Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:05

Klopt hoor, dat heb ik zelf ook, maar ik ken helaas ook de mensen die met smerige gezichten naar je kijken en je zonder schaamte in je gezicht uitlachen.

Ik ben best bereid om koolhydraatarm te gaan eten, maar wil dat wel onder professionele begeleiding doen, dus ik wacht even het intakegesprek af.
Bel erg morgen even achteraan.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:29

Dat begrijp ik, en uiteraard moet je samen met iemand die er echt verstand van heeft een plan maken. Maar wat koolhydraten en smoothies schrappen en vervangen door groente won't hurt;)

Ps. Er zijn altijd en overal mensen die wat van je vinden, dat vinden ze van mij, dat vinden ze van jou.. laat dat je eigen voortgang niet in de weg staan. Wie weet over een tijd kun je trots op je lijf zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:43

Dat hoop ik. :j

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:46

Hoe gaat het er inmiddels mee TS ? Ik ben hier ook bezig om hulp te krijgen maar vervelend genoeg heb ik blijkbaar alle dieetistes voedings hulp etc hier in de omgeving al versleten.. en dan tel ik er niet eens de meerdere dieeten uit boekjes en via consulentes die ik gedaan heb erbij op. En ben blijkbaar te licht om door een obesitas centrum onderzocht te worden om te zien of hun me kunnen helpen met eventueel voeding etc.. al zou ik niet weten hoe of ik zal volledig aan de pap moeten hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:28

Nog niet goed, het is in totaal nu in een jaar tijd 44 kilo geworden.
Zodra ik één keertje in het weekend iets lekkers eet, komik 4 kilo aan.
Dat gaat er in de loop van de week wel weer af, maar afvallen gebeurd niet.
Vorige week heb ik nog een keer gebeld en ik zou een brief krijgen voor intake, maar dat kan even duren.

Het is zwaar frustrerend in ieder geval.
Vergeleken hierbij, was 50 kilo afvallen in 2010 een makkie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:14

Vier kilo van een keertje uit eten gaan is natuurlijk onmogelijk. Daarmee bedoel ik: dat kan nooit allemaal vet zijn.
We zijn inmiddels alweer 10 dagen verder. Is er al iets ondernomen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:17

Ben ik het mee eens, maar vocht is het ook niet alleen.

Ja, ik heb afgelopen dinsdag de eerste 2 intake gesprekken gehad, bij een psycholoog en een internist.
Donderdag heb ik er weer een aantal, bloedonderzoek, dietist en nog een paar.

Ze weten niet of ze me daar kunnen helpen, maar laten me niet zomaar naar huis gaan zonder oplossing, dus dat is al fijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:19

Dat is wel fijn om te weten :j Hoeveel weeg je nu? (mag ook via pb). Ik heb er niet zo'n specifiek beeld bij, maar ik gok iets boven de 100 kilo? In dat geval hoop ik echt dat ze er vaart bij zetten in verband met je gezondheid. Wanneer je zoveel aankomt en ook nog eens zo snel, is dat echt een serieus gezondheidsrisico :\ Zeker wanneer je niet weet hoe je het proces moet stoppen en het ook niet lijkt af te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:20

Ik weeg inderdaad wel ruim boven de 100 inderdaad, gewicht zeg ik liever niet, ook niet per pb.
En je hebt helemaal gelijk; het is onwijs gevaarlijk zo, diabetes ligt om de hoek.

Ze zijn het daar wel met me eens dat het niet aan mijn voedselinname kan liggen en weten niet zo goed hoe ze dit aan moeten pakken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:23

Prima hoor. Het ging me ook niet om het specifieke gewicht, maar meer om het feit dat het zo'n enorme belasting is voor je lichaam. Ik woog op mijn (vermoedelijke, eerder stond ik niet op de weegschaal :+ ) zwaarste periode zo'n 161 kilo en ik merkte echt aan mijn gewrichten en hartkloppingen dat het de verkeerde kant op ging. Daarom kan ik me die angst goed indenken :j
Fijn dat ze het in ieder geval serieus nemen. Nu maar hopen dat er iets uitkomt. Ik hoop dat de psycholoog je ook kan helpen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:26

Ik vergelijk het met emmers water tillen,ik loop weleens met twee emmers water,dat is 20 kilo....moet er niet aan denken dat de hele dag te moeten doen.Koudbloedkim jij bent toch vrij lang of vergis ik mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:21

Ja, ik ben bijna 1.80. :j
Laatst hadden we 4 likstenen via de post en [naam] tilde die, lukte haast niet.
Toen zei ik ook al, moet je nagaan hoe zwaar het is om daar dag in dag uit mee te lopen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:58

Ik leef nog steeds met je mee TS. Ik heb dus al mijn heele leven dit probleem maakt niet uit welke pil ik gebruik, we zijn nu aan het informeren om eventueel een gastric bypas te laten uitvoeren alleen ben ik net 5 kilo te licht ( nog nooit gehoord dat ik ergens te licht voor ben dus dat is wel erg vreemd om te horen)
Als voorbeeld ik drink alleen maar water geen fris, geen snoep geen koek geen chips etc, heeel af en toe eens een patatje of pizza maar niet vaker als 1 keer in de drie maanden.

Heb nu net een week Turkije achter de rug enorm veel gewandeld op eten gelet ( tuurlijk wel wat lekkers geproeft etc maar verderniet extreem) Resultaat van extra bewegen etc.. 4 kilo erbij in 1 week, zal gerust ook wel wat vocht zijn maar ik vind het toch wel echt wel extreem. Wij denken zelf dat omdat ik dus in die week ook.. maar 1 keer stoelgang gehad heb ( heb ik thuis ook altijd) mijn lichaam om de een of andere manier alles absorbeert, heb al bloedgeprikt geen diabetes etc gelukkig maar dat gaat niet zo blijven als ik naar mijn family kijk met meer dan de helft van de mensen met diabetis.

