zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:52

kiki1976 schreef:
Ben ik ook met je eens hoor Kwanyin, mijn reactie was meer op, waarom bepaalde bokkers zo reageren en wantrouwiger zijn geworden.

Ik begrijp die reacties (en jouw uitleg) ook wel maar ik vind dat geen excuus. Het is zó makkelijk om te bedenken "Goh, als het wél allemaal waar is kwets ik TS misschien behoorlijk door te suggereren dat ze liegt" en om dan gewoon je mond te houden. Want wat win je er nu mee om openlijk te speculeren? Dat TS dan ineens zegt 'ja joh weet je, het is allemaal gelogen', of zodat je achteraf kan zeggen 'haha, zie je wel, ik was slimmer want ik wist het al!' Ik begrijp het niet. Hou die twijfels toch lekker voor jezelf tot er écht goede reden is om ze te uiten (omdat TS iets beschrijft wat absoluut onmogelijk is, of om giften gaat vragen, bijvoorbeeld).

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:12

Kwanyin schreef:
Dat is natuurlijk heel erg kiki, net zoals er hier ook al mensen inzamelingen hebben gedaan voor leugens of mensen hun vrije tijd opofferden om om zes uur 's morgens de paardenmarkten te gaan afschuimen voor zogenaamde "gestolen" paarden.
Dat is heel kwalijk omdat mensen er echt iets voor opofferen omdat ze je willen helpen. En zodra TS hier gaat vragen voor giften omdat ze het moeilijk heeft oid zal ik ook de eerste zijn om te zeggen "mensen kijk hier altijd mee uit, je weet het nooit op internet."
Maar zover ik weet heeft TS nog nergens iets in die aard aangegeven, vraagt ze enkel om woordelijke steun en advies. Of ze nu prinsheerlijk met haar vriendinnen aan het lachen zou zijn of het echt is, dat deert niemand. En zoals ik al eerder zei, dan nog kunnen deze adviezen misschien een hart onder de riem zijn voor iemand die wel een soortgelijke situatie heeft.

Een verhaal geloven en er advies op geven wat achteraf niet waar blijkt te zijn is vervelend, maar als je je hart uitstort en je krijgt gewoon openlijk te horen dat je waarschijnlijk gewoon een grote duim hebt, dat is verschrikkelijk.

Ik sluit me hier volledig bij aan. En zodra er om giften oid gevraagd wordt kunnen we altijd aan een mod vragen om het verhaal te verifiëren. Dit doen ze! (Heb ik in een ander topic gezien). Als je echt twijfelt aan het verhaal, TeM dan gewoon, dan kunnen de modjes het uitzoeken. :)

Duhelo

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:01

Moderatoropmerking:
hierbij vraag ik nog eens om niet te gaan speculeren of het verhaal waar is of niet. Ts heeft zich opnieuw gemeld, we gaan er van uit dat ze niet liegt. Zoals hierboven ook al gezegd is, het is vervelend om een onwaar verhaal te geloven, maar het is nog vervelende als je beschuldigd wordt van liegen terwijl je dit niet doet. Stel jezelf in de situatie ...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:00

antje_vip schreef:
El75 schreef:
Laat me voorop stellen dat ik hele grote twijfels bij jouw verhaal heb, maar losgelaten daarvan, die situatie waar je in zit heb je wel zelf gecreeerd. Toen je melde dat je dacht zwanger te zijn en de test naar luiden positief was, heb je zelf aangegeven dat jullie gingen kijken of jullie de baby wilde houden. Jullie zijn dus niet principeel tegen arbortus. Nu hebben jullie er naar eigen zeggen voor gekozen de zwangerschap niet af te breken, was de verhouding met de ouders al slecht te noemen, jij nog op school zit, etc dan moet je in mijn ogen de consequenties daar van dragen.

Ze neemt haar verantwoordelijkheid toch ook? :roll: Of bedoel je met je laatste zin, dat omdat ze voor de baby's kiest, jij het recht hebt om haar de grond in te trappen?

