Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Rumina schreef:met haar man heeft ze hopelijk zon goede band dat 3 seconde peilen haar kraamtijd niet verstoord.
Het gaat niet om die drie seconden: het gaat om het niet respecteren van iemands keuze. Er nog eens naar vragen omdat je het eerste antwoord niet voor waar aanneemt is respectloos.
Dat via een ander spelen is nog veel respectlozer: ik zou het heel hoog opnemen als iemand achter mijn rug om mijn partner voor z'n karretje spant om zulke dingen uit te halen. Ik vind dat dat iets is dat een integere zorgverlener NIET hoort te doen!
En dat geldt ook voor jouw overige goedpraterij. Er is een gigantisch verschil tussen een vergissing van iemand die niet op de hoogte is (dan kan confronterend zijn en moeilijk, maar dat gaat over) en het doelbewust negeren van iemands eerdere woorden. Het eerste kan gebeuren (hoewel cb en kinderarts daar natuurlijk wel zorgvuldig mee om horen te gaan), het tweede is simpelweg niet integer.
Rapperijder schreef:We zouden het niet nemen als een arts een patiënt op zo'n manier iets zou opdringen. Zodra het om borstvoeding gaat is manipuleren dan blijkbaar wel oké.
) vuurneon schreef:Het zou niet eens uit hoeven te maken waarom je ergens voor kiest; of het nou is uit gemak of noodgedwongen (en alle tussenvormen). Er is slechts 1 juiste reden; als de moeder er zelf voor kiest (noodgedwongen of niet). Eigenlijk vind ik het zelfs raar dat mensen zich 'moeten' verantwoorden...
(voor beide kanten, of je nou bv geeft of de fles)
Rumina schreef:Als je niet dezelfde verloskundige hebt zijn er geen gegevens van je bekend. En als je zegt dat het pijn deed weten ze ook niet of het een klein kloofje was...of fristi met tartaar. Juist bij een vk moet je al je angsten en onzekerheden over de zwangerschap, bevalling en kraamtijd gewoon uitspreken. Als ze het niet weten kunnen ze er ook geen rekening mee houden.
Citaat:Moeders krijgen via de voeding ook dioxines en PCB’s binnen. Daardoor kan ook borstvoeding deze stoffen bevatten. Uit onderzoek blijkt dat de positieve effecten van borstvoeding veel zwaarder wegen dan de mogelijk nadelige effecten van de dioxine-achtige stoffen. Bovendien neemt de concentratie van dioxines in Nederlandse moedermelk af.
Citaat:Omdat je bij je eerste kind je vetreserves het eerst aanspreekt, krijgt je eerste kind naar verhouding de meeste milieuverontreinigende stoffen binnen via de moedermelk. Naarmate je langer voedt neemt de concentratie vervuiling in je borstvoeding af. Daarnaast groeit je kind snel en krijgt steeds meer lichaamsvetten, waardoor hij zelf de vervuilingen kan opslaan. Ook ieder volgend kind krijgt minder vervuilende stoffen binnen via de borstvoeding.
Rumina schreef:Juist bij een vk moet je al je angsten en onzekerheden over de zwangerschap, bevalling en kraamtijd gewoon uitspreken.
dammie1 schreef:En laten we vooral ook niet doen alsof borstvoeding 100% gezond is:Citaat:Moeders krijgen via de voeding ook dioxines en PCB’s binnen. Daardoor kan ook borstvoeding deze stoffen bevatten. Uit onderzoek blijkt dat de positieve effecten van borstvoeding veel zwaarder wegen dan de mogelijk nadelige effecten van de dioxine-achtige stoffen. Bovendien neemt de concentratie van dioxines in Nederlandse moedermelk af.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... xines.aspx
Rinske schreef:RandyOrton25 schreef:Sjonge gelukkig is de tijd van voeding voor mij voorbij
En wil ik absoluut geen 2de kindje maar hoe meer ik dit gedram lees hoe minder snel ik voor borstvoeding zou kiezen.
Want hoe dan ook blijft er maar over door gezaagd worden.
Dat is andersom precies hetzelfde zoals ook al meerdere malen gezegd is. Dus dat zou niet de reden moeten zijn. Maar als je er al zo in staat kun je mij niet vertellen dat je dat eerst wel wilde, of heb ik dat mis? Is het niet gewoon makkelijk roepen nu.