Ik hoop dat je hulp krijgt en een opossing terwijl ik daar zelf ook naar zoek, ik ben echt een gelukkig mens heb een hartstikke lieve vriend, heb leuke dagbesteding die ik per dag in kan delen inverband met mijn energy level etc.. alleen dat gewicht met alles zit het in de weg.

Hoop op een oplossing voor ons beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:17

Dan heeft een Gastric bypas waarschijnlijk geen zin, want net als bij mij, lligt het bij jou ook niet aan het eten als ik het zo lees.

Die 4 kilo kan ook gedeelte spieren zijn, als je zoveel hebt bewogen. :j

De stoelgang is herkenbaar, bij mij vaak hooguit 1x keer in 3 dagen. :o

Ik hoop ook dat er voor ons beide een oplossing komt. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:28

Heb je al een intake gehad voor je voeding?
Als ik onderstaand schema zie denk ik dat je heel veel kan veranderen om het een stuk beter te maken. Het lijkt op het eerste oog gezond, maar denk dat een dietist daar anders over denkt (ben nu zelf ook veel bezig met voeding en heb zaterdag 2,5 uur rond de tafel gezeten met een voedingscoach).

Overigens kan te weinig eten ook een reden zijn dat je niks afvalt. Kan dus zomaar zijn dat je meer moet gaan eten, en als ik dit schema zie in ieder geval regelmatiger.

Ik hoop dat je snel terecht kan zodat je lekker aan de slag kan.

KoudbloedKim schreef:
Na 3 maanden en 3 weken kan het inderdaad vast wel uitgewerkt zijn, maar ik heb in het ziekenhuis gehoord dat het ook een jaar nog door kan werken.
Wat het gemiddelde ervan is en welke voor mij geldt, weet ik niet.

Vocht had ik inderdaad wel gemerkt, daar heb ik een aantal jaar terug erg last van gehad, toen kon ik zo gaten in mijn enkels en onderbenen prikken.
Nu heb ik daar totaal geen last meer van, alleen af en toe dat mijn ring wat strakker zit.

Floortje_89, mijn eetpatroon gaat waarschijnlijk veranderen zodra ik mijn intake heb, maar op het moment ziet het er zo uit.
09:00 - 2 bruine boterhammen
12:30 - 2 bruine boterhammen
15:00 - Fruit met Yoghurt (smoothie)
18:00 - Avond eten
20:00 - Fruit met Yoghurt (smoothie)

Bewegen lukt niet zo goed als ik zou willen, maar ik ga meerdere keren per week naar de paarden.
De ene keer geef ik ze alleen een knuffel, de andere keer doe ik wat meer met ze en begeleid mijn vriend met rijden.
Ik heb thuis een hometrainer, maar kom daar qua energie niet aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:11

Morgen heb ik deel 2 en daar zit ook een gesprek met een diëtist tussen. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:13

Super!! Hoop zo voor je dat het je helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:13

Dankje!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:21

Goed bezig meid, ik hoop dat het je wat oplevert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:28

Dankjewel. :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:19

Ik heb geen ervaring met de prikpil, maar wel recent evaren dat hormonen hele rare dingen doen met je lijf. We hebben net een IVF poging achter de rug (helaas mislukt) en zitten nu alweer midden in de 2e, maar ik ben dus 4 kilo aangekomen van hormoonronde 1.
Dan denk je pffff 4 kilo is niks, maar stel je daarnaast maar voor dat ik er 15 jaar over heb gedaan om 4 kilo aan te komen, ik ben mijn hele leven al zo'n dunne spriet die er liever wat kilo's bij had.
Lengte en gewicht voor de IVF was 60 kilo bij 1m83 lengte en ik ben nu ruim 64 kilo.

Ik heb niet anders gegeten dan normaal en ook niet veel minder bewogen, maar het is echt gewoon spek hoor wat er in no time aangekomen is.

Ik hoop dat je het snel weer onder controle hebt en je je jezelf weer fijner in je vel voelt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:58

Fijn dat er nu schot in de zaak zit! Hoe zijn de gesprekken verlopen? Heb je er een goed gevoel over en kwam er nog wat nuttigs uit? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:15

Gek he! En zelfs meerdere dokters die je niet geloven.
Wat ik ook verontrustend vind is dat ik met de prikpil altijd 2 maanden na het zetten ongesteld werd (en dan bedoel ik echt zo ongesteld dat ik pillen moest slikken om het bloeden te stoppen).

Zo zag mijn schema eruit:
Mei 2014 - Prikpil = Juli ongesteld
Juli 2014 - Prikpil = Sept ongesteld
Sept 2014 - Prikpil = Nov ongesteld
Nov 2014 - Prikpil = Jan ongesteld
Feb 2014 - Prikpil = April ongesteld moeten worden, niet geweest.
5 Mei koperspiraaltje laten zetten en tot op heden niet ongesteld geweest.

De gesprekken waren vooral erg intensief en meerdere behandelaars hadden niet het idee dat ze dáár in die setting iets voor me konden betekenen, maar ik word maandag gebeld en ik denk dat ze me het modifastdieet gaan voorschrijven.
Dan moet je per dag 3 shakes drinken en verder alleen gekookte groente en rauwkost, 4 of 6 weken lang.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:25

Wat een gedoe allemaal voor die rot kilo's.
Je bent voor je leven getekend en moet er altijd op Letten.
Maar denk jij er over om een gastric bijpas te laten doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:29

Dus je bent vanaf januari niet meer ongesteld geweest als ik het goed begrijp? Weet je wel zeker dat je niet zwanger bent?