Hoi Deugenietje, lief dat je vraagt!
Qua buik eigenlijk best goed! Ik merk nu heel goed als ik een dag geen zuivel heb gehad en de andere wel een beetje. Probeer me zo goed mogelijk aan het 'dieet' te houden maar soms eet ik iets waar toch melk(sporen) inzitten en dat merk ik meteen! Mijn buik is veel minder vaak gezwollen en heb ook bijna geen last van andere kwaaltjes en pijntjes. Ik ga er dus bijna voorzichtig vanuit dat er een lactose intolerantie is.
Ben ondertussen ook 2x naar de bekkenbodem fysio geweest... Wat een droom
haha
Heb me nog nooit in mijn leven zo gesteund, gehoord en geholpen gevoeld.
Er zijn eigenljjk twee losse diagnoses gesteld die wel met elkaar te maken hebben.
Qua bekkenbodemspieren blijkt mijn bekkenbodem ietwat te strak te zijn en duurt het lang voordat ik los kan laten. Aanspannen gaat heel goed maar loslaten duurt bijna 8 tellen. Ik deed alles volgens het boekje en ze vertrouwde me toe dat met oefeningen en goed bewust worden van mijn bekken bodem dit goed op te lossen is.
'Los' van het bekkenbodem heeft ze ook mijn rug en bekken onderzocht.
Ik ben al van kids af aan scheef, mijn rechterbeen is langer dan de linker en flink. Sinds vorig jaar heb ik zolen. Zolang ik me kan herinneren heb ik al pijn in mijn benen en rug. Als kind werd het afgedaan als groei pijnen en op mijn 19e de stempel fibromyalgie.
Nu bleek dus na een aantal onderzoeken dan er een fikse blokkade in mijn bekken zitten en het gewricht tussen mijn wervel en bekken verkeerd gegroeid is en en oom geblokkerd zit. Dit icm mijn scheefstand heeft ervoor gezorgd dat ik dus zowat mijn hele leven bepaalde spieren compleet verkeerd gebruik, de ene kant staat op constante spanning en de andere kant is veel te slap en en moet veel opvangen.
Het verklaard waarom ik een huilbaby was, niet op mijn rug kan slapen en de groeipijnen en de vreselijke rug en- beenpijn die ik sinds mijn puberteit ervaar.
Mijn bb fysio heeft zich hier enorm diep in verdiept en wist mij haarfijn uit te leggen hoe en wat. Voor mij vielen er 1000 puzzelstukjes op zijn plaats! Helaas is het niet meer 100% te verhelpen, daar ben ik nu 'te oud' voor, maar ze gaat me wel intensief behandelen en heeft me verteld dat met een beetje succes ik voor de helft minder pijn zal hebben.
Heel eerlijk, de behandeling was een pure marteling. Alsof iemand mijn zenuwen in mijn rug, bekken en been vastpakt en daar heerlijk aan gaat zitten trekken. Ook protesteerd iedere spier en gewricht. Maar dT word natuurlijk met de keer beter.
Ook viel op dat die blokkade dus ook het bekkenbodem links deed aanspannen, toen ze daar drukte voelde ik de bekende pijn die ik dus na de operatie overgehouden had.
Ik word nu intensief behandeld voor beide diagnoses, 2x per week. Ik kan het mens wel zoenen
samen met de MDL arts die me ook zo serieus neemt. Geen vage stempeltjes meer maar echte logisch klinkende diagnoses die bijna simpel te ' verhelpen' zijn 
Hoe is het met jou?