Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:18

Pff vandaag weer dag 1 gehad, gelukkig deed het minder zeer dan de vorige keer.
Vrouwen hebben gewoon een veel pijnlijker leven dan mannen.
Kon vandaag gelukkig nog wel wat normaal de hond uitlaten.
2 paracetamollen en even rusten helpt vaak heel goed.
Vind het ook lastig om met ongesteldheid naar school te gaan, want paracetamollen werken pas na een half uur in en dan kan je niet rusten. Meestal blijf ik dan thuis, maar dat wordt lastig bij een baas later. Heeft iemand hier tips voor?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:22

@grietje14 : lotgenoot :(:) bij mij werken paracetamollen zelfs niet...
Met school blijf ik inderdaad vaak thuis maar in het middelbaar ging dit vaak niet. Heb toen even gegoogled en ergens gelezen dat je de pijn deels weg kan 'ademen' en dat hielp bij mij wel een beetje. Gewoon heel diep in- en uitademen maar wat nog beter werkt is zoals een zwangere vrouw de weeën wegpuffen. Al is dat best wel raar zo waar andere mensen bij zijn :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:25

Dames ik heb echt even tips nodig want verga van de pijn..

Ben sinds ik ben bevallen van mijn zoontje extreem ongesteld.. de pijn is echt idioot op dit moment en vlieg nog net niet tegen t plafond..
Heb al aleve menstruatie genomen 2 maar de pijn blijft maar weer extreem aan houden..
Hebben jullie nog tips wat de pijn verxacht zodat ik zo kan slapen..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:31

NathalietjeB schreef:
Dames ik heb echt even tips nodig want verga van de pijn..

Ben sinds ik ben bevallen van mijn zoontje extreem ongesteld.. de pijn is echt idioot op dit moment en vlieg nog net niet tegen t plafond..
Heb al aleve menstruatie genomen 2 maar de pijn blijft maar weer extreem aan houden..
Hebben jullie nog tips wat de pijn verxacht zodat ik zo kan slapen..

Tip die ik hierboven geef, onder andere.
Wat bij mij ook een beetje verzacht is een warm kompres op m'n onderbuik leggen. Met dit weer absoluut niet ideaal maar ja... En verder zwaardere pijnstillers. Aleve, Perdo Femina en dergelijke helpen bij mij helemaal niks :n paracetamol en ibuprofen nemen vanaf je een beetje ongemak of pijn krijgt om alles wat tegen te houden. En verder veel sterkte :(:)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:32

billionache schreef:
@grietje14 : lotgenoot :(:) bij mij werken paracetamollen zelfs niet...
Met school blijf ik inderdaad vaak thuis maar in het middelbaar ging dit vaak niet. Heb toen even gegoogled en ergens gelezen dat je de pijn deels weg kan 'ademen' en dat hielp bij mij wel een beetje. Gewoon heel diep in- en uitademen maar wat nog beter werkt is zoals een zwangere vrouw de weeën wegpuffen. Al is dat best wel raar zo waar andere mensen bij zijn :')

Ahw das minder dat dat niet werkt :(:) Misschien dan iets van een spiraaltje laten zetten?
Misschien doe ik dat later, ben ik mooi van de ongesteldheid af.

Dat is te proberen inderdaad, dan moet dat puffen maar ff op de wc als er niemand is :P
Soms zet ik ook wel gewoon door en probeer ik de pijn te negeren, maar het blijft vervelend.
Pff stomme eva, had die appel nou niet gepakt (vind de intro van ts echt hilarisch : ) )

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:28

Nou zit hier rustig op de wc telkens auw auw te roepen hoor..
Afgaan tijdens het ongesteld is echt een ramp

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:08

Al naproxine if ibuprofen geprobeerd?
Ik val rustig flauw door de ernstige pijn, maar als ik op tijd ben met 1 vd 2 bovenstaande pijnstillers gaat het goed.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:43

Ibuprofen werkt niet, aleve haalt de scherpe randjes er af.
Dat napro nog wat kan je dat gewoon bij een apotheek of iets halen?

Heb vannacht geen oog dicht gedaan..
Heb nog net niet t idee gehad om tegen de muur op te vliegen van de buikpijn zucht..
Zo leuk die maandelijkse onzin

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:39

Tja ik zit vooral emotioneel in de knoop.. Vriendje kreeg gisteren voor het slapen gaan een behoorlijke snauw en nu voel ik me ontzettend banketstaaf.. :(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:53

_sharonnn schreef:
Tja ik zit vooral emotioneel in de knoop.. Vriendje kreeg gisteren voor het slapen gaan een behoorlijke snauw en nu voel ik me ontzettend banketstaaf.. :(

Ook hier snauw ik zo nu en dan tegen mijn man vooral als ik op moet schieten voor t 1 of ander..ik kan in de periode niet opschieten alles gaat tig keer langzamer

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:07

Jeetje ben ik blij dat ik in het begin van elke maand alleen wat krampjes heb die je bijna niet voelt! Wel balen dat ik het in de eerste week van mijn vakantie ben :n

(Ik vlieg naar indonesië met overstap op maleisië... Normaal gesproken vind ik het wel een beetje spannend maar ben nu wel bijna bang gewoon! Al weet ik dat het vrijwel onmogelijk is dat het nog een keer gebeurt maar het blijft maar in mijn achterhoofd spoken!)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:46

billionache schreef:
Mag ik me ook melden? :Y)

