Vind het zo fijn dat ik geen irritant rokers hoestje meer heb!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bokkiej schreef:Hallo people,
Ik meld me ook even in dit topic. Ben sinds 1 februari 2015 gestopt en sta er nu helemaal 100 % achter. Het voelt voor mij alsof ik er nu echt klaar mee ben!
Ik ben 2 jaar terug gestopt voor 3 maanden, maar ik mocht van mezelf wel roken als ik op stap ging. Dat heeft uiteindelijk er weer toe geleid dat ik weer vast ging roken. Ik heb nu geleerd dat het leven ook gezellig is zonder zo'n stickie tussen je lippen. Ik ga er nu zelfs gewoon gezellig bij staan en het doet me niks.
Tip: Lees het boek van Allen Carr, het is misschien voor de hand liggend, maar het haalt wel dingen naar boven in je bewustzijn en die eigenlijk best logisch zijn. Mij heeft het geholpen. En de app Quitnow! is ook motiverend om erbij te hebben.
Ik voel me nu top en ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb kunnen helpen! Het scheelt zoveel geld en je mist niks. Gedacht die ik vaak naar voren haal als ik toch wel zin heb in een peuk: 'Voordat ik rookte miste ik het roken ook niet'.
Lang verhaal, sorry XD
Bokkiej schreef:Hier gaat het goed, heb nu sinds 1 februari geen enkele sigaret meer gerookt. En hoe ik stopte is wel grappig om te vertellen. Ik had t helemaal niet voorbereid en was nog steeds aan t uitstellen. Ik was die avond op visite bij mijn broer en mijn ouders waren er ook. Mijn sigaretten waren bijna op, dus ik dacht haal morgen wel nieuwe. Toen zei mijn vader: 'je kan ook gewoon stoppen'. Volgende dag hard tegen mezelf geweest en nagedacht over waarom ik eigenlijk weer zou gaan roken? What is in it for me?
Voor mij heeft dit wel goed geholpen, niet gaan plannen, maar gewoon stoppen als je pakje die avond nog op raakt of er voor zorgen dat je m oprookt. Ik vond t namelijk naar om sigaretten zomaar weg te gooien. Had niet gedacht dat het zo 'simpel' was. Wel eens hunkeringen gehad, maar zo'n boek doet wel wat met je gedachtegang over roken.
Citaat:pffffffff.... had gehoopt dat de behoefte om te roken elke dag een stukje minder zou worden....
Maar lijkt we meer te worden
Meer mensen die ervaring??
PureSG schreef:PureSG schreef:Hoi allemaal, wat goed zeg! Dat jullie het zo goed doen met niet-roken!![]()
Zelf was ik ook gestopt, maar ik rook sinds een maand of 3 weer. Ik was ruim 3 maanden gestopt, maar na een avondje uit eten met vrienden waar de nodige drankjes bij kwamen, ben ik gezwicht voor een sigaretje. Dit smaakte me zo goed dat ik niet meer gestopt ben.
Nu gaat het elke keer als ik stop zo. Ik stop voor een x aantal weken -soms zelfs maanden- en uiteindelijk is de drang naar een sigaret toch te groot. De e-smoker heb ik ook geprobeerd, maar ik miste het gevoel en de smaak van een echte sigaret te veel.
Het is niet dat ik niet wil, maar de wilskracht lijkt het soms een beetje op te geven. Nu wil ik gaan kijken of ik het via de huisarts met Champix kan doen, maar hier hoor ik veel wisselende ervaringen over. Hier mensen met ervaring met Champix?
Inmiddels een week gestopt met roken zonder hulpmiddelen zoals Champix.
Het gaat me redelijk af, maar ik loop al een week met hoofdpijn, zullen vast de afkickverschijnselen zijn.
Edit; 1,5 week gestopt met roken.