de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:05

Hahah herkenbaar... Sinterklaas is niet echt handig... Ik heb afgelopen weekend 1000+kcal teveel gegeten ten opzichte van mijn beweging. Mag opzich ook wel eens, maar het is wel jammer. Ik heb net een detox achter de rug en toen kon ik wél de discipline opbrengen om al het lekkere op tafel te laten staan. Maargoed, vandaag weer goed begonnen, wel aardig hoog in koolhydraten vanwege het drinken van ferro (ijzer) maar dat neem ik even voor lief. Liever meer ijzer dan mij zwakjes voelen.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:07

Hoi! Ik wil me ook graag melden. 20 augustus ben ik bevallen van ons eerste kindje en was heel wat kilo's aangekomen tijdens de zwangerschap waarvan meer dan de helft er nog aan zit helaas. Ik ben Johanna, 20 jaar, 1m70 & mn laatste weegmoment bij de toen ik toevallig bij de HA was zo'n 5 weken geleden woog ik 94 kg. Voor mn gevoel zit er ook weer wat bij aan, terwijl ik niet anders ben gaan eten maar zou kunnen dat het door de minipil en daarna pil komt. Daar inmiddels weer mee gestopt, dus we zullen wel zien wat mn lichaam doet.

Per vandaag begin ik met gezonder eten, frisdranken en energy's laten staan & niet meer snoepen. Dat is mijn eerste stap. Vervolgens wil ik mijn hele eetpatroon aanpassen maar dat is een volgende stap, hier moet ik mijn vriend ook een beetje in mee krijgen omdat ik wel voor mezelf gezond kan gaan koken, terwijl vriendlief zin heeft in iets anders, maar dit moet wel financieel haalbaar zijn. Even hem ook over de streep trekken om er volop voor te gaan dus, want hij wil ook nog ongeveer 5 kg kwijt. Maargoed, we beginnen bij mezelf! Ik wil het topic graag blijven volgen om ook te zien hoe je anders kunt ontbijten/lunch en avondeten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:08

Zoe_97 schreef:
Weet iemand eigenkleik op de gewone Corn flakes (die met die haan op de doos) gezond zijn? Die zijn niet gesuikerd ofzo

Even de ingrediënten bekijken :) Als daar geen suikers tussen staan dan zit dat er iig niet in en is het op dat punt gezonder dat de variant met wel suiker erin. :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:31

Mag ik mij melden? Ik lees al een poosje mee. Ik ben die kilo's voor eens en altijd spuugzat en wil nu gewoon een lichaam hebben waar ik trots op ben. :) Ik ben in de afgelopen 1,5 jaar ruim 10 kilo aangekomen (lang leve reizen/backpacken).
Op dit moment weeg ik net onder de 86 (nu 4 kilo afgevallen) bij een lengte van 1,68 en wil in de volgende 3,5 maand (dan ga ik naar huis :+ ) in ieder geval onder de 80 zitten. Ik had mn BMR uitgerekend en die gaf 2500 kc aan. Ik doe dan wel fulltime horecawerk (hele dag lopen) plus 3 a 4 keer in de week zware krachttraining in de fitness, maar het lijkt me alsnog een beetje veel. Heb mijn doel in MFP dan ook staan op 1600. Ik weet niet zo goed wat het moet zijn dus ik heb dit een beetje gegokt. :+

Het eten gaat best goed, alleen snoep nog teveel op mn werk (werk in een patisserie 8)7 ).
Vandaag pompoen geroosterd in de oven met kruiden en olijfolie, was lekker. :9

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:17

IMANDRA schreef:
Maar, aan de andere kant, iedereen mag zijn of haar mening hebben.

maar niet uiten en al helemaal niet in martiaans _O-

Citaat:
Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat je het niet 100% van de tijd, 24/7 serieus moet nemen en dat je best een keer meer kcal kan eten of een dagje wat minder. Als je gemiddeld maar een negatieve energiebalans hebt en maar niet constant veel te weinig (= onder je BMR) eet.

:)*
en dat energie verstoken geweldige lol kan zijn, geen opgave hoeft te zijn. Win-win is dat.

Citaat:
Overigens ben ik met m eens dat er vaak heel voorzichtig over dikke mensen wordt gepraat (niet in het topic maar gewoon in de media/social media). Dik = dik, als je gaat roepen dat iemand met ernstige obesitas 'curvy' is, of 'mooie rondingen' heeft, dan is dat onzin. Dik is nu eenmaal ongezond. Curvy zoals Beyoncé of weetikveelwie, vind ik anders. Dat zijn wél mooie curves. MAAAR, iemand 'papzak' noemen is ook 'not done'.

Als iemand er als een papzak uitziet, waarom niet? Is een hard nodig tegenwicht voor het smoezenboek fluffen.

Citaat:
Ik heb een lekker cheatweekend gehad in het kader van balans. Gister croissant + pistoletje van de AH met pesto, tomaat en kipfilet als lunch, en als avondeten mn buikje rond gegeten van friet.
Vanmiddag italiaanse bol met kipfilet, pesto, mozzarella, rucola en cherrytomaatjes, en 's avonds 2 worstenbroodjes met saus (mayo x ketchup), een stukje heeeeeeeeerlijke chocoladetaart en een paar glazen frisdrank. Prima, morgen weer wat strenger. :)

:9 :9

Berg :+: had voor het choco-met-slagroom feestje gisterenavond allerlei lekkers gemaakt. Heerlijk gezonde magere dingen, maar ook o.a. chocoladetaart en een ongelooflijk lekkere rumtaart met chocolade top.
Een van de mannelijke gasten heeft er VIER!! stukken van weggewerkt. Dat is de strakste van allemaal en hij werkt het er van de week gewoon mooiteloos 'af'. Tussen aanhalingstekens, want het komt er helemaal niet aan. Tegen de tijd dat het in vet zou kunnen worden omgezet verstookt hij de energie al.
Ik heb me ingehouden. Om een uur of 02.00 echter, heerlijk chillend bij het haardvuur; kop echte cappuccino, glaasje Margo (brandy) en een punt van die rumtaart.
Ook bij mij komt dat er helemaal niet aan. Is gelijk naar energie aanvullen gegaan omdat ik FORS in de min zat gister.

Vandaag restverwerking. Met mate. Niet van de taartmeuk, dat blijft wel goed, maar van het gezonde versspul.
Is ook nog een beetje van de heerlijke huzarenslade. Op een snee gisteren thuisgebakken versgemalen mutigranenbrood, ahhh... heerlijk!

Eloya

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:37

27-11-2015 102,4 kg
7-12-2015 101,4 kg

Het gaat goed met die mfp app erbij, zit er eigenlijk heel weinig tever boven of onder

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:40

Fijne app is dat.
Ik merk wel dat je echt alles op moet schrijven en dus goed na moet denken over wat je in je mond steekt. Zo ook de olie of boter noteren waarin je bakt bijvoorbeeld en niet alleen je vlees, de dressing over de sla en niet alleen sla. Ik vind het fijn werken omdat je zo goed weet wat er naar binnen gaat en je heel bewust wordt van wat je eet.

Vandaag overigens 2 heerlijke speltboterhammen met tonijnsalade :9
Door de rest van de dag te balansen kan dat prima. En lekker dat ze zijn :9
En ik hou nog ruimte over voor vandaag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:54

De berg-keukenprinces heeft net een order voor 15 kandij-ontbijtkoeken ontvangen. De klant geeft die weg als kerstkado.
DAT is me toch een bom calorieen!! Bovendien het lekkerste met ruim roomboter EN je kan er niet slechts een klein stukje van eten; of niets of een lekkere homp.
Gaat lijnen kosten dat kado :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:03

Ik noteerde altijd de avond van te voren wat ik ging eten de volgende dag.
Ik ben vandaag mijn eten vergeten, stom stom stom! Dus zo even naar de appie om iets te halen. Heb echt zo veel honger nu! Had gelukkig wel komkommer bij, en mn ontbijtje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:10

HC: als je een beetje discipline hebt en je écht wilt lijnen, dan eet je ze toch niet en geef je ze weg als je daar problemen mee hebt? :)

Amy: ik maak ook een weekmenu en doe vaak maar 1x per week boodschappen. Dat helpt ook inderdaad.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:37

Welke app is dat?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:38

MyFitnessPall. Ik vind 'm ideaal :j

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:47

Whoops, heb net een pompoenbroodje, kaasbroodje en 2 sneetjes rozijnen-krenten brood op. Hmmm, vanavond extra hard sporten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:54

Mijn menu vandaag:
- ontbijt: magere yoghurt met appel, walnoten en een beetje honing
- lunch: 2 speltboterhammen met tonijnsalade
- diner: 200gr snijbonen met een speklapje van de grill (niet heel mager, maar dat moest op)
- tussendoor: 3 mandarijntjes, cup a soup
- 1 liter kamillethee en tot nu toe een halve liter water.

