30 day ab challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:59

_/-\o_

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:59

xNiemand schreef:
Klaar voor vandaag. :)

Vanavond een gala, jammer dat ik niet eerder ben begonnen, dan zou mijn jurk me vast mooier staan. :))

Veel plezier bij het gala!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:59

xNiemand schreef:
Klaar voor vandaag. :)

Vanavond een gala, jammer dat ik niet eerder ben begonnen, dan zou mijn jurk me vast mooier staan. :))

Ach, zolang je maar geniet! Veel plezier vanavond! :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:00

xniemand, veel plezier! Hij zal nu vast ook heel mooi staan!

xNiemand

Re: 30 day ab challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:01

Dank jullie wel! :)

Jullie nog veel succes met de oefeningen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:18

liefsmarleen schreef:
Dat ja, ookal is er geen resultaat dan heb je jezelf teminste wel meestal overwonnen om die 30 dagen af te maken.. Zo bederf je de pret een beetje zegmaar..

Geen resultaat behalen terwijl je wel moeite doet lijkt me veel vervelender.
Bovendien kan dit schema heel gemakkelijk verzuring veroorzaken wat veel slechter is voor je lichaam dan de hele dag op de bank liggen.

Als je resultaat wilt behalen kun je beter de 30 day shred gaan doen. Dan haal je heel veel resultaat door 30 minuten per dag te sporten.

Dan kun je dit schema er eventueel naast gaan doen al zal ik deze sets nooit aanraden omdat het gewoon onlogisch is en roept om onnodige verzuring.

Ik krijg wekelijks mensen in de sportschool die 1 of ander schema van tumblr hebben geplukt en dat zijn gaan volgen. Vervolgens halen ze geen resultaat omdat het niet door iemand met verstand van zaken in elkaar gezet is en ze stijf zijn van de spierpijn of zelfs blessures opgelopen hebben.
Vind het niet meer dan normaal om mensen te waarschuwen voor zulke schema's.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:23

Maar dat heb je nu al heel wat keren gedaan. Persoonlijk ga ik er niet mee stoppen. Ik sport heel weinig, dus wat oefeningen extra kunnen nooit kwaad, of ik nu wel of niet resultaat ermee behaal. Ik vind het eigenlijk alleen maar irritant om te lezen hoe slecht het allemaal niet is en dat ik er nooit resultaten mee ga behalen etc, etc.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 14:26

@Raponsje Het is goed dat je ons waarschuwt, fijn zelfs. Maar dit heb je ook al vaker verteld.
Toch zien we resultaten waarbij het wel geholpen heeft, en we gaan het gewoon proberen. Als ik ergens écht last van krijg stop ik er echt wel mee.

Edit: + Die vriend van me zegt dat je er wel resultaten van móet zien. Al is het maar een klein beetje. Als je maar consequent bent. En ja, sorry, maar die geloof ik ook. Zeker icm de resultaten die ik al heb gezien. + de logica die erachter zit dat als je dunner bent je spieren eerder gaat zien.

Maar, wie weet heb je wel gelijk en zien sommige geen resultaat. Dan zien we dat later wel. Ik vind het juist goed dat mensen gaan bewegen. Ik zit al beter in m'n vel puur omdat ik ga bewegen en er veel mensen met me mee doen. Ik verzoek je om hier geen welles-nietes discussie van te maken ook al mocht je gelijk hebben, en 'terug' te komen over 30 dagen. We zijn waarschijnlijk allemaal eigenwijs en gaan het toch proberen. :j Wie weet heb je idd gelijk. Maar we zien het over 30 dagen wel :) Begrijp me niet verkeerd, dit bedoel ik zeker niet gemeen. Maar ik wil dat het gewoon een gezellig topic blijft. :j Ik dank je hartelijk voor alle tips die je hebt gegeven! En we zullen opletten :)
Laatst bijgewerkt door laughterline op 13-12-13 14:35, in het totaal 5 keer bewerkt

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:30

antje_vip schreef:
Ookal val je er niet van af, het is toch beter dan bankhangen en je krijgt normaal gesproken een heerlijk gevoel van sporten.

Dit dus ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:46

Raponsje schreef:
liefsmarleen schreef:
Dat ja, ookal is er geen resultaat dan heb je jezelf teminste wel meestal overwonnen om die 30 dagen af te maken.. Zo bederf je de pret een beetje zegmaar..

Geen resultaat behalen terwijl je wel moeite doet lijkt me veel vervelender.
Bovendien kan dit schema heel gemakkelijk verzuring veroorzaken wat veel slechter is voor je lichaam dan de hele dag op de bank liggen.

