Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:11

Tja, veel meer heeft ze niet kunnen vinden. Ben in totaal nog geen 5 minuten binnen geweest gisteren. Ik kom en zeg dat ik uitgenodigd was voor een 2e gesprek en al gelijk de reactie dat Oh, u komt uit Nederland. Maar wel op denigrerende toon. Vervolgens moest ik mijn pas afgeven, ze keek ernaar en gaf hem terug om mij vervolgens te bedanken voor de moeite maar dat ze liever een Belgische in dienst wilde nemen. Het is dus, of mijn Nederlandse afkomt of mijn Portugese achternaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:05

Oh ik had er wel even naar gevraagd denk ik. Want als dat de reden is, waarom hebben ze je dan wel voor een eerste gesprek uitgenodigd? En ik vraag me af of het uberhaupt wel toegestaan is wat ze nu doen. Om het zo duidelijk kenbaar te maken bedoel ik dan.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 16:23

Nee dit mogen ze niet doen, maar ik heb ook een klacht ingediend wegens discriminatie. ik was eigenlijk zo geschrokken van dat mens dat ik er niet eens aan gedacht heb om het te vragen.

Het eerste gesprek was bij iemand die de kandidaten uitzoekt, zij beslist wie geschikt is voor de baan en stuurt die personen door naar gesprek 2. Dat is dan de dame die beslist of je aangenomen wordt of niet. En dame 2 houd dus niet van Nederlanders. Ik denk dat ik morgen inderdaad even terug ga om te vragen wat de precieze reden is.
Als het nou voor een hoge functie was, of al Vlaamstalig telefoniste of weet ik wat, dan kon ik het nog begrijpen, maar dit was voor een baan als huishoudhulp.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:03

ts hoe gaat het nu? Al een leuke baan gevonden?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 20:58

Met mij gaat het eigenlijk redelijk goed, alleen al een week geveld door de griep. Redbull heb ik niet meer aangeraakt. Ik heb alleen de laatste weken hele rare dromen, tegen een nachtmerrie aan. Ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft, maar echt aangenaam slapen is het niet.

Woon/werk situatie is helaas nog wel hetzelfde. Naar beide nog steeds hard op zoek, het is alleen niet gemakkelijk. Doordat ik wil verhuizen lijkt het mij beter om een baan te vinden in de omgeving waar ik wil gaan wonen. Door de afstand en gebrek aan een auto is dat niet evident en krijg ik regelmatig te horen dat ik terug mag komen als ik effectief verhuisd ben. Het is alleen bijna onmogelijk om iets te vinden zonder werk. Hier in de omgeving naar werk zoeken gaat op zich wel, maar dat levert weer moeilijk op als ik eenmaal kan verhuizen.
Bedankt voor je interesse :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:09

Hoe is het nu TS? :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 18:37

Met mij gaat het redelijk goed. Af en toe drink ik nog wel een blikje, maar als dat 1x in de week is is dat al veel.

Verder heb ik besloten om het werk zoeken ook andere sectoren mee te nemen en op dit moment heeft het mij 3 gesprekken opgeleverd in 1 week tijd. 1 afwijzing, de andere 2 krijg ik hopelijk snel reactie van. (al bij al maar goed ook dat ik nog geen werk heb. Moeder en stiefpa hebben zich aangeboden als oppas voor zoontje, maar zijn/waren beide geveld door de griep terwijl zoontje waterpokken heeft)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:23

Hoe is het nu TS?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:40

Ja, ben ik ook erg benieuwd naar!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:18

Altijd stil meegelezen maar ben inderdaad ook benieuwd naar hoe het nu met TS gaat.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 07:50

Wat lief dat jullie het vragen!

Ik zit momenteel aan 2 redbulls per week en daar ben ik heel blij mee, de drang naar meer is verdwenen en ik voel mij heel goed.

Stoppen met roken is nog niet gelukt, maar wel al geminderd.

Al bij al zit ik goed in mijn vel en ben ik zeer tevreden met het resultaat ( ook het aankomen gaat weer heel vlot, zit na 10 jaar op een goed gewicht)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:14

Wat zijn zeg! :D

Ik las ergens iets wat hier mee te maken had en toen dacht ik opeens aan je! :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:02

Toppie he! Fijn dat het zo goed gaat nu. Al wat vooruitgang in je zoektocht naar werk? En een huisje?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 16:48

Dank je :D

Ik heb ondertussen wel gewerkt, maar helaas was dat weer een vervang contract, heb wel weer 2 sollicitaties maandag.

Qua huisje, ik woon momenteel terug bij mijn moeder. Dat heeft mij, maar vooral zoontje heel goed gedaan. Verder hebben we wel grootse plannen, maar die wil ik nog niet openlijk op internet zetten want de familie is nog niet op de hoogte :oo

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:13

Wauw wat goed om te lezen! Ik weet nog dat je in het andere topic steeds een excuus vond om niet te stoppen en dat ik er een beetje een hard hoofd in had dat het je ging lukken, omdat het nou eenmaal niet makkelijk is, maar dat moet ik terug nemen. Wat ongelofelijk goed van je. Echt super! Een hele overwinning. Hoe kijk je er zelf op terug?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 17:17

Ik ben zelf heel blij dat het gelukt is. Had er zelf ook een hard hoofd in omdat ik heel snel opgeef als iets moeilijk is. Voor mij is dit wel het bewijs dat ik sterker in mijn schoenen sta als dat ik dacht.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:52

Wat tof om te lezen dat het zo goed met je gaat, super zeg! Ik hoop dat de plannen die je hebt, ook realiteit worden :D