ik ben zo bang!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:58

Nuttige informatie!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:30

Janneke2 schreef:
Nuttige informatie!

Beetje blond,maar is dat positief of negatiefs? :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:12

Eh, als schoolfrk vind ik informatie doorgaans uiterst positief. :)
Op basis van informatie kun je stappen doen, beslissingen nemen, zijn dingen duidelijk of kunnen ze dat worden. (En deze lofzang geldt zelfs als je niet blij bent met de inhoud van de informatie. ...)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 20:44

Janneke2 schreef:
Eh, als schoolfrk vind ik informatie doorgaans uiterst positief. :)
Op basis van informatie kun je stappen doen, beslissingen nemen, zijn dingen duidelijk of kunnen ze dat worden. (En deze lofzang geldt zelfs als je niet blij bent met de inhoud van de informatie. ...)

snap het! Ik gebruik het zinnetje meestal van..tjonge lekker boeiend..vandaar :')
Dinsdag naar de fysio..ben benieuwd!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:34

gekvanfleur schreef:
gister gehoord van de neuroloog dat het vermoedelijk chronische hyperventilatie is. Had een Emg gehad. Heb een verwijsbrief voor de fysio voor spieren en ademhalingsoefeningen. Ben beniewd of dat helpt. Maandag zowieso weer naar de psycho.

dat is intresant.. gellukkig wat beweging erin voor jou.
mijn medicatie is verhoogd sinds vrijdag -O-

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 12:44

onley schreef:
gekvanfleur schreef:
gister gehoord van de neuroloog dat het vermoedelijk chronische hyperventilatie is. Had een Emg gehad. Heb een verwijsbrief voor de fysio voor spieren en ademhalingsoefeningen. Ben beniewd of dat helpt. Maandag zowieso weer naar de psycho.

dat is intresant.. gellukkig wat beweging erin voor jou.
mijn medicatie is verhoogd sinds vrijdag -O-

wat klote zeg!! :(
Zo stom hé, je wil wel maar soms lukt het niet.

onley

Re: ik ben zo bang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:11

ik voel me vandaag vreselijk constant pijn en druk op me borst dat ik me wel langzaam afvraag
of dit echt klachten zijn van stress of dat ik toch niet iets heb? dit kan toch niet zo zijn dat ik steeds steken/spierpijn? heb of wat het ook mag zijn van de stress..

ik vind het vreselijk dat je niet eens grondig onderzocht word bij zulke klachten en dan afvragen waarom ik in constante angst loop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:15

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 14:19

onley schreef:
ik voel me vandaag vreselijk constant pijn en druk op me borst dat ik me wel langzaam afvraag
of dit echt klachten zijn van stress of dat ik toch niet iets heb? dit kan toch niet zo zijn dat ik steeds steken/spierpijn? heb of wat het ook mag zijn van de stress..

ik vind het vreselijk dat je niet eens grondig onderzocht word bij zulke klachten en dan afvragen waarom ik in constante angst loop.

Dat denk ik ook altijd op slechte dagen.
Ik heb al weken een soort verdikking in mijn oksel. Helemaal achteraan zeg maar (tegen de rug) voelt ook echt als een dikke klier en in mijn geval heb ik dan meteen kanker..blabla.

Maar ik denk nu steeds: morgen lach je erom en is de pijn weer anders. Hoewel ik dit al weken heb. Ik heb verder geen klachten van pijn daar dus denk dan: niet doen. Trap er niet in. Pas als ik rustig ben en het kan laten mag ik van mezelf naar de dokter.

Succes vandaag! Soms zijn de dagen gewoon echt klote. Ik ga zo proberen te hardlopen, dat deed ik fanatiek maar durf ik niet zo goed meer. Dus maa rustig aan.Daarna naar paardje toe. Mijn eigen heb ik helaas moeten verkopen maar verzorg nu een super leuke haflinger van een stalgenootje. Zo leuk!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 14:20

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:36

onley schreef:

Eh..... nou bedoel ik nadrukkelijk niet prescan, maar je kunt zelf ook onderzoeken of het mogelijk om stressgerelateerde zaken gaat. ...?
Je kunt uitzoeken wat jou doorgaans ontspant, opmerken hoe dat voelt en dat dan vergelijken.
En dat jouw stresshormonen je steken en spierpijn bezorgen: dat kan echt, helaas goed zo zijn.

