"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:03

Bowen schreef:
Coloured schreef:
En laten die hormonen nu net heel veel invloed hebben op je geest, op je hele wezen. De pil, die hormonen, doen veel meer met je dan dat men je wil laten geloven. Je kunt die twee dingen helemaal niet los zien van elkaar.

Sorry, maar dit is gewoon wetenschap, de pil verlaagt bij een 5% van de gebruiksters het libido.
Dit gaat niet om wat "ze" je willen laten geloven? Wie is "ze" in deze namelijk? Het gaat hier om meerdere peer reviewed onderzoeken, niet om iemand die gewoon even wat verteld.

Hoe is dit dan onderzocht? Erg nieuwsgierig naar!

Anoniem

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:23

Libidoverlaging hoeft trouwens niet altijd per se een klacht opzich te zijn. Misschien dat 5% van de vrouwen echt een fysieke verlaging in het libido krijgt. Echter kan een lager libido ook komen door bijvoorbeeld moodswings of depressieve gedachten. En dat is wel een grotere bijwerking van de anticonceptiepil.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:54

Geloof me; het libido is vaak tijdens een zwangerschap niet lager...

Daarnaast ging het erover dat de pil het testosteron in je lichaam verminderd, dus is een lager libido een logisch gevolg.Ik vraag me dan ook af hoeveel vrouwen niet door hebben dat hij verlaagd is omdat ze niet weten wat voor hun het normaal libido is. Even ervanuit gaande dat hij verlaagd is.

Als je mij had gevraagd tijdens mijn pilgebruik had echt niks zinnigs kunnen zeggen over mijn libido... simpel weg omdat ik vanaf mijn 16e aan de pil zat. Ik wist niet beter.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:57

Riddershow, ik heb werkelijk ook geen idee hoe het ermee staat zonder pilgebruik.
Weet niet voor hoelang ik nu pilloos blijf, maar misschien merk ik het, misschien ook niet.

Was voor mij trouwens echt geen reden om te stoppen. Maar sinds een paar maanden is het allemaal zo onregelmatig en doorbloedingen, terwijl ik die nooit had. Heb een tijd doorgeslikt en wil even een tijd om te resetten. Als dat niet helpt, ga ik kijken voor een andere pil.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:27

Moderatoropmerking:
mag ik nogmaals vragen om hier enkel dingen te bespreken die gaan over het pilgebruik en eventueel libido verlies? Voor vragen over andere anticonceptie kun je je richten tot het centrale anticonceptie topic. Dit naar aanleiding van een aantal posts na mijn vorige moderatoropmerking die offtopic zijn ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:28

Ik zal het nog maar eens proberen te zeggen... :)

Ik heb nóóit gezegd dat iedereen NU a la minute met de pil moet stoppen. Het blijkt echter dat veel vrouwen bepaalde vage klachten hebben die door de pil blijken te komen, maar dit weten ze niet. Of het zijn geen "klachten", het is namelijk een best wel algemeen geaccepteerd iets dat vrouwen in het algemeen minder zin hebben in seks. Dit wordt als normaal gezien, dus het is geen klacht. Verder is dit slechts één van de dingen die de pil teweeg kan brengen, ik heb het bij mijzelf vooral gemerkt in hoe emotioneel afgevlakt ik werd. En ik wist niets over emotionele veranderingen bij de pil toen ik stopte, ik ben pas gaan googelen nadat ik het bij mezelf heb gemerkt. GEEN placebo dus.

Wat ik dus probeer te zeggen tegen die vrouwen die mogelijk deze klachten hebben is: probeer het eens een tijdje zonder. Bevalt het? Dan is de pil het misschien niet (meer) voor jou. Bevalt het niet? Dan ga je gewoon weer verder zoals je gewend bent. Niks mis mee toch?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:27

Interessant topic! En ook wel herkenbaar. Ik ben enige maanden geleden weer begonnen met de pil na bewust een jaar gestopt te zijn. Ik voelde me zonder pil veel fijner, energieker en .. Maar na een paar maanden wist ik weer waarom ik ooit begonnen was. Hele ernstige menstruatiepijn, onregelmatige cyclus en dan echt 21 dagen dan weer 38 dagen en nog van alles daartussen en een hele onrustige huid. Daar werd ik dan weer onzeker van, dus ik heb e.e.a. tegen elkaar weggestreept. Als ik geen pukkels zou krijgen zonder de pil, dan zou ik meteen stoppen. Helaas kan ik geen ander middel vinden dat bij me past en dat ook die onrustige huid voorkomt.

