Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 22:14

Ik heb eerlijk waar geen idee Iris, ik doe iig ontzettend mijn best! De MDL arts zei dat ik voor nu echt geen labeltjes hoefde te kijken, maar ik betrap mezelf erop dat ik het wel doe.
De obvious producten eet ik zeker niet meer :n afhankelijk van het vlees bak ik of in olijfolie (alles behalve kip) of braadboter (kip)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:20

Heb vandaag ook afgesproken dat ik morgen de huisarts bel vanwege erg hoesten. Dit kan ook de pijn in de rug verklarne.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:06

Hoi meid,

Ben je al bij de HA geweest?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:37

Ik ben een hypoconder en maakte me te veel zorgen en dan moet ik vaak even naar de huisarts om gerust gesteld te worden.

Er was dus niks loos en heb een verzachtende iets gerkegen voor de keel.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 19:07

Aii dat lijkt me lastig, heeft de huisarts hier begrip voor? In de zin van kan hij je ook een beetje geruststellen?

Ikzelf heb dat ook wel een beetje hoor :j ik zit ook vaker bij de huisarts dan de gemiddelde mens. Maar ik denk maar altijd zo; heb maar één lichaam daar moet ik zuinig op zijn :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:08

Huisarts zowel woonbegeleiding heeft er begrip voor. Ze helpen me juist om niet voor elke wissewasje naar de huisarts te gaan.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:08

Hey, hoe is het met je?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 07:54

Hoi Deugenietje, lief dat je vraagt!

Qua buik eigenlijk best goed! Ik merk nu heel goed als ik een dag geen zuivel heb gehad en de andere wel een beetje. Probeer me zo goed mogelijk aan het 'dieet' te houden maar soms eet ik iets waar toch melk(sporen) inzitten en dat merk ik meteen! Mijn buik is veel minder vaak gezwollen en heb ook bijna geen last van andere kwaaltjes en pijntjes. Ik ga er dus bijna voorzichtig vanuit dat er een lactose intolerantie is.

Ben ondertussen ook 2x naar de bekkenbodem fysio geweest... Wat een droom <3 haha
Heb me nog nooit in mijn leven zo gesteund, gehoord en geholpen gevoeld.
Er zijn eigenljjk twee losse diagnoses gesteld die wel met elkaar te maken hebben.
Qua bekkenbodemspieren blijkt mijn bekkenbodem ietwat te strak te zijn en duurt het lang voordat ik los kan laten. Aanspannen gaat heel goed maar loslaten duurt bijna 8 tellen. Ik deed alles volgens het boekje en ze vertrouwde me toe dat met oefeningen en goed bewust worden van mijn bekken bodem dit goed op te lossen is.
'Los' van het bekkenbodem heeft ze ook mijn rug en bekken onderzocht.
Ik ben al van kids af aan scheef, mijn rechterbeen is langer dan de linker en flink. Sinds vorig jaar heb ik zolen. Zolang ik me kan herinneren heb ik al pijn in mijn benen en rug. Als kind werd het afgedaan als groei pijnen en op mijn 19e de stempel fibromyalgie.

Nu bleek dus na een aantal onderzoeken dan er een fikse blokkade in mijn bekken zitten en het gewricht tussen mijn wervel en bekken verkeerd gegroeid is en en oom geblokkerd zit. Dit icm mijn scheefstand heeft ervoor gezorgd dat ik dus zowat mijn hele leven bepaalde spieren compleet verkeerd gebruik, de ene kant staat op constante spanning en de andere kant is veel te slap en en moet veel opvangen.
Het verklaard waarom ik een huilbaby was, niet op mijn rug kan slapen en de groeipijnen en de vreselijke rug en- beenpijn die ik sinds mijn puberteit ervaar.

Mijn bb fysio heeft zich hier enorm diep in verdiept en wist mij haarfijn uit te leggen hoe en wat. Voor mij vielen er 1000 puzzelstukjes op zijn plaats! Helaas is het niet meer 100% te verhelpen, daar ben ik nu 'te oud' voor, maar ze gaat me wel intensief behandelen en heeft me verteld dat met een beetje succes ik voor de helft minder pijn zal hebben.

