In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:29

Niet letterlijk nou, meer vandaag nou :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:31

Oh, dat heb ik niet meegekregen, ik heb mezelf dit weekend in huis begraven en geweigerd een stap buiten de deur te doen. :') Ff opladen. Had flink wat slaaptekort dankzij dit weer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:31

Ik had gisterochtend les ^) ^) ^)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:36

Hier gaat het nu vreselijk tekeer. *\o/*
Niet fijn om nu buiten te zijn, maar wel als het gaat om daling van de tenmperatuur. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:48

Het begint eindelijk ergens op te lijken. Die regen neem ik voor lief hoor, als daar maar lagere temperaturen bij komen! Ik heb de laatste tijd voor mijn doen erg goed overleeft, maar ik wil niet weten hoe het was geweest zonder mn nieuwe grootste vriend de airco....ding staat 24/7 aan!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:09

Ik heb heerlijk gereden hoor, was wel zeiknat én ik had het warm hahaha maar ja dat is al heel snel! Hier thuis staan lekker alle ramen tegenover elkaar open en het waait zalig door!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:58

Hier is het ook heerlijk, kan zelfs het dekbed er weer bij pakken :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:34

ik zat gewoon nog (binnen in de patatzaak)te eten en veel mensen buiten op het terras van het mooie weer te genieten..

pas om 5 uur begon het ietsje te regenen.

heel facebook stond wel vol overstroomde stratenfoto's.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:38

De laatste dagen kan ik het aardig volhouden.. Loop wel zoveel mogelijk in de schaduw als er zon is. Hopelijk schieten de temperaturen niet meer omhoog deze maand. September zal toch wel meevallen?
Een rare vraag misschien maar heeft één van de echte zweters hier last van veel op het hoofd zweten en daardoor veel haarverlies en steeds dunner haar?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:48

geen dunner haar of haarverlies..

merk wel dat me kleding slijt erdoor of verkleurt na de zomer kank de helft weggooien.(plus meteen in de wasmachine gooien is ook niet elke dag mogelijk ook al wissel ik al tussendoor vaak van kleding.)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:27

Hier geen dunner haar. Ik heb Eskimohaar. In de zomer en helemaal als het vochtig én warm is gaat het plofpluizen dat het niet mooi meer is. Een vlecht en heel veel plak is het enige dat het er nog een beetje fatsoenlijk uit laat zien. In goed vriesweer daarentegen heb ik heerlijk fijn steil haar <3 . Zucht, was het maar alvast zover...
Moet zeggen dat de afgelopen dagen wel een verademing waren. Zelfs de temperatuur in huis is gezakt tot een 'schamele' 20 graden *\o/* .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:48

Geen uitvallend haar, maar wel een huid die steeds geïrriteerder raakt door al dat gezweet, vooral op mijn voorhoofd. Dus elke avond maar een laag goede crème erop, hopen dat dat wat helpt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:41

Ik heb het al eens gezegd volgens mij, maar ook ik geen dunner haar door zweet. Nou kan mn haar al bijna niet dunner, heb zo'n heerlijk bosje dun stro op mn kop. En het zweet op mn hoofd veeg ik zoveel mogelijk weg, ik kan daar echt niet tegen. Druppels in je ogen enzo, blegh. Dus dat veeg ik af met mn mouw of een handdoekje, welke ik standaard bij me heb voor mn handen.
Wel last van mn handen, bovenste huidlaag laat elke zomer gewoon los. Ook kleren verslijten als een gek, kan iets max 1 dag aandoen, shirts redden het geen hele dag. Linnen broeken loop ik in een paar dagen gewoon kapot door wrijving en zweet. Record was 1 dagje winkelen en ik kon die nieuwe broek al weggooien.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:14

Ik heb ook heel wat kleding weg kunnen gooien door zweetgeur die er niet meer uit te krijgen is. Tegenwoordig was ik alles een stuk vlotter en voeg ik standaard een scheutje schoonmaakazijn toe. Nu hoef ik m'n kleding niet meer weg te gooien :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:17

Kledingprobleem herken ik. Rode branderige huid ook altijd op vervelende plekken.
Kleding wissel ik overdag regelmatig met warm weer.. heb zelfs dezelfde t shirts.. meer van gekocht..valt minder op dan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:45

Ik hoef het niet weg te gooien vanwege de geur, die gaat er wel uit idd. Maar het slijt gewoon als een idioot door al dat zweet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:37

Geen dunnere haren. Wel soms exceem achtige plekken omdat de huid geirriteerd raakt door het zout in het zweet.
Ik heb hier iets gevonden: http://www.conrad.nl/nl/handventilator- ... 60645.html

Voor 3,99.... ik denk dat ik dat toch eens ga proberen. Voor als ik toch buiten perse moet zijn. Want binnen ga ik wel onder de airco zitten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:33

ik ben zo blij dat het eindelijk een beetje kouder word.. vandaag heerlijk in die regenbuien.. liep nog net niet dansend rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:34

Heerlijk lekker koud je weer aankleden op het weer :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:24

takkie_muis schreef:

*\o/* inderdaad echt tien keer zo fijn!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:33

takkie_muis schreef:

Is het echt zoveel kouder geweest in Friesland dan? Heb hier anders nog behoorlijk lopen zweten en dat was niet eens van het echte harde werken...en nee, had ook geen dikke trui aan, alleen maar een hempje (en een broek natuurlijk :P ). Neuh, 't mag van mij nou wel fiks kouder worden...al moet ik toegeven dat dit weer stukken beter is dan die helse hitte.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:42

T was vandaag in Friesland 19 graden met een lekker koel briesje en t zonnetje erbij. Heerlijk weer om wat te ondernemen :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:07

Pluizebolpum schreef:
takkie_muis schreef:

Is het echt zoveel kouder geweest in Friesland dan? Heb hier anders nog behoorlijk lopen zweten en dat was niet eens van het echte harde werken...en nee, had ook geen dikke trui aan, alleen maar een hempje (en een broek natuurlijk :P ). Neuh, 't mag van mij nou wel fiks kouder worden...al moet ik toegeven dat dit weer stukken beter is dan die helse hitte.

Helemaal mee eens. Zo mag van mij de hele zomer wel zijn hoor, ik ben hier heel blij mee. Maar dit koud noemen kan ik niet, dit is nog steeds warm maar prima hanteerbaar warm. Koud is het pas als het vriest (of de echte waterkou natuurlijk). Maar het blijft weer om in stil te zitten en niet erg actief te zijn, voor mij tenminste. Heb net heerlijk in de schaduw in de hangmat buiten gelegen, daar is het weer nu perfect voor! Gewoon in tshirt natuurlijk. Vriendlief aan het klussen en zweten, ik lekker liggend in de hangmat luisteren naar de vogeltjes en de pruttelende kat. Kan me ergere dingen voorstellen :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:09

Voor mij is dit perfect, ik kan prima functioneren maar hoef nog geen jas of trui aan. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:19

Brr ik ben nogal kou kleum afgelopen dagen , het is weer wennen :brr: