ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:15

Ik ben van de week begonnen met het opruimen van het zijkamertje en wil er gelijk wat stellingkasten in zetten.
Alle spullen staan nu in de woonkamer gestapelt, ik kan nog net de tv zien vanaf de bank.
En in het zijkamertje staat een half in elkaar gezette stellingkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:16

Met dat soort dingen helpt het mij stiekem toch vaak om hulp te vragen...

Dat doe ik alleen niet graag :=

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:23

Ik vraag echt heel zelden om hulp.

Ik kan het ook gewoon zelf, alleen doe ik het niet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:24

Ik ben ook echt van het zelf doen, alleen soms moet het tohc echt, want anders verzuip ik in mn eigen brij denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:24

Ja zo zie ik het dus ook.

Maar waarom ik het dan precies niet doe... ?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:31

Ik wil ook nooit om hulp vragen, omdat ik het stom vind dat het niet lukt.
Ik moet het toch gewoon kunnen?
En de kans is groot dat het met hulp niet gaat zoals ik het graag wil en dan ga ik me daar weer aan ergeren.
Maar zonder hulp gaat het ook niet zoals ik wil :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:10

fjordjes schreef:
Wat ik nog het meest irritante eraan vind is dat ik denk, oja telefoon zo meenemen want ik ga weg, en dan ga ik weg ben ik het vergeten terwijl ik 5 minuten ervoor er nog aan dacht.

Herkenbaar. Telefoon vergeet ik zelden, maar op donderdagavond moet hier de grijze/groene bak aan de weg. Ik kom dan laat terug van dansen en soms heeft mijn vriendin onze bak al aan de weg gezet en soms niet, maar ik herken de onze niet dus dat moet ik dan even vragen. Dus ik kom aanrijden, zie bakken en denk 'even vragen of onze bak buiten staat, wél aan denken', parkeer de auto, stap eruit 'bak bak bak' loop naar de voordeur 'bak bak bak' doe de deur open, zie de hond, zeg mijn vriendin gedag en denk vervolgens nooooooooooooit meer aan die bak tot we het laatste rondje met de hond gaan lopen en ik ze weer zie staan 'oh ja, bak, dat uh ging ik zéker niet vergeten te vragen dit keer :+ '. En dat gewoon elke week weer he :') Probleem is alleen dat het tegen die tijd meestal 12 uur of later is en je eigenlijk niet met goed fatsoen meer zoveel herrie kan maken met een bak aan de weg zetten :=

Edit: Hier trouwens ook een combi Asperger met ADHD, al ben ik er niet altijd over uit wat me nou het meest in de weg zit neig ik toch naar de ADHD :j

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:11

Hier hangt m'n telefoon aan een keycord aan m'n nek, anders gaat het mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:19

Mijn telefoon vergeet ik echt bíjna nooit. Hoogstens laat ik hem een keer in de auto liggen maar dan ben ik ook binnen een uur terug :')

Ding is mn leven :=

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:38

Ik kan ook slecht zonder.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:43

Alwiene schreef:
fjordjes schreef:
Wat ik nog het meest irritante eraan vind is dat ik denk, oja telefoon zo meenemen want ik ga weg, en dan ga ik weg ben ik het vergeten terwijl ik 5 minuten ervoor er nog aan dacht.

Herkenbaar. Telefoon vergeet ik zelden, maar op donderdagavond moet hier de grijze/groene bak aan de weg. Ik kom dan laat terug van dansen en soms heeft mijn vriendin onze bak al aan de weg gezet en soms niet, maar ik herken de onze niet dus dat moet ik dan even vragen. Dus ik kom aanrijden, zie bakken en denk 'even vragen of onze bak buiten staat, wél aan denken', parkeer de auto, stap eruit 'bak bak bak' loop naar de voordeur 'bak bak bak' doe de deur open, zie de hond, zeg mijn vriendin gedag en denk vervolgens nooooooooooooit meer aan die bak tot we het laatste rondje met de hond gaan lopen en ik ze weer zie staan 'oh ja, bak, dat uh ging ik zéker niet vergeten te vragen dit keer :+ '. En dat gewoon elke week weer he :') Probleem is alleen dat het tegen die tijd meestal 12 uur of later is en je eigenlijk niet met goed fatsoen meer zoveel herrie kan maken met een bak aan de weg zetten :=

Edit: Hier trouwens ook een combi Asperger met ADHD, al ben ik er niet altijd over uit wat me nou het meest in de weg zit neig ik toch naar de ADHD :j

Nou dit heb ik dus ook heel erg. Vanochtend nog, we gingen zwemmen. Portemonee meenemen portemonnee meenemen portemonnee meenemen. Ik weet niet eens waar het misging, maar halverwege kon ik dus terug :+

Ik heb het eens aan een vriendin waar ik sinds een jaar ofzo pas heel veel mee omga moeten uitleggen, die ergerde zich toch wel aan mij omdat ik veel vergeet enzo. Ik heb uitgelegd dat het geen opzet is, maar dat dingen die ik moet onthouden soms gewoon ineens weg zijn, echt weg }:0 . Nou heeft ze er meer begrip voor. Ze begint het zelfs over te nemen *\o/* :')

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:45

Ah ja, heel herkenbaar... heb vandaag een afspraak bij psych voor mijn dochter en ik moet een ondertekend formulier meenemen: loop ook al de hele tijd formulier, formulier, formulier. Snap eigenlijk niet, nu ik dit zit te typen, waarom ik dat formulier niet vast in m'n auto leg. Eigenlijk zou ik dus nu moeten opstaan en dat doen. Tja...

