Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:22

Wat goed dat jullie allemaal zijn gestopt! jullie kunnen het :)

Vind het zo fijn dat ik geen irritant rokers hoestje meer heb!!

magicmist

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:24

ik wil ook graag stoppen. ben zwanger en weet dat het niet goed is voor de kleine.
echter heb ik angst. angst om aan te komen. ben 80 kilo afgevallen dmv een gastric bypass( inmiddels door zwangerschap wel de nodige kilo's er weer aan). ik vind het roken soms echt vies. maar de drang om te roken pffff.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:39

So far so good :P

Moet steeds lachen om m'n eigen gedachtes...
Ik denk dan "zo effe sigaretje roken" om gelijk erachteraan te denken "ow nee" :')

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 01:30

Hallo people,

Ik meld me ook even in dit topic. Ben sinds 1 februari 2015 gestopt en sta er nu helemaal 100 % achter. Het voelt voor mij alsof ik er nu echt klaar mee ben!

Ik ben 2 jaar terug gestopt voor 3 maanden, maar ik mocht van mezelf wel roken als ik op stap ging. Dat heeft uiteindelijk er weer toe geleid dat ik weer vast ging roken. Ik heb nu geleerd dat het leven ook gezellig is zonder zo'n stickie tussen je lippen. Ik ga er nu zelfs gewoon gezellig bij staan en het doet me niks.

Tip: Lees het boek van Allen Carr, het is misschien voor de hand liggend, maar het haalt wel dingen naar boven in je bewustzijn en die eigenlijk best logisch zijn. Mij heeft het geholpen. En de app Quitnow! is ook motiverend om erbij te hebben.

Ik voel me nu top en ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb kunnen helpen! Het scheelt zoveel geld en je mist niks. Gedacht die ik vaak naar voren haal als ik toch wel zin heb in een peuk: 'Voordat ik rookte miste ik het roken ook niet'. ;)

Lang verhaal, sorry XD

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:18

Ik rook zelf niet maar kwam toevallig in dit topic, en voor magicmist heb ik wat links, die je kunt doorlezen! Hopelijk leg je dan gelijk die sigaret weg, want roken is zo slecht voor je baby!

- Minder zuurstof en voedingsstoffen voor jouw baby
- Grotere kans op een miskraam
- Hogere sterftekans tijdens en na de geboorte
- Hogere kans op vroeggeboorte
- Lager/te laag geboortegewicht
- Grotere kans op loslating van de placenta
- Astma/hoesten/benauwdheid/meer infecties op latere leeftijd

http://www.rokeninfo.nl/publiek/zwanger ... angerschap
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/z ... -en-roken/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ver ... rlijk.html

Dat wil je je kindje toch niet aandoen?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:49

Bokkiej schreef:
Hallo people,

Ik meld me ook even in dit topic. Ben sinds 1 februari 2015 gestopt en sta er nu helemaal 100 % achter. Het voelt voor mij alsof ik er nu echt klaar mee ben!

Ik ben 2 jaar terug gestopt voor 3 maanden, maar ik mocht van mezelf wel roken als ik op stap ging. Dat heeft uiteindelijk er weer toe geleid dat ik weer vast ging roken. Ik heb nu geleerd dat het leven ook gezellig is zonder zo'n stickie tussen je lippen. Ik ga er nu zelfs gewoon gezellig bij staan en het doet me niks.

Tip: Lees het boek van Allen Carr, het is misschien voor de hand liggend, maar het haalt wel dingen naar boven in je bewustzijn en die eigenlijk best logisch zijn. Mij heeft het geholpen. En de app Quitnow! is ook motiverend om erbij te hebben.

Ik voel me nu top en ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb kunnen helpen! Het scheelt zoveel geld en je mist niks. Gedacht die ik vaak naar voren haal als ik toch wel zin heb in een peuk: 'Voordat ik rookte miste ik het roken ook niet'. ;)

Lang verhaal, sorry XD

+:)+

Ik heb het boek Heel Nederland stopt met roken. en de app Quit Buddy Pro :))
Heb ik allebei wat aan... de app geeft zelf pop ups met motivatie en boek pak ik af en toe ;)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:49

Ik heb salmiak knotsen gebruikt als vervanging als de drang opliep...en als de lolly op was had ik dan altijd nog het stokje :D
Want echt, de nicotine is niet het grootste probleem het is het doorbreken van die ellendige gewoonte

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:47

En? hoe gaat het inmiddels met mijn mede stoppers??

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:36

Goede morgen!

Gaat best goed!!!
Ik zal wel gelijk toegeven dat ik afgelopen vrijdag avond 1 sigaretje heb gerookt... Maar ik was zo aangeschoten dat ik dat niet eens geproefd heb volgens mij.... Was gewoon een stomme actie, maar ik gunde het mezelf na een moeilijke dag :o
Maar goed, sinds dinsdagavond 24 feb 20:30 was dat mijn enige sigaret :):) en zie ik het dus nog positief in!!
Dus al met al gaat mijn stoppoging so far so good!!!

