Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:33

:(:)

Knuffel voor jou.
Ik weet niet of de HA iets kan regelen met de gemeente.
Ik weet wel dat zo ong. iedereen maar ruklaak brieven schrijft om aan de eisen te voldoen, dus voel je je daar asjeblieft niet schuldig over.
Maar ik snap je punt, heel, heel erg goed.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk komt er snel een oplossing. :*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:18

Knuffel voor jou :(:)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:21

Gypsy schreef:
Wat mooi geschreven! Ik vind dat je het heel goed verwoord hebt. :j

Het is mischien een beetje late reactie, maar ooit op een cursus speelden wij een spel over autisme.
We werden in twee groepen verdeeld, en moesten per groep regels bedenken, die leken op de ongeschreven omgangsregels in de maatschappij.
BV: Als je praat moet je aan je neus zitten.
Je moet altijd 1 hand in je zak hebben.
Als je luisterd naar iemand moet je je armen over elkaar doen.

Vervolgens werd er van elke groep iemand naar de andere groep gestuurd.
Hield je je niet aan de ongeschreven regels, dan moest je weer terug naar je eigen groep.
Niemand begreep elkaar natuurlijk, als je in de andere groep kwam voelde je je erg raar, je deed toch precies zoals de rest, of probeerde het in elk geval?

Vond het zelf een heel mooie manier om (een van de) aspecten van autisme uit te leggen. :j

Ik bedacht me net ineens dat wij dit tijdens de opleiding ook ooit gedaan hebben.
Alleen dan niet vanwege 'brabbeltaal' dus als je een client hebt die jouw taal niet spreekt en jij die van hem niet.
Ik moet zeggen, ik was echt de beste in dat hele spel, ik snap nu ineens waarom. :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:06

Gypsy schreef:
Wat mooi geschreven! Ik vind dat je het heel goed verwoord hebt. :j

Het is mischien een beetje late reactie, maar ooit op een cursus speelden wij een spel over autisme.
We werden in twee groepen verdeeld, en moesten per groep regels bedenken, die leken op de ongeschreven omgangsregels in de maatschappij.
BV: Als je praat moet je aan je neus zitten.
Je moet altijd 1 hand in je zak hebben.
Als je luisterd naar iemand moet je je armen over elkaar doen.

Vervolgens werd er van elke groep iemand naar de andere groep gestuurd.
Hield je je niet aan de ongeschreven regels, dan moest je weer terug naar je eigen groep.
Niemand begreep elkaar natuurlijk, als je in de andere groep kwam voelde je je erg raar, je deed toch precies zoals de rest, of probeerde het in elk geval?

Vond het zelf een heel mooie manier om (een van de) aspecten van autisme uit te leggen. :j

Wat een mooie manier om dat uit te leggen zeg! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:33

Hebben jullie ook zon last van chaos in je hoofd als het zo hard waait? -O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:34

Mwah, ik fiets altijd met muziek op, scheelt heel veel. Maar het blijft vervelend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:35

Nee valt mee , wel kan ik me lastiger concentreren en ben wat drukker :P. Hoor niet veel en bovenal mijn haar waait voor mijn ogen..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:38

behalve uitwaaiende oortjes + haar in m'n gezicht ook hier geen extra ergernissen :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:39

O ja, ik zie echt niks, haar helemaal geklit :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:40

:')

Ik heb een kraakraam zo irritant ><

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 19:00

Ik loop dus de hele dag stage, maar ik werd echt gek vanmiddag. zoveel geluiden extra zegmaar. en nie kunnen kjiken vanwege al het zand,

ik wil weer windstil -O-

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:10

Nee, ik vind dit weer heerlijk. :D
Ik hou van harde wind, vooral als ik op het strand ben. <3
Maar op mijn vorige werk hadden we dan wel last van klapperende windschermen, maar ik moet zeggen dat ik dat wel registreerde maar er geen last van had in tegenstelling tot de 'NT-mensen'. :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:15

Milou, ja op het strand :') das het moment voor harde wind! dan mag het :=

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:40

Ik zat vandaag mijn rapporten van groep 1 en 2 terug te lezen.
Daarin staan ook opdrachtjes in.
Bij 1 opdrachtje was de opdracht het volgende:
''De leerkracht zegt het woord en het kind zoekt een rijmwoord erbij. De leerkracht schrijft het woord van het kind op.''

Staat erbij:
'Veel oefening met rijmen nodigL Milou 4 onzin woorden!'

Nja, 8)7 Er stond toch niet in de opdracht dat het echte bestaande woorden moesten zijn? Dus ik vind het absoluut niet vreemd dat ik met 4 onzin woorden aankwam (van de 18!). :')
Dit waren ze (2e is het onzin woord)
Schuim - puim
Neus - Beus
Bus - Wus
Lip - Bip

Ik vond het anders toch briljant bedacht van mijzelf haha. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:45

Puim bestaat gewoon, dus dat is een beetje jammer van je leraar :D

Ik heb met prikkels heel erg het tegenovergestelde; ik sluit me voor alles af omdat alles bij mij op 1 niveau zit. Merk dus vaker dingen niet op, die anderen wel opmerken dan andersom... Itt toen ik nog kind was.
Heb alleen dat ik mensen extreem slecht versta als er achtergrond geluid is. Dat is echt niet grappig. Schaam me zo als ik 10x moet vragen 'wat zeg je....' Terwijl er niets met mijn gehoor is. 'T irriteert anderen ook :o

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:51

ohh dat heb ik ook 'wat?' 'adlsfkjafjk' 'wat?' 'dlkfj;aleij' 'wat?' 'JA DOVE HOE IST MET JOU?' kan ik er wat aan doen :') leraren begrijpen ook gewoon níet dat als ik m'n ogen dicht heb/op tafel lig dat is omdat ik dan niet alles overal zie, scheelt weer de helft, dan hoor ik alleen nog alles :) scheelt best veel eigenlijk, als alles tegelijk bezig is kan ik echt niet opletten..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:58

melody7 schreef:
ohh dat heb ik ook 'wat?' 'adlsfkjafjk' 'wat?' 'dlkfj;aleij' 'wat?' 'JA DOVE HOE IST MET JOU?' kan ik er wat aan doen :') leraren begrijpen ook gewoon níet dat als ik m'n ogen dicht heb/op tafel lig dat is omdat ik dan niet alles overal zie, scheelt weer de helft, dan hoor ik alleen nog alles :) scheelt best veel eigenlijk, als alles tegelijk bezig is kan ik echt niet opletten..

