[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winna

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:23

Mijn FH was na een week al niet eens zo gevoelig meer. Bij mij helix heeft het heel lang geduurd voordat ik daar aan kon komen zonder dat ik door de grond ging van de pijn en bij de FH kan ik de piercing nu al rustig aanraken en draaien. Wat een verschil zeg! Zou dit komen doordat de helix nog geschoten is?

Ik ben benieuwd wanneer de zwelling af gaat nemen dan. Hou het goed in de gaten en goed schoon en dan zal het vast goedkomen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:48

Mijn opnieuw gezette helix is nog steeds aan het zeuren. Inmiddels al heel wat weken geleden, maar de ene dag voel je niets en de volgende dag kun je er bijna niet aankomen. Zo lig ik een paar nachten rustig op m'n kussen en bij het opstaan voel ik hem alweer opkomen. Dacht zelf dat het kwam omdat ik hem opnieuw door hetzelfde gaatje had laten zetten (was ooit geschoten en dat was gaan ontsteken), maar als ik lees dat meerdere mensen er langere tijd last van hebben...
Mijn tragus is nog steeds rustig. Vanaf het begin niet of nauwelijks wat van gevoeld. Het is net of hij er al jaren zit. De IC is ook rustig aan de binnenzijde. De achterkant is wisselend rustig en licht gevoelig.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:07

Winna schreef:
Mijn FH was na een week al niet eens zo gevoelig meer. Bij mij helix heeft het heel lang geduurd voordat ik daar aan kon komen zonder dat ik door de grond ging van de pijn en bij de FH kan ik de piercing nu al rustig aanraken en draaien. Wat een verschil zeg! Zou dit komen doordat de helix nog geschoten is?

Ik ben benieuwd wanneer de zwelling af gaat nemen dan. Hou het goed in de gaten en goed schoon en dan zal het vast goedkomen!

Nee hoor. Hoeft er niks mee te maken te hebben. Verschilt gewoon per piercing. Mijn ene helix heb ik nooit last van gehad en mijn andere helix die er boven zit was vreselijk qua genezen. Net zoals mn tragus, nooit last gehad, maar mijn dubbele conch waren bitches. Allemaal bij dezelfde piercer laten piercen, allemaal hetzelfde schoongemaakt etc.
Piercings schieten staat er over het algemeen om bekend dat die veel minder goed/snel genezen.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:20

Ik ga waarschijnelijk dinsdag mijn navelpiercing zetten hoe zit dat nou met zwemmen? Alleen geen chloor water of mag je ook niet in de zee? En voor hoelang mag je niet zwemmen?

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:32

Vandaag de bovenste laten zetten. ( weet de naam niet) vond het pijner doen als mijn tragus...

Zijn er hier nog mensen met een intieme piercing en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Afbeelding

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:33

Shenavallie schreef:
Mijn opnieuw gezette helix is nog steeds aan het zeuren. Inmiddels al heel wat weken geleden, maar de ene dag voel je niets en de volgende dag kun je er bijna niet aankomen. Zo lig ik een paar nachten rustig op m'n kussen en bij het opstaan voel ik hem alweer opkomen. Dacht zelf dat het kwam omdat ik hem opnieuw door hetzelfde gaatje had laten zetten (was ooit geschoten en dat was gaan ontsteken), maar als ik lees dat meerdere mensen er langere tijd last van hebben...
Mijn tragus is nog steeds rustig. Vanaf het begin niet of nauwelijks wat van gevoeld. Het is net of hij er al jaren zit. De IC is ook rustig aan de binnenzijde. De achterkant is wisselend rustig en licht gevoelig.

Toevallig vandaag gehoord dat je een jaar last kan hebben van de helix

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:42

Heb nu mijn helix een maand. Soms doet hij zeer. Ik doe er totaal niets mee. Af en toe draaien onder de douche meer niet viel me mee. Na die "horror" verhalen hihi

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:58

kimberlyve schreef:
Vandaag de bovenste laten zetten. ( weet de naam niet) vond het pijner doen als mijn tragus...

[ [url=m/70X9HJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Das een forward helix! Staat mooi zo met je tragus! :j

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:00

nafnaf schreef:
Ik ga waarschijnelijk dinsdag mijn navelpiercing zetten hoe zit dat nou met zwemmen? Alleen geen chloor water of mag je ook niet in de zee? En voor hoelang mag je niet zwemmen?

