Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:55

Nou ik vind dat maar knap, ik zou amper rond kunnen komen van 28uur zonder paard en zonder kind :+

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:32

dat ligt er natuurlijk ook aan wat je voor werk doet en wat voor een salaris je krijgt...
Ik kon van 32 uur makkelijk rondkomen met mijn paard... Maar heb dan ook geen kids O:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:44

Hier een beetje een rare situatie. Mijn pleegdochter totaal niet wetend dat ze zwanger was, zonder relatie, maar ook zonder echt huis (studentenkamer) blijkt 21 weken zwanger. Hier dus niet meer de keus wel of niet op de wereld zetten. We vallen van de ene emotie in de andere en het is soms intens zwaar.
Ik ken je niet, maar wanneer je behoefte hebt aan steun/luisterend oor mijn pb is open.
Veel wijsheid toegewenst.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:15

Lente schreef:
Ben ik ook niet helemaal met Lottie eens. Sommige kinderen breng je niet heel makkelijk bij een vriendje of vriendinnetje onder.

Je kunt ook onder schooltijd de stad in. Meer dan genoeg tijd denk ik zo...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:17

onder schooltijd werken de meeste alleenstaande moeders toch?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:47

en de 1e 3jr gaan ze niet naar school

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:12

De eerste 3 jaar is het niet zo lastig om ze mee te nemen hoor.
En nee, niet alle (alleenstaande) moeders werken alle schooldagen.
Maargoed, we gaan een beetje offtopic :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:54

esje01 schreef:
Hier een beetje een rare situatie. Mijn pleegdochter totaal niet wetend dat ze zwanger was, zonder relatie, maar ook zonder echt huis (studentenkamer) blijkt 21 weken zwanger. Hier dus niet meer de keus wel of niet op de wereld zetten. We vallen van de ene emotie in de andere en het is soms intens zwaar.
Ik ken je niet, maar wanneer je behoefte hebt aan steun/luisterend oor mijn pb is open.

Je mag tot de 24ste week een abortus laten doen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:08

Brainless schreef:
esje01 schreef:

Sorry hoor ben je niet helemaal goed om dat überhaupt te posten?
In veel ziekenhuizen proberen ze het even van zulke kleintjes te redden.
En dat noemt men geen abortus dat noemt men afbreken zwangerschap en gebeurd bij zeer ernstige afwijken die niet verenigbaar zijn met het leven.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:10

maaike5581 schreef:
Brainless schreef:

En dat noemt men geen abortus dat noemt men afbreken zwangerschap en gebeurd bij zeer ernstige afwijken die niet verenigbaar zijn met het leven.[/quote]

_/-\o_ _/-\o_
inderdaad belachelijke reactie.

*stillemeelezer* sterkte meid met deze enorm moeilijke keuze! :(:)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:12

Waarom niet posten als het gewoon wet en regelgeving is. Ze geeft er geen waardeoordeel over, alleen info.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:15

Nikka schreef:
Waarom niet posten als het gewoon wet en regelgeving is. Ze geeft er geen waardeoordeel over, alleen info.

Niet in juiste context geplaatst. Dus absoluut niet relevant.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:21

Natuurlijk is het wel relevant. Esje01 zegt dat haar pleegdochter geen abortus meer kan doen, dat is niet zo. Dat is het enige dat gezegd wordt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:25

Peppertree schreef:
Natuurlijk is het wel relevant. Esje01 zegt dat haar pleegdochter geen abortus meer kan doen, dat is niet zo. Dat is het enige dat gezegd wordt.

Ja vind ik ook.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:29

Mijn dochter is geboren na 22 weken en 2 dagen vanwege, zoals hierboven al wordt gezegd, ernstige afwijkingen die niet verenigbaar zijn met het leven. Wij hebben er zelf voor moeten kiezen de zwangerschap toen af te breken. En ik kan het niemand aanraden. Maar voor zover ik weet is het niet verboden om voor 24 weken de zwangerschap af te breken omdat ze het kindje volgens de wet dan nog niet als levensvatbaar beschouwen buiten de baarmoeder. Na 24 weken schijnt wel 'verboden' te zijn. Wij kregen bij de 20 weken echo het nieuws dat onze dochter ernstige afwijkingen had die wezen op een chromosoomafwijking, een week later werd dit bevestigd in het AMC en bleek het zelfs een dubbele chromosoomafwijking te zijn. Wij moesten toen heel snel beslissen of we de zwangerschap af wilden breken omdat het na 24 weken niet meer toegestaan was.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:31

maaike5581 schreef:
Sorry maar als je "abortus" pleegt op een baby van 24 weken ben je ziek in je hoofd.
Klaar daar heb ik geen woorden voor en dat je dat plaatst met een quote van een bokker over haar pleegdochter ben je al helemaal niet goed bij je hoofd.

Dat kan dan wel zo zijn, dat jij dat vind. Maar feit is dat het mag. Dus dat de optie er is.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:32

Vreselijk voor je, NWDynamite. Ik hoop dat je dit een plek hebt kunnen geven. Gelukkig is dit niet van toepassing voor TS.

TS, ik hoop dat je voor jezelf een keuze hebt kunnen maken waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Wat deze keuze ook mag betekenen. Abortus of houden. Heel veel sterkte ermee. Ook hoop ik dat alle onrust in je familie enigszins weer weg is.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:33

maaike5581 schreef:
Sorry maar als je "abortus" pleegt op een baby van 24 weken ben je ziek in je hoofd.
Klaar daar heb ik geen woorden voor en dat je dat plaatst met een quote van een bokker over haar pleegdochter ben je al helemaal niet goed bij je hoofd.

