Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaNdiii

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:25

Veulen 84 tot nu toe niet. Omdat het allemaal nog niet duidelijk is. Het enige wat duidelijk is, is dat die voet heel stijf is.

Balen veulen84 dat je nog zo´n last heb. Heb je er geen peesplaatontsteking bij gekregen? of hielspoor?
Beterschap ermee!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:28

MaNdiii schreef:
Veulen 84 tot nu toe niet. Omdat het allemaal nog niet duidelijk is. Het enige wat duidelijk is, is dat die voet heel stijf is.

Balen veulen84 dat je nog zo´n last heb. Heb je er geen peesplaatontsteking bij gekregen? of hielspoor?
Beterschap ermee!

Rottig mandiii, niks weten is enorm frustrerend.

Ik heb inderdaad een beginnende hielspoor. Enorm irritant.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:09

Ahh kunnen ze daar niks aan doen veulen84? Of dat je toch een soort spierontspanner krijgt? Eventueel van vsm heb je een creme tegen stijfheid/blauwe plekken wellicht helpt dit? Kan iig geen kwaad.
Nee ik ga zeker niet te snel dingen doen hoor ben me heel goed bewust dat ik mezelf dan tegenwerk.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 02:14

Rust en rekken is nu de beste oplossing. Maar dat is even niet zo makkelijk.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 02:20

En warmte en magnesium.
Heb je inlegzooltjes? Ik merk dat ik er heel veel baat bij heb voor de pees in mijn voetboog. Heb ze gewoon online gekocht.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 02:25

Nee, heb geen zooltjes. Kreeg van fysio alleen het advies van rekken, rust en warmte... Laatste is het enige wat redelijk lukt omdat ik door de eeuwige koude voeten tegenwoordig enorme behoefte heb om ze warm te houden.

Gewoon simpele zooltjes of iets geavanceerds? En wat doet magnesium?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 02:30

Ik heb zooltjes tegen platvoeten, die ondersteunen de voetboog nu, en deze stabiliseren ook de enkel. Kostte 22,99.
Magnesium eh, geen idee meer maar was wel erg goed. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 02:45

Daar ga ik dan even voor google :)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:07

Oh ja ik heb ook even een tijdje last gehad van mijn hiel. Heb daarn van die zooltjes voor gekocht die zorgen voor demping. Kan je in alle schoenen leggen. Zijn enkel voor je hiel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:16

Ik heb inmiddels zooltjes gekocht. Maar hielp nog niet genoeg. Me voet veranderd ongeveer in een soort van rechte plaat. Geen buiging meer in te krijgen, niet om te strekken en niet om te rekken.
Me hele been incl. Knie en heup doen lekker mee in de irritatie-tot aan pijn-show.

Fysio heeft vandaag me voet getaped met medical tape. Ben benieuwd of dat het verschil gaat maken. Ergens geloof ik er niet in.

Ter extra ook maar een doosje magnsium en vitamine c gekocht. Beide word geacht te helpen.

Hoe is het verder met iedereen?

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:06

He veulen balen zeg...ik hoor wel goede verhalen om die tape hoor schijnt dat je je bewust ervan word om het te ontspannen omdat het anders trekt ofzo...

Hier ook een irriterende enkel :'-( sinds donderdag avond zijn de onderste 4 hechtingen gaan onsteken heel veel pijn. Ik ben het wel gaan weken en betadine op gedaan en gister kwam er heel veel wondvocht uit. Zit weer een zwelling waardoor ik minder goed kan buigen en rekken pfff...maandag ochtend gaan de hechtingen eruit hoop dat t dan gaat vorderen met de genezing. Heb een paar dagen amper last gehad kon zelfs een beetje balanceren zonder krukken en heel klein beetje gewicht verplaatsen zonder er echt op te staan maar door de pijn lukt me dat nu niet...