Nog 350 caloriën over voor vandaag. Misschien na het eten (niet vlak er na) nog een schaaltje magere vanilleyoghurt ofzo en dan is het weer klaar voor vandaag.

Kaasbroodje :9
Dat mag ik 1x in de maand voor lunch op zaterdag. Zooooo lekker :9

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:08

Amanda schreef:
HC: als je een beetje discipline hebt en je écht wilt lijnen, dan eet je ze toch niet en geef je ze weg als je daar problemen mee hebt? :)

Ikzelf heb er ook geen enkel probleem mee, terwijl ik het allerallerdichtste bij dat vuur en in de heerlijke luchten zit.

Dus je hebt helemaal gelijk; de feestdagen zijn een non-probleem voor een ieder met een beetje discipline :)*

+:)+ punt voor de softlijners hier.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:11

Ik vind een kaasbroodje normaal niet zo, maar deze was wel erg lekker. Ik heb vanavond wraps met sla, komkommer, tomaat, avocado, zuivelspread en cashewnoten.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:49

Goed, als een soort van stok achter de deur meld ik me hier dan ook maar aan.
Sinds deze maand heb ik licht overgewicht. Ik ben zon 1.67m lang en week nu 68 kg.
Dat mag terug naar 62.

Ik teveel chipjes en drink teveel cola. Heb zojuist myfitnesspall geïnstalleerd en ik schrok best van hoeveel calorieën ik blijkbaar naar binnen werk en hoe weinig ik er echt nodig heb. Niet zo gek dat ik daarvan groeide.

Nu dus maar eens verandering.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:59

Beverburcht schreef:
Goed, als een soort van stok achter de deur meld ik me hier dan ook maar aan.
Sinds deze maand heb ik licht overgewicht. Ik ben zon 1.67m lang en week nu 68 kg.
Dat mag terug naar 62.

Ik teveel chipjes en drink teveel cola. Heb zojuist myfitnesspall geïnstalleerd en ik schrok best van hoeveel calorieën ik blijkbaar naar binnen werk en hoe weinig ik er echt nodig heb. Niet zo gek dat ik daarvan groeide.

Nu dus maar eens verandering.

Ik zou je aantal kcal berekenen door naar een van de links die hier zijn gepost te kijken; niet je laten leiden door MFP. Die geeft over het algemeen wel erg laag aan.
Maar welkom :D

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:33

Goede tip,

dankjewel!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:58

Mfp is echt een uitkomst ja! Je schrikt inderdaad als je ziet hoe veel er in je tussendoortjes zit. Persoonlijk vul ik gebruikte olie en zo niet in, met als compensatie dat ik fietsen, wandelen en sporten er ook niet in verwerk. :P

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:17

Ik heb me opgegeven voor een wedstrijd 27 december. Dit wordt onze eerste wedstrijd sinds een jaar. Heb er onwijs zin in, maar 1 probleem.... pas mijn jasje niet meer _O-

Weet dat het geen goede manier van afvallen is en zal ook zeker niet blijvend zijn, maar ga me de komende 2 weken maar even aan deze "planning" houden: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/33684-vijf-kilo-afvallen-in-twee-weken-recepten-week-1.html

Heb deze eerder gevolgd en was toen 4 kilo kwijt (wel veel fruit tussendoor gegeten, anders was het wel erg weinig), dus hoop dat het effect deze keer hetzelfde zal zijn.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:37

Is het niet handiger om zelf met behulp van MFP een soort planning te maken? Dan heb je meer inzicht in wat je binnenkrijgt... En kan je het ook wat beter verdelen (koolhydraten, vetten, eiwitten). Verder staat het er soms wat vaag 'je mag er pasta bij eten' uhm ja hoeveel dan :+

Maar als jij dit fijn vindt, gewoon doen hoor :)

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:50

MFP heb ik geprobeerd, maar dat doe ik dan een dag en daarna is het me alweer teveel tijd en moeite om alles in te vullen.

Ik ga de komende weken dit schemaatje aanhouden en daarna zie ik wel weer verder. Als ik mn jasje maar weer dichtkrijg de 27e :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:00

Is wel een fijne manier om alles bij te houden :)) Moet dr veel af om weer in je jasje te passen? :))

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:09

Ik heb vanmorgen ontbeten met yoghurt en wat muesli, nu kreeg ik net trek en had 2 crackers genomen. en nog voelt het niet verzadigd.

Terwijl ik gisteren een drinkontbijt van campina had (helaas wel wat suikers erin) en ik was echt een lange tijd verzadigd.

Jullie nog tips voor ontbijt, brood hou ik niet van s'ochtends :P