Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Thesserd schreef:. Maar dan nog, hier en daar verborgen suikers, maar daar krijg je echt geen overgewicht van hoor. Daar geloof ik niks van. Dan had iedereen die boodschappen doet bij de supermarkt nu toch overgewicht? Ik ben altijd nog van mening dat overgewicht alles te maken heeft met te veel eten. Net als dat ondergewicht hebben te maken heeft met te weinig eten. Het verschilt per persoon wat hij/zij nodig heeft en het verschilt ook per soort voeding hoe veel je er van moet/kan eten. Prima als je zin hebt in chips, maar eet geen hele zak op. Patatje op zaterdag? lijkt me geen probleem, zo lang het bij 1 portie blijft en bijv. 1 snack er bij. Ook is het volgens mij belangrijk om gevarieerd te eten. Standaard weekritmes zijn nergens goed voor denk ik, maar goed dat kan ik mis hebben
Nogmaals, ik heb niks tegen mensen met overgewicht, maar ik heb wel het idee dat er soms zo veel mogelijk smoesjes bedacht worden. Net als alle andere mensen met verslavingennet zoals het geen geld hebben voor sporten... Voor 15 euro in de maand kan je al sporten, of zelfs gratis als je buiten gaat lopen bijvoorbeeld...
Qimm schreef:Gebrek aan discipline, gebrek aan vermogen om verder te kijken dan hun neus lang is, gebrek aan gezond verstand...Ik zie in mijn werk talloze mensen die hun sport niet op willen geven ondanks herhalende blessures ontstaan door diezelfde sport. Gebrek aan discipline denk ik
Ik zou ook dolgraag weer willen rugbyen, maar ik heb simpel hardlopen al op moeten geven (bedankt, dude die een stoel onder mijn achterwerk vandaan trok, chapeau _Summerly_ schreef:Qimm schreef:Gebrek aan discipline, gebrek aan vermogen om verder te kijken dan hun neus lang is, gebrek aan gezond verstand...Ik zie in mijn werk talloze mensen die hun sport niet op willen geven ondanks herhalende blessures ontstaan door diezelfde sport. Gebrek aan discipline denk ikIk zou ook dolgraag weer willen rugbyen, maar ik heb simpel hardlopen al op moeten geven (bedankt, dude die een stoel onder mijn achterwerk vandaan trok, chapeau
), laat staan dat ik de klappen van een potje rugby op kan vangen. Dus dan maar fitness, ook prima.
das echt kloten! _Summerly_ schreef:Qimm schreef:Gebrek aan discipline, gebrek aan vermogen om verder te kijken dan hun neus lang is, gebrek aan gezond verstand...Ik zie in mijn werk talloze mensen die hun sport niet op willen geven ondanks herhalende blessures ontstaan door diezelfde sport. Gebrek aan discipline denk ikIk zou ook dolgraag weer willen rugbyen, maar ik heb simpel hardlopen al op moeten geven (bedankt, dude die een stoel onder mijn achterwerk vandaan trok, chapeau
), laat staan dat ik de klappen van een potje rugby op kan vangen. Dus dan maar fitness, ook prima.
chanicha schreef:Mijn schoonmoeder die geen gram teveel woog, altijd druk en bijna niet snoepte heeft een hartinfarct gehad, borstkanker, hersenbloeding en als klap op de vuurpijl nog een beroerte waardoor ze in een zorgcentrum kwam. Zo ken ik er nog wel een paar. Mijn moeder die aardig aan de stevige kant is heeft een keer in haar leven in het zkh gelegen en mankeert, op de gewone ouderdomsklachten na, niets. Mijn vader heeft altijd hard gewerkt in de slagerij kreeg epileptie en jaren daarna een hartinfarct, hij rookte of dronk niet en is overleden aan hartfalenen was dus voor mijn gaat die vlieger niet op.
chanicha schreef:Het ging mij meer om dat er gezegd wordt dat dikkere mensen meer medische kosten maken.
Paloedie schreef:Ik bedoel dit niet om iemand tegen het zere been te schoppen, maar wel om te spiegelen hoeveel smoezen er inderdaad worden bedacht om er maar niets aan te hoeven doen.
quera schreef:Sheran schreef:Ik ben het nu ook aan het kijken, met chocolade-eitjes, een colaatje en olijven
Dat wordt morgen minderen dan.
Hier een film aan het kijken met snacktomaatjes.
Paloedie schreef:Met paardrijden neem je een risico, maar de verzekering verwacht wel van je dat je een cap op je hoofd zet, anders kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen met uitbetalen als je hersenletsel oploopt.
Hierbij gaat het om reisverzekeringen... het gaat dan ook om zorg die buiten de gebruikelijke voorwaarden van de basisverzekering vergoed wordt.Citaat:Steeds meer verzekeringen eisen een helm bij wintersport, anders loop je het risico dat valschade niet gedekt wordt.
Citaat:Je wordt echter wel aangesproken op je plicht om dit risico zo ver mogelijk te beperken.
Citaat:Maar als je je naar de 150 kilo vreet en met 4 dubbele whoppers en een xl voordeelmenu bij de kassa vandaan loopt, hoe zit het dan? Als je je kind met overgewicht nog eens extra opschept, want hij moet toch goed eten? Dan neem je ook het risico van extra zorgkosten, maar de consequenties zijn voor de maatschappij.
Citaat:En in je vergelijking naar de sovjet maatschappij: ik zie niet hoe (morbide) obesitas, al dan niet veroorzaakt door psychische of medische oorzaken, een verrijking zijn van je leven. Het voorbeeld wat eerder in het topic werd gegeven door iemand die obesitas heeft gehad. Lopend naar de supermarkt gaan en onderweg eerst op een bankje moeten bijkomen omdat je het anders niet volhoud. Na moeten denken of je wel op een paard kan ivm je gewicht. Geen lange strandwandelingen kunnen maken. Hoe is dat een toevoeging aan een kleurrijk leven? Een sociaal isolement omdat je haast de deur niet uit kunt, of dat nou door schaamte is of omdat je het fysiek niet volhoud. Dát lijkt me pas een saai bestaan...