Rumina schreef:Als je niet dezelfde verloskundige hebt zijn er geen gegevens van je bekend. En als je zegt dat het pijn deed weten ze ook niet of het een klein kloofje was...of fristi met tartaar. Juist bij een vk moet je al je angsten en onzekerheden over de zwangerschap, bevalling en kraamtijd gewoon uitspreken. Als ze het niet weten kunnen ze er ook geen rekening mee houden.
dammie1 schreef:En laten we vooral ook niet doen alsof borstvoeding 100% gezond is:
Moeders krijgen via de voeding ook dioxines en PCB’s binnen. Daardoor kan ook borstvoeding deze stoffen bevatten. Uit onderzoek blijkt dat de positieve effecten van borstvoeding veel zwaarder wegen dan de mogelijk nadelige effecten van de dioxine-achtige stoffen. Bovendien neemt de concentratie van dioxines in Nederlandse moedermelk af.
Rinske schreef:Moeders krijgen via de voeding ook dioxines en PCB’s binnen. Daardoor kan ook borstvoeding deze stoffen bevatten. Uit onderzoek blijkt dat de positieve effecten van borstvoeding veel zwaarder wegen dan de mogelijk nadelige effecten van de dioxine-achtige stoffen. Bovendien neemt de concentratie van dioxines in Nederlandse moedermelk af.
Pak je die er dan ook ff bij?
En als je toch linkjes plaatst, dit zit er qua ingrediënten in bv/kv.
http://www.borstvoeding.com/files/whats ... tmilk3.png
En nee, dit is niet om iemand te overtuigen, gewoon informatief bedoeld.
Vjestagirl schreef:Rumina schreef:Waarom is dat drammen? De verloskundige en kraamzorg zullen sowieso de vraag of ze zeker van haar beslissing is nogmaals stellen. Als ze dat vervelend vindt kan ze toch beter regelen dat haar man die vraag kan beantwoorden en vervolgens alle discussies in de kiem kan smoren? Als je daar bij de intake aangeeft dat je daar net je man over overlegt bespaart dat een hoop gedoe.
Maar doe dat dan vóór de bevalling, wat mij betreft n week voor de uitgerekende datum. En niet vlak erna.
StalNollie schreef:dat is dus echt onzin, dat gaat met hormonen of voor de eerste keer moeder worden en niet weten wat te verwachten. dat heeft totaal niks met de band van VK te maken hoor.
Delphi schreef:dammie1 schreef:En laten we vooral ook niet doen alsof borstvoeding 100% gezond is:
Moeders krijgen via de voeding ook dioxines en PCB’s binnen. Daardoor kan ook borstvoeding deze stoffen bevatten. Uit onderzoek blijkt dat de positieve effecten van borstvoeding veel zwaarder wegen dan de mogelijk nadelige effecten van de dioxine-achtige stoffen. Bovendien neemt de concentratie van dioxines in Nederlandse moedermelk af.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... xines.aspxRinske schreef:Moeders krijgen via de voeding ook dioxines en PCB’s binnen. Daardoor kan ook borstvoeding deze stoffen bevatten. Uit onderzoek blijkt dat de positieve effecten van borstvoeding veel zwaarder wegen dan de mogelijk nadelige effecten van de dioxine-achtige stoffen. Bovendien neemt de concentratie van dioxines in Nederlandse moedermelk af.
Pak je die er dan ook ff bij?
En als je toch linkjes plaatst, dit zit er qua ingrediënten in bv/kv.
http://www.borstvoeding.com/files/whats ... tmilk3.png
En nee, dit is niet om iemand te overtuigen, gewoon informatief bedoeld.
De tekst uit de link die jij plaatst in niet echt leesbaar. Of is het gewoon de bedoeling dat mensen hun conclusie moeten trekken uit het feit dat de ingrediëntenlijst van BV tig keer langer is?
De tekst die jij dik drukt en vergroot stond toch ook gewoon netjes in het bericht van dammie1? Ze zegt toch ook niet dat BV ongezond is, ze zegt enkel dat het niet 100% uit gezonde stoffen bestaat. Maar dat de voordelen van de BV opwegen tegen de nadelen. Er wordt veel gepraat over nadelen van FV, dan mag dit toch ook gewoon aan bod komen?
.
.