zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:42

Ik heb tijm, dille en prei.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:44

Ik verveel me dood :') aaazrgh
Het wordt erg.
Morgen is er wel carnaval, en onze ouders komen ook,dus we gaan kijken naar de stoet. Beetje afleiding.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:15

He? Carnaval is toch inmiddels wel weer voorbij?

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:18

Ik heb geen operatie ofso gehad alleen ik heb last van zwakke gewrichten ik loop nu ondertussen al een jaar lang met zwakke kniebanden die niet meer weggaan ik ben nu tegenwoordig wel getraind zodat ik weer normaal kan lopen alleen ik heb een half jaar bij de fysio gelopen om te opnieuw te leren lopen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:37

Murthul schreef:

Hier in dit dorpje doen ze moeilijk en is het altijd een week later :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:48

Coberlina schreef:
Murthul schreef:

Hier in dit dorpje doen ze moeilijk en is het altijd een week later :D

Haha bij jullie doen ze aan afterparty :P

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:49

melanie0906 schreef:
Ik heb geen operatie ofso gehad alleen ik heb last van zwakke gewrichten ik loop nu ondertussen al een jaar lang met zwakke kniebanden die niet meer weggaan ik ben nu tegenwoordig wel getraind zodat ik weer normaal kan lopen alleen ik heb een half jaar bij de fysio gelopen om te opnieuw te leren lopen

:wave:
Fijn dat het wel alweer beter gaat!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:57

Hahaha, zomaar een week later, 'n beetje apart maar n extra feestje dus!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:27

Ik heb ook nooit een ongeluk of operatie gehad, Melanie, dus dat maakt niets uit voor hier. Denk ik tenminste. ;) Fijn dat die fysio zo goed aanslaat!!

Twee weken carnaval, of is het vorige week helemaal niet gevierd, Coberlina?

Ik ga 'mwoh'. Veel pijn in mijn rug en benen, erg veel spierspanningen in mijn handen, wat gewoon irritant is. Maar vanmorgen heerlijk chocolate chip cookies gebakken en vanavond toch ook lekkere soep gemaakt en morgen weer lekker naar het paard. :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:27

Dorpen hiernaast allemaal wel, maar blijkbaar is het hier altijd een week later. Geen idee waarom! Wij wonen hier nog maar sinds nieuwjaar.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:32

Nouja, als je het maar weet, toch? Ook zo knullig als jij in je pakkie staat te hossen in je eentje. :+ (zie nu beelden voor me van toeristen die op Koninginnedag in NL waren toen het net Koningsdag was geworden)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:56

Jaa zeker fijn dat het nu beter gaat! Fysio heeft zelf 3 maanden moeten zoeken naar oefeningen waarbij ik 1 maand de oefeningen gedaan heb waarbij de orthopeed juist zij van als je dat doet weet je zeker dat je over een half jaar nooit meer zou kunnen lopen zo ernstig was het dus wel.. Gelukkig nam de 'nieuwe' fysio me wel serieus nu dus ontslagen bij de fysio en flink bezig met spieren trainen!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:57

Dreamybol schreef:
Nouja, als je het maar weet, toch? Ook zo knullig als jij in je pakkie staat te hossen in je eentje. :+ (zie nu beelden voor me van toeristen die op Koninginnedag in NL waren toen het net Koningsdag was geworden)

_O-

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:55

Ik ben nu aan mijn laatste dagen thuis " bezig". Heb 7weken thuis gezeten ( waarvan 1week ZH ) wegens het ontdekt hebben van een trombose in de linker lies.
Ook ik ben iemand die niet graag stilzit, maar ik heb mezelf ook hard moeten bedwingen!
Vaak maar geslapen in de zetel voor de tv, licht huishoudelijkwerk ( buiten de 3eerste weken, want zelf op 1 been rondhuppelen kon ik niet), administratie op orde zetten, getekend, de strijk al zittend gedaan, ...
Het vergt zeker veel geduld van jezelf zeker als je een actief persoon bent!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:00

mohica schreef:
Ik ben nu aan mijn laatste dagen thuis " bezig". Heb 7weken thuis gezeten ( waarvan 1week ZH ) wegens het ontdekt hebben van een trombose in de linker lies.
Ook ik ben iemand die niet graag stilzit, maar ik heb mezelf ook hard moeten bedwingen!
Vaak maar geslapen in de zetel voor de tv, licht huishoudelijkwerk ( buiten de 3eerste weken, want zelf op 1 been rondhuppelen kon ik niet), administratie op orde zetten, getekend, de strijk al zittend gedaan, ...
Het vergt zeker veel geduld van jezelf zeker als je een actief persoon bent!

Ik herken het laatste! Gewoon geen geduld/zin hebben om te blijven zitten..

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:04

Hier ook weer onder een steen vandaag gekomen.

Weer gevloerd door de griep maar goed dat gaat over.

Vervelend hoe sommige mensen kunnen reageren op mensen met pijn. Ze zien je dingen doen en zeggen dan, goh het gaat goed hè . Maar ze zien je dan niet thuis, gebroken en niet weten wat te doen van de pijn.