Een aantal (minimaal wel zo'n 6) weken helemaal niet zwemmen, niet in het zwembad, niet in de zee en ook niet in een meer ofzo. Ik zwem zo'n 2 maanden niet met nieuwe piercings, de goede piercers zullen je aanraden om helemaal niet te zwemmen tot hij volledig genezen is... dit duurt zo'n 9 maanden ongeveer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:11

kimberlyve schreef:
Shenavallie schreef:

Toevallig vandaag gehoord dat je een jaar last kan hebben van de helix

Ah, dank je, ik wacht dus maar gewoon rustig af. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:12

_Ekenna schreef:
kimberlyve schreef:

Staat inderdaad leuk zo!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:25

_Ekenna schreef:
nafnaf schreef:

Een aantal (minimaal wel zo'n 6) weken helemaal niet zwemmen, niet in het zwembad, niet in de zee en ook niet in een meer ofzo. Ik zwem zo'n 2 maanden niet met nieuwe piercings, de goede piercers zullen je aanraden om helemaal niet te zwemmen tot hij volledig genezen is... dit duurt zo'n 9 maanden ongeveer.

Hier hetzelfde, sowieso 2 maanden helemaal niet zwemmen. Ook niet in bad, sauna of iets dergelijks.
Dus misschien dat je beter na de zomer voor je piercing kunt gaan?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:45

Sauna kan wel toch? Alleen gedeeld/gemeenschappelijk water wordt afgeraden. Ik ben zelf wel in de zee gaan zwemmen, maar dat is een persoonlijke afweging (niet erg schoon versus zuiverend zeezout :)) ) Het heeft mijn traguspiercing geen kwaad gedaan

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:54

kimberlyve schreef:

Zijn er hier nog mensen met een intieme piercing en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Jep hier.. Bij mij (vch) iig een makkelijke piercing mbt genezing en ook handig mbt andere dingen :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:56

Privésauna misschien wel, maar niet iedereen heeft die natuurlijk :P De meeste saunacomplexen met zwembaden, bubbelbaden en ook dompelbad etc lijken me geen omgeving voor een verse piercing. Ik denk dat mn piercer daar op doelde bij t advies. Staat overigens ook in de GGD richtlijnen dat t beter is om sauna te vermijden.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:59

Sauna ook niet, idd ivm de baden en al dat zweet langs een verse piercing lijkt me niet erg bevorderlijk.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:27

Blacky94 schreef:
kimberlyve schreef:

Jep hier.. Bij mij (vch) iig een makkelijke piercing mbt genezing en ook handig mbt andere dingen :')

Die ga ik ook laten zetten heb voor zondag een afspraak staan! Dee het pijn? Ik ben echt bang dat ik nietmeer kan lopen erna ofzo haha

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:28

_Ekenna schreef:
kimberlyve schreef:

Thanks!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:57

_Ekenna schreef:
Sauna ook niet, idd ivm de baden en al dat zweet langs een verse piercing lijkt me niet erg bevorderlijk.

Zweet kan echt totaal geen kwaad, dat is een lichaamseigen "stof"! :) Inderdaad de baden moet je links laten liggen, maar je kan prima koelen onder stromend water

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:48

Zweet bevat ook afvalstoffen, dat lijkt míj niet bevorderlijk in grotere hoeveelheden. :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:16

kimberlyve schreef:
Blacky94 schreef:

Die ga ik ook laten zetten heb voor zondag een afspraak staan! Dee het pijn? Ik ben echt bang dat ik nietmeer kan lopen erna ofzo haha

Een scherpe steek voor een halve seconde bij het zetten maar daarna helemaal nergens meer last van gehad :)

Ik heb t niet in NL laten doen en moest een uur rijden voor de dichtstbijzijnde grote stad dus heb na het zetten ook nog een rondje winkelcentrum gedaan omdat ik nog wat dingen nodig had :') ging allemaal prima :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:33

Vch was even een flink prikje van 1 seconde en daarna nooit meer iets van gevoeld :)

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:36

M'n pa heeft vandaag z'n tragus laten zetten! Toch wel jaloers :=
Hij zei dat het erg pijn deed en zn oor nu 3x zo dik is haha. Ben benieuwd hoe hij straks terug komt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:41

Je pa heeft een tragus? Super vet!!
Wel balen voor hem dat t zetten tegen viel :P

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:14

Ja, we zouden eerst samen gaan, als vader-dochter dingetje. Maar hij haakte af en toen ging ik voor de tepelpiercing. Nu heeft hij hem dus toch laten zetten. Ben erg benieuwd!