Heel eerlijk, de behandeling was een pure marteling. Alsof iemand mijn zenuwen in mijn rug, bekken en been vastpakt en daar heerlijk aan gaat zitten trekken. Ook protesteerd iedere spier en gewricht. Maar dT word natuurlijk met de keer beter.

Ook viel op dat die blokkade dus ook het bekkenbodem links deed aanspannen, toen ze daar drukte voelde ik de bekende pijn die ik dus na de operatie overgehouden had.

Ik word nu intensief behandeld voor beide diagnoses, 2x per week. Ik kan het mens wel zoenen :)) samen met de MDL arts die me ook zo serieus neemt. Geen vage stempeltjes meer maar echte logisch klinkende diagnoses die bijna simpel te ' verhelpen' zijn :D

Hoe is het met jou? :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:17

Wat fijn om te lezen!! Ik herken dingen die je noemt, vooral dat het loslaten zo moeilijk is. Echt super! :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 09:03

Ja, ik heb gisteren ook even stiekem wat vlaggetjes uitgelaten :)F Het is zo fijn als puzzelstukjes zo op zijn plaats vallen!!

Maar ergens heel stiekem diep van binnen ook een stukje verdriet, want de bb fysio benoemde ook dat dit al veeeeeeel eerder verholpen had kunnen worden.
Ik ga dan een beetje twijfelen aan mezelf, of ik niet gewoon al veel eerder met de vuist op tafel had moeten slaan.

Zowel de pijnklachten als darmklachten heersen al bewust vanaf mijn 16e. En beide keren kreeg ik een 'vaag' stempeltje. En ik wil absoluut niet zeggen dat zowel pds als fibromyalgie niet bestaan, want ik heb nog zoveel andere vage pijntjes, kwaaltjes en klachten. (Pijnlijke verzuurde spieren, vermoeidheid, dystrofie enz enz :') )

Maar op het gebied van wat er nu ontdekt word is er gewoon een hele logische verklaring en 'had' me veel bespaard kunnen worden.

Maaaaaarr dat is terug in de glazen bol kijken en daar heb ik helemaal niets aan. Het word nu ontdekt, ik word serieus genomen en behandeld. Dus ik vier een klein feestje *\o/*

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:31

Wat een opluchting dat er nu eindelijk verbetering komt.

Niet boos worden op je zelf. Ik heb bijna 8 jaar rond gelopen met urine verlies enzo en pijn in onderrug enzo. NU dit jaar weten we meer en hoe te verhelpen. Maar ben er ook nu pas aan toe om die dingen aan te pakken.

Dus je kunt beter een positieve draai aan geven dan je zelf een schuldgevoel aan praten.

Ik zal vanavond een langer antwoord geven. Moet mijn baas nog even plagen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 09:37

Klopt wat je zegt Deugenietje, de vreugde overheerst gelukkig ook!

Ik ben vooral zo blij met mijn lieve geweldige gynaecoloog die zo goed geluisterd heeft, en altijd voor me klaar staat en me doorverwezen heeft!
Dankzij hem zijn alle balletjes gaan rollen :j\

Daarbij geloof ik heel sterk dat alles gebeurt met een rede, dus er zal vast een goede rede zijn dat nu pas alles ontdekt word ;)

Wat jij zegt klopt ook. Ik was er eerder ook niet aan toe. Heb zolang aan mijn mentale stuk moeten werken, voor mijn fysieke toestand had ik helemaal geen tijd en energie.

Ik kijk uit naar je bericht! Ik heb helaas iemand op het werk om te plagen :')

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:23

Mijn problemen met mijn blaas/bekkenbodem komen grotendeels weg uit geestelijke oudzeer. Heb hier zeker 7 jaar voor nodig gehad om hier achter te komen. En als ik zo terug kijk, heb ik tijdens mijn schooltijd op de middelbare school al blaas problemen. Ben toen op mezelf gaan wonen en toen had ik zelf luiers nodig omdat het te erg werd. Ik zat bij een verkeerde dokter die me niet wou helpen. Ik ben sinds dit jaar in positieve zin bezig om op een goeie manier via dokter en ziekenhuis aan het kijken waar het probleem werkelijk ligt. Mijn urine verlies komt mede door lichaam maar grotendeels geestelijk. Mijn fysio helpt mij heel erg goed. Heftig is het wel. Want ook sinds een jaar of 2 weet ik wat er precies is er gebeurt en dat is echt heel heftig. Maar ben nu via fysio, pmt en gesprekken om dit te verwerken. Ik heb ook medicatie voor mijn blaas en gaat nu heel veel beter.