Natuurlijk kun je niet alles op de pil steken, maar als je hier tegenaan loopt kun je het op zijn minst proberen zonder de pil. Als het niet bevalt kun je toch gewoon weer beginnen?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:30

Ik heb ook super veel last van de pil gehad! wat een verademing toen ik stopte zeg. Niet alleen het libido, maar mijn hele gemoedstoestand ging omhoog. Ik ga echt nooit meer aan de pil _/-\o_

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:40

djuulsie schreef:
Ik heb ook super veel last van de pil gehad! wat een verademing toen ik stopte zeg. Niet alleen het libido, maar mijn hele gemoedstoestand ging omhoog. Ik ga echt nooit meer aan de pil _/-\o_

Mag ik vragen wat je dan wel gebruikt ?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:41

Niks :o we zijn aan het klussen ;)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:42

djuulsie schreef:
Niks :o we zijn aan het klussen ;)

Oke. Kijk dat veranderd de zaak.
En als klussen gelukt is ? (Neem aan dat msken van baby is )

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:43

Ik denk dat ik dan een spiraaltje ga nemen, vriendinnen van me hebben daar goede ervaringen mee. Maar daar heb ik me eigenlijk helemaal nog niet in verdiept

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:44

Ik weet ook niet zeker of mijn gebrek aan libido aan de pil ligt. Ik slik de pil sinds mijn 17e omdat ik een vriend had. Mijn man en ik zijn 16 jaar bij elkaar, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Ik stop met de pil omdat ik eigenlijk geen hormonen meer wil en daarbij kijk ik gelijk of mijn libido wellicht wat hoger kan worden. Zal het helpen? Geen idee, maar als ik niets doe zal ik daar ook nooit achter komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:27

Magrathea schreef:

Ik heb nóóit gezegd dat iedereen NU a la minute met de pil moet stoppen. Het blijkt echter dat veel vrouwen bepaalde vage klachten hebben die door de pil blijken te komen, maar dit weten ze niet. Of het zijn geen "klachten", het is namelijk een best wel algemeen geaccepteerd iets dat vrouwen in het algemeen minder zin hebben in seks. Dit wordt als normaal gezien, dus het is geen klacht. Verder is dit slechts één van de dingen die de pil teweeg kan brengen, ik heb het bij mijzelf vooral gemerkt in hoe emotioneel afgevlakt ik werd. En ik wist niets over emotionele veranderingen bij de pil toen ik stopte, ik ben pas gaan googelen nadat ik het bij mezelf heb gemerkt. GEEN placebo dus.

Wat ik dus probeer te zeggen tegen die vrouwen die mogelijk deze klachten hebben is: probeer het eens een tijdje zonder. Bevalt het? Dan is de pil het misschien niet (meer) voor jou. Bevalt het niet? Dan ga je gewoon weer verder zoals je gewend bent. Niks mis mee toch?

Je moet ook niet zelf gaan googelen, heeft je huisarts je dat nooit gezegd? Dat is het eerste dat mijn huisarts zegt wanneer ik aan kom met klachten en dat ik ben gaan googelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:29

Dat verschilt ook per huisarts dan. Mijn oude huisarts vond het juist wel fijn als ik zelf een beetje (rationeel) naar mijn symptomen had gekeken. Ik ben ooit met spoed langsgegaan omdat ik echt ontzettend veel last van mijn maag had, in de auto zitten googelen. Als ik aankom met 'ja ik denk dat ik maagkanker heb' dan lacht hij me ook uit, maar ik dacht dat ik een acute maagwandinfectie had en dat bleek ook zo te zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 19:34

Anoniem schreef:
Magrathea schreef:

Je moet ook niet zelf gaan googelen, heeft je huisarts je dat nooit gezegd? Dat is het eerste dat mijn huisarts zegt wanneer ik aan kom met klachten en dat ik ben gaan googelen.

