Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:29

Nee bij de psych, het ging over het oplossen van je achterliggende problemen.

Dietist gaat als je de dietisten van mijn verzekering neemt (dus niet vrij te kiezen) a 20 Euro per keer.
Andere dietisten worden volgens mij niet vergoed, en bepalen zelf hun tarieven dus geen idee. In het ziekenhuis lag het rond de 30-35 Euro geloof ik.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:30

Urielle, als je in .be woont, kan je dan niet terecht bij een CGG oid? Daar zijn de prijzen een stuk schapelijker!

Geen idee of er bij jou wat in de buurt zit en of dat kan als je nog wel Nederlander bent, maar anders zou ik daar eens naar kijken ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:35

Roosch schreef:
Ben je dan ook in België verzekerd, Urielle?

Yep, is ook verplicht om in elk geval je basisverzekering hier te hebben als je hier inwoner bent.
Wij hebben zelf bijv. basisverzekering+hospitalisatieverzekering en dan nog een extra verzekering via mijn vriend zijn werk (ook Belgisch maar dan weer bij een andere maatschappij). Zo kunnen we her en der nog wat vergoedingen sprokkelen :P

Ik hadnog nooit van CGG gehoord, is dat ook voor 'normale mensen met problemen' zeg maar, of moet je dan ook echt een diagnose van iets hebben?

Belsje

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:37

Nee dat is ook voor "normale" normaal gezien ... Kan je gewoon een intake krijgen en dan een aantal sessies, normaal wel niet oneindig dacht ik. Maar dat hangt ook van de werking af, die prijzen waar jij het over hebt, zijn vrees ik privé therapeuten? Zou dat kunnen.

Een psychiater betaal je ook wel wat, maar dat zit gewoon in je "ziekenkas" of mutaliteit normaal waar je de terugbetaling dan van krijgt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:39

Als je wel in Nederland werkt ben je in Nederland verplicht verzekerd voor zover ik weet. :))
Maar dat is wel heel erg offtopic geloof ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:42

Gewoon psychologenprijzen volgens mij, mijn vriend zat in een gesprekstraject hier bij een psycholoog en dan zat het rond die prijzen voor zover ik weet. Psychiater hoef ik (nog :P ) niet naartoe gelukkig, geen grote psychische problematiek en ook geen diagnose nodig :P Maar simpele gesprekstherapie is voor de meeste emotieeters denk ik wel iets zinvols.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:43

Roosch schreef:
Als je wel in Nederland werkt ben je in Nederland verplicht verzekerd voor zover ik weet. :))
Maar dat is wel heel erg offtopic geloof ik.

Nee, ik heb in Nederland nog gewerkt en moest wel afdragen voor de Nederlandse sociale zekerheid maar had mijn basisverzekering in Belgie. Maar werk nu niet meer :Y) Maar bedankt voor het meedenken van iedereen :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:44

N0a schreef:
Nou daar ben je ook mooi klaar mee. Mensen zijn soms zo banketstaaf. Waarom mag je geen maatje meer hebben?

Zo heb ik inderdaad wel eens gehad op een warme zomerdag, net 50km gefietst met de familie. Vervolgens gaan we ergens lekker een ijsje eten, een wildvreemde meneer komt langs als we ijs aan het eten zijn en vraagt of het lekker is. Ja heerlijk, en vervolgens zegt die.. achja je moet er nog van groeien hè?! Hoewel je bent al breed zat.
Nou toen zat ik ook met stampende voeten en rook uit mijn oren hoor.

Sorry, maar jij bent toch echt niet dik als ik de foto's in je profiel zie. Niks van aantrekken hoor!!!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:44

*stuurt even pbtje*

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:20

Mag ik hier ook aanhaken?
Mijn naam is Jolien maar de naam Jojo past ook goed bij me.
2 jaar geleden dankzij PowerSlim 25 kg afgevallen naar mijn ultieme droomgewicht van 75 kg.
In augustus 2011 telde ik aan van onze eerste en door de misselijkheid heb ik er weer 25 kg aangegeten. Mijn zwangerschapsverslaving was een boterham met pindakaas, na bijna een half jaar geen koolhydraat gegeten te hebben. Tel uit je winst dus.

Helaas zijn deze kilo's lekker blijven hangen en ben ik nu al een aantal maanden tevergeefs aan het proberen om ze er af te krijgen.
KH-arm lukt niet, gewoon opletten gaat prima, maar ik val niet af.
Ik sport 3 uur per week, sta voor de groep als instructrice van Body Pump lessen en ga minimaal 3 x per week op de fiets naar mijn werk (7,5 km enkele reis)

Ben er nu echt helemaal klaar mee, ik merk dat het in mijn koppie begint te spelen nu en dat wil ik dus echt niet. Ik wil een goede en gezonde moeder en vrouw zijn en dat lukt me nu niet.

Daarom heb ik besloten om Cambridge te gaan proberen, maar dan wel met een avondmaaltijd erbij.
Alleen shaken heb ik wel eens geprobeerd maar dat werkt niet voor me.
Ik heb nu gewoon even iets nodig waarbij ik snel resultaat zie, om het in mijn hoofd weer allemaal op een rijtje te zetten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:22

Alleen snel resultaat zorgt ook weer voor snel aankomen, dat is de pest er van ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:23

Mijn ervaring met Cambridge is dat het -net als bij Powerslim- goed gaat zolang je dieet, maar wanneer je het los laat zit het er net zo hard weer aan.
Het is echt een kwestie van weten wat je eet en in de winkel etiketten lezen.
Het snelle resultaat is leuk, maar in 90% van de gevallen niet blijvend en sowieso is zo'n dieet niet erg gezond voor je lichaam :n
Je kunt het beter op een gezonde manier doen. Dan heb je er veel langer plezier van.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:26

Dat weet ik ook wel, maar momenteel lijkt het de enige oplossing tussen mijn oren die werkt.

Ik ga eens ff mijn verzekeringspolis uitpluizen, kijken hoe ik zit met dietiste vergoeding en zo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:27

Afvallen is ook een grotendeels mentaal, maar het zou jammer zijn wanneer het er af is en je stopt met het dieet en het zit er dubbel zo snel weer aan.
Wat voor sport doe je?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:28

Bodypump, trainen met gewichten op muziek.
Ik sta voor de groep dus, ook niet echt fijn meer met dit figuur.
Bah, ben er zo klaar mee!

En met de fiets naar mijn werk 3 x per week, waarvan 1 x met de fietskar en zoonlief achterin, das extra trappen dus

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:31

Cayenne schreef:
Afvallen is ook een grotendeels mentaal, maar het zou jammer zijn wanneer het er af is en je stopt met het dieet en het zit er dubbel zo snel weer aan.
Wat voor sport doe je?

Dit is ook mijn ervaring.

Het is ook mentaal, er moet een knop om en het is een gedeelte levensstijl aanpassen... :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:33

En wat als dat gewicht je gezonde gewicht is? Ook al is het niet in de ogen van onze slankheids geobsedeerde maatschappij perfect??

Als je gezond eet en veel beweegt dan kan je toch onmogelijk 'dik' zijn? Ieder lijf is immers anders!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:38

75 kg is bij mij niet eens een gezond gewicht, daarvoor zou ik 70 kg moeten wegen *gaatnooitnielukkennie*

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:41

troi schreef:
En wat als dat gewicht je gezonde gewicht is? Ook al is het niet in de ogen van onze slankheids geobsedeerde maatschappij perfect??

Als je gezond eet en veel beweegt dan kan je toch onmogelijk 'dik' zijn? Ieder lijf is immers anders!

Dat is niet per se waarheid....

Mensen met een stofwisselingsprobleem, schildklier die slecht werkt, te weinig zuurstof in het bloed door wat voor een trage verbranding zorgt..
Noem maar op

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:43

Heb je je schildklier enzo laten checken?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:45

Yolien schreef:

En met de fiets naar mijn werk 3 x per week, waarvan 1 x met de fietskar en zoonlief achterin, das extra trappen dus

Kan ik me voorstellen :(:) Wat eet je zoal per dag?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:46

Ik kom zo maar even binnenvallen hier in dit topic - en ja: ook hier maat 44, maar als jullie allemaal effe een lekkere, gezellige, leuke, grappige opsteker willen: koop de XL Libelle van deze week :D
Veel aandacht voor het feit dat maat 42 en 80 kilo NORMAAL is in Nederland, veel aandacht voor grote matenmode en natuurlijk lekkere recepten en interessante artikelen :)
(En nee: ik werk er niet hoor, ben ook gewoon maar lid omdat er destijds een iPad bij zat :') )

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:49

Yolien schreef:
75 kg is bij mij niet eens een gezond gewicht, daarvoor zou ik 70 kg moeten wegen *gaatnooitnielukkennie*

Bij mij is het tussen de 70 en 75....
Dan zou ik een BMI hebben van 22,5.

Ik weeg nu 85, BMI is 27 en zou dus nog even door moeten gaan om een gezond BMI te krijgen. :)

Ik kom van een BMI van 39 af, dus op zich zit er vooruitgang in :D

MamaMiesje schreef:
Ik kom zo maar even binnenvallen hier in dit topic - en ja: ook hier maat 44, maar als jullie allemaal effe een lekkere, gezellige, leuke, grappige opsteker willen: koop de XL Libelle van deze week :D
Veel aandacht voor het feit dat maat 42 en 80 kilo NORMAAL is in Nederland, veel aandacht voor grote matenmode en natuurlijk lekkere recepten en interessante artikelen :)
(En nee: ik werk er niet hoor, ben ook gewoon maar lid omdat er destijds een iPad bij zat :') )

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Altijd goed :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:02

Dat is lief MamaMiesje!

Ik hoef nu ook echt niet meer terug naar de 75 kg.
Maar het risico op 3 cijfers voor de komma wil ik gewoon vermijden én weer een 8 vooraan.
Daarnaast willen wij graag nog een broertje of zusje voor ons mannetje en dat wil ik wel met een veilig gewicht doen, dus eerst afvallen!

*mail naar dietiste is weg*
Tnx

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:05

Cayenne schreef:
Yolien schreef:

Kan ik me voorstellen :(:) Wat eet je zoal per dag?

Momenteel gewoon té weinig, omdat ik niet meer "durf".
Stom hè, terwijl ik weet dat dit ook niet goed is.
Ben het gewoon even helemaal kwijt.

En sorry voor mijn binnenvallen en dan ook meteen zo negatief doen hier. Ik heb het even nodig, dat merken jullie (en ik nu ook) wel denk ik.
Bedankt alvast voor jullie steun en hulp