Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Maar, aan de andere kant, iedereen mag zijn of haar mening hebben.
Citaat:Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat je het niet 100% van de tijd, 24/7 serieus moet nemen en dat je best een keer meer kcal kan eten of een dagje wat minder. Als je gemiddeld maar een negatieve energiebalans hebt en maar niet constant veel te weinig (= onder je BMR) eet.
Citaat:Overigens ben ik met m eens dat er vaak heel voorzichtig over dikke mensen wordt gepraat (niet in het topic maar gewoon in de media/social media). Dik = dik, als je gaat roepen dat iemand met ernstige obesitas 'curvy' is, of 'mooie rondingen' heeft, dan is dat onzin. Dik is nu eenmaal ongezond. Curvy zoals Beyoncé of weetikveelwie, vind ik anders. Dat zijn wél mooie curves. MAAAR, iemand 'papzak' noemen is ook 'not done'.
Citaat:Ik heb een lekker cheatweekend gehad in het kader van balans. Gister croissant + pistoletje van de AH met pesto, tomaat en kipfilet als lunch, en als avondeten mn buikje rond gegeten van friet.
Vanmiddag italiaanse bol met kipfilet, pesto, mozzarella, rucola en cherrytomaatjes, en 's avonds 2 worstenbroodjes met saus (mayo x ketchup), een stukje heeeeeeeeerlijke chocoladetaart en een paar glazen frisdrank. Prima, morgen weer wat strenger.
Amanda schreef:HC: als je een beetje discipline hebt en je écht wilt lijnen, dan eet je ze toch niet en geef je ze weg als je daar problemen mee hebt?
Beverburcht schreef:Goed, als een soort van stok achter de deur meld ik me hier dan ook maar aan.
Sinds deze maand heb ik licht overgewicht. Ik ben zon 1.67m lang en week nu 68 kg.
Dat mag terug naar 62.
Ik teveel chipjes en drink teveel cola. Heb zojuist myfitnesspall geïnstalleerd en ik schrok best van hoeveel calorieën ik blijkbaar naar binnen werk en hoe weinig ik er echt nodig heb. Niet zo gek dat ik daarvan groeide.
Nu dus maar eens verandering.