Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:55

Wat goed Arja! Positieve lijn dus en scoren is altijd lekker <<)

Huh Dide dat is apart ja, eerdere berichten gaven toch het isee dat je zeker in 2 kon. Voor het. 3e zou ik het echt laten :\

DideH

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 21:29

Heb wat meer toelichting gevraag waar ik nu dan tekort schiet. Schot & techniek is inderdaad top, maar kracht & conditie is nog een puntje en mn draai meer vinden in het veld, maar dat is wellicht iets wat vanzelf komt als je iets vaker met ze mee traint.

Bij OA hebben ze dus wel eigenlijk gezegd dat ik sowieso 2 zou halen, maar weet niet of ik daar helemaal in die groep zou passen.

Snap t niet meer %)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:19

En dide? Inmiddels een keuze kunnen maken? En nog gespeeld zaterdag?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:51

arjaaaaa schreef:
En dide? Inmiddels een keuze kunnen maken? En nog gespeeld zaterdag?

Was dit topic even kwijt :oo
Ga toch naar Arnhem, moet ook daar nog even goed mn best gaan doen. Wordt ook daar een stevige concurrentiestrijd (clubs worden toch interessanter voor de regio als ze zowel zaal als veld HK staan). Al heel trainingsprogramma in mn hoofd voor van de zomer zodat ik fit aan de start sta :j

2 weken terug in de laatste minuut 2 punten bij onze directe concurrent gepakt. Maakte een doorloopbal vanaf een meter of 4 of 5, vraag me niet hóe :')

Staan nu op een veilige 5e plek (6e is nacompetitie). Wij en directe concurrent treffen beide nummers 1&3 nog, dus hopen dat er geen gekke dingen meer gebeuren (al mogen bonuspunten voor ons wel natuurlijk ;) )

Jullie nog gespeeld/nog nieuwtjes? :)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:36

Vorige week niet zo een beste wedstrijd en dus ook verloren (van de ongeslagen kampioen)
Vandaag heerlijk gespeeld en 2 gescoord!

Hoe groot is de kans dat je in t 1e komt bij arnhem?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:16

Goed bezig! :)

Uhhh.. niet zo groot :')
Doelstelling is in de selectie belanden

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 21:57

Nog doelpunten gemaakt / puntjes gepakt Arja? :)

Hier is de cirkel rond :) Afgelopen zaterdag afscheidswedstrijd gehad. Ze wilde eigenlijk publiekswissel doen omdat we toch al mijlenver achter stonden, maar werd op het einde toch nog spannend, dus hebben ze me maar laten staan :=
Gooi ik de laatste minuut de gelijkmaker binnen, waardoor we een punt pakten en definifief veilig waren :)
Alsof het zo had moeten zijn :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:02

Dat klinkt als een goede afsluiting! Toch maar mooi dat laatste puntje gepakt!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 22:00

Afbeelding

Ze gebruikt in ieder geval haar lichaam goed :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:42

Haha! Wauw, je zal er als ukkie tegen moeten :=

Ik heb zaterdag meegedaan aan mixtoernooi, erg gezellog. Ik mis de sport dan wel. We hadden eem vet leuk team, sportief en veel niet-korfballers. We hadden tot het laatste potje alles gewonnen. We moesten nog tegen degene die 1x had verloren. Maar dat team was zo fanatiek en arrogant, ze dachten de prijs wel even binnen te slepen. Ze waren ook veel te fysiek. Op gegeven moment was ik de dame voorbij en ze hindert me keihard in mijn rug, was wel 3 strafworpen waard := toen later gooide iemand de bal naar mij en mijn dame sprong zo hard in om ook de bal te vangen, maar ze kletterde daarbij vol onderuit. Toen knalde ik de bal erin :evaw: toen riepen ze ja sportief hoor := en toen waren wij winnaars van het toernooi :evaw:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 06:59

Als ik dat zo hoor heb je groot gelijk, moeten ze zelf ook maar niet zo lomp doen!

Gefeliciteerd met de overwinning! :)
Toch maar weer oppakken aankomend jaar? :p

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:26

Ja toch, het is een mixtoernooi met spelers en niet-spelers. Gaat om het plezier, wij hadden ook een hele goede heer die als het moet alles erin knalt. Maar hij hield zich ook gewoon in. Alleen tegen goede korfballer ging hij schieten.

Die meiden liepen echt met een houding alsof ze League spelen :')

Ja, ik ben nu aan het solliciteren in het onderwijs voor komend schooljaar. Als ik iets vind, zeg ik mijn bijbaan op en dan wil ik weer beginnen!

Hoe gaat het bij jou?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:51

Leuk zo'n mix toernooi!
Wij hadden afgelopen zaterdag schoolkorfbal, waarbij ik in de organisatie zat. Was een erg leuke ochtend met veel enthousiaste kinderen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 19:53

Ah dat is wel leuk! Succes met het solliciteren! :D

En ja, korfballers moeten zich in dat geval gewoon aanpassen inderdaad :j En mochten er van die lompe teams tussen zitten dan mag je ze gewoon afmaken!

Tof Arja! Gaaf als er dan ook zo'n grote opkomst is!

Niet veel nieuws hiero := nu even 2 weekjes rust en dan vanaf aankomend weekend wil ik weer beginnen met iets doen :)
Ga combi doen van hardlopen, skeeleren, squashen, beachkorfballen en fitness :+

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:51

Het nieuwe korfbalseizoen staat alweer op de stoep!

Dide alweer aan het trainen?

FA jj nog actief komend seizoen?