En als je op die manier aanpakt, doorbreek je deze vicieuze cirkel.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:41

Janneke2 schreef:
onley schreef:

Eh..... nou bedoel ik nadrukkelijk niet prescan, maar je kunt zelf ook onderzoeken of het mogelijk om stressgerelateerde zaken gaat. ...?
Je kunt uitzoeken wat jou doorgaans ontspant, opmerken hoe dat voelt en dat dan vergelijken.
En dat jouw stresshormonen je steken en spierpijn bezorgen: dat kan echt, helaas goed zo zijn.

En als je op die manier aanpakt, doorbreek je deze vicieuze cirkel.

idd! Ik voel me op het werk top! Maar thuis mankeer ik vanalles. Hoewel ik ook twijfel hoor of ik niet echt wat mankeer. Maar ik wil gewoon gezond zijn en ga daar eerst aan werken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:35

That's the spirit!!!

En het werk lijkt mij in tweevoud: psychisch meer zelfvertrouwen opdoen - en lichamelijk je eigen lichaam beter leren kennen en er goed voor zorgen, inclusief ontspanningsoefeningen als je *iets* voelt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:07

ja ik ga zometeen lekker zonnebanken gewoon even lekker genieten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 17:15

ik voel me echt gestraft ;( .was lekker bezig..kon de tintelingen in mijn rug goed negeren..beetje hardlopen, alles weer oppakken..
Heb ik al een tijdje met autorijden last van een irritant gevoel in mijn rechtheup-buitenkant bovenbeen. Naja, niet op letten natuurlijk.
Maar heb nu al twee dagen echt last van tintelend soms pijnlijk gevoel aan de buitenzijde van mijn heup. Autorijden blijft het meest maar zit nu op debank en heb het ook...echt zo kl%te..
Iedere keer als ik denk: we komen er wel..bam! Wat anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:41

Afspraak chiropractor of fysio kan wonderen doen voor zulke mankementen :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 20:43

pmarena schreef:
Afspraak chiropractor of fysio kan wonderen doen voor zulke mankementen :)

Ik heb net gebeld naar de fysio en ze heeft mijn afspraak voor volgende week naar vrijdag gehaald. Zo fijn! :)
Heb daarom met mezelf afgesproken dat ik er tot vrijdag niet aan mag denken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:44

Super goed van je +:)+

Er aan denken lost ook geen enkel probleem op, geeft alleen maar een extra probleem :)

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:45

Ik heb ook chronische hyperventilatie. Bij mij hielp fysio niks. Ik ben nu bezig met hyperven en probeer de oorzaak aan te pakken (stress, veel aan 't hoofd).

Laat je niet gek maken, hyperventilatie is echt zwaar KuntUTennissen...

En je denkt dat je allerlei andere erge klachten hebt, terwijl het 'maar' hyperventilatie is. Denk daar dus aan als je licht in je hoofd wordt. Een zakje pakken daar verschillen de meningen over, bij mij helpt dat soms wel (al is t maar psychisch)

Het helpt ook als je leest hoe hyperventilatie werkt: http://www.hyperventilatie.info/

En bij mij heb ik het idee dat het ook voedingsgerelateerd is, koffie en suiker (die laatste weet ik niet zeker).

Een tekort aan magnesium in je voeding kan ook hyperventilatie teweeg brengen. Daar slik ik supplementen voor.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:44

bij mij gaat het best prima ik probeer er gewoon niet meer aan te denken
me tabletten doen goed hun werk en ik voel me kiplekker :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:48

onley schreef:
bij mij gaat het best prima ik probeer er gewoon niet meer aan te denken
me tabletten doen goed hun werk en ik voel me kiplekker :)

*\o/* wat fijn zeg!
Ik heb nog wel last maar merk ook dat ik weer spanning heb. Maar voel me wel beter als drie maansen geleden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:00

geloof zo goed heb ik me al heeel lang niet meer gevoeld

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:37

(dubbel) Gefeliciteerd dan maar, superfijn hoor *\o/*

Hoe denk je dat het komt, en denk je dat je het vast kan houden? :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:29

Wauw, wat een fijne berichten...!!

En idd: wat hebben jullie zelf gedaan, dat het zo goed gaat nu...??

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:08

ik doe vooral wat ik zelf wil en geniet veel meer van de goeie dingen dan van de slechte er is zeker wel eens een moment waar ik denk sjit he komt dat gevoel weer maar ga dan gewoon weer verder waar ik mee bezig was en dat helpt goed