Bedankt allemaal! 
Ik weet op dit moment eigenlijk nog helemaal niets. Alleen dat het een complicatie is van de drain die eigenlijk alleen bij (jonge) kinderen voorkomt (door groeien) en dan eigenlijk ook pas na jaren na het plaatsen van de drain. Nu zit de drain dan in/door de wand van de kamer dus misschien dat het daar door komt.
Aan het einde van de drain zit een bloeding, maar die zit op een gunstige plaats en zal vanzelf weer weg gaan zonder blijvende schade of iets (al kan dat, mede door de plek, wel heel lang gaan duren). Dus dat is wel heel positief gelukkig.
Het dicht vallen van de kamer is een teken dat de drain het dus niet goed doet. Door het dicht vallen ontstaat er enorme pijn, omdat de hersenen verschuiven. Eigenlijk gebeurd er het zelfde als bij een grote tumor. Een grote tumor zal omliggende weefsel aan de kant gaan duwen en dat geeft veel pijn. Bij mij wordt t nu niet aan de kant geduwd maar valt het juist allemaal naar binnen, maar verschuifd het dus wel. Mijn hersenen zijn dan ook alles behalve symmetrisch meer en één kamer is dus helemaal "weg".
Wat ze nu dus precies gaan doen, echt nog geen idee. De kans is alleen heel erg groot dat 8 juli dus helaas niet de laatste operatie was... En dat ze nogmaals moeten gaan opereren.
Ondanks dat het heel veel pijn geeft (en de druk onbewust heel erg hoog kan worden wat wel gevaarlijk kan worden) is het geen levensbedreigende situatie (zeker niet zolang ik klinisch goed blijf, bewustzijn verliezen etc maakt het weer iets anders, maar daar is nu geen sprake van!) en niet iets wat direct iets mee gedaan moet worden. Wel snel maar niet met acute spoed.
Zodra ik meer weet laat ik t hier weten. Op dit moment weet ik echter nog helemaal niets.
Vannacht eindelijk wel eens wat geslapen! Na 2 nachten niet slapen was ik echt helemaal op en gebroken. Nu voel ik me gelukkig alweer iets beter. Ook ergens fijn dat ik nu weet waarom ik zo ongelooflijk veel pijn had, hield en heb. Zeker omdat het helemaal niet zo normaal is, pijn na deze operatie is er altijd wel, maar dat verminderd vrij snel na de operatie. Ik vroeg me echt serieus steeds meer af of ik nu echt zo'n aansteller was, etc.. Omdat de pijn niet minder werd.