De TS stelt in bovenstaande quotes dat als haar familie etc haar niet geloven, dat ze dan zelf maar eens moeten ervaren hoe haar situatie nu is. Daarmee suggereert ze dat ze het moeilijk heeft en in de oliebol zit. Daar heeft ze gelijk in, en dit is pas het begin. Maar het ging erom dat de TS vond dat de mensen die haar niet geloofden, maar eens in de zelfde situatie moesten zitten. Ik ben het eens met de reactie die daarna kwam. Zij heeft zelf deze situatie gecreerd. Natuurlijk is dit niet de beste manier, maar zij heeft gekozen voor haar kinderen en zij kiest ervoor om haar opleiding niet af te kunnen maken en dus later keihard te moeten werken voor haar centen omd e twee kinderen te kunnen onderhouden, en zij heeft er samen met haar vriend waar ze 3 maand mee samen is voor gekozen om ondanks de niet zo steunende familieleden, de kinderen te houden.
Zij kiest heirvoor, dus heb je in mijn ogen niet het recht om te zeggen dat anderen maar eens in haar situatie zouden moeten zitten dan zouden ze wel weten hoe het in elkaar zat.
Zij wist van tevoren (en nu nogsteeds) dat ze niet genoeg geld hebben, dat ze geen baan op niveau krijgt omdat ze dr studie niet afmaakt, dat ze het zwaar gaat krijgen en niet voor eeuwig in dat huisje bij de baas van dr vriend kan gaan wonen, en dat er een kans bestaat dat het allemaal neit zo rooskleurig verloopt tussen haar en haar vriend...
en toch kiezen ze samen dit pad. Sorry maar als ik haar situatie had gezeten had ik hoogstwaarschijnlijk een hele andere keuze gemaakt. Maar goed, dat weet je natuurlijk nooit want ik zit gelukkig niet in haar situatie.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:34

Wat fijn ts dat het goed met jullie gaat! Je rust pakken is ook heel belangrijk! Wat fijn dat toch sommige van je familie bijtrekt.. :) ik hoop de rest ook!! :)

Ik vind de reacties als "dit heb je zelf veroorzaakt" een beetje belachelijk en onrespectvol over komen.
Ts snapt zelf ook wel dat dit geen kabouters hebben gedaan.
En hun 2 proberen er het beste van te maken voor hun kindjes,
En daar heb ik toch heel veel respect voor !!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:54

Dani schreef:
kiki1976 schreef:
Ben ik ook met je eens hoor Kwanyin, mijn reactie was meer op, waarom bepaalde bokkers zo reageren en wantrouwiger zijn geworden.

Ik begrijp die reacties (en jouw uitleg) ook wel maar ik vind dat geen excuus. Het is zó makkelijk om te bedenken "Goh, als het wél allemaal waar is kwets ik TS misschien behoorlijk door te suggereren dat ze liegt" en om dan gewoon je mond te houden. Want wat win je er nu mee om openlijk te speculeren? Dat TS dan ineens zegt 'ja joh weet je, het is allemaal gelogen', of zodat je achteraf kan zeggen 'haha, zie je wel, ik was slimmer want ik wist het al!' Ik begrijp het niet. Hou die twijfels toch lekker voor jezelf tot er écht goede reden is om ze te uiten (omdat TS iets beschrijft wat absoluut onmogelijk is, of om giften gaat vragen, bijvoorbeeld).

Is ook geen excuus, maar meer een verklaring waarom sommige bokkers zo wantrouwend zijn geworden. tenminste zo is mijn post bedoeld.

Verder is het niet aan mij om te zeggen of het verhaal waar is of niet. Zoals ze zeggen "iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is".

De post van RM kan je op 2 manieren lezen.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:08

Iedereen heeft gelukkig een eigen mening, ik daar integen ben tegen abortus. Je kiest ervoor om samen met elkaar naar bed te gaan iets heel volwassen, nou wees dan ook volwassen genoeg om voor je eigen "foutje" te zorgen. Het is wel heel makkelijk hoe sommigen denken van oeps ben zwanger en had niet aan voorbehoedsmiddelen of morning after pil gedacht dus laat ik het maar weghalen om mijn toekomst niet om zeep te helpen.
Dat is ook egoïstisch.

En dat iedereen zegt dat een kind duur is valt ook dik mee, ligt echt aan jezelf.
Mijn zoon is nu 20 maanden maar ik hoef alleen maar pampers te halen 1x in de maand van 11,50 en 1x per week fruithapjes van 1,29. Voor de rest eet en drinkt hij alles wat ik eet en drink. Kleding heb ik gehaald wanneer er overal 75% korting op was en dat voor het jaar erop. Zijn kast puilt uit van de kleding en in zijn hele leventje heb ik nog geen 150 euro uitgegeven. Kinderkamer had ik gratis.

