Body & Fitshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Body & Fitshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:39

Hier ook goede ervaringen. Heb alleen nooit een load periode gedaan, maar gewoon als aanvulling.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:08

Hoeveel creatine nemen jullie erbij? Op de pot staat dat je 5 per dag moet slikken maar dat lijkt mij zoveel...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:55

Ik heb wat recepten gevonden om zelf pre-workouts te maken (nadat ik de crazy pre-workout een miskoop heb bevonden). Ik heb alle aangeraden ingredienten nageplozen in wetenschappelijke publicaties voor goede doseringen en of de producten daadwerkelijk doen wat de verkopers ons willen laten geloven. Een aantal supplementen lijken de beloften niet waar te maken (L-carnitine, beta alanine, argnine).

Over creatine zijn veel leuke papers te lezen. Zo is er aangetoond dat een laadfase niet nodig is en ook creatine tot je nemen op rustdagen is niet nodig, dus phormo daar heb je goed aan gedaan :j . De meeste onderzoeken doseren 0.1g/kg lichaamsgewicht (dus 6 gram bij 60kg). Ook is er een paper die het tijdstip van inname heeft gezocht (pre- versus post workout) en daarmee aangetoond dat je het het beste direct na je workout kunt doen voor de beste opname. Heel erg leuk om te lezen! Natuurlijk moet je goed letten op de kwaliteit van de paper en de onderzoeksgrootte (en het land van de auteur/instituut :7 ).

Citrulline (6gram per dag, 2h pre-workout) helpt bij opname en aanmaak creatine (het mannelijk lichaam maakt zelf 1gr creatine), NO (nitric oxid, voor sneller zuurstof en nutrienten transport door bloed naar de spieren) zorgt ook voor vrije arginine, terwijl je arginine niet als supplement hoeft te nemen omdat je lichaam dat in de lever opslaat en uitplast. Werkt zeker sterk in combinatie met BCAA (BCAA zit ook in whey perfection)

Whey proteinen zijn ook beter geschikt dan proteinen uit vlees, kwark, soja etc.

Jezzi schreef:
Creatine is een goede aanvulling :j Niet schrikken als je even wat zwaarder/fluffyer wordt, je kunt er namelijk wat vocht van vasthouden. Zodra je stopt is dat ook weer weg :)

Ja, ik hoop dat ik er niet fluffy van wordt. Het vocht vasthouden is in de spieren dus zul je iets groter zijn, waardoor je denkt dat het fluffy is denk ik?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:28

Je kan in het algemeen wel wat vocht gaan vasthouden van creatine :j Had ik ook toen ik de tasty tabs gebruikte, maar heb nu de tabletten (HCL) en daar heb ik het niet mee.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:32

Ik nam er 5 per dag bij een gewicht van 60 kg :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:05

Ik gebruik ook creatine, drink na t sporten ook magnificent waar het inzit. Ben er geen gram extra vocht van gaan vasthouden :) goede ervaringen mee!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:02

Wat leuk dat je dat hebt uitgezocht! Ga je je eigen blend maken?

Ik heb poeder creatine en nam altijd 15gr.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:23

Nee ik ga geen eigen blend meer maken, was wel mijn voornemen maar na het lezen van papers heb ik gekozen voor citrillune (vóór de workout) en creatine (direct na de workout). Daarnaast blijf ik whey perfection nemen (halve schep voor, hele schep na, volgende morgen ook een schep).

Heb ze beiden geprobeerd nu, 6g CIT en 8 gram creatine. Hopen dat de darmen goed reageren (grootste vrees nl :+ )

Altijd leuk om langs de body&fit te gaan, ze geven je altijd wat gratis mee.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:40

Ik hield persoonlijk altijd echt redelijk veel vocht vast over heel mijn lijf.
Heb 3 of 4 x een maand creatine gebruikt en alle keren dacht ik na een week of drie dat
Ik zo ontzettend dik was geworden dat het nooit meer goed zou komen.
Mooie was echter dat alle vocht binnen een paar dagen na stoppen verdween.

Wel altijd het idee gehad dat het wat hielp. Niet spectaculair maar wel wat verschil. Net wat hardere spieren aan het eind van de maand.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:08

XUlyssesX schreef:
Heeft er iemand nog belang bij de Perfect burn , Fatburner pillen van de shop?
Ik reageer er niet goed op dus zit nu met 2,5 pak a 150 pillen... Wie helpt mij er vanaf?

Heey,
Wat wil je er voor hebben?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:14

1 pakje kost 14.90 . Doe een goed bod zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:25

Ik heb weer een bestelling geplaatst! Ze hebben nieuwe protein chips in het assortiment, heb een probeerpakket erbij gedaan. Heb ook alle smaken Quest chips gekocht (ben heel benieuwd!) en verschillende soorten koekjes. Hele lekkere bestelling hoop ik :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 14:12

F_Orumster schreef:
Nee ik ga geen eigen blend meer maken, was wel mijn voornemen maar na het lezen van papers heb ik gekozen voor citrillune (vóór de workout) en creatine (direct na de workout). Daarnaast blijf ik whey perfection nemen (halve schep voor, hele schep na, volgende morgen ook een schep).