Maar ik probeer daar voortaan niet meer vatbaar voor te zijn, al valt dat soms best tegen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:14

Het is ook enorm moeilijk om mensen achter je te laten daar heb ik vooral moeite mee maar het gaat wel steeds beter

Nu komt voor mij het seizoen er weer aan van groente kruiden en fruit zaaien dus das even een leuke bezigheid

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:01

Hier ook weer pijn. Carnavalsstoet was nogal lang, en heb daar een tijdje gestaan. Hadden ook stoel mee, heb mij uiteindelijk neergezet, maar de mensen waren allemaal al aan het staren. Voel me dan zo stom.
Meeste zullen wel weten wat ik heb, aangezien we hier in een dorpje van 300inwoners zitten hèhè.
Zal blij zijn als alles genezen is.

Alcootje, beterschap met de griep! :(

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:18

Ik wil mij graag hier melden voor lotgenoten verhalen. Ik ben een jaar geleden van mijn paard gevallen en heb daarbij een lendenwervel verbrijzeld. Ik ben eraan geopereerd. Het gaat nu goed met me, maar vind het soms mentaal moeilijk omdat ik niet alles meer kan....

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:29

Pff, toch wel veel paardenongelukken hè?

Dat mentale stuk is heel zwaar, daar heb ik de afgelopen tijd heel hard aan gewerkt en dan nog is het moeilijk. Toen ook mijn arm stuk ging, moest ik wel rust houden, ik kon in mijn eentje simpelweg het huis niet uit. Nu gaat die arm beter, dus ga ik weer wat meer doen (al is het in mijn beleving nog steeds niets) en merk ik direct reactie van mijn lichaam. Veel pijn en weer regelmatig bijna of helemaal tegen de grond. Ontzettend irritant.
En dan gaat het nu mentaal een stuk beter dan een paar maanden terug, ik merk dat ik het nog steeds heel lastig vind dat ik in mijn hoofd van alles wil en ook kan, maar dat mijn lichaam daar stomweg niet aan mee wil/kan werken.

De buitenwereld ben ik langzaamaan wel een plekje gaan geven. Wat voor mij hier heel belangrijk was dat ik ging erkennen dat ik begrip en steun voor me wilde, maar dat zelf helemaal niet voor me had. Hoe kan een ander rekening met mijn gezondheid houden, als ik dat zelf niet doe? Hoe kan ik roepen dat ik het niet kan en zoveel pijn heb, als ik toch telkens weer zelf eerst ga proberen om dingen te doen die ik niet kan. Dat maakt het voor de buitenwereld natuurlijk haast onmogelijk, bieden ze me hulp, snauw ik ze af en stort ik vervolgens in, dan durft er niemand meer in de buurt te komen.
Ik denk (en hoor dat ook wel terug) dat ik een stuk beter ben gaan communiceren over wat er met me aan de hand is en ook over het feit dat ik het zelf vaak ook niet weet en regelmatig gefrustreerd en verdrietig ben.
Dat is doodeng, want het voelde voor mij alsof ik mensen precies mijn zwakke plek moest tonen en ik was als de dood dat daar misbruik van gemaakt zou worden, maar tot nu toe valt het reuze mee. Al ben ik in de loop van de tijd ook wel een boel mensen kwijt geraakt. Die kennen deze kant dan ook niet van, net als mensen die voor mij te ver van mij afstaan. Maar dat is óók goed, niet iedereen hoeft alles te weten.
Al lijkt het soms wel dat als je in een rolstoel zit je ook meteen maar antwoord moet geven op de meest onbehoorlijke en persoonlijke vragen over het waarom. :P

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:54

Hulp aanvaarden voor dingen die je zelf niet of moeilijk kan, is zeer frustrerend!

Edith, welkom! Kan je wel weer rijden of niet?

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:28

Ik weet nog niet of ik ooit weer kan/mag paardrijden. Volgende week weer naar het ziekenhuis waar ik geopereerd ben. Dan worden er weer röntgen foto's gemaakt. Van mijn fysiotherapeute heb ik positief advies gekregen om te gaan paardrijden. Verder wacht ik rustig af en houd ik alle opties open...

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:48

Edith, dat zou super zijn!

Het telkens moeten vragen of iemand het wil doen, dat vind ik verschrikkelijk .

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:50

Ik ook daarom heb ik besloten zaterdag zelf weer naar de paarden te gaan als ik nu zeg dat het me niet lukt raak ik een van de twee zeker kwijt ben ik bang

Moet er wel even bij zetten dat ik ze erg mis en minder afhankelijk wil zijn

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:57

Bah ik had vandaag een echt slechte dag qua pijn. Pijnstillers leken zelfs niet te werken.
Hopelijk morgen beter.

Edith: fijn dat je weer mag rijden, geniet ervan.

Maatje, succes met rijden zaterdag (of wat je ook gaat doen met je paarden :) )