hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:35

Ik zwem wel baantjes zo lang het gaat :) daarna altijd even bubbelen in het warme :D

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:23

Hallo mede-syndromers :+
Ik zit met een vraagje.. De pijn in mijn heupen ensschouders word snachts steeds erger. Ik word er nu ook vaker wakker van. Dokter zegt pijnstillers, lekker makkelijk... Nu heb ik een waterbed aangeboden gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee? Denken jullie dat ik hier baat bij heb of juist niet? Nog andere tips voor de nachten? :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:08

Waterbed werkt voor sommige heel fijn, zou t zeker uit proberen!
Snachts bouw ik me in met een voedingskussen en n boel normale kussens :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:18

Volgens mijn revalidatie arts is dit heel verschillend, de een vind het wel fijn en de ander weer niet.
Het is natuurlijk wel een stuk zwaarder om uit een waterbed te komen dan uit een normaal bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:34

Ik heb een traagschuim matras gekocht waar ik heel veel profijt van heb :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:52

Wat is een voedingskussen? :o
Eruit komen is niet het probleem, zo erg is het nog niet met me gesteld := Het is meer dat mn schouders gaan subluxeren, tintelen etc.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:50

Een voedingskussen word gebruikt om baby's te voeden, maar t is ook heerlijk om mee te slapen :)

Ik heb er zelf eentje van tiamo gekocht bij de babydump, is echt n prettig ding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:01

zag vandaag ook voedingskussens in de aanbieding bij de kruidvat.

Hoe slaap je hier dan mee? Gebruik je hem gewoon als kussen? Hoe doe je het met overtrek? Want hij is toch wel stuk groter als de doorsnee kussen?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:20

http://www.voedingskussens.eu/voedingsk ... -blue.html

Ik lig net als deze baby, met nog een gewoon hoofdkussen erop, mn beide schouders worden dan precies prettig ondersteund.. Je moet wel n beetje kijken hoe dik het kussen is, als t n hele dikke is dan word je eerder opgevouwen.. En je hebt verschillende vullingen, bolletjes.. Watten.. N heleboel..

Als zijslaper kun je er ook zo mee slapen:
http://www.ecoking.nl/duurzame-producte ... kussen.asp

Ik heb zelf deze:
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... merk=20465

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:10

Duidelijk. Bedankt voor de uitleg. :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:21

* meelezer komt onder steen vandaan*

Hebben jullie ook meer last als er slecht weer aankomt? Ik heb de afgelopen dagen echt veel pijn in mijn handen gehad

*kruipt terug*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:32

:j altijd als het kouder dreigt te worden

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:43

Ik meld me ook !
Ook ik heb last als het kouder word. Raar maar waar als mijn knie dan pijn doet ga ik voor mijn elektrische badkamer kachel zitten en ging het wel beter.
Ook word ik volgende maand geopereerd word aan mijn schouder vanwege het feit dat die regelmatig uit de kom springt.dit is gekomen door op te staan uit bed en alles kraakte :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:05

Ja hier ook als het kouder word! Krijg dan vooral erg veel kramp in handen en voeten en alles voelt stijf terwijl dat niet het geval is. :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:27

Ik hobbel al weer een aantal dagen ''mank'' door het huis door de pijn in mijn voeten en knieeën :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 15:43

oh dan ben ik niet de enige! haha :P

ik heb een infrarood lamp.. ik dacht dat dit zou helpen tegen de pijn. Helaas.. het helpt voor het moment wel maar zodra de lamp uitgaat is de pijn snel weer terug. Waar ik wel achter ben gekomen toen ik ging voor-zonnen om op een zonvakantie te kunnen gaan, is dat mijn pijn wel wegtrekt onder de zonnenbank!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:21

Hier ook 1tje met pijn aan de gewrichten als het kouder begint te worden.. Of als mijn handen gewoon lang koud hebben gehad.. Handschoenen aandoen, eventueel een extra legging onder mijn paardenbroek aan. Zonnebank en sauna doen hier ook wonderen!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:35

Murthul schreef:
http://www.voedingskussens.eu/voedingsk ... -blue.html

Ik lig net als deze baby, met nog een gewoon hoofdkussen erop, mn beide schouders worden dan precies prettig ondersteund.. Je moet wel n beetje kijken hoe dik het kussen is, als t n hele dikke is dan word je eerder opgevouwen.. En je hebt verschillende vullingen, bolletjes.. Watten.. N heleboel..

Als zijslaper kun je er ook zo mee slapen:
http://www.ecoking.nl/duurzame-producte ... kussen.asp

Ik heb zelf deze:
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... merk=20465

Dankje. Maar ik denk niet dat mn vriend hier vrolijk van word := Hij ziet me aankomen haha. Je hebt toch ook zo'n buddy? echt in de vorm van een mens? :=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:18

Hahaha :P ik schuif de flap die in 't midden ligt savonds als we in bed gaan meestal onder zijn kussens en als we gaan slapen trek ik m terug.. Als we tegen elkaar aan in slaap vallen ligt vaak een van ons op die flap, en hij is ook weer niet zo hoog dat je dr echt op moet klimmen :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:25

ik meld me ook maar eens. ik wist al enkele jaren dat ik hms heb, maar gister is het officieel getest bij de reumatoloog. Wel zo fijn, nu kan ik de hulpmiddelen vragen die ik nodig heb :j

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:28

Iemand ervaring met traagschuim matrassen? Lag vannacht weer waker van de pijn in mijn schouder, en wist van gekkigheid niet meer hoe te liggen. Vandaar dat ik nu toch is naar een degelijk bed aan het kijken ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:22

Ja ik :j

Ik slaap er heerlijk op! Word alleen met pijn wakker als ik met mijn arm over mijn hoofd heb gelegen, dan is mn schouder los := maar dat ligt niet aan het matras maar aan het feit dat ik dat kennelijk lekker vind liggen tot ik wakker word :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 11:22

* meelezer komt onder steen vandaan *

Lieve mede-hypermobiellers,

Ik heb sinds 20 januari een maagbandje en kan daardoor niet meer op mijn buik slapen, terwijl ik al mijn hele leven lang op mijn buik slaap! Het is ondertussen gelukt om op mijn zij te slapen maar ik krijg hierdoor last van mijn knie. Om precies te zijn: ik lig op mijn linker zij en wordt wakker met pijn aan mijn binnenste kruisband (?) van mijn knie. De pijn zit dus aan de binnenkant net naast mijn knieschijf.

Een kussentje onder mijn knie werkt niet echt omdat ik dan op mijn rug rol.. wie heeft er een idee om zonder pijn te kunnen slapen?

Bedankt!

*kruipt terug onder steen*

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:10

Oooo jongens, ik denk dat ik uit elkaar val!!! #) :+ Ik heb vandaag ongelofelijk veel stallen gemest, en echt álles verrekt denk ik (zo voelt het iig :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:12

Oh fijn topic , ik heb alleen hypermobiele knieën en het is zooo irritant := Zet ik mijn benen op de tafel zakken ze helemaal door als pudding en dat is niet prettig , kon ik ze maar gewoon op tafel gooien :(

Ik lees hier dat jullie allemaal meer hypermobiele delen hebben , dan ben ik blij dat mijn knieën het enige is.. Tenminste ik denk niet dat er nog meer hypermobiel is...