En met jou??

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:29

nog steeds goed! enne...reken jezelf die ene sigaret niet te zwaar aan...gewoon doorgaan met stoppen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:31

trouwens...nog een tip om je handen bezig te houden en het snacken onder controle....doppinda's of pistache nootjes....

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:15

Pistache nootjes vind ik wel een goed idee :))

Ik merk dat het mij helpt om er bewust van te zijn dat de trek in een sigaret max 3 minuten duurt...
Dus op moment dat ik denk, ow zou wel willen roken kijk ik bewust op de klok en bedenk dat dat gevoel over 3 minuten weg is... En dat is ook zo :))

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 00:32

Vandaag al 2 maanden gestopt! En het wordt steeds makkelijker. Wel een paar kilo's aangekomen omdat ik nu 's avonds ga zitten snaaien ipv roken, en daar ben ik dan toch niet zo blij mee. Maar eten is zo lekker :')

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:49

Volgens mijn app ben ik nu precies 1 maand, 4 dagen en 12 uren gestopt, heb ik €168,32 bespaard en 533 sigaretten niet gerookt :').
Na een week ben ik gestopt met de e-smoker en nu sinds 2 weken mis ik de gewoonte niet meer en gebruik ook geen lolly's meer.

Het bevalt mij prima en alleen met een paar wijntjes op heb ik echt behoefte om te roken, maar gelukkig kan ik dat onder controle houden.
Lichamelijk merk ik ook veel verschil. Mijn geur is weer terug, heb veel meer energie en een betere conditie.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:49

pffffffff.... had gehoopt dat de behoefte om te roken elke dag een stukje minder zou worden....
Maar lijkt we meer te worden :(

Meer mensen die ervaring??

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:05

Het word ook minder maar het heeft wel zijn tijd nodig. de hunkermomenten zullen steeds korter worden en makkelijker te weerstaan...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:28

Ik heb gefaald, en hoe.. Was 2 maanden gestopt maar vorige week relatie verbroken en in 1 week en 3 dagen bijna 3 pakjes weggerookt. Verschrikkelijk. Zeker nu ik door verkoudheid weer benauwder ben. Dus heb wat ik nog over had weggegooid en ben vastbesloten om ook niet meer te gaan roken. Ben alleen in die vorige 2 maanden best wel wat aangekomen (2 kg ong). Hebben jullie dit ook en wat doen jullie eraan om dit te vermijden? Ik eet gezond en sport 4 x per week..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:31

Ik denk dat als je eenmaal een lange tijd gestopt ben dat die kilo's er weer afgaan, dan is je stofwisseling weer helemaal 'opnieuw opgestart', zoals ik het las. En als je dan blijft sporten en gezond blijft eten dat dit wel goed komt :)
2kg vind ik nog wel meevallen, ik ben er meteen 5 aangekomen en het zit op 1 plek opgehoopt :')

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:11

Hier gaat het goed, heb nu sinds 1 februari geen enkele sigaret meer gerookt. En hoe ik stopte is wel grappig om te vertellen. Ik had t helemaal niet voorbereid en was nog steeds aan t uitstellen. Ik was die avond op visite bij mijn broer en mijn ouders waren er ook. Mijn sigaretten waren bijna op, dus ik dacht haal morgen wel nieuwe. Toen zei mijn vader: 'je kan ook gewoon stoppen'. Volgende dag hard tegen mezelf geweest en nagedacht over waarom ik eigenlijk weer zou gaan roken? What is in it for me?

Voor mij heeft dit wel goed geholpen, niet gaan plannen, maar gewoon stoppen als je pakje die avond nog op raakt of er voor zorgen dat je m oprookt. Ik vond t namelijk naar om sigaretten zomaar weg te gooien. Had niet gedacht dat het zo 'simpel' was. Wel eens hunkeringen gehad, maar zo'n boek doet wel wat met je gedachtegang over roken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:24

Bokkiej schreef:
Hier gaat het goed, heb nu sinds 1 februari geen enkele sigaret meer gerookt. En hoe ik stopte is wel grappig om te vertellen. Ik had t helemaal niet voorbereid en was nog steeds aan t uitstellen. Ik was die avond op visite bij mijn broer en mijn ouders waren er ook. Mijn sigaretten waren bijna op, dus ik dacht haal morgen wel nieuwe. Toen zei mijn vader: 'je kan ook gewoon stoppen'. Volgende dag hard tegen mezelf geweest en nagedacht over waarom ik eigenlijk weer zou gaan roken? What is in it for me?