Ik ben deze week weer begonnen met hardlopen om een beetje op conditie te komen... Maar ging nog niet erg lekker, ik leek wel niet vooruit te komen... 5 september eerste (oefen)wedstrijd...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 23:03

Oef ja, die eerste meters na de vakantie zijn altijd zwaar! Deed ik eerst ook altijd net van tevoren, maar nu ben ik over naar weekje of 4 rust in de vakantie en dan weer oppakken met squashen, fitness, hardlopen, speedladderen etc. Dan krijg je ook niet zo'n zware start :=

Wij zijn vanavond begonnen met de selectietrainingen bij OA :)

Bijzondere manier van conditietraining: shuttlerun over de breedte van het veld, maar dan wel onderweg nog 2x moeten schieten vanaf +/- 6m :')

Moet nog wel even flink aan de bak om uberhaupt 2 te halen, want de concurrentie is echt énorm -O-
Begin toch wel echt ineens heel hard te twijfelen :x

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:13

Arjaa: goed bezig zeg met hardlopen, oefenwedstrijden zijn altijd goed en leuk!

Dide: Pff, dat klinkt als een heftige conditietest :oo logisch ook wel dat de concurrentie groot is, zij zijn dit waarschijnlijk gewend zo. Geloof in jezelf, straal dat ook uit, dan komt het wel goed.

Ik heb gister een mail gestuurd aan de vereniging voor een proeftraining. Ik wil eigenlijk trainingslid blijven, maar wedstrijden zijn het leukst natuurlijk. Maar dan zit je zo weer aan 2 à 3 keer korfbal per week.

En oh ja! Ik heb een baan! Dus bijbaan opgezegd!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 16:21

Oh goed bezig Angel!
Welke vereniging heb je gemaild? Heb je dan ook weer wat meer vastigheid om uberhaupt weer wat meer te gaan spelen?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:29

Oosterkwartier heb ik gemaild, ik heb nu 3 dagen werk en 2 dagen school. Qua bijbaan levert het me vrije weekenden en donderdagavond op!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 18:17

Nog 2 2-uurs trainingen erop zitten (2u is de normale lengte omdat ze niet voldoende zaalruimte hebben straks om 3x 1,5 te trainen).

Ging gelukkig een stuk beter dan woensdag, ben gewoon lekker mee aan het scoren tijdens partijtje e.d.

Inmiddels is wel wat duidelijker wie mijn concurrenten zullen zijn, heb wel een kansje op een plekje denk ik, maar moet daar toch wel heel hard mijn best voor doen. Zijn wat dames aangesloten bij de selectie die ik daarvoor nooit gezien heb en toch ook wel echt een balletje kunnen gooien :wow:
Had daar niet helemaal op gerekend zeg maar...

Ben wel aan het showen dat ik iig een goed schot heb, wat denk ik ook wel echt mijn handelsmerk moet gaan zijn.
Oefening met in de breedte van het veld twee korfen met neus naar middenlijn en dan 3 minuten vanaf een meter of 6/7 steeds in tweetallen moeten werken en steeds bij beide korfen afwisselend moeten schieten.

De heren van 1 hadden 21, 20 en nog eentje 20 gemaakt in die tijd en toen ik 25. Proud victory momentje :)F

Nog contact gehad Angel?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:49

Wauw, dat is toch vet goed gedaan! Dit klinkt al als een beter gevoel dan eerder! Wanneer wordt de selectie bekend gemaakt?

Ik heb een mail gestuurd paar dagen geleden, maar nog niks gehoord helaas.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 10:26

Is er geen telefoonnummer dat je kan bellen? Paar dagen duurt wel een beetje lang...

Selectie wordt de 29e definitief bekend gemaakt, zodat er nog 2 oefenwedstrijden in de definitieve opstellen kan worden geoefend, dus dat is al vrij snel. Maar ze zullen tussendoor ook al mensen aanspreken als ze al zeker weten dat je het niet haalt, fingers crossed dat dat niet gebeurt!
Viel andere mensen gelukkig ook op dat het sinds vrijdag een stuk beter gaat, dus hopelijk de trainersstaff ook...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:47

Poeh, spannend hoor allemaal. Hopelijk krijg je niet tussentijds bericht. Wanneer train je nog? En na de 29e zijn er dus nog oefenwedstrijden voor de definitieve selectie?

Ik heb nog steeds niks gehoord, ga inderdaad even bellen. Misschien dat de beheerder van het e-mailadres op vakantie is.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 00:22

Helaas behoorde ik net tot een groep van 5 met tussentijds nieuws -O-

Ze zijn nu al bijna tot de definitieve selectie. Begon net een beetje mn draai te vinden en in mn spel te komen en dan houdt het al op... Super balen dat ik niet eens de kans krijg om een wedstrijd te spelen, want ik weet dat ik mezelf dan altijd beter kan presenteren... :(

Kreeg mee dat ze echt super onder de indruk waren van mn schot en dat ik echt dodelijk ben als ik vrijkom met een afrondingspercentage van rond de 50%, maar dat ik mn kansen teveel pak vanuit die tweede kans en overname situaties en dat de andere dames die nu nog door mogen voor 2 (nog 5) beter vrij kunnen komen in de 1-1.
Wist dat dat een dingetje zou worden, gezien die mensen daar mijn acties ook nog niet kennen :(

Legde nog een hoofdklasse dame verdedigend klem, maar dat leek ze ook niet veel meer te deren :n

Sta weer even met beide benen aan de grond en nu gaan nadenken over wat ik dit jaar nu ga doen :x

Ze hadden het erover dat je die dingen dan kon trainen in het 3e, maar die spelen zelfs lager dan wat het 2e van mij oude club speelde, dus dat ga ik in ieder geval niet doen |o Ook al aangegeven bij de trainerstaff :roll:

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:55

He dide dat is jammer zeg! Zeker omdat je nog niet alles heb kunnen laten zien wat je kunt...
Kan/wil je nog terug naar je vorige club?