Overigens gister toch een blunder gehad samen met een vriendin :'-) we waren naar de film 50 shades geweest en ze rijd me terug in de rolstoel naar de auto blijft het voorwiel onverwachts hangen in zo'n klein grijs put dekseltje kiept zo die rolstoel naar voren en zij vloog er zowat overheen ging echt maar net goed anders lagen we met zn 2e maar we hebben gelachen en omstanders schrokken zich rot.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:58

Veulen, wat vervelend. hoop dat die tape helpt.
Diesel83, als je hechtingen gaan ontsteken is dat geen goed teken. als ik jou was zou ik contact opnemen met het zh. Vaak is het een afweer reactie van je lichaam die zegt dat die krengen eruit moeten. Als de wond verder mooi dicht is moet het geen probleem zijn. Bij mijn arm gingen ze wat ontsteken, had de neiging om ze er zelf uit te halen. Met mijn been had ik trouwens oplosbare hechtingen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:06

Diesel: Ik denk niet dat je er op moet gaan staan. Je bot heeft tijd nodig om te wennen aan de schroeven en je gaat je lichaam heel erg belasten zo. (Ik mocht met hechtingen er ook niet op steunen trouwens ivm druk op de wondranden)

Ik moet zeggen dat het tape beter werkt dan verwacht. Niet kwa pijn, dat is er nog steeds. Maar me voet is minder stijf en valt minder vaak in 'slaap'.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 01:33

Fijn veulen, dat is dan weer iets.
Diesel rustig aan... Niet teveel doen.

Hier ook mwah na een goede week is vanmorgen die hele plek van de pees rood geworden. Vanmiddag fysio gehad en die vond het ook matig. Maandag een echo en dan kijken hoe het er uit ziet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 02:03

Bah Pauline, het is ook een gebed zonder eind bij jou.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:20

Die hechtingen gaan er morgen ochtend uit gelukkig idd ik heb ook een paar keer gezeten van zal ik ze zelf eruit halen.....maar dan denk ik ze zullen het vast niet voor niks tot maandag laten zitten dalijk verpruts ik het voor mezelf en zit ik met een lelijk litteken...

Ja jullie hebben gelijk wat betreft er niet op staan ik sta er ook niet echt op alleen balanceren maar ja het mag niet....4.5 week nog onbelast word wel gek inmiddels van het niks kunnen doen....vanmiddag wel lekker middagje naar stal toe en dan eens even mijn hoofdstellen en zadels poetsen.

En dan het slecht kunnen bewegen ben echt bang dat ik straks nog niet kan lopen pfff. En 16 april mijn bruiloft ik knijp hem echt....

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:16

Hoe is het met jullie? Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest ze zagen gelijk al dat de wond niet goed was...arts erbij die moest de hechtingen verwijderen...ik heb liggen janken van de pijn (aan de hechtingen trekken in een ontsteking fijn hoor..) maar ze zijn eruit. Er is een kweek afgenomen van mijn wondvocht maar ze vermoeden al dat ze weten om welke bacterie het gaat dus ik heb zoiezo al flinke antibiotica kuur als de wond geen pijn meer doet dan mag ik starten met fysio jeeeeeeehhh weer een stapje verder. Maar voor nu pootje omhoog...ze benadrukte nog je mag er echt niet op staan he...

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:09

Hallo hoe is het hier met iedereen? Ik heb op dit moment even weer een flinke tegenslag :( kom net uit het ziekenhuis en er is hele grote kans dat ik weer geopereerd moet worden.....de wondinfectie is nog steeds niet weg (slaat op zich wel aan maar viel de arts tegen) nu word nog 1x de dubbele dosis antibiotica verlengd. Volgende week moet ik weer terug als het blijft ontsteken dan moet de plaat eruit...ik zat al vol in de verdediging dat ik me niet meer voor me bruiloft laat opereren...man man man ik ben er zoo klaar mee :-(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:14

Hoe is het met iedereen hier?

Diesel hoe was de bruiloft? Op krukken of helemaal goed?

Ik kan zelf weer aardig lopen en rijden. Maar lopen zonder schoenen doet pijn en gaat niet goed. De enkel is stijf en onwillig. Daardoor is traplopen en hurken echt een mega opgave. Onderhand frustreert het me vreselijk. Vooral omdat er nergens meer een oplossing voor lijkt te zijn. Dit is het, en daar zal ik het mee moeten doen.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:04

Haai nou idd hoe is het hier met iedereen :-) 2 wkn voor de bruiloft kreeg ik groen licht om te lopen hahaha gelijk danslessen genomen en alsnog de openingsdans gedaan op onze bruiloft het was echt fantastisch die dag wel vol met ontstekingen en een abces die die nacht geklapt is daarna ellende en ben ik vrijdag met spoed geopereerd omdat ik tegen bloedvergiftiging aan zat. wat een verademing ik heb geen pijn meer (oke beetje wond pijn maar dat is niks) wond geneest super en ik kan weer goed lopen.