Voor mij heeft dit wel goed geholpen, niet gaan plannen, maar gewoon stoppen als je pakje die avond nog op raakt of er voor zorgen dat je m oprookt. Ik vond t namelijk naar om sigaretten zomaar weg te gooien. Had niet gedacht dat het zo 'simpel' was. Wel eens hunkeringen gehad, maar zo'n boek doet wel wat met je gedachtegang over roken.

Eigenlijk ben ik ook op deze manier gestopt.
In de kerstvakantie stond ik achte rhuis en zag ik mezelf staan in de weerspiegeling van het raam en toen dacht ik: Wat een vreselijke gewoonte is dit eigenlijk. Het is super ongezond en het ziet er ook gewoon nog eens niet echt ladylike uit. Daarnaast ga je er van stinken. Maar het allerbelangrijkste was wel het gevoel dat ik me toch zeker niet gek ging laten maken door zoiets stoms als een sigaret? Ik was toch veel sterker dan dat.
Dus naar binnen gegaan en tegen mijn vriend gezegd: Weet je wat wij gaan doen als onze sigaretten op zijn? We stoppen er gewoon mee !!

Vond ie een heel goed idee en zo geschiedde :+ Nooit meer aangeraakt en heel veel behoefte heb ik er eigenlijk ook niet meer aan gehad. Mijn huid is echt een stuk opgeknapt. Ik voel me nog niet veel energieker ofzo, maar ik rookte dan ook niet heel erg veel. Tot max 3 sigaretten op een dag. Maar ik speel ook een blaasinstrument en met blazen merk ik het dus wel heel erg goed. Crisis is heb echt veel meer uithoudingsvermogen dan.

Ik ben er nog steeds heel erg blij mee dat ik gewoon gestopt ben. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je er zelf echt achter moet staan, anders lukt het gewoon niet.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:13

Citaat:
pffffffff.... had gehoopt dat de behoefte om te roken elke dag een stukje minder zou worden....
Maar lijkt we meer te worden :(

Meer mensen die ervaring??

Ja , klopt , ik zag ook overal rokers en was poepjaloers op ze.
Toch heb ik volgehouden en dan zakte het weer weg , en echt , ik ben nu zo blij
dat ik niet meer rook.

Zelfs nu ,31/2 jaar later , heb ik nog af en toe zin in een sigaret, maar dat gaat steeds sneller weer weg.

Kom op VOLHOUDEN !!!!!! :(:)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:33

PureSG schreef:
PureSG schreef:
Hoi allemaal, wat goed zeg! Dat jullie het zo goed doen met niet-roken! *\o/*

Zelf was ik ook gestopt, maar ik rook sinds een maand of 3 weer. Ik was ruim 3 maanden gestopt, maar na een avondje uit eten met vrienden waar de nodige drankjes bij kwamen, ben ik gezwicht voor een sigaretje. Dit smaakte me zo goed dat ik niet meer gestopt ben.

Nu gaat het elke keer als ik stop zo. Ik stop voor een x aantal weken -soms zelfs maanden- en uiteindelijk is de drang naar een sigaret toch te groot. De e-smoker heb ik ook geprobeerd, maar ik miste het gevoel en de smaak van een echte sigaret te veel.

Het is niet dat ik niet wil, maar de wilskracht lijkt het soms een beetje op te geven. Nu wil ik gaan kijken of ik het via de huisarts met Champix kan doen, maar hier hoor ik veel wisselende ervaringen over. Hier mensen met ervaring met Champix?

Inmiddels een week gestopt met roken zonder hulpmiddelen zoals Champix. :)
Het gaat me redelijk af, maar ik loop al een week met hoofdpijn, zullen vast de afkickverschijnselen zijn. :+

Edit; 1,5 week gestopt met roken. :+

Still going strong! Ik ben nog steeds gestopt. :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:37

Ik heb gisteren besloten om eerst te minderen . Rook nu mijn 8e sigaret voor vandaag en heb een niconogwat kauwgompje gegeten. Ik mag van mijzelf 1 week lang max tien sigaretten per dag roken.
Ik wil het steeds verder afbouwen. Normaal rook ik een pakje per dag.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:46

Hey (s)toppers, hoe gaat het met jullie?
ik ga nog steeds goed maar heb afgelopen weekeind wel een enorme dip gehad. Nico en Tine probeerden om het hardst om me alsnog weer in hun greep te krijgen.....
Heb echt op het randje van een enorme valkuil gestaan en heb gewoon mazzel dat ik er niet ben in gevallen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:10

Wat goed woofie!

Ik ben nu dus sinds donderdag gehalveerd en dat gaat goed. Rook er nu max 10 per dag. Merk wel dat ik er de hele dag mee bezig ben. De halve dag ben ik aan het rekenen Hoeveel ik er al gerookt heb en nog mag roken.