Op marktplaats kun je heel veel goedkoop vinden, en bij ons in het dorp helpen ze mensen graag. Dus al zou ts een kinderkamer nodig hebben voor de 2ling of een wagen zou ze die nog gratis kunnen krijgen ook als ik een advertentie plaats dat het jonge gezin in nood is.

Het is maar net hoe jezelf wil leven. Mijn man werkt en ik ben thuismoeder en heb gewoon een hobby aan huis waar ik wat geld mee verdien.

Ja het is pril hun relatie, maar als dit goed voelt voor ts wie ben ik om daar over te oordelen?
Je weet niet hoe gelukkig ze samen zijn en hoelang ze elkaar al van te voren kennen. Weet je wel wat voor een impact een abortus kan veroorzaken? Dat kan ook een relatie kosten. Zekerheid heb je helaas nooit in een relatie.
Je kan ook uit elkaar gaan wanneer je 10 jaar bij elkaar bent en zwanger zijn.

Ik heb hier laatst een gezin gehad die ik zelf persoonlijk niet kende maar bevriend waren met mijn zus 2 maanden in mijn huis gehad nadat ze van Curaçao naar Nederland kwamen doordat haar ouders wilden dat ze terug kwam en 10 dagen later met hun 2 kinderen op straat stonden. En ze jeugdzorg en al op hun dak hadden. Dus ja het kan dat je ouders je zo op straat.
Ze hadden geen geld en geen werk, huisje hebben ze zelf geregeld maar hun huisje is helemaal gratis ingericht omwille van de goedheid van de mens.

De keus is aan hen of ze abortus wilden plegen of niet, die keus ligt niet aan ons.
Ikzelf ben er tegen maar wanneer iemand besluit abortus te plegen ga ik hier niet op in. Het is hun leven hun besluit.
Daar hebben wij niets maar dan ook niets op te zeggen. Je kunt diegene alleen maar steunen in het besluit wat ze maken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:46

williejanne schreef:
Iedereen heeft gelukkig een eigen mening, ik daar integen ben tegen abortus. Je kiest ervoor om samen met elkaar naar bed te gaan iets heel volwassen, nou wees dan ook volwassen genoeg om voor je eigen "foutje" te zorgen. Het is wel heel makkelijk hoe sommigen denken van oeps ben zwanger en had niet aan voorbehoedsmiddelen of morning after pil gedacht dus laat ik het maar weghalen om mijn toekomst niet om zeep te helpen.
Dat is ook egoïstisch.

Ik ben het niet met je eens, naar mijn mening is het juist egoïstisch om ervoor te kiezen een kind te houden, als je weet dat je eigenlijk nog niet klaar bent voor een kind (emotioneel en financieel gezien) een kind is niet een soort straf voor de ouders, van ja, dan had je maar geen seks moeten hebben.
een kind heeft niks aan ouders die eigenlijk niet klaar en helemaal erg, niet blij met hem zijn.

Tuurlijk vind ik het ook fijner als iemand ervoor kiest zijn kind te houden, maar het kind moet niet onder die keuze lijden.

Voor de rest ben ik wel met je eens dat alles ook goedkoper kan, maar het is ook weer niet zo makkelijk om dat voor elkaar te krijgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:03

Jasz, er staat toch nergens dat de ouders in kwestie er niet blij mee zijn?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:16

Nee, dat zeg ik ook niet.
Het is een reactie op iemand die tegen abortus was omdat ze vond dat het je eigen schuld is en je het dan maar moet accepteren.
Dat had niks met ts te maken, ik was misschien onduidelijk.

nee, te is wel blij en ik weet zeker dat haar ik kinderen super terecht gaan komen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:41

RoyceMack schreef:
De TS stelt in bovenstaande quotes dat als haar familie etc haar niet geloven, dat ze dan zelf maar eens moeten ervaren hoe haar situatie nu is. Daarmee suggereert ze dat ze het moeilijk heeft en in de oliebol zit. Daar heeft ze gelijk in, en dit is pas het begin. Maar het ging erom dat de TS vond dat de mensen die haar niet geloofden, maar eens in de zelfde situatie moesten zitten. Ik ben het eens met de reactie die daarna kwam. Zij heeft zelf deze situatie gecreerd. Natuurlijk is dit niet de beste manier, maar zij heeft gekozen voor haar kinderen en zij kiest ervoor om haar opleiding niet af te kunnen maken en dus later keihard te moeten werken voor haar centen omd e twee kinderen te kunnen onderhouden, en zij heeft er samen met haar vriend waar ze 3 maand mee samen is voor gekozen om ondanks de niet zo steunende familieleden, de kinderen te houden.
Zij kiest heirvoor, dus heb je in mijn ogen niet het recht om te zeggen dat anderen maar eens in haar situatie zouden moeten zitten dan zouden ze wel weten hoe het in elkaar zat.
Zij wist van tevoren (en nu nogsteeds) dat ze niet genoeg geld hebben, dat ze geen baan op niveau krijgt omdat ze dr studie niet afmaakt, dat ze het zwaar gaat krijgen en niet voor eeuwig in dat huisje bij de baas van dr vriend kan gaan wonen, en dat er een kans bestaat dat het allemaal neit zo rooskleurig verloopt tussen haar en haar vriend...
en toch kiezen ze samen dit pad. Sorry maar als ik haar situatie had gezeten had ik hoogstwaarschijnlijk een hele andere keuze gemaakt. Maar goed, dat weet je natuurlijk nooit want ik zit gelukkig niet in haar situatie.

en hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Als ik op mijn 18e zwanger zou zijn geworden van iemand waar ik pas 3 maanden een relatie mee heb, ik nog geen diploma heb en de mogelijkheid om zelfstandig te wonen zou ik het aborteren. Puur omdat een kind krijgen zo makkelijk is maar het kind een goed en gezonde jeugd geven zo veel moeilijker is en dit is een enorme verantwoordelijkheid als je zelf er financieel nog niet klaar voor bent :) Ik had nooit in haar situatie gezeten, hoe banketstaaf het ook klinkt. Ik ben nu 23 jaar, en het is verdomd moeilijk om ook maar een baan te vinden buiten de horeca wat een beetje betaald. De hele markt is naar de klote. Ik zou nu niet eens in staat zijn een kind te kunnen onderhouden in mijn eentje...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:51

En wat iedereen vindt van abortus of houden is heel anders. Abortus is voor sommigen ook geen lachertje alsof je een wratje gaat laten weghalen en die zijn gelukkiger als ze elke dag moeten knokken voor rond te komen dan elke dag met een leeg gevoel in hun hart moeten opstaan. Maar maakt dat iets uit in het topic? TS vraagt helemaal niet meer wat ze ermee moet doen, ze heeft haar keuze gemaakt en ondanks je het misschien zelf hélemaal anders zou hebben aangepakt kan je iemand anders niet verwijten een andere keuze te maken. Wat je ook doet, het is nooit goed voor de buitenwereld. Hou je het, roepen ze "wat ben jij een egoïstische trut dat jij met al die problemen een kind nog wil opvoeden ook!". Laat je het weghalen, roepen ze "Wat ben jij een egoïstische trut dat jij wel lekker je pleziertje wil hebben maar nog liever je kind vermoord dan je verantwoordelijkheid neemt!" . Ja, wat is dan juist behalve gewoon je eigen keuze maken?
Wat gewoon heel belangrijk is, is dat TS niet zich in een huisje gaat verstoppen en alles maar laat komen. Actie ondernemen, knokken, uitvissen wie en wat je allemaal kan helpen om te bereiken wat je wilt. En dat is vaak heel zwaar, maar het kan wel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:57

jajakall_x3 hoe gaat het nu met jullie?

Misschien zijn er mensen die bij je langs kunnen gaan van bokt of ergens afspreken.
En misschien kunnen ze van te voren spullen voor je inzamelen of kleertjes om je op weg te helpen.
of heb je daar geen behoefte aan?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:01

jasz schreef:
williejanne schreef:
Dat is ook egoïstisch.

Ik ben het niet met je eens, naar mijn mening is het juist egoïstisch om ervoor te kiezen een kind te houden, als je weet dat je eigenlijk nog niet klaar bent voor een kind (emotioneel en financieel gezien) een kind is niet een soort straf voor de ouders, van ja, dan had je maar geen seks moeten hebben.
een kind heeft niks aan ouders die eigenlijk niet klaar en helemaal erg, niet blij met hem zijn.

Tuurlijk vind ik het ook fijner als iemand ervoor kiest zijn kind te houden, maar het kind moet niet onder die keuze lijden.

Voor de rest ben ik wel met je eens dat alles ook goedkoper kan, maar het is ook weer niet zo makkelijk om dat voor elkaar te krijgen.

Een kind krijgen is altijd egoïstisch..! Welkom of niet foutje of niet..