De klachten die jij hebt geschreven heb ik ook allemaal gehad. Maar niet in het hele extreme. Heb buikklachten gehad, mede mijn darmen. Heb zelfs erge buikpijn gehad tijdens de ongesteldheid. Dit hjeb ik nu niet meer omdat het in mijn hoofd rustiger wordt. Maar ben ook gestopt met melkproducten en dit heeft ook geholpen.

Beetje chaotisch verhaal, maar tja, adhder.

Hoop dat je het begrijpt.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:16

Hoe is het nu met je?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 19:53

Hai Lieve Deugentietje,

Wat ontzettend lief dat je nog steeds aan me denkt :(:) En dan 'vergeet' ik gewoon op jou bericht te reageren :oo Daar begin ik dus meteen even mee!

Wat een heftig verhaal meid :(:) Kan me alleen maar voorstellen dat wat je hebt mee gemaakt alleen maar heel erg traumatisch kan zijn geweest. Het is bizar hoe een lichaam dat op kan slaan en hoe dun de lijn tussen mentaal en fysiek is.
Vreselijk, vréselijk vind ik het als dokters je niet helpen en serieus nemen. Ik weet met volle zekerheid dat niemand zijn eigen lichaam beter kent dan hij/zijzelf en daar altijd naar geluisterd moet worden! Wat vreselijk knap en dapper dat je erachter bent gekomen en het aan bent gegaan!
PMT heb ik ook gehad als onderdeel van een opname, een van de fijnste therapievormen die ik heb gehad!
Ik vind je verhaal heel duidelijk hoor meid en ik snap wat je bedoelt. Als ik me geestelijk niet lekker voel , voel ik mijn lichaam ook 10x zo erg en spelen klachten sterker de kop op. Ik vind het vreselijk knap hoe je bezig bent!

Hoe gaat het met mij?
Ik kan niet anders zeggen dan op en af. Ik worstel enorm met mijn vermoeidheid, wat ook seizoensafhankelijk is. Zodra de meteorologische herfst begint, start mijn winterdip al. Ik ga dit jaar serieus achter licht therapie aan. Ik worstel enorm om balans te krijgen tussen het fysieke en mentale. Het is chaotisch in mijn hoofd en raak snel uit balans. Ook weet ik nog steeds niet goed waar mijn grenzen liggen. Maar daar ben ik keihard aan het werken. Mijn vriend was er bijvoorbeeld dit weekend, ik heb maandag voor het eerst sinds een half jaar een hele dag gewerkt en dinsdag een halve dag. Woensdag was de koek hélemaal op... Ik was er gewoon ziek van.... Die dag werd dus Pyjama dag. Vanochtend ging het nog niet helemaal lekker, dus begonnen met een film kijken en tegen 12 uur was ik een stuk fitter en ben ik lekker dingen gaan doen.

Ik kan niet wachten tot de 30e en het telefoontje van de MDL arts want mijn gevoel zegt me dat er dit keer echt iets uit gaat komen. Qua buikklachten gaat het eigenlijk wel okee op het moment, heb nog maar zelden buikpijn en mijn buik heeft een redelijk normaal formaat. Lactose intolerantie verwacht ik in ieder geval, maar herken ook zoveel in gluten intolerantie. Ook zouden een aantal te korten me niet verrassen.

De BB-fysio kan ik wel zoenen maar tegelijkertijd ook wurgen. De fysio groep op dinsdag ochtend is heel leerzaam en leuk. Maar de individuele behandeling in om te janken ;( Dat word natuurlijk per keer beter! Ze heeft een hele aparte techniek die te vergelijken is met dry needling. Ik merkte direct al verschil. Ze heeft ook zulke goeie en mooie theorien over de pijn in mijn lichaam, iedere afspraak is een openbaring. Ze raad me aan om na haar een osteo te bezoeken en dry needling vond ze ook geen slecht idee. Maar eerst dit traject afmaken. Er was al een wereld van verschil met vorige week, in de blokkade in mijn linkerbekken. Ze denkt dat de pijn in mijn spieren komt door de blokkade, dat de doorbloeding gewoon bizar slecht is. Ik vind haar een engel, voor mij is opeens bijna alles te verklaren. Ik ga dus even flink er tegenaan met haar en dan (waarschijnlijk in Enschede) door met het verdere traject. Vandaag een nieuw programma gekregen in de sportschool die door borduurt op haar traject.