Nou dat heb ik dus met veel wind. Ik loop stage op een manege, dus je snapt dat dat heeel veel geluiden extra geeft...

En morgen hebben we weer zon dag -O-

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:05

Menino schreef:
Puim bestaat gewoon, dus dat is een beetje jammer van je leraar :D

Noujaaa zeg!
Ik ga met terugwerkende kracht een klacht indienen.
Punt 1 omdat het bestaat en punt 2 omdat er niet stond dat het bestaande woorden moesten zijn. Wat denken ze wel niet.. :7

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:08

Oh, vreselijk die wind! Ik kom dan echt met een vol hoofd aan op bestemming inderdaad!

Vandaag een dag van bijna 9 uur gedraaid achter een super hectische receptie met ook nog eens constant druk met het overzetten van het oude reserveringsysteem naar het nieuwe! Wat een gedoe zeg. Ben nu echt helemaal op. Maar het is wel een hele leuke locatie met leuke mensen! En gelijk voor volgende week weer waarschijnlijk twee extra diensten erbij. Zo kom ik er wel :)

Bedankt voor de lieve woorden :) De paniek is langzaam een beetje weggezakt, maandag langs de huisarts en dan zie ik wel weer verder. Inmiddels heb ik volgende week donderdag een gesprek voor mogelijk extra werk, ben ik vanmiddag gebeld (helaas niet kunnen opnemen, morgen even terug bellen) voor extra werk, en een uitnodiging voor een sollicitatie gesprek voor vast werk. Dus ik kom er wel!

Wat grappige kinder opdrachtjes betreft:

Op de basisschool kreeg ik eens een schrijf opdracht. "Schrijf een opstel over 'ik wou dat ik een ster was'" waarop alle kindjes van de klas natuurlijk een verhaal schreven over dat ze wouden dat ze beroemd waren. Maar ik niet hoor. Ik zat net in mijn "het helal is fantastisch" fase en ik schreef dus een opstel over ik wou dat ik een echte ster was, in de hemel, tussen de planeten :P ... haha, super letterlijk genomen dus. Opmerking van de docent erbij was dat ik een hele eigenzinnige creatieve insteek had genomen en dat ze dat leuk vond! Hahaha, ik weet echt nog dat ik toen helemaal niks van die opmerking snapte! Ik schreef toch gewoon waar om gevraagd werd??

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:25

Ik kan me zulke dingen niet herinneren, maar met dat praten ja, als ik niet mijn volle aandacht op iemand heb, dan hoor ik het gewoon niet. Of als 2 mensen tegelijk tegen me praten...
Zit dan soms echt letterlijk: Stil! Eerst jij, en dan mag jij!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:30

Ladybird schreef:
melody7 schreef:

Nou dat heb ik dus met veel wind. Ik loop stage op een manege, dus je snapt dat dat heeel veel geluiden extra geeft...

En morgen hebben we weer zon dag -O-

Ik heb dat zonder wind ook _O-
ik heb ook stage gelopen op een stoeterij, zwaar slopend, maar wel heel leuk om te doen :D

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:49

Ik heb ook enorm last van wind altijd, allemaal extra geluiden komen er dan bij. Er piept iets en klappert iets en ik moet ook altijd van alles weten waar het vandaan komt dus let totaal niet meer op. Krijg zo'n dag echt niets uit handen.

Wat schoolopdrachten betreft. Hoe vaak ik een opdracht wel niet te letterlijk heb genomen. Het voelt best vervelend als je op de havo zit en een leraar zegt, er was 1 iemand die de opdracht niet helemaal goed had begrepen. Nou ik had de opdracht heel goed begrepen alleen te letterlijk uitgevoerd.
Met spreekwoorden en gezegden ging het ook altijd fout. Waar ik op het moment wel tegenaan kan lopen is dat ik woorden gebruik waarvan ik de betekenis eigenlijk helemaal niet goed weet. Ben iemand die echt gaat kopiëren.
(ik kom ook even binnen vallen)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:52

ohh zo'n opdracht te letterlijk nemen heb ik ook een keer gedaan dat ik nog weet... ik dacht dat het écht in braille moest (dat stond ernaast...) dus dat heb ik ook gedaan.. was bij muziek en die lerares vond het zo leuk dat ik een bonuspunt kreeg :+ verder weet ik het zo niet, vast nog wel meer maar dan heb ik die toets + het commetaar niet teruggehad!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 21:58

_O- ow heerlijk, ik kan helaas hier geen voorbeelden over noemen _O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:06

dat is moeilijk he! voorbeelden bedenken, als ik van die achterlijke dingen doe dan valt me dat zelf ook helemaal niet op, gelukkig nu een béetje met m'n rot-antwoorden (bv. 'vriendin' : 'ohh ik ben echt blij met deze vriendengroep, heb nog nooit zo'n leuke gehad!!' wat ik dan gerúst zei: 'ohh nou ik heb veel leukere!', tja dat is gewoon níet hoe het hoort ben ik achter gekomen _O- :') )