En ja alles kan een stuk goedkoper maar dan zul je niet de mooiste spullen hebben.. Het is dan een kwestie van goed zoeken

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:02

TS: mag ik je één tip geven? Zorg dat je straks niet volledig afhankelijk bent van je vriend. Ga bijvoorbeeld eens met zijn baas praten en vraag of jij en je kindjes in dat huis kunnen blijven wonen als jullie uit elkaar zouden gaan; vraag (op termijn) aan je ouders of je daar tijdelijk zou mogen wonen als het uit zou gaan, zorg dat je weet hoe je er financieel in je eentje voor zou staan. Ik gun je zonder meer een hele lange en gelukkige relatie, maar 3 maanden is gewoon erg kort en de kans dat jullie relatie onder alle stress bezwijkt is wel aanwezig. Is niet leuk om over na te denken, maar het is nog veel erger als je er niet over nadenkt en straks ineens met twee kindjes op straat staat, vreselijk verdrietig bent en geen idee hebt wat je moet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:08

Dani schreef:
TS: mag ik je één tip geven? Zorg dat je straks niet volledig afhankelijk bent van je vriend. Ga bijvoorbeeld eens met zijn baas praten en vraag of jij en je kindjes in dat huis kunnen blijven wonen als jullie uit elkaar zouden gaan; vraag (op termijn) aan je ouders of je daar tijdelijk zou mogen wonen als het uit zou gaan, zorg dat je weet hoe je er financieel in je eentje voor zou staan. Ik gun je zonder meer een hele lange en gelukkige relatie, maar 3 maanden is gewoon erg kort en de kans dat jullie relatie onder alle stress bezwijkt is wel aanwezig. Is niet leuk om over na te denken, maar het is nog veel erger als je er niet over nadenkt en straks ineens met twee kindjes op straat staat, vreselijk verdrietig bent en geen idee hebt wat je moet.

:j . Daarom dat ik ook zei, kruip niet weg in je huisje maar onderneem actie. Ga kijken hoe je je school nog geregeld kunt krijgen, ga naar een OCMW, ga naar Kind en Gezin, zoek naar andere VZW's...wat je maar kan helpen zodat je een stokpaard hebt en niet verdwaasd ineens op straat zou staan mocht het misgaan. En dat had ik trouwens ook aangeraden aan iemand die al vijf jaar samen zou zijn en dan zwanger zonder opleiding of familiale steun uit huis zou gaan zo. Je hebt imo altijd een stuk zelfstandigheid nodig.
Misschien zou je oma ofzo je ook even kunnen opvangen, mocht het ooit mislopen en je ouders nog steeds niet aanspreekbaar zijn?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:23

Ik kan niet begrijpen dat ouders hun kind laten vallen,ongeacht de reden.Het is en blijft wel je kind.
Ik zou mijn kinderen nooit afvallen,iedereen maakt fouten.Onbegrijpelijk dat ouders tegenwoordig hun kind 'op straat gooien' omdat ze het niet eens zijn met iets.
Iemand die dit verhaal niet gelooft,je mag uiteraard geloven wat je wil,maar als ik iets niet zou geloven dan verdwijn ik gewoon uit een topic.Niemand is verplicht dit topic te lezen of te reageren,denk wat je wil,maar spreek het niet uit tegen de TS.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:08

Hoe gaat het ondertussen TS ??????...

Ik hoop dat je niet te veel last hebt van de hormonen (of wantrouwige bokkers _O- )

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:13

lifaya schreef:
RoyceMack schreef:

en hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Als ik op mijn 18e zwanger zou zijn geworden van iemand waar ik pas 3 maanden een relatie mee heb, ik nog geen diploma heb en de mogelijkheid om zelfstandig te wonen zou ik het aborteren. Puur omdat een kind krijgen zo makkelijk is maar het kind een goed en gezonde jeugd geven zo veel moeilijker is en dit is een enorme verantwoordelijkheid als je zelf er financieel nog niet klaar voor bent :) Ik had nooit in haar situatie gezeten, hoe banketstaaf het ook klinkt. Ik ben nu 23 jaar, en het is verdomd moeilijk om ook maar een baan te vinden buiten de horeca wat een beetje betaald. De hele markt is naar de klote. Ik zou nu niet eens in staat zijn een kind te kunnen onderhouden in mijn eentje...