Ik ben ook weer aan de beurt sinds eergisteren... Gisteren bloedde ik het hevigst en ben ik dan ook flauwgevallen door de combinatie bloedverlies en hitte. En vriendlief kwam ook weer net thuis dus allemaal ge-wel-dig getimed weer. Bah bah bah :\

Ik moet wel zeggen dat ik nooit echt last heb van PMS. Ik word enkel een beetje chaggo van de pijn die ik de eerste dag heb. Die is echt bijna ondraaglijk en heb al zowat iedere (zware) pijnstiller geprobeerd en helpt niets... Vriendin heeft weg gezegd minder last te hebben van die krampen sinds ze de pil neemt dus binnenkort maar eens langs de dokter :=

Ga eens kijken voor de mirenaspiraal! Ik had voorheen altijd suuuuper buikpijn, chagrijnig, vreetzin enzo maar sinds ik het spiraaltje heb helemaal niet meer! (Ook helemaal niet meer ongesteld, heerlijk)
Je voelt er niks van en je menstruatie wordt minder en stopt misschien zelfs! :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 06:35

Mag ik ook BLUH komen zeggen. Nu de tweede dag en man wat een pijn weer. Verschrikkelijk. Neem meestal aleve in en werkt redelijk maar bah wat voel ik me dan rot en heb ik ook nog nachtdiensten deze week.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:00

Waarom moeten wij dit hebben?! Een man loopt al te mekkeren bij een klein griepje en wij vrouwen hebben iedere maand.

Heb jullie ook last van je borsten als je ongeteld bent? Man man soms denk ik dat ze eraf vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:33

Pff ik ben ongie , ik ben een emo bom en heb vorige week vrijwilligerswerk gehad op een leuk evenement en heb zo heimwee dat in samenwerking met mijn ongie zijn voel ik me gewoon k u t ><

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:32

Bij mij is het alweer een paar maanden geleden..heel raar maar wel fijn

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:36

Is er iemand die de pil doorslikt?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:45

xNathaliee schreef:

Ja ik, doe het best wel vaak. Met vakanties enzo ik reken het precies uit.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:47

PrizTwir schreef:
xNathaliee schreef:

Ja ik, doe het best wel vaak. Met vakanties enzo ik reken het precies uit.

Ja same here. Probeer het alleen niet vaker als 4x achter elkaar te doen :D

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:49

Holla dit is mijn topic! Y;(

Jaren wel, daarna jaren niet, 2 jaar gestopt na 4 jaar prikpil en dus in de 2 jaar niks ook bijna niet ongesteld. En nu over gegaan op een spiraaltje, maar dus al goed 2 weken ongesteld ^)

IK WIL ER EEN KURK IN!

Dat het stopt... wat hels !
(gelukkig niet te vergelijken met het zetten van het spiraaltje en de 2 dagen erna)

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:10

Ik heb er sinds enkele maanden hoofdpijn bij gekregen. Plots op eens hoofdpijn tijdens de ooo zoo leuke week...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:15

Ik begin nu een beetje gerommel te voelen in m'n onderbuik en snel vermoeid. Ze komen er dus weer aan :\

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:38

Oh ik bedoelde juist niet een keer doorslikken maar gewoon voor altijd. Ik loop namelijk bij een fysio vanwege klachten die tijdens mijn menstruatie het hevigst zijn. Nu na 8 maanden gaf mijn fysio als optie om dan maar niet meer ongesteld te worden (en dus de pil te blijven doorslikken) vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn de dit ook doen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:02

@Nathaliee, ik ben erg jong ongesteld geworden en heb na ongeveer een jaar / 1.5 jaar in overleg met de huisarts en fysio ook ervoor gekozen door te slikken. Er zijn heel veel mensen die dat doen vanwege de hevigheid van de menstruatie.

Ik heb dat echter tijden gedaan, ben daarna over gegaan op de prikpil en ben vervolgens in 2 anticonceptie-vrije jaren helemaal niet ongesteld geworden. Met weinig functie van al die dingen die daar bijhoren.
Mijn advies naar iedereen is dan ook altijd, blijf er voorizchtig mee! De serieuze effecten ervan zijn nog steeds niet bekend (denk aan grote groep vrouwen op leeftijd die dit jaren gedaan hebben) pil is sinds 1964 op de markt. Mogen ze nog wel beter onderzoek naar doen i.m.o.

Het kan schijnbaar prima, maar blijf naar je lichaam luisteren en las nog steeds af en toe een stopweek in.

(zo vervelend als het is, en het duurt al goed 2 weken, maar ik wist niet dat je zo gelukkig kon zijn van uberhaupt weer ongesteld worden :+ )

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:58

Zijn die stopweken dan ook heftiger? Want ik merk dat soms als ik voor een vakantie de pil heb doorgeslikt en ik daarna ongesteld word dat het dan dubbel zoveel pijn doet. Ik zag op internet ook dat je 1 a 2 x per jaar een doorbraakbloeding krijgt en je dan op dat moment ook een stopweek kunt inlassen. Is dat beter of blijft dat hetzelfde wanneer je voor jezelf de keus maakt even een stopweek in te lassen. Ik moet tot eind januari nog stage lopen en verga soms zo van de pijn dat functioneren af en toe wel heeeel moeilijk wordt. Oefeningen doen, op een donutkussen zitten of pijnstillers willen dan niet helpen. Dus hopelijk is het doorslikken van de pil een manier om niet elke maand pijn te hebben maar af en toe wanneer ik een stopweek inlas (zal dan wel heviger zijn heb ik zo het gevoel).