Heb ze beiden geprobeerd nu, 6g CIT en 8 gram creatine. Hopen dat de darmen goed reageren (grootste vrees nl :+ )

Altijd leuk om langs de body&fit te gaan, ze geven je altijd wat gratis mee.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dit gewerkt heeft en welke producten je hiervoor gebruikt hebt van Body & Fit ?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:37

Ik heb deze producten nog te kort genomen om er uitspraken over te durven maken. Dit omdat ik een huiduitslag ontwikkelde die ik onterecht toe heb gewezen aan het gebruik van creatine. Na een week creatine suppletie merkte ik enkele rare vlekken op en ben direct gestopt. Na een 1-2 week van niet slikken zat ik er volledig onder en vertelde de huisarts me dat het om huidgriep gaat.

Ik ga dus weer aan de creatine, aangezien ik dat zeker merkte (harde, opgepompte spieren). Voor het opmerken van een krachttoename heb ik het te kort gebruikt nog.

Het ontbrak me wat aan discipline voor het nemen van Citrulline aangezien het een zuurtje bevat dat overeenkomt met braaksel. Valt dus niet helemaal mee en verklaart ook waarom pre-workouts zo vies zijn. Ik ga het wel weer proberen!

Ik gebruik deze creatine http://www.bodyenfitshop.nl/creatine/cr ... qr=creati&
En deze CIT http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/ ... /?sqr=CIT&

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:22

Ah, oke! Toch bedankt voor je antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:08

Dit topic is een beetje stilgevallen...... :)

Ik ben net weer op de site aan het kijken en zie een boel nieuwe producten. Ik wil graag de kant en klare shakes aanschaffen: lekker makkelijk en als ze net zo lekker zijn als de shakes van de Aldi, ben ik een heel blije klant :D Ook zie ik dat ze protein crackers verwachten, ook het aanschaffen waard, denk ik!

En ze hebben nieuwe bekers, zien er hip uit!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:07

Laat even weten hoe die kant en klare shakes zijn :)) Ben er ook wel benieuwd naar maar het houd me ook tegen omdat ik liever iets om op te knauwen heb :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:52

daarnet ook weer eens een bestelling geplaatst.
Onder andere de pindakaas met caramelsmaak, ga ik proberen door mijn havermout ontbijt.
En uiteraard vaste prik: de Smartbar voor na het sporten, jammie!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:37

@ knakker ik ben benieuwd! ik gebruik al tijden de pindakaas van e B&F. hoe zijn de voedingswaarde van deze?

Ik zit ook te twijfelen om een lading smartbars aan te schaffen om voor het sporten te nemen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:55

Ik zit te twijfelen of ik ook een aantal eiwit repen ga kopen..
Ik heb snel spierpijn en heb dan ook echt 4 a 5 dagen spierpijn.
Ik hoop dit iets op te kunnen vangen door na inspanning een eiwitreep te nemen.
Iemand suggesties of tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:56

Ik eet zelf geen eiwitrepen. Ik vind ze vaak te kcalrijk en ik vind de voedingswaarden niet interessant genoeg. Liever eet ik een bak yoghurt, of een stuk kip, of een blikje vis, of een shake desnoods. Maar meestal kom ik wel aan mijn eiwitbehoefte uit mijn voeding alleen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:01

fleurtjeuh schreef:

Bcaa? Of whey perfection waar bcaa in zit.

4-5 dagen spierpijn is wel lang. Dan is het of een beetje heftg geweest dan wat je lichaam gewend is, of je hebt wat meer warming up of cooling down ndig gehad.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:02

Leuk een supplementen topic!

Ik ben nu sinds 3 maanden bezig met kettle bell training en ik begin echt versterking van de spieren te merken, meer kracht, meer contouren. Het is 35/40 minuten echt keihard doodgaan (en weer opstaan)

Nu neem ik voor en na het sporten een shake (whey).

Ik doe maandagavond en vrijdag heeeeel vroeg morgens sporten. Daarnaast ga ik na het weekend de dinsdag ochtend en donderdagochtend voor het werken ook 45min zwemmen.

Ik ben verder niet te zwaar (56kg bij 1.66) maar er mag van mij wel wat 'vet' vanaf.

Nu ben ik op zich benieuwd om ook creatine te gebruiken, maar ja, ik ben geen vet fitness monster, dus kan dat/klopt dat bij mijn sport intensiteit en doel? (strakker lijfm, sterkere spieren, meer gespierde contouren en minder vetmassa, het hoeft echt geen droog trainen te worden hoor, maar vind een beetje spier gewelfde benen en armen en rug enzo zooooooo mooi)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:00

F_Orumster schreef:
fleurtjeuh schreef:

Bcaa? Of whey perfection waar bcaa in zit.

4-5 dagen spierpijn is wel lang. Dan is het of een beetje heftg geweest dan wat je lichaam gewend is, of je hebt wat meer warming up of cooling down ndig gehad.

Ik werk met een paarden dierenarts die ook tandarts is dus soms moet ik worstelen met een pony, ezel of paard.
Warming up of cooling down is dan lastig.
Maar het is lastiger dat ik dan de rest van de week spierpijn en niet genoeg kracht in mn spieren heb.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:48

Wat gebeurt er als je daar doorheen traint? Als ik namelijk 'luister' naar mijn lichaam dan duurt de spierpijn wel een week :+ Een goede training (dus iets minder belastend dan de training die de pijn heeft veroorzaakt) lost dat heel simpel op.