Geloof me ik ben ook totaal ongepland zwanger geworden. Heb wel een baan maar nog geen vast contract.
Ik zei vroeger ook steeds zwanger geen baan geen huis = Abortus.
Maar eenmaal dat je op de echo het vruchtje ziet bewegen het hartje hoort kloppen is dit iets wat je rapper wil vergeten dan dat je gezegd hebt.
was al wel 3maand zwanger moet ik erbij zeggen
Gelukkig pakte mijn ouders dit heel goed op en word de boven verdieping verbouwd zodat ik een soort van app. heb.
Helaas ken ik nog verhalen van ouders die hun kindere buiten flikkeren maar naar maten einde van t zwangerschap dat de ouders wel terug komen en je proberen te begeleiden.
2kindjes in eenkeer zou me ook teveel zijn geef ik eerlijk toe doordat ik zelf nog paarden heb en werk.. Maar ik zou ook geen keus kunnen maken welk van de 2 weg zou moeten.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:12

jasz schreef:
williejanne schreef:
Dat is ook egoïstisch.

ik bedoel daarmee dat ik tegen abortus ben bij mijzelf. Ik kun het niet over mijn hart verkrijgen om een kind weg te halen, daarom staat er ook onder dat ik de mensen die abortus ondergaan ook respecteer, het is hun keus als zij er niet klaar voor zijn.

Maar ik respecteer ook ieder zijn keus die het kind wel willen houden en er alles op alles voor willen zetten om hun kinderen gelukkig te maken al moeten zij zichzelf op de 2e plaats zetten en zullen ze het niet breed hebben.

Ik wilde mijn paard ook niet weg doen voor geen goud, maar ik heb haar uiteindelijk wel verkocht omdat ik liever mijn geld en energie in mijn kind wilde stoppen. En niet steeds iemand anders wilde opschepen met mijn kind omdat ik zo nodig naar de paarden wilde.

Ik respecteer ieder zijn keus uit zijn/haar leven.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:16

Denk wel om je zelf he het gaat tengoede van de kindjes! maar daar let je vast wel op en met zo'n lieve vriend komt het helemaal goed!
Ik geloof je wel! en mensen die het niet geloven ga dan lekker naar een ander topic!
Voel je al weer wat beter of nog steeds moe? Ga je zelf straks ook wat bij verdienen? of lukt dat niet?
Liefs en sterkte

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:35

williejanne schreef:
ik bedoel daarmee dat ik tegen abortus ben bij mijzelf. Ik kun het niet over mijn hart verkrijgen om een kind weg te halen, daarom staat er ook onder dat ik de mensen die abortus ondergaan ook respecteer, het is hun keus als zij er niet klaar voor zijn.

Maar ik respecteer ook ieder zijn keus die het kind wel willen houden en er alles op alles voor willen zetten om hun kinderen gelukkig te maken al moeten zij zichzelf op de 2e plaats zetten en zullen ze het niet breed hebben.

Ik wilde mijn paard ook niet weg doen voor geen goud, maar ik heb haar uiteindelijk wel verkocht omdat ik liever mijn geld en energie in mijn kind wilde stoppen. En niet steeds iemand anders wilde opschepen met mijn kind omdat ik zo nodig naar de paarden wilde.

Ik respecteer ieder zijn keus uit zijn/haar leven.

Okee dan snap ik het beter! Ik dacht dat je bedoelde dat je sowieso tegen abortus was, omdat het ieder zn eigen schuld is. Maar nu snap ik het beter.
het zou voor mij ook een hele lastige keuze zijn als ik moest kiezen. Ik zie vooral na gaan of het kindje bij mij een goed leven zou lijden, en dat zou ik nu niet weten eigenlijk. Ik zou wel veel liever het willen houden.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:27

Misschien handig om de discussie over abortus ed in een ander topic te houden ? Het is en goed onderwerp maar lijkt me niet gepast om dat hier te doen. Ts heeft gekozen om haar kindjes te houden dus lijkt het mij logisch om het onderwerp abortus hier niet meer verder te bespreken.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:40

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar wat zit je in een vervelende situatie. Ik hoop dat jullie ouders snel een beetje bijdraaien! Laat je niet gek maken! Iedereen heeft wel een mening alleen vind ik wat hier op bokt gebeurt niet erg volwassen. Wat heeft ts er nou aan om te twijvelen aan de waarheid of een 'gezellige' discussie starten over abortus?
Ts ik twijvel niet aan je verhaal.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:45

Moderatoropmerking:
ik heb reeds twee opmerkingen geplaatst, dus dit is ook de laatste maal dat ik het vraag. Iedere speculatie over waarheid, en discussie's over wel of niet aborteren, of ts die haar verantwoordelijkheid niet serieus zou nemen past hier NIET! Gelieve vanaf nu dus wel effectie ontopic te blijven!