Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:53

Ik wil eens gaan kijken of ik mijn haar een keer kan 'verzorgen' met neutrale Henna. Schijnt ook een mooie kleur te geven, maar zonder troep.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:53

omdat ik me eigen haarkleur beetje saai vind. en het word in een donkere kleur geverfd heb zelf licht bruin en gaat naar donkerder,
komt me gezicht iets sprekender over (vind ik zelf)

en wat je trouwens na het wassen ook niet moet doen eigenlijk nooit is het droogwrijven. even 5 minuten handdoek los erom heen draaien en zelf laten drogen. werkt ook beter anders activeer je geloof ik de talg weer.

Iolanthe

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:56

ik draai er een handdoek om zodat ik toch normaal mijn lijf kan drogen zonder dat het constant weer nat wordt van mijn haar. Ik wrijf het wel droog daarna, maar niet echt op mijn hoofdhuid, alleen de toppen, omdat die veel druppelen. Ik borstel het ook niet, maar leg het gewoon een beetje plat.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:57

Peppertree schreef:
Ik wil eens gaan kijken of ik mijn haar een keer kan 'verzorgen' met neutrale Henna. Schijnt ook een mooie kleur te geven, maar zonder troep.

Ik ken iemand die dat doet, haar haar is nogal rood, maar wel leuk :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:01

StalNollie schreef:
omdat ik me eigen haarkleur beetje saai vind. en het word in een donkere kleur geverfd heb zelf licht bruin en gaat naar donkerder,
komt me gezicht iets sprekender over (vind ik zelf)

en wat je trouwens na het wassen ook niet moet doen eigenlijk nooit is het droogwrijven. even 5 minuten handdoek los erom heen draaien en zelf laten drogen. werkt ook beter anders activeer je geloof ik de talg weer.

Hmmm... Dat droogwrijven doe ik dus wel. Mijn hoofdhuid ook... Misschien volgende keer niet doen, eens kijken hoe het dan gaat!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:02

nee zeker niet doen, moet je eigenlijk nooit doen of je nu wel of niet met shampoo wast.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:04

SN ik vroeg eigenlijk welke kleur je het wil verven en niet waarom :)

Drogen doe ik ook niet, er gaat een handdoek omheen type tulband en zodra ik gekleed ben mag mijn haar gewoon hangend en handdoekloos opdrogen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:11

Koper schreef:
SN ik vroeg eigenlijk welke kleur je het wil verven en niet waarom :)

Drogen doe ik ook niet, er gaat een handdoek omheen type tulband en zodra ik gekleed ben mag mijn haar gewoon hangend en handdoekloos opdrogen.

klopt zei ook donkerder maar weet de naam niet van de kleur ; donkerbruin.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:19

O sorry. Misschien dan een optie om te kijken of er een manier is om het donkerder te maken zonder dat je het hoeft te wassen? Een stofje waarmee dat kan? Zoals henna als je het wat roder wil hebben.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:48

Ik moet zeggen dat het meevalt hoor, ik had een 5 weken niet met shampoo gewassen daarna geverfd en ben nu weer 2 weken bezig en het zit prima, niet anders dan voor het verven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:14

Ik heb het 3 weken volgehouden... Aangezien ik toch nog werkzoekende ben en vandaag mijzelf moet presenteren op een "banenbeurs", kon ik het niet laten mijn haren in de shampoo te zetten... En eerlijk gezegd vond ik het heerlijk!!! Goed, nu op naar de banenbeurs en later zal ik wat dieper ingaan op de redenen!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:46

Ow, jammer. Ik moest vandaag mijn eindwerk presenteren, maar ik heb het in een staart gedaan en het zag er best oké uit. (Nu is het de tweede week dat ik het niet met shampoo was.) Maar ja, het natuurlijk nog altijd je eigen beslissing hé. Wil je het in de toekomst nog eens proberen?
Lijkt me inderdaad héérlijk om nog eens shampoo te gebruiken! Maar ik voel me ook wel goed als ik er dan weer in geslaagd ben die mooie pullen te negeren :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:55

Nu even wat uitgebreider...

Ik vond het héérlijk om mijn haar weer met shampoo te wassen! Mijn haar was zwaar en stroef en dof zonder shampoo. Je zag het niet, maar ik werd het zo zat om het alleen maar in een staart te dragen, ik rook het zelf wel en ik vond het geen fijn gevoel om aan mijn haar te zitten. Het voelde vettig en vies aan en ik voelde me ook echt niet lekker ermee.

Bovendien duurde het uuuuuuuren voordat het droog was. Normaal was ik het (met shampoo) ongeveer 3x per 2 weken en is het in een uur of 2 droog. Zonder shampoo moet ik toch minimaal 2 - 3 keer per week wassen en duurde het dus weer bijna een dag voor het droog was.

Ook het "wassen" zelf duurde langer en was meer werk dan met shampoo. Met shampoo ben ik in 10 minuten klaar onder de douche, zonder was ik minimaal 15 minuten aan het spoelen en masseren en spoelen en masseren (mijn haar, niet mijn hoofdhuid).