Abortus is het dan allang niet meer, je krijgt een complete bevalling met weeën en alles erop en eraan. Beetje kort door de bocht, soms moet je kiezen tussen 2 kwaden Maaike5581.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:37

Mij ging het er niet om dat ze dat moeten doen, maar omdat zij aangaf dat zij geen keuze meer hadden omdat ze al 21 weken was.
In Nederland mag je de zwangerschap afbreken tot de 24ste week.
Ik heb helemaal niet gezegd of ik het hier wel of niet mee eens ben.... maar het mag (volgens de wet) wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:38

Brainless schreef:
esje01 schreef:

maaike5581 schreef:
En dat noemt men geen abortus dat noemt men afbreken zwangerschap en gebeurd bij zeer ernstige afwijken die niet verenigbaar zijn met het leven.

waarom mag ik dat niet posten... was alleen een constatering en niet dat ze dat moeten doen.
Bij zeer ernstige afwijkingen mag je ook na 24 weken je zwangerschap afbreken, daar staat nl geen termijn voor.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:40

martine0503 schreef:
Vreselijk voor je, NWDynamite. Ik hoop dat je dit een plek hebt kunnen geven. Gelukkig is dit niet van toepassing voor TS.

TS, ik hoop dat je voor jezelf een keuze hebt kunnen maken waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Wat deze keuze ook mag betekenen. Abortus of houden. Heel veel sterkte ermee. Ook hoop ik dat alle onrust in je familie enigszins weer weg is.

Jazeker :j ik ben heel gelukkig en geniet van iedere dag die ik samen met mijn mannetje heb en ooit krijgen wij weer (gezonde) kindertjes :(:) en zij zullen altijd een grote zus hebben die over ze waakt :+: .

Nee gelukkig niet TS, wat je besluit ook is, ik hoop van harte dat je rust zal vinden in je beslissing. Al ben ik nu wel heel benieuwd wat de uitkomst is geworden. :+

@ Brainless, dat is niet wat mij verteld is in het AMC op 20 Mei 2010.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 08:30

NWDynamite :(:) ik kreeg rillingen over mijn rug toen ik je post las. Hier ook hetzelfde meegemaakt, maar met 24 wkn bevallen. Ons mannetje heeft nog 50 minuutjes geleefd. :+:

Maar dat terzijde :o

Na 24 wkn mag je nog steeds een zwangerschap afbreken, maar dan moet je het via de rechter doen en dan is behoorlijk omstreden.
Verder is het echt een bevalling die ook nog eens opgewekt wordt. Ik had 5,5 uur actereen rugweeen en die wens je echt geen ander hoor....

TS is zag dat je na de 17e niet meer online bent geweest, mocht je onder je eigen account wel meelezen, ik wens je nogmaals heel veel sterkre, kan je eerlijk zeggen dat je een heel moeilijke keus moet maken en zorg dat je er zelf voor de volle 100% achter staat voordat je spijt krijgt.

Je ouders draaien wel bij, maak je daar geen zorgen om, kan effe duren, maar uiteindelijk zullen ze wel weer bij je komen ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 08:37

maaike5581 schreef:

Dát is pas een waarde oordeel.. Als iemand de keus nog blijkt te hebben, terwijl diegene zelf dacht van niet, dan vind ik het erg correct dat ze er toch op gewezen wordt dat ze nog wel de zwangerschap kunnen laten afbreken. Dat is gewoon een feit wat vermeld mag worden.
Mensen zoals jij die zulke krasse uitspraken doen helpen mensen die voor deze ontzettend moeilijke keuze staan echt niet door te zeggen 'dat ze ziek in hun hoofd zijn'. Ik vraag me af hè, ben jij wel goed bij je hoofd door zulke dingen te plaatsen?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 08:44

Ik zal maar even reageren op alle commotie.
De zwangerschap afbreken op dit moment (21 weken) terwijl het kindje helemaal gezond is, dat mag dus niet zomaar tenzij er speciale redenen zijn (verkrachting etc) en geen arts die dit dan ook zomaar zal doen , maar is hier ook totaal geen optie.
We hebben ons mannetje gezien en gehoord en geen haar op het hoofd van mijn pleegdochter wat daar nu nog aan wil denken.
Ik schreef het om TS te laten weten dat de emotionele rollercoaster waar ze op dit moment door mij wel een heel klein beetje begrepen wordt en ik haar indien ze daar behoefte aan heeft graag wil helpen.
Want daar is dit topic tenslotte voor om Ts te ondersteunen en haar verhaal te laten doen, wat misschien een beetje helpt om haar gedachten te kunnen ordenen en de voor haar juiste stappen te nemen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:18

Jibbel schreef:
maaike5581 schreef:

Dát is pas een waarde oordeel.. Als iemand de keus nog blijkt te hebben, terwijl diegene zelf dacht van niet, dan vind ik het erg correct dat ze er toch op gewezen wordt dat ze nog wel de zwangerschap kunnen laten afbreken. Dat is gewoon een feit wat vermeld mag worden.
Mensen zoals jij die zulke krasse uitspraken doen helpen mensen die voor deze ontzettend moeilijke keuze staan echt niet door te zeggen 'dat ze ziek in hun hoofd zijn'. Ik vraag me af hè, ben jij wel goed bij je hoofd door zulke dingen te plaatsen?

Hier ben ik het dus weer mee eens.
Je lijkt zelf wel niet goed bij je hoofd om brainless aan te vallen. Ze geeft een feit neer. Ze geeft helemaal zelf geen mening of een opdracht wat er gedaan moet worden.
Je zal die keuze maar moeten maken zeg, ondanks dat het kind misschien niet levensvatbaar is.