Het was dan ook omgekeerd: ik merkte dat ik vrolijker, gezelliger werd en ineens een hoger libido had toen ik stopte met de pil. Dán ben ik pas gaan googelen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:45

Ik ben na 27 jaar pilgebruik in 2013 gestopt, en ik heb idd een boost ervaren wat betreft sexleven. Helaas ben ik vervolgens na dit acute gemis aan hormonen direct vol in de overgang gekomen, met hele nare depressieve klachten, maar ook rare lichamelijke klachten. Ik weet nu dat je hormonen niet moet onderschatten, het kan rare fratsen met je lijf uithalen. Ik heb echt soms gedacht dat ik doodging, en het ergste was nog dat het me soms niet eens kon schelen, zo k*t voelde ik me. Ook erge angstgevoelens gehad, terwijl ik normaal gesproken heel nuchter ben.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:05

Idd!
Ook ik was sinds mijn 16 e aan de pil en had geen idee wat voor bij effecten ik er van had.
Daar kwam ik achter toen ik stopte met de pil vanwege een kinderwens.
Maar nu heb ik 2 van de gebroedjes lopen en is het broeden wel klaar.
Ik ga idd nooit meer aan de pil. Maar dan is de vraag terecht: wat dan??
Wij gebruiken nu nog altijd condooms en als het goed is word bij mijn man eerdaags de leidingen door gesneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:27

Magrathea schreef:
[naam] schreef:

Het was dan ook omgekeerd: ik merkte dat ik vrolijker, gezelliger werd en ineens een hoger libido had toen ik stopte met de pil. Dán ben ik pas gaan googelen.

En het is nooit in je opgekomen om gewoon eens de bijsluiter te lezen van wat je slikte?
Waarschijnlijk was die pil het enige dat er in je leven veranderde?
Ik merk duidelijk verschillen in periodes, wanneer ik een heel gaaf nieuw paard heb gekocht ben ik vrolijker en daardoor automatisch toegankelijker. Wanneer mijn dochter en nieuwe studie heeft gevonden waarbij ze zich helemaal gelukkig voelt en wat heel goed gaat dan ben ik gelukkiger en vrolijker met alle gevolgen van dien.
Wanneer ik iets nieuws ga doen zoals leren vliegen en het gaat me goed af dan word ik blijer en heeft dat ook doorslag op de rest van mijn humeur en mijn toestand. Zoveel dingen die me soms extra optillen, zoals nu het zomerseizoen en onze abonnementen op een pretpark zodat we dagelijks 100x in de achtbaan kunnen, daar wordt ik weer extra vrolijk van.
Bij jou niks? Altijd hetzelfde saaie leven? Niks wat je prikkelt en opbeurt behalve stoppen met de pil?
Hoe weet je anders zo zeker dat het de pil was?
Of vond je alles gewoon niks aan toen je nog aan de pil was? Dat heet overigens een depressie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:47

Echt Repelsteel, ga sarcastisch zitten doen in een ander topic wil je.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:46

Ik ben weer voor even aan de pil aangezien we nog even een paar maanden moeten overbruggen.
De defenitieve datum staat voor de permanente aanpak van het geen kinderen krijgen.
En dan kan ik ook defenitief pilloos door het leven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:09

Ik kan alweer stoppen met de pil, ben vrijdag begonnen en sinds zaterdag ziek met echt knallende koppijn.
Moe misselijk, duizelig, braakneigingen en intussen gesloopt door alle klachten en de hoeveelheid ibuprofen die ik erin jas.
Dit heb ik eerder nooit gehad, maar ben een half jaar zonder pil geweest en na het stoppen merkte ik zeker wat verschil maar ben nooit misselijk enzo geweest.
Ik ben ook echt lusteloos en steeds draaierig in de buik en dat zijn allemaal dingen die in de beschrijving staat van mijn pil.
1 ding is zeker, de pil is mega veilig want als je je zo beroerd voelt heb je weinig zin in seks en word je dus ook niet zwanger, super spul ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:55

Jesito, het kan prima zijn dat deze klachten binnenoort verdwijnen als je door gaat. Je lichaam moet wennen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:25

Ja dat kan zijn maar ik voel me zo belabberd, vanmorgen niet genomen en het gaat meteen al iets beter.
Het is gewoon de ergste troep die je in je lijf kunt stoppen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:26

Ik wil eigenlijk vandaag stoppen maar ik durf niet _O-
Bang door alle menstruatieverhalen :')