Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:29

In september ben ik begonnen met 'dampen' naast het gewone roken, al na korte tijd (nog diezelfde maand) gebruikte ik alleen nog de e-sigaret en de gewone sigaretten kon ik al gauw achterwege laten (uiteraard vereist dit wel wat discipline) de hoeveelheid nicotine heb ik langzaamaan afgebouwd. Ook de e-smoker kon ik op een gegeven moment zelfs achterwege laten. En dit hele jaar heb ik nog geen sigaret of e-sigaret aangeraakt, ik ben dus dankzij een e-sigaret gestopt met roken, en daar ben ik best wel supertrots op :D
Ik kan het dus iedereen aanraden als hulpmiddel.. maar discipline is wel vereist.. het gaat niet vanzelf.

Ik heb hier trouwens nog e-liquids liggen die voor een klein prijsje weg mogen, dus ik weet niet of er hier geinteresseerden zijn? Dan kijk ik even wat ik nog heb liggen.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:29

Ik heb hem binnen. Hij ligt nu aan de lader :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:06

Ik ga eerdaags m'n oude zwarte batterijen proberen te pimpen ;) (ego t)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:11

Pfff, wil hem uitproberen maar het opladen duurt zo lang!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:54

Het lampje brand nu rood en dan weer groen. Moet hem er zeker nog even in laten zitten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:04

Eerste x 4 uur laden

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:05

Hij zit er al vanaf half 5 in.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:16

Zit ie wel goed eraan? (Niet doordraaien)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:55

Hij doet het al :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:34

Eerste poging tot het pimpen van m'n oude zwarte ego-t batterij ;)
Afbeelding

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:59

Wat vindt je er van Samsie?

Ik ben sinds zaterdag weer begonnen :D
Vandaag maar 3 gewone sigaretten op :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:46

Ik heb ook nog steeds geen normale sigaretten gerookt, al drie weken niet! :D Mis het nauwelijks.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:54

Ik heb afgelopen week zo'n weggooi e-sigaret gekocht. Smaak Mojito aardbei haha. Het merk is Fiesta. Je kunt ze ook online kopen en ook de vloeistoffen. Ik was er gewoon benieuwd naar. Ik rook zelf heel af en toe. Meer voor de gezelligheid. Ken iemand deze e-sigaret?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:03

As Zaterdag is er een item bij Kassa! Daar zitten ook mensen van Acvoda, zeker de moeite om even te kijken.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:56

Raja schreef:
Wat vindt je er van Samsie?

Ik ben sinds zaterdag weer begonnen :D
Vandaag maar 3 gewone sigaretten op :D

Ik heb als eerst watermeloen erin gedaan van het merk @37. Die viel best wel tegen, dus die ga ik bestellen van een ander merk. :j Nu heb ik er chocola in van @37 en die is wel lekker.

Verder bevalt het me wel, maar ik vind het meer lekker voor erbij. Ik rook er namelijk nog wel gewoon naast. :')

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 22:38

Ik persoonlijk vond de @37 wat flauw van smaak. En waarvan ik de smaak lekker vind, daarvan vind ik de verhouding PG/VG niet fijn (krijg er snel keelpijn van en wil wat meer damp).

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:15

Hallo allemaal! Ook ik wil binnenkort een electrisch gaan roken, en ik ben me momenteel flink aan het oriƫnteren.
Mij lijkt de startset van de Kanger Evod wel een goede optie. Is het slim om dan direct reserve-onderdelen mee te bestellen? Welke onderdelen moet je wanneer vervangen?
Ik ben een stevige roker; ik rook zeker wel 30 sigaretten per dag. Is 12 mg nicotinegehalte dan een goed idee? En wie heeft ervaring met het mengen van tabakssmaak met een beetje koffie of iets dergelijks?
Ik ben echt super benieuwd! :j

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:23

Vonnie84 schreef:
Ik persoonlijk vond de @37 wat flauw van smaak. En waarvan ik de smaak lekker vind, daarvan vind ik de verhouding PG/VG niet fijn (krijg er snel keelpijn van en wil wat meer damp).