Laatste stukje genezing nog en dan klaar.

Ohh veulen dat is echt niet best zeg en ze kunnen er echt niks aan doen? Had jij nou een plaat erin (ben t ff kwijt)? Echt zo ja laat het eruit halen ze verklaarde mij voor gek dat het je belemmerd maar ik voelde het echt en nu het eruit is alleen maar beter.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 02:29

Hoi, ik heb in het begin van dit topic ook even meegepraat, maar had opgegeven moment weinig te vertellen...
In het kort, ik was door ons paard omver gelopen en terwijl ik viel tikte ze mij met een voet met hoefijzer aan , precies onder mijn knieschijf op de zijkant van het draagplateau van mijn scheenbeen.
Ik merkte meteen dat ik niet meer kon staan al had ik geen pijn, maar een soort verlamd gevoel.
In het ziekenhuis bleek ik een tibia plateau fractuur te hebben wat als een zwaar trauma gezien wordt en werd in afwachting van een trauma-chirurg van tenen tot lies in het gips gezet.
Na 14 dgn ben ik geopereerd en heb ik een plaat met 6 schroeven over mijn knie en scheenbeen gehad, op de zijkant.
Eigenlijk heel weinig OK pijn en geen napijn ( moet wel zeggen dat ik een belachelijk hoge pijn grens heb, ze stonden steeds met morfine naast mijn bed , maar weigerde, ik wilde een paracetamol )
Helaas mocht ik 4 maanden niet belasten, dus al die tijd gelegen, toen 3 maanden revalideren met steeds iets meer belasten . Wel had ik een apparaat die mijn been boog en strekte wat heel goed ging.

Helaas kreeg ik veel last van mijn enkel, een inlegzooltje moest dit verhelpen, maar ik bleef enigszins mank lopen en kon niet erg ver.
Nu na 1 jaar nog steeds niet, en de trauma- chirurg heeft nu besloten het ijzerwerk er weer uit te halen half juni. Volgens hem moet dan alles goed komen, nou ik hoop het !
Het vervelende is, dat ik reuma heb, en een spierziekte waardoor revalideren heel moeizaam gaat.
Ik heb jullie een beetje gevolgd, en ik ben blij te lezen dat het eigenlijk wel goed gaat met iedereen, en zeker dat je trouwdag goed verlopen is !!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:17

Hallo allemaal,

Ook ik blijf zitten met een stijve enkel waardoor ik net als veulen84 blijf zitten met moeite met traplopen en hurken niet gaat. s'Ochtends is hij wel veel stijver, aan het eind van de dag pijnlijk. Dit gaat ook niet meer veranderen. Loop na 2 jaar nog steeds bij de fysio en die maakt hem 1 keer in de zoveel tijd goed los. Heb een zooltje dat wel fijn loopt, maar de klachten niet verhelpt.

Tegen beter weten in doe ik nog wel aan voetbal, maar dit kost zoveel meer energie dan voorheen. Pas heb ik daardoor aan die voet een bandje verrekt. Omdat er heel banketstaaf iemand tegen mij aanliep waardoor mijn been verder schoot dan mijn voet. Dus dat zit nu weer even in het tape. Paardrijden gaat ook vaak nog niet hoe ik het wil en paardlief maakt daar dankbaar gebruik van. Links is toch niet zo sterk/snel dus aan die kant breekt hij nog weleens uit.

@diesel83 dat is ook een verhaal zeg. Wel een leuke bruiloft gehad?
@proudmama hopelijk gaat het beter als de platen eruit zijn!
@veulen84 frustrerend is dat als het niet meer zo gaat als het zou moeten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:02

diesel83 schreef:
Haai nou idd hoe is het hier met iedereen :-) 2 wkn voor de bruiloft kreeg ik groen licht om te lopen hahaha gelijk danslessen genomen en alsnog de openingsdans gedaan op onze bruiloft het was echt fantastisch die dag wel vol met ontstekingen en een abces die die nacht geklapt is daarna ellende en ben ik vrijdag met spoed geopereerd omdat ik tegen bloedvergiftiging aan zat. wat een verademing ik heb geen pijn meer (oke beetje wond pijn maar dat is niks) wond geneest super en ik kan weer goed lopen.

