Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:33

Nee -O-

Naja behalve in Amerika maar dan is verzenden al 50 dollar en zit je nog met douane.

Marit

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:40

Oh meh.. Zijn er wel gangbare winkels in Amsterdam die 65 wel in het assortiment hebben? Heb ik zomaar ineens een lastige maat :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:44

Ilsemarie schreef:
Ga maar voor 70! (ik heb 72/73 en draag nu 70, veeeeeeel te wijd... ben denk ik blij als ik straks 65 om heb)
Dus dan kun je beter kijken naar 70E (is 'n mooie maat hoor, jaren gehad haha) of vul je getalletjes even in op http://www.brasizecalculator.eu

Ik heb deze calculator ingevuld, weet je zeker dat deze juist is?

Heb nu 80B, maar volgens de calculator 75G!! Dat kan toch niet :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:48

Marit; nee 65 moet wel te vinden zijn!

Cardy; ik draag nu 70B, moet volgens deze methode 60G hebben maar na passen kom ik tot de conclusie dat ik een 60C moet hebben.
Dus het kan altijd afwijken haha. Maar zou sowieso eens een kleinere omvang proberen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:49

Ik ga sowieso wel wat maten proberen, vind het reuze interessant.

Maar ken mensen met grote cups en cup G is wel wat overdreven haha. Heb wel echt goed gemeten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:51

Ja ik ook :') Ga met 10 bh's dat hokje in haha. En dan hopen dat ze me een beetje met rust laten in dat pashokje :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:10

Marit schreef:
Ja ik ook :') Ga met 10 bh's dat hokje in haha. En dan hopen dat ze me een beetje met rust laten in dat pashokje :P

Zodra je verandert in een feeks doen ze dat hoop ik ook wel :') Maar eigenlijk hoop ik daarvoor al :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:11

Marit schreef:

Hahaha bij mij vragen ze het altijd netjes hoor :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:17

Ja na dat 3x 'WELKOM BIJ HUNKEMOLLER!!' ben ik meestal al zo nerveus dat ik weg wil :')

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:05

Ik heb m'n pakketje net binnen.
Hij zit echt super! En push up die werkt, dus ik heb er ineens wat zitten :')

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:39

Cardy schreef:
Ilsemarie schreef:
Ga maar voor 70! (ik heb 72/73 en draag nu 70, veeeeeeel te wijd... ben denk ik blij als ik straks 65 om heb)
Dus dan kun je beter kijken naar 70E (is 'n mooie maat hoor, jaren gehad haha) of vul je getalletjes even in op http://www.brasizecalculator.eu

Ik heb deze calculator ingevuld, weet je zeker dat deze juist is?

Heb nu 80B, maar volgens de calculator 75G!! Dat kan toch niet :')

Ik had ook een nogal hoge score die mijn verbaasde. Volgens een medewerkster van Hunkemöller die mij 2-3 jaar geleden een had geholpen ben ik een 85A. Met deze meter kwam ik op 80D. Ik heb een 80D gepast maar die was te ruim. 75D zat lekker maar ik had het idee dat 75D toch de cup niet helemaal vulde. Heb uiteindelijk een 75C gekocht, wat eigenlijk gelijk staat aan 85A. Maar toch ben ik wel blij. 85A is namelijk een maat die je amper kan vinden en als ik hem vind dan alleen in standaard model wit of nu, 75C is in alle trendy kleurtjes en modelletjes te vinden. Dus ik ga nu voor 75C.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:49

Interessant Annoya! Wil binnenkort even verschillende maten gaan passen, wie weet!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:51

Ilsemarie schreef:
Marit schreef:
Ik meet 77 cm, dus dat is 75 denk ik dan? Of toch 70?

Ik ben terug van de Hunkemoller! Vandaag even geweest :D De meter kwam uit op 77cm en D, en de 75D past mij perfect :D De 65D die iemand voorstelde kreeg ik niet eens dicht en in een 70D kon ik niet ademen. Je hoeft er dus blijkbaar toch geen 10cm af te halen..
Ze hebben me daar nog eens opgemeten en ze mat een D/E, lag een beetje aan hoe de BH viel. Dus toch wel heel anders dan de 75C die ik droeg, en die veeeeeel te los bleek te zitten aan de achterkant. Loop dus al jaren zonder steun :') Maar goed, het was 3 halen 2 betalen dus ik heb voor 55 euro 3 mooie BH's aangeschaft :D

Had zelf nog gezegd dat ik volgens hun site een 75AA had, vond ze zelf ook heel raar :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:53

