Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Je kunt ook fartlek gebruiken om je snelheid te trainen. Dus als je in de verte bijvoorbeeld een stopbord ziet kun je bijvoorbeeld kiezen om tot dat stopbord voluit te gaan en dan weer een rustig tempo aan te nemen. Zo kun je allerlei dingen in je omgeving gebruiken om snelheid in te bouwen.
Kasmir schreef:Florenc: Hoe hoog is jouw rusthartslag? Waarom moet jouw hartslag zo laag blijven? Is het i.v.m. je gezondheid?
Ik train zelf ook niet op hartslag, moet 't wel doen voor school maar tussen de 120-156 is vrij laag voor 't hardlopen.
Als je op conditie wil trainen zit je ongeveer op 70-80% dat zou voor mij betekenen (max HF is 201 rust HF is 61) dat ik tussen de 159-173 mag lopen.
Kasmir schreef:Met je rusthartslag en je max hartslag kun je een indicatie maken natuurlijk is het geen exact science maar het geeft richtlijnen. Dit is hoe ik het op m'n opleiding leer en als je met die 2 gegevens gaat rekenen zul je zien dat je een wat reëlere marge krijgt om binnen te blijven voor conditietraining.