicatie die je bij de drogist haalt krijg je een bijsluiter maar niet voor een inenting. Ik vind de voorlichting niet toereikend.

En als je dochter die inenting straks zelf wèl wil? Mag ze die dan ook niet?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:25

janderegelaa schreef:
Dank je!

Alleen is dit een onderzoek op kinderen uit Nieuw Zeeland, geboren in 1977. Er deden 1265 kinderen mee waarvan 23 kinderen niet gevaccineerd zijn. Voor een onderzoek dat representatief is heb je wel een ongeveer gelijk aantal kinderen nodig die gevaccineerd en niet gevaccineerd zijn.

Daarnaast is het heel erg belangrijk om te weten wat de etnische achtergrond is van deze kinderen.

De inheemse bevolking van Nieuw Zeeland zijn Maori's en mensen uit de Pacific. En laten die nu heel gevoelig zijn voor astma.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23939412

Zo'n arts kan dus wel iets roepen maar hij heeft geen onderzoek naar de achtergronden gedaan. En dat werpt een heel andere blik op het onderzoek. En dat wil niet zeggen dat het allemaal Maori's waren in het onderzoek maar het is ook niet uitgesloten.

Dank je die informatie kon ik dus niet vinden. Dit is het KIGGS onderzoek wat ik hiervoor bedoelde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3057555/

Edit: Link met meer info toch nog gevonden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:28

Huertecilla schreef:
luxje schreef:
Het vaccineren is maar schijnveiligheid, je gevaccineerde kind kan net zo goed de ziekte nog krijgen, met een aangetast immuunsysteem door alle gifstoffen die ingespoten zijn, kán het zelfs heftig verlopen, van het kinkhoest vaccin is al bekend dat het eigenlijk niet meer werkt.
Het BMR vaccin is levend, dat betekent dat een gevaccineert kind zelfs besmettelijk is..., daar hoor je niemand over.
Laat mijn kind de kinderziektes maar krijgen, dan weet ik zeker dat immuniteit optreedt.

Correct.
Darbij komt dat de groep zogenaamd beschemde kinderen een risico voor zichzelf is omdat DAARin een besmetting toch nog steed voor kan komen en zich snel verspreiden.

Het opdringen van vaccineren is een extreme vorm van vrijheidsbeperking; het opdringen van inspuiten van een NIET veilige substantie.
De vaccinatieindustrie heeft een krachtige lobby en zoals de 'voorlichting' van de massa werkt is het demagogie welke ' democratisch' kinderen in gevaar brengt voor geld.

Lees:

http://brekendnieuws.nl/20-01-16-austra ... F.facebook

http://truthkings.com/2016/01/18/this-w ... -awesome/#

Verbaast me niets, velen uit "die kringen" hangen een antroposofische levensovertuiging aan en zijn per definitie tegen inentingen, en zullen hemel en aarde bewegen om hun gelijk te bewijzen.
Zelfs als later uit empirisch onderzoek door een onpartijdig persoon , het tegendeel blijkt, geven ze niet toe.
Ze geloven vaak dan wel weer in geschudde watertjes.

Dat er "een lobby' achter inentingen zit klopt ten dele, maar dat er nu zoveel mensen op aarde leven komt mede vanwege inentingen.
Je moest de mensen uit de ebolagebieden eens horen toen ze de jacht op een vaccin te lang vonden duren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:32

Hier kun je nog meedoen aan een onderzoek als je ongevaccineerd bent of dito kids hebt

http://web.archive.org/web/201303060343 ... esses.html

Edit:

The results of our survey with currently 11921 participants show that unvaccinated children are far less affected by common diseases than vaccinated children

Tussenstand :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-16 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:33

zonnebloem18 schreef:
Dank je die informatie kon ik dus niet vinden. Dit is het KIGGS onderzoek wat ik hiervoor bedoelde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3057555/

Edit: Link met meer info toch nog gevonden.

Maar de conclusie van dit onderzoek is: The prevalence of allergic diseases and non-specific infections in children and adolescents was not found to depend on vaccination status.

Wat betekent dat dan?

Edit: bij dit onderzoek deden 13453 mensen mee waarvan er 94 niet gevaccineerd waren (0,7%). Ook dit is weer niet representatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:25

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:33

chanel1985 schreef:
luxje schreef:
Door vaccins ontstaat mogelijk vaccinatie én er zijn kinderen/mensen overleden door het vaccin.
Dit wordt echter niet niet tot amper verteld door big pharma/ de overheid/ het cb
Er is nl veel, heel veel geld mee gemoeid met die miljoenen vaccins.

Vergeet je niet de hele grote groep die geen bijwerkingen en niet dood gaan aan vaccinatie? En die daardoor wel immuun zijn voor de ziekte?

Uiteraard bedoelde ik te zeggen dat zowel vaccineren als niet vaccineren met én zonder schadelijke gevolgen kán zijn.
Het immuun zijn tegen de ziekte is echter niet het geval, dat is echt een misvatting, vandaar ook dat ik vaccineren een schijnveiligheid noem...

Daarbij is van kinkhoest gewoon echt bewezen dat het virus gemuteerd is en het vaccin niet meer (afdoende) werkt, maar is dat door het cb aan jullie ouders verteld voor ze de prik in jullie kind stoppen?
En maar wel beweren dat de ziekte milder verloopt...

Wanneer je als ouder zo bang bent dat je kind iets oploopt, is het dan niet beter om het, gewikkeld in bubbeltjesfolie, binnen te houden?
Net gevaccineerde kinderen zijn na de bmr prik ook besmettelijk namelijk...

Op de vraag over medicatie: als mijn kind of ik medicatie nodig heb, dan weigeren we dat niet, dat vind ik persoonlijk iets anders dan uit voorzorg een boel gif inspuiten en een afweersysteem overbelasten.
Nogmaals ieder zijn keus, ik ben blij dat ik de keus heb!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:35

Anoniem schreef:

En maar draaien en draaien...

Het gaat om Nederlandse kindjes die met Nederlandse vaccins ingeënt kunnen worden... niet om GMO voedsel en Poetin heeft een eigen, anti-westerse agenda (mag ie hebben) en Hawking is om andere redenen kritisch. (Hij wil geen supertechnische samenleving waarbij je door robots wordt verzorgd ipv mensen bijvoorbeeld.) En de Amerikaanse big farma, op hun wel heel erg op geld gerichte systeem op zich mag je best kritisch zijn, maar wentel dat niet af op de veiligheid van nederlandse kindjes in een creche... door een hysterische angst aan te wakkeren voor een intramusculair prikje tegen rotziektes met vaccins die ok zijn. :Y)

Oh ja, en Hawking (zo schrijf je zijn naam) mag dan goed zijn in wiskunde, kosmologie en astrofysica, van geneeskunde heeft hij geen kaas gegeten, is daar niet voor opgeleid. Of ga je naar een bouwkundig ingenieur als je naar een tandarts moet?
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 23-01-16 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:40

We zijn gewoon gruwelijk verwend door de hoge vaccinatie graad in dit land en weten niet eens meer wat de gevolgen zouden zijn als er niet meer werd ingeënt...
Er is een reden voor dat er rond 1900 maar 1.6 miljard mensen op aarde leefden en nu, ondanks voorbehoedmiddelen, maar mèt vaccinaties, 7 miljard aardbewoners hebben.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:43

Oh en of "sneu" een understatement is voor het overlijden van het overleden kind?
Absoluut.
Maar besef dasrbij aub dat een aantal maanden geleden een baby is overleden tgv de vaccinatie, hoe vreselijk is dat?
Vraag de officiële bijsluiters op en vraag om de gemelde bijwerkingen gemeld bij lareb en probeer jezelf dan nog voor te houden dat vaccins onschadelijk zijn...
Wat je dan met die info doet, dat mag eenieder zelf beslissen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:46

Zoolgangster schreef:
We zijn gewoon gruwelijk verwend door de hoge vaccinatie graad in dit land en weten niet eens meer wat de gevolgen zouden zijn als er niet meer werd ingeënt...
Er is een reden voor dat er rond 1900 maar 1.6 miljard mensen op aarde leefden en nu, ondanks voorbehoedmiddelen, maar mèt vaccinaties, 7 miljard aardbewoners hebben.

Wat dacht je van betere hygiëne, beter voedsel, betere zorg...?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:01

luxje schreef:
Zoolgangster schreef:

Nee, dat is al ontkracht. Statistieken geven een een significante verandering aan in NL vanaf vaccineren. Het hygiëne verhaal is al veel eerder in gang gezet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:02

luxje schreef:
Zoolgangster schreef:

Nee, ook in op dat gebied achtergebleven gebieden bleken er meer kinderen te overleven dankzij vaccinaties.
@Jan: precies!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:04

luxje schreef:
Oh en of "sneu" een understatement is voor het overlijden van het overleden kind?
Absoluut.
Maar besef dasrbij aub dat een aantal maanden geleden een baby is overleden tgv de vaccinatie, hoe vreselijk is dat?
Vraag de officiële bijsluiters op en vraag om de gemelde bijwerkingen gemeld bij lareb en probeer jezelf dan nog voor te houden dat vaccins onschadelijk zijn...
Wat je dan met die info doet, dat mag eenieder zelf beslissen.

Heb je een officiële link naar dat sterfgeval? Daarnaast waren er veel meer kinderen overleden als er niet gevaccineerd zou worden.

Of vind jij dat ze in het Ebola gebied ook maar niet moeten vaccineren? Degenen die over blijven hebben dan wel een goede weerstand.