Geen 70 geprobeerd? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:54

Jawel, ging ook niet. Ik had echt de 75 nodig. Die zit dan nu op het meest losse gaatje, en dat was voor mijn doen al strak :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:57

Bij mij wel hoor Marit! Ik heb omtrek 71cm gemeten volgens mij maar een 60 bh zit perfect. Wel fijn dat je een goede Bh gevonden hebt! :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:59

Ik zit ook iets van 8cm onder wat ik gemeten had..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:06

Ik draag nu ehm 18 cm minder dan omtrek los gemeten.... Heb altijd 80 en kwam nu uit op 98... Strak gemeten draag ik alsnog 12 cm smaller (dus 92 nu) Dus ik trek zelfs meer dan 10 cm er af! Zodra ik weer wat slanker ben draag ik nog bijna dezelfde maat trouwens, weet ik uit ervaring. Ik denk dat het dus ook wel te maken heeft met de hoeveelheid vet die je daar meedraagt. Als je al meet over je ribben heen, moet je er zeker geen 10 cm aftrekken. Met een vetlaagje heb je weer meer speling en verlies je sneller steun als je draagt wat je meet.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:11

Naja en ook dan verschilt het wel per bh.. ik heb een paar 70 liggen die ik pas terwijl ik ook wel eens een 75 heb geprobeerd die te strak was...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:12

Oh wat gek dan.. Ik ben vrij slank en daar zit geen grammetje vet. Ik had vrij strak onder mijn borsten gemeten, en ik kwam dus uit op 77cm. En ik bleek een 75 op meest losse gaatje mooi te passen. Zit dan echt sterk aansluitend. Wat een verschil dan zeg!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:14

Marit schreef:
Oh wat gek dan.. Ik ben vrij slank en daar zit geen grammetje vet. Ik had vrij strak onder mijn borsten gemeten, en ik kwam dus uit op 77cm. En ik bleek een 75 op meest losse gaatje mooi te passen. Zit dan echt sterk aansluitend. Wat een verschil dan zeg!

Is toch niet gek met wat ik zeg? Ik heb namelijk juist veel vet daar, ook als ik slank ben nog een laagje (lang leve appelfiguur...). Daarom moet ik veel meer cm aftrekken om nog genoeg steun te voelen. Hoe dikker ik ben, hoe meer cm eraf moeten. Jij hebt dus juist geen vet daar, dus moet de maat aardig gelijk zijn aan wat je strak meet.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:17

Maar snijd het dan niet heel erg in je vel? Want je wil ook niet dat er bij je oksels vel overheen komt toch? Ik zou juist denken dat hij dan losser moet. Maar ik ben ook gewoon hele losse bh's gewend :') Ik heb ze nog nooit zo strak gedragen dus het zal wel flink wennen zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:20

Snijden vind ik niet. Rollen zie je idd wel, maar dat heb ik ook met losser spul. Wil ik geen uitpuilend vet krijgen, moet ik dus heeeeeel losjes iets om me heen draperen. Dus geen enkele steun dan. Dan liever ietsje meer vetjes te zien en wel steun! Ik heb het wel geprobeerd hoor, een grotere omvang. Maar dan mis ik dus alle steun, zit continu te sjorren aan dat ding en alsnog zie je wel lichtjes vet uitpuilen. Bijna onvermijdelijk met mijn vetmassa jammergenoeg (werk er hard aan!)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:27

Dit topic gaat voor mij niet op ben ik bang.
Dat wordt dan een mini omvang met een gigantische cupmaat. Ik vermoed dat dat hier niet makkelijk te vinden is _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:33

Zwerte schreef:
Ik draag nu ehm 18 cm minder dan omtrek los gemeten.... Heb altijd 80 en kwam nu uit op 98... Strak gemeten draag ik alsnog 12 cm smaller (dus 92 nu) Dus ik trek zelfs meer dan 10 cm er af! Zodra ik weer wat slanker ben draag ik nog bijna dezelfde maat trouwens, weet ik uit ervaring. Ik denk dat het dus ook wel te maken heeft met de hoeveelheid vet die je daar meedraagt. Als je al meet over je ribben heen, moet je er zeker geen 10 cm aftrekken. Met een vetlaagje heb je weer meer speling en verlies je sneller steun als je draagt wat je meet.

Hier zat ik echt precies vandaag aan te denken :wow: Als je er wat meer vet hebt, dan meer cm eraf lijkt het inderdaad :j Als je er wat meer vet hebt, zijn rollen enkel te voorkomen door een grote omvang en dat is weer niet goed..