Als je resultaat wilt behalen kun je beter de 30 day shred gaan doen. Dan haal je heel veel resultaat door 30 minuten per dag te sporten.

Dan kun je dit schema er eventueel naast gaan doen al zal ik deze sets nooit aanraden omdat het gewoon onlogisch is en roept om onnodige verzuring.

Ik krijg wekelijks mensen in de sportschool die 1 of ander schema van tumblr hebben geplukt en dat zijn gaan volgen. Vervolgens halen ze geen resultaat omdat het niet door iemand met verstand van zaken in elkaar gezet is en ze stijf zijn van de spierpijn of zelfs blessures opgelopen hebben.
Vind het niet meer dan normaal om mensen te waarschuwen voor zulke schema's.

Ik weet niet hoe het zit met de andere, maar ik ga hier wel degelijk op letten.

Vroeger verdeelde ik dat ook altijd over 2 keer, wat ik nu dus ook ga doen.

En ik zit veel te veel op de computer, dit is voor mij meer bedoelt als afleiding en de spiertjes die zijn mooi meegenomen :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 14:49

Wat verdeel je over 2 keer? Sorry ik snap m niet helemaal hihi :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:52

Dat ik niet gelijk bv 15 sit ups ga doen, maar eerst 7 en een paar uurtjes later 6 :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:54

Zo muziek op en ik ga beginnen aan dag 1 :):)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 14:55

Ooh zo! Ja dat kan ook :j
Ik zelf doe setjes van 10, en dan max halve minuut rust ertussen. Zodat de spieren weer iets rustiger voelen :) want anders ben je denk ik over 10 dagen wel ff bezig haha. :p

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:58

Zo kan het ook :D

Ik zag een paar reacties voor bij komen, van dat mensen gelijk bij dag 15 willen beginnen. Doe dit vooral niet, hoe makkelijk dag 1 ook is. Je spieren moeten hieraan wennen en je moet het opbouwen, dus begin gewoon lekker bij dag 1, zo krijg je minder kans op verzuringen en spierpijn.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:03

Dag 2 zit er ook weer op, muziekje op gezet en weer klaar! Besloten om de squats om de dag te doen!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:06

Goed bezig Selena +:)+

Ik heb net ff heel ongezond gedaan, een stukje chocola naar binnen geworpen :o Maar nu kan het nog, straks niet meer....

Ik ga beginnen, wish me luck..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:08

_Femkeeex schreef:
Goed bezig Selena +:)+

Ik heb net ff heel ongezond gedaan, een stukje chocola naar binnen geworpen :o Maar nu kan het nog, straks niet meer....

Ik ga beginnen, wish me luck..

Haha thanks!
Nouu voor 1 keer mag het wel hoor haha.
Succes alvast!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:14

Ik ben er nog :')

Op Youtube doen ze het niet, er staan De video is niet beschikbaar in jou land. En ik snap nog steeds niet hoe je een Crunches moet uitvoeren -O-

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:18

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:21

Nee, die had ik ook al gebrobeerd -O-

Maar ja, ik heb net op google afbeeldingen gekeken en ik denk dat ik het al snap.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:22

Eigenlijk zie je het ook al op de afbeelding in de openingspost! :j Verder omhoog hoef je niet te komen

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:29

_Femkeeex schreef:
Dat ik niet gelijk bv 15 sit ups ga doen, maar eerst 7 en een paar uurtjes later 6 :D

Dat bedoel ik niet.

Je mag tussen setjes door niet meer dan 20 seconden rust nemen.
Anders heeft het helemaal geen nut.

Wat ik bedoel is:
Doe 3 setjes van 12 met 20 seconden rust tussendoor in plaats van 1 setje van 36.
Bij die laatste maak je je spieren snel stuk.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:34

Ben net begonen met 30 day shred

Gaat goed maar die oefening 4.50 doet zo veel pijn. Echt killing, volgensmij doe ik iets fout :Y)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:37

Caelum: 30 day shred hoort pijn te doen.
Het is een combinatie van cardio met kracht training waardoor de hartslag hoog blijft.
Hierdoor verbrand je ook tijdens de krachttraining meer calorieen en zul je sneller resultaat behalen.

Met de 30 day shred kun je het lichaam echt heel veel verbeteren mits je het programma elke dag doet en niet vals speelt door pauze te nemen tussendoor.

Ik raad je aan om na de shred eventjes een wandelingetje te maken als langere cooling down.