Laatste stukje genezing nog en dan klaar.

Dat klinkt als een pijnlijke onderneming. Maar wel goed dat je openingsdans wel hebt kunnen doen. Kun je wel weer helemaal goed lopen?

Citaat:
Ohh veulen dat is echt niet best zeg en ze kunnen er echt niks aan doen? Had jij nou een plaat erin (ben t ff kwijt)? Echt zo ja laat het eruit halen ze verklaarde mij voor gek dat het je belemmerd maar ik voelde het echt en nu het eruit is alleen maar beter.

Ik heb nog 1 schroef en pin, de rest is al eerder verwijderd. Maar de chirurg heeft net een paar weken geleden besloten dat verwijderen daarvan geen nut heeft.

proudmama schreef:
Helaas kreeg ik veel last van mijn enkel, een inlegzooltje moest dit verhelpen, maar ik bleef enigszins mank lopen en kon niet erg ver.
Nu na 1 jaar nog steeds niet, en de trauma- chirurg heeft nu besloten het ijzerwerk er weer uit te halen half juni. Volgens hem moet dan alles goed komen, nou ik hoop het !
Het vervelende is, dat ik reuma heb, en een spierziekte waardoor revalideren heel moeizaam gaat.
Ik heb jullie een beetje gevolgd, en ik ben blij te lezen dat het eigenlijk wel goed gaat met iedereen, en zeker dat je trouwdag goed verlopen is !!

Er is grote kans dat dat wel gaat werken. Ik kon in het begin ook echt niet lopen met met plaatje en schroeven in me been. Die hebben ze verwijderd en toen kon ik het wel.
Is zwemmen geen extra hulp voor jou?

MaNdiii schreef:
Hallo allemaal,

Ook ik blijf zitten met een stijve enkel waardoor ik net als veulen84 blijf zitten met moeite met traplopen en hurken niet gaat. s'Ochtends is hij wel veel stijver, aan het eind van de dag pijnlijk. Dit gaat ook niet meer veranderen. Loop na 2 jaar nog steeds bij de fysio en die maakt hem 1 keer in de zoveel tijd goed los. Heb een zooltje dat wel fijn loopt, maar de klachten niet verhelpt.

Dit klinkt inderdaad precies als wat ik heb. Hoe vaak doe jij nog fysio? Ik doe nu nog elke week, maar ik zal toch moeten afbouwen (financieel gezien ook).

Citaat:
Tegen beter weten in doe ik nog wel aan voetbal, maar dit kost zoveel meer energie dan voorheen. Pas heb ik daardoor aan die voet een bandje verrekt. Omdat er heel banketstaaf iemand tegen mij aanliep waardoor mijn been verder schoot dan mijn voet. Dus dat zit nu weer even in het tape. Paardrijden gaat ook vaak nog niet hoe ik het wil en paardlief maakt daar dankbaar gebruik van. Links is toch niet zo sterk/snel dus aan die kant breekt hij nog weleens uit.

Paarden zijn verduveld slim in die dingen. Daarom kan ik ook nog steeds niet op mijn 5 jarige rijden. Die gebruikt het heel handig en dat doet behoorlijk zeer. Mijn 16 jarige die is er wat milder in. Wil wat meer mee werken. Maar ik mis het springen enzo behoorlijk.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:26

@veulen84, ik heb een paar jaar aquatherapie gehad, maar klinkt vreemd, zelfs dat is een te zware belasting voor mijn spieren.
Als ik thuis kwam was ik uitgeput en dat duurde zeker 2 dagen |(
Wat wel lukt is fietsen met mijn elektrische fiets. Daar zitten 3 ondersteuningsgraden op, en voor als ik niet meer kan een gashendel.
Dus ik fiets veel :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:09

Fietsen is inderdaad wel super goed. Lastig als je spieren zo slecht mee werken.