Dankjewel. Ik heb op aanraden van iemand het boek Spuiten en Snikken besteld. Ik heb het nog niet binnen en dus ook nog niet gelezen maar wellicht hebben anderen er in dit topic ook wat aan. Kan ook handig zijn om bijvoorbeeld ouders te laten lezen zodat zij ook meer inzicht hebben in het traject dat je doorloopt.
Het lijkt me goed om zaad altijd in het ziekenhuis te laten testen. Mocht het te laag zijn kunnen ze meteen kijken waardoor dat komt. Er kunnen prostaatproblemen zijn of erger een tumor. Het kan ook zijn dat er wel genoeg zaad wordt aangemaakt maar dat dit niet naar buiten komt. In dat geval kunnen ze het zaad met een naald direct uit de bal halen. Weten wat er is geeft veel rust, je weet dan meteen of er iets aan te doen is.
quera
Geplaatst: 31-01-15 11:49
Het zaad inleveren is zo gebeurd.
Hier vandaag en morgen nog primolut en dan donderdag ongeveer beginnen met clomid
Hoe is het hier met alle dames? Quera? Lennox? andere dames
Hier toch de beslissing genomen om voorlopig even te stoppen met klussen. Het gaat niet meer, de lol is eraf (dat was al wat langer zo). We willen het niet meer op deze manier. Kortom, voorlopig hier geen positieve test.
Uiteraard lees en post ik gewoon nog meer hier hoor! En vooral duim ik mee voor alle dames
De druk van het moeten kan soms inderdaad wel een ding zijn. Wij hebben ook altijd gezegd we gaan geen gedwongen seks hebben en dan mis je inderdaad wel eens een eisprong. Maar we zijn geen machines hoor.
Ik moet straks weer naar het ziekenhuis voor een echo. Zit op dag 10 in mijn cyclus en heb vijf dagen 25 mg clomid gebruikt. Ik hoop dus dat we volgende week een inseminatie hebben en ik niet weer teveel actieve eicellen heb. Als alles goed gaat denk ik dinsdag of woensdag een inseminatie.
Spannend Lennox! Ik duim zo voor je dat ze kunnen insemineren
Dat is het niet alleen hoor, er spelen meer dingen. Maar ik ben er gewoon klaar mee, ik ben moe en kan en wil gewoon niet elke maand de teleurstelling moeten doormaken. Ik heb nu ook de energie niet om de medische molen in te gaan. We zetten het even stop, wij en ik zijn op dit moment even het belangrijkste...
Misschien doet de rust van het je erbij neerleggen nu juist wel goed spullen.. stress is ook nadelig. Wie weet zit er nu binnen korte tijd wel een kleintje in je buik als het klussen weer leuk word en je je kan ontspannen.
Uiteraard ben je zelf (en ook je relatie) het belangrijkst. Groot gelijk dat je daar de prioriteit even neerlegt. Ik kreeg vanmiddag niet zulk leuk nieuws. Ondanks de gehalveerde dosering clomid toch weer 4 actieve follikels. Drie links en één rechts....Nog wel allemaal 13 mm of kleiner. Zaterdag weer terug voor een echo en als er dan maar twee groter 15 mm zijn mogen we door maar als het er meer zijn dan zijn we helaas weer een maand kwijt. Ze zei dat ik blijkbaar wel erg heftig op de clomid reageer omdat ik nu twee keer achter elkaar teveel follikels heb. Toen ik zei volgende keer dan maar zonder clomid was ze het niet helemaal met me eens geloof ik omdat je dan niet goed meer kunt sturen op de eisprong. Maar ja als 25 mg de laagste dosering is en ik dan dus alsnog niet door kan omdat de kans op een meerling te groot is wat dan.... Nou ja zaterdag maar even afwachten maar ik ben er best een beetje chagrijnig van.
Nou net terug en nu een van 9 mm, twee van 13mm en een van 15,6. Morgen weer terugkomen en hopend at die twee van 13mm zich koest blijven houden en dat die van 15,6 doorgroeit tot 18 mm dan kunnen we volgende week toch een poging doen. Dus het is nog even spannend maar nog niet helemaal afschrijven.
We mogen door! Vanavond pregnyl spuiten en dinsdag om 14.00u de IUI . Had ik echt niet verwacht donderdag, dacht serieus dat we weer een maand kwijt zouden zijn. Spannend dus! Nu hopen op beter semen dan de vorige keer .
Bedankt! Een uurtje geleden de inseminatie gehad en gelukkig was het semen dit keer prima! Na opwerking 7 miljoen goede zwemmers. Nu maar afwachten en hopelijk geen menstruatie over 2 weken .
Gaat (op griep na bleh haha) goed. Zit nog af te wachten. Dan duren twee weken ineens toch wel lang . Hou er maar rekening mee dat het niet gelukt is dan kan het alleen maar meevallen.
In principe zou dinsdag mijn menstruatie kunnen beginnen maar het duurt bij mij soms ook wel wat langer. Dus ik als het me lukt hahaha wacht ik tot zaterdag.