Hi! Mijn e-sig ligt ongebruikt in een hoekje, omdat ik dus inderdaad die damp mis... Kun je me iets meer vertellen over die liquids, hoe dat invloed heeft op je rookbeleving? Ik snap dat nog niet helemaal goed volgens mij en vind het zo'n zonde dat dat ding nu ongebruikt ligt te liggen...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:43

astra4 schreef:
Hallo allemaal! Ook ik wil binnenkort een electrisch gaan roken, en ik ben me momenteel flink aan het oriƫnteren.
Mij lijkt de startset van de Kanger Evod wel een goede optie. Is het slim om dan direct reserve-onderdelen mee te bestellen? Welke onderdelen moet je wanneer vervangen?
Ik ben een stevige roker; ik rook zeker wel 30 sigaretten per dag. Is 12 mg nicotinegehalte dan een goed idee? En wie heeft ervaring met het mengen van tabakssmaak met een beetje koffie of iets dergelijks?
Ik ben echt super benieuwd! :j

Reserveonderdelen kun je er inderdaad meteen bij bestellen :j die eten geen brood tenslotte. Ik weet niet of het per merk verschilt, maar de wiekjes moet je na ongeveer vijf flesjes liquid vervangen. Dat merk je vanzelf, het ding wordt dan een stuk minder krachtig. Een startset heeft alles dat je nodig hebt om mee te beginnen in ieder geval, dus je kunt ook wachten met extra dingen bestellen.

Tabakssmaken mengen met iets anders is sowieso een goed idee. Ik ken eigenlijk niemand die de tabakssmaken 'puur' lekker vindt - het lijkt totaal niet op tabak ook, maar meer op verbrand plastic. De leuke smaakjes zijn echt een stuk lekkerder.

12mg kun je prima doen denk ik, maar dat is voor iedereen een beetje zoeken. Ik rookte bijvoorbeeld anderhalf pakje per dag en ik vond de 18mg veeeeel te zwaar, de 6mg beviel me een stuk beter. Het is een beetje zoeken hoe dat werkt. Ik raad je wel aan om ook een nicotinevrij flesje erbij te nemen, want zeker aan het begin wil je dat ding de hele tijd proberen en eraan lurken. Dan word je gek van de nicotine :')

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:33

Bedankt voor de info! Zo'n nicotinevrij flesje erbij lijkt me inderdaad een goed idee :j
Wat bedoel je precies met de "wiekjes" ?

Oja..en hoe weet je welke sterkte coil je moet hebben??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:10

niet eens van plan om te stoppen maar toen mijn vriend met een esigaret aankwam ben ik gestopt met roken
dat is nu 2 weken geleden en mis de echte sigaret totaal niet!
ben alleen nu wel aan het klooien wbt goede liquids.. heb al 4 smaakjes door de gootsteen gespoeld omdat ze gewoon echt niet te hachelen waren.. werd er letterlijk misselijk van! zo sterk en chemisch van smaak
heb nu twee smaakjes gevonden die wel te doen zijn en dat zijn perzik en kersen

hebben jullie nog echte aanraders qua merk? lekkere zoete graag :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:57

Ik vind op dit moment de liquids van Chefs Vapour helemaal top!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:40

Hoe vaak moeten jullie je atomizer head vervangen? Volgens mij moet dat bij mij wel heel vaak, ik vraag me af wat ik fout doe := Heb een Joyetech eGo-C.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:53

Ik ben sinds zondag over op dampen (Kanger Evod) Ik heb de smaak Koffie van Liqua, en ik vind 'm heerlijk!

Afbeelding

Voor zover ik begrijp moet je de coil om de 2 a 3 weken vervangen Appelmoes; met de clearomizer kun je als het goed is een stuk langer doen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:08

Astra, dat vind ik dus zo raar. Bij mij verliest het al na een paar dagen zijn kracht. Weet iemand hoe dat kan?