poetser schreef:Ik ben ook nog steeds niet gestopt. Door verkeerde keuzes ben ik helaas mijn appartement kwijt en zit ik samen met mijn zoontje in het hulpverlening traject. Wel heb ik sinds een week een nieuwe vriend.
Heb ook een paar "vrienden" uit mijn leven gebannen en een oude vriend terug.
Dit klinkt misschien heel raar, maar in zekere zin ben ik nu voor het eerst sinds lange tijd echt gelukkig.
Goed om te horen dat je echt gelukkig bent nu ondanks alle omstandigheden! En je onderschrift past er leuk bij.
Ik heb in tussen ook weer verschillende pogingen gedaan. Allemaal mislukt.
Ik kwam zonder werk te zitten (geen vast contract) en met een diploma op zak waar je vrijwel niks aan hebt, is een nieuwe baan zoeken best lastig.
Nu al een maand thuis bijna. 2015 begon goed...
Na flink rekenen en besparen op dingen moest ik keuzes maken.
Gemiddeld gaf ik per week toch ook wel zo'n 25 euro uit aan al die blikjes.
Daar moest dus ook bespaard op worden.
Van de ene op de andere dag ben ik ermee gestopt, bijna geen last van hoofdpijn of het missen van het drankje. Terwijl ik er 5 of 6 per dag weg dronk. Vorige pogingen waren veel lastiger naar mijn idee.
Ik ben er nu 1,5 week vanaf en ik mis het ook niet. Natuurlijk heb je soms wel een momentje dat je het liefst een blikje opentrekt, zoals Woogy zegt.
Wel waren de eerste en tweede dag moeilijk, vooral 's ochtends, ik stond ermee op en ging ermee slapen. Het was zo'n gewenning geworden om een blikje te pakken nadat ik wakker werd.
Maar al met al, bespaar je toch een hoop centjes per week.
Wat bij mij vooral hielp was heel veel water drinken. Flesje bij je houden en er minstens 3 leegdrinken op een dag. Natuurlijk ga ik geen flesjes water kopen, maar ik drink gewoon lekker kraanwater.
En eigenlijk is het zo erg nog niet, het is immers gezond en het beste vocht wat je binnen kan krijgen.
ik drink dagelijks bijna alleen maar water en thee, soms mag ik een glaasje cola of appelsap van mijzelf.
Omdat de blikjes uit mijn leven gebant zijn (klinkt zo dramatisch
) , moesten er ook andere dingen aangepast worden. Zo eten we weinig koekjes meer, bijna geen frisdranken, geen chips in huis etc.
En ik moet zeggen, ik voel me een stuk energieker als met de blikjes. Ik val niet meer om 9 uur in slaap op de bank maar kan rustig een filmpje kijken tot half2 's nachts bijvoorbeeld.
Wel merk ik dat een stuk sneller honger heb na het eten, normaal dronk ik een blikje bij/na het eten. 's Ochtends ontbeet ik ermee, en dat zorgde dus voor een vol gevoel. Nu moet ik wel 3 boterhammen eten en een glas water drinken voor ik eindelijk vol zit.
Alleen nog stoppen met roken, en ik ben weer helemaal fit. Maar dat komt vanzelf wel.
De blikjes opgeven vond ik al een hele prestatie voor nu.
Kom op meiden, jullie kunnen het ook! 
Raar maar waar. Ik heb dus nog steeds 1 blikje Bullit in mijn tas zitten, hoewel ik soms denk, ach waarom niet? blijf ik er toch vanaf omdat ik best zonder kan. T is als een soort motivatie voor mij om hem zo lang mogelijk te laten zitten en hem uiteindelijk door de gootsteen te spoelen als ik de gedachte om hem op te drinken niet meer heb.
Laatst bijgewerkt door Floepie86 op 04-02-15 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt