Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:31

Het gaat zijn gangetje. Ik wissel elke twee weken bitjes en in de auto zit ik altijd maar in het achteruitkijkspiegeltje naar mijn tanden te kijken :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:30

Hier gaat het ook nog goed. Ga mij wel steeds meer iriteren dat mijn lach nu zo lelijk is. Op groeps foto's lijkt mijn mond net een zwart gat... en dst terwijl ik mijn lach eerst mooi vond.
Mijn tanden zijn nu ook lelijker gaan staan dan toen. Maarja dar hoort er bij.
Mooi zijn ging het bij mij totaal niet om. Maar voor het kunnen afbijten zal het wel fijn zijn

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 07:49

Ik heb gisteren een draad gekregen met lussen eraan. Deze moeten de gaten (waar eerst kiezen zaten) dicht te trekken. Zwaar irritant, want mijn lip moet ik er echt overheen leggen :\ vorige week de eerste verjaardag gevierd van de beugel. Ik hoop zo dat de tweede verjaardag niet gevierd kan worden.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:55

Ohh dat lijkt me ook niks, Ceetje_bokt!

Hier gaat alles prima, heb sinds gisteren weer nieuwe bitjes en het zit weer lekker strak. Maar het gaat echt de goede kant op. Ik zie al een enorme verbetering!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:09

Dat klinkt niet erg fijn Ceetje, maar denk maar aan het eindresultaat. :D
Ook vervelend Kosseh! Hoe kan het lelijker gaan staan als je aan het beugelen bent? Of komt dat door die spleet? :oo

Hier gaat het ook allemaal z'n gangetje. Ik heb per 17 augustus een nieuwe baan, dus ik wil mijn operaties niet eerder dan volgend jaar. Wil namelijk niet al een paar weken vrij nemen als ik er net werk. Er zijn laatst allemaal knikjes in m'n draad gemaakt zodat m'n tanden op gelijke hoogte komen.. Ik voelde het wel, maar ik zie geen verschil. :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:18

Nou, ik heb de stap gemaakt en een afspraak met orthodontist voor de beugel :S

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:24

Spannend! Wanneer heb je die afspraak en moet er nog een snijtand getrokken worden?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:05

De afspraak is de 18e. Ze gaan dan eerst uitgebreid nog eens alles nakijken en een behandelplan opzetten. Waarschijnlijk moet er inderdaad 1 snijtand getrokken worden, maar weet niet of ze dat gelijk doen. Vind het wel spannend…

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:01

Loes, het gaat lelijker staan zodat het gelijk na de operatie goed past. Maar dat betekend voor nu dat mijn open beet en onderbeet erger worden.

Snap dat je het nog niet wilt dan. Gelijk al zo iets plannen bij een nieuwe baan maak je nooit echt vrienden mee.
Mijn werk weet nog niet dat ik een operatie ga doen. In September moeten ze mijn contract verlegen. Dus zeg het erna wel. Als ik zeker ben van een contract.

Spannend riddershow, maar komt vast goed

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:04

Riddershow, ik vond het ook super spannend, maar ben blij dat ik het heb laten doen. Ik vind m'n gebit al zoooo mooi. :D

Kosseh, ah op die fiets! Voor een goed doel dus. Even doorbijten. :j
Nee idd. De eerste 6 maanden heb ik een 0 uren contract en daarna zal ik een 35 uren contract krijgen. Het liefst stel ik de operaties dan nog 6 maanden uit.. Kan misschien precies, omdat ze rond februari dan gaan opereren. Allemaal nog maar even goed uitpuzzelen. :)

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:28

Hoi allemaal !

Ik ben Stephanie en kwam toevallig op jullie topic terecht ! Wat 'fijn' om te lezen dat er meerdere mensen met het beugelprobleem zitten !
Ik ben begin van het jaar weer terug gegaan en kreeg toen een bitje aan de bovenkant. Later ook slotjes aan de onderkant en het duurt nog wel even.
In de tussentijd ook mijn verstandskiezen laten trekken, maar dat stond los van de ortho. De beugel moest er alleen wel even op wachten.

Als ik het goed begrijp valt het bij mij nog mee, sommige van jullie hebben een behoorlijk behandelplan met operaties e.d.? (Ik heb niet vanaf blz. 1 gelezen, 24 blz waren me iets teveel).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:15

Klote bitje nr 16. Hele tong ondertussen open en tandvlees idem. Mijn tong gaat eraf vallen vrees ik :( argh

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:22

:oo scherpe randjes? Zo erg heb ik nog nooit gehad gelukkig! Niet tof...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:29

Gewoon lastig bitjes, Denk dat ik hem afgelopen week paar keer te lang heb uit gelaten en ik heb een zere keel met gezwollen klieren. Dan zwelt je tong dus een beetje mee en je tandvlees ook dus dan gaat alles dubbelknellen. En mijn tong kan ook nergens van blijven :') daarnet moest ik 250 km met de auto en het was erg pijnlijk. Zo blij dat ik thuis ben. Brufen genomen en weer beter.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:00

:(:) beterschap dan maar! Dat zwellen helpt niet mee dan... Dat te lang uit laten herken ik... Heb 1 x vergeten 's avonds na tandenpoetsen de bitjes in te doen :oo had ik ze 8 uur uit gehad. Was ook niet tof |o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:11

Ja nu waren we s avonds twee keer zeer uitgebreid gaan eten, zal er te veel aan geweest zijn.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:21

Iemand die ik ken die heeft ook een beugel en zij is nu 24 jaar.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:33

Wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat met de beugels, zowel positieve als negatieve kanten.

Zelf ga ik binnenkort anderhalf tot twee jaar aan de slotjes beugel, zowel boven als onder. Maar eerst moeten er vier kiezen uit, helaas. Ook zal ik na mijn beugeltraject een kaakoperatie moeten ondergaan. Voordeel hiervan is dat er kans is dat de beugel gedeeltelijk door een verzekeraar vergoed kan worden. Iemand die weet bij welke verzekeraars dit is? Dat ben ik vergeten te vragen :+ Ik ben trouwens 24 jaar ;)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:21

Spannend Marijkjuh. Wanneer gaat het gebeuren?
Ik ken geen verzekering die beugels voor 18 plussers vergoed. Als er wel een zou zijn dan zul je zeeeer waarschijnlijk eerst al 1 jaar bij hun verzekerd moeten zijn.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:46

Ik zit bij CZ collectief (dus via werkgever) bij mij wordt bijna alles vergoed. Maar dat is alleen bij CZ collectief en niet bij particulier. Ik heb dus mazzel...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:18

_Ekenna schreef:
Spannend Marijkjuh. Wanneer gaat het gebeuren?
Ik ken geen verzekering die beugels voor 18 plussers vergoed. Als er wel een zou zijn dan zul je zeeeer waarschijnlijk eerst al 1 jaar bij hun verzekerd moeten zijn.

Het zou vergoed moeten worden door de afwijkende kaakstand. Ik kan mij herinneren dat er een andere Bokker in die topic was die een soortgelijke situatie had.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:05

Das nuttige info om er bij te hebben. ;-)
Maar kan je er nog niet mee helpen.. Hopelijk reageert die andere bokker en kan zij je helpen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:53

Bij mij word alles vergoed. Beugel en operatie.
Ik zit bij zilverekruis. Maar volgens mij doen bijna alle zorg verzekeraars er niet moeilijk over als het een medische noodzaak is. Medische noodzaak is zo ver ik weet alles met een operatie. Moet je wel via de orthodontist een verzoek in dienen er toe.

Hier gaat alles goed met de beugel. 7 oktober moet ik weer dan ga ik happen. Zit nu namelijk al op de draad die bij de operatie wordt gebruikt.
Moet happen zodat ze samen met de arts kunnen kijken hoe het nog moet worden gezet zodat het gelijk na de operatie past.
Mag na het happen ook de afspraak maken voor de operatie. Best spannend gaat ineens zo snel.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:54

ik ben ooit met googlen op een site gekomen die 3 of 4 verzekeraards aangaf waar orthodontie boven de 18e gedeeltelijk vergoed wordt. Ik wilde zelf niet wachten op de jaarwisseling...

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:15

Ik ben nu 2 jaar van mijn linguale beugel af en nog altijd erg tevreden!
Als iemand interesse heeft in ervaringen of foto's?