Ik denk met haar traject icm een stuk mentale oefening, aangepaste voeding en aanvullingen, dat ik over een half jaar een compleet ander mens zal zijn. Een stuk acceptatie helpt ook wel, en goed luisteren naar mezelf.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:39

Zo jij bent ook goed op weg.
Fijn dat jouw buikklachten nu minder geworden zijn.

Ik reageer even kort, want zit momenteel psychies niet lekker.

Maar fijn dat je nu ongeveer weet wat en waar je een moet werken.
Zet hem op.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 18:46

He meis,

Wat vervelend dat het even minder gaat. Ik ken helaas de ups en downs. Een dikke :(:) hopelijk voel je je snel beter!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:29

Hoe is het nu?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:01

Inderdaad wat was de uitslag?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 20:51

Hoi lieve bokkers!

De dokter belde vanmiddag, met goed nieuws en eigenlijk, ja... Goed nieuws!

Geen gluten intolerantie, godzijdank!
En wel een lactose intolerantie... Het klinkt gek,ik ben er niet blij om maar het verklaard een heleboel.

Ook waren er hele lichte tekorten, niet direct actie waardig maar ze raadde wel aan om over een tijdje nog eens de b12 te prikken.

De mdl arts stuurt me nu door naar een diëtist, deels voor de lactose maar ook voor een soort van eliminatie dieet om te kijken waar ik verder nog op reageer in de hoop andere vage klachtjes te verhelpen/verbeteren. Verder trekt ze zich terug maar blijft op de achtergrond standby.

Al met al wel goed nieuws. Ik ga direct met de diëtiste aan de slag. Ik moet over een aantal weken voor een uitstrijkje ik laat dan gelijk nog eens prikken. Denk dat ik dan toch weer vooe b12 injecties ga, sie heb ik vorig jaar ook gehas.

Al met al begint alles nu te lopen en word ik op alle gebieden behandeld en heb nog een flink traject voor me.

Vind het heel lief dat jullie nog steeds zo aan me denken <3

Hoe gaat t nu met jou Deugenietje?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:11

Fijn dat het alleen koemelktolarantie is. Succes bij de dietist.

Dan van mijn kant lief dat je aan mij denkt.

Ik moet naar een echte bekkenbodem fysio om te kijken of ze mij via inwendig mij kunnen helpen. Want heb nu tot zover alle wegen behandeld. En dit is de laatste poging en moet zelf diep door het stof gaan.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 00:23

Fijn dat je in elk geval een diagnose hebt

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:07

Ik ga morgen de dokter bellen vanwege erge klachten van maaagzuur wat steeds terug komt en pijn in de darmen. IK denk zefl dat het aan fruit ligt en durf haast geen fruit meer te eten.

Ik houw je op de hoogte als je dit wilt.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:18

Ja super fijn!! Met dit kan ik wel allemaal 'leven'!
Ben benieuwd naar de diëtiste!

Ik ben zeer tevreden over de BB Fysio, ik hoop dat het jou ook zo mag helpen! Ik oefen me suf haha. Maar het is ook een groot stuk geestelijk.
Wat naar dat je zo'n last hebt! Hopelijk kan de dokter je verstellen! Uiteraard mag he me op de hoogte houden!!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:00

Heb met woonbegeleiding gepraat, woon op zorgboerderij, en die zegt dat ik het eerst samen met hun moet aankijken en moet mijn zakjes voor mijn darmen weer 2 keer daags slikken in plaats van 1. En moet proberen 2 keer daags fruit te gaan eten. Dit durf ik eerlijk gezegd niet zo goed. En we gaan het een week aan kijken.

BB fysio, wat voor oefeningen heb jij?