Ik weet niet of ik het nog eens ga proberen. In principe werkte het voor mij dus averechts... :(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:23

Ik heb het nu al 3 weken volgehouden en het gaat best goed :) je ziet nauwelijks nog dat het vet is, ook als ik het los draag. Het deel van mijn haar dat mijn hoofdhuid niet raakt is echt even zacht als toen ik het wel nog met shampoo deed.

Agossie, bij mij droogt het eigenlijk wel even snel denk ik. Ik was het nu wel meestal 's avonds ipv 's morgens omdat het er tijdens het drogen wel vettig uitziet. Het wassen zelf duurt ook niet zoveel langer, maar dat kan komen doordat ik sowieso al veel te lang onder de douche sta :D Anyway, jammer dat het niet gelukt is :(:)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:33

Ik spoel het na met azijn als het vet aanvoelt en dan ziet het er netjes uit.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:35

hoe vaak is dat dan? en hoe voel je of het nog vettig is nadat je het gewassen hebt? bij mijn voelt het âs echt vet/talg als het droog is.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:39

bij mij ook, maar tijdens het wassen voel je dat ook dat het heel vet aanvoelt, stroef e.d. en dan doe ik er wat azijn overheen en spoel ik het uit met lauw water.
Ik heb het nu een paar dagen achter elkaar gedaan en nu voelt het weer lekker aan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:36

Ik moet het nu elke dag wassen ivm eczeem op mijn hoofdhuid. Ik smeer er dus 's avonds medicijnen in en 's morgens was ik dat er weer uit.
Sinds kort was ik het met Neutral, omdat ik slecht tegen gewone shampoo's kan.
Maar ik ben toch nog op zoek naar iets anders, want ik mis het lekkere ruiken wel een beetje.
Mijn lichaam was ik ook met neutral, dat gaat heel goed en soms was ik mijn armen e.d. gewoon niet met zeep.Alleen de oksels en de intieme delen ( :+ ) was ik dan met zeep.
En mijn huid gaat er met sprongen op vooruit. Heb veel minder jeuk en uitslag nu.

Soms ga ik in bad en dan doe ik er een zak zeezout, jammere is dat het dus niet lekker ruikt en niet schuimt. Vooral in bad vind ik dat altijd wel gezellig :D

Dus als iemand die ook last van eczeem heeft hiervoor een lekker ruikende oplossing heeft dan graag.

Ik heb een tijdje gedaan om alle pagina's bij te lezen dus als het al een keer genoemd is, sorry :o

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:30

Sakkia, probeer eens de shampoo van Zarqa: Zarqa Dandruff. Ik heb Psoriasis en dat is de enigste shampoo waar mijn hoofdhuid niet op reageerd. Voor af en toe heb ik Yes to Tomatoes shampoo. Daar reageert mijn huid ietsje meer op maar deze ruikt gewoon zo heerlijk :D

Beide dingen zijn te bestellen bij de Tuinen. De middeltjes van Zarqa met dode zeezout erin werken goed tegen mijn psoriasis :) Zeep voor op mijn huid gebruik ik nauwelijks. Daar wordt het bij mij zo droog van...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:55

Oh daar ga ik even naar kijken.

Ik doe ook haast niet wassen met zeep hoor, alleen zoals hierboven beschreven :j
Insmeren met bodylotion doe ik al helemaal niet want daar krijg ik echt enorme juik en plekken van :n
Jammer maar helaas. En ik krijg nooit opmerkingen dat ik stink hoor :+
Ik spuit mijn parfum trouwens altijd op mijn kleren want als ik dat op mijn huid spuit gaat het ook jeuken, maar krijg ik verder geen uitslag van.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:26

Nou ik heb beide even besteld bij de Tuinen en ook de badolie van Zarqa.
Ben benieuwd of dat wat voor me is :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:38

SAKKIA schreef:
ik mis het lekkere ruiken wel een beetje.

:j Heb ik ook, mijn huisgenootjes vinden het lastig als ik, nadat ze in bad of douche zijn geweest, de hele tijd rond ze de lucht zit op te snuiven :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:31

Nu ben ik vier weken bezig en het valt reuze mee :) Ik voel steeds minder talg, het is gewoon nog een beetje "normaal" vet. Ik borstel het wel niet veel, soms met mijn houten kam, lijkt me beter voor mijn haar. Gebruiken jullie een gewone borstel?

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:11

Ik ben nu 4,5 week bezig en het ziet er optisch erg goed uit, beter dan voorheen zelfs :) Je moet er alleen niet met je hand doorheen gaan want dan voelt het vies en vet :Y)
Ik gebruik ook een houten kam om te ontklitten en daarna een natuurharenborstel om het vet te verspreiden. Die moet ik wel regelmatig schoonmaken, anders krijg ik van die vieze schilfers in m'n haar.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:09

bij mijn voelt het ook wel vet soms, dan doe ik er een vlecht in omdat ik er anders heel de tijd met mijn handen aan zit.