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:13

Hup Embe! ~~}> *\o/*

Ik heb nu tentamenweek, en ik kan écht niet leren met een computer aan, alleen het is zo moeilijk om mezelf erachter vandaan te slepen en gewoon aan tafel te gaan zitten leren... En dan gaat het ineens best snel! :+ Maar ik zit dus ook constant van ja, waarom zet ik nou niet die laptop uit? Jaaaa geen zin, nu is geen goed moment blablabla...

Heeft iemand trouwens nog tips? Ik heb inmiddels minder last van ADD dankzij concerta, maar nu heb ik voor ieder tentamen zo'n last van faalangst dat het me echt verlamt en dat ik nog stééds alles uitstel, alleen nu omdat ik zo bang ben dat ik het toch weer niet ga halen... Fijn. >;) Ene probleem vervangen door het andere.

Vanmiddag niet vergeten oordopjes te halen tegen alle mensen die eerder klaar zijn dan ik en het dan nodig vinden te gaan sloffen/fluisteren/irritant rinkelen met dingen... ~~}>

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:09

Ik zat even te denken, stel dit topic zou meeten.. Dat zou gewoon hilarisch zijn! De ene helft is veel te laat, de andere helft veel te vroeg.. We zijn sowieso allemaal iets vergeten mee te nemen (telefoon, portemonnee oid). Er staan mensen op verkeerde stations/parkeer terreinen, er zijn mensen die uren rond rijden en weigeren hulp te vragen, en er zullen mensen zijn die dachten dat de meeting pas een week later was :').

Haha Lady_M, zo doe k dat ook met dingen: "Ok, om 12:30 doe ik het!" -Kijkt op klok en ziet dat het 12:28 is- "Yes, nog 2 minuten bokken!" -Kijk weer op klok.." "Oh.. Nu is het 12:32, dan doe ik het wel om 12:40." En zo kan ik iets net zo lang uitstellen als ik zelf wil :+.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:02

Citaat:
Haha Lady_M, zo doe k dat ook met dingen: "Ok, om 12:30 doe ik het!" -Kijkt op klok en ziet dat het 12:28 is- "Yes, nog 2 minuten bokken!" -Kijk weer op klok.." "Oh.. Nu is het 12:32, dan doe ik het wel om 12:40." En zo kan ik iets net zo lang uitstellen als ik zelf wil .

Precies... en nog niet formulier in auto gelegd. GA IK NU!!!! DOEN. Tot zo :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:10

Ik heb trouwens ook heel veel moeite met me ergens toe zetten.

zo probeer ik al een half uur te beginnen met huiswerk maken, maar steeds denk ik dan, oh nog even snel dit doen, nog even snel dat doen.. en dan ben je zo al weer een dik halfuur verder..

Tijd vaststellen werkt al helemaal niet, want dan krijg je dus zon verhaal als hierboven :=

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:33

DarkDreamer schreef:
Ik zat even te denken, stel dit topic zou meeten.. Dat zou gewoon hilarisch zijn! De ene helft is veel te laat, de andere helft veel te vroeg.. We zijn sowieso allemaal iets vergeten mee te nemen (telefoon, portemonnee oid). Er staan mensen op verkeerde stations/parkeer terreinen, er zijn mensen die uren rond rijden en weigeren hulp te vragen, en er zullen mensen zijn die dachten dat de meeting pas een week later was :').

Haha Lady_M, zo doe k dat ook met dingen: "Ok, om 12:30 doe ik het!" -Kijkt op klok en ziet dat het 12:28 is- "Yes, nog 2 minuten bokken!" -Kijk weer op klok.." "Oh.. Nu is het 12:32, dan doe ik het wel om 12:40." En zo kan ik iets net zo lang uitstellen als ik zelf wil :+.

:') haha! Dat zou een regelrechte ramp worden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:53

meeting...."maar...dat was morgen toch?"
lol dat zou echt een puinhoop worden :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:45

Hahaha...
Ik ben nu aan t verhuizen trouwens. Gaat ook erg efficient. Not... Hee wat is dit? Oh heb ik dat nog?
Waar is mn plakband nou? Waar laat ik die vuilniszakken?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:48

Mag ik meepraten met ADHD :+ ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:50

ik doe het ook gewoon , dus ik zeg : doen ;)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:51

:D Eerst dacht men ADD, broertje heeft het ook. Maar toen bleek toch ADHD het geval te zijn, al was ik het bijzonderste geval dat hij kende, omdat je het absoluut niet aan m'n voorkomen merkt. Totally under control. Ja totdat je me kent :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:56

haha,maar daar zijn AD( H ) D ers juist dus keigoed in he?
om te doen alsof ze normaal zijn zodat niemand het merkt.

en inderdaad.....tot ze je leren kennen :P

als je het niet merkt bij jou,hoe heb je dan toch die diagnose voor elkaar gekregen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:59

helaas hebben mensen die mij niet kennen ook een heel ander beeld van me... Ik was afgelopen vrijdag bij een psychiatrische verpleegkundige die me zou evalueren. Ik zit tegen een depressie aan, en ik kan soms echt spontaan in het huilen uitbarsten, heel negatief zijn en weet ik veel wat, mede door ADD. helaas kan ik tijdens zo'n gesprek zo goed een masker voorhouden. Ben ik héél erg onder controle en kom ik onwijs bewust over alsof ik helemaal geen problemen heb... Zij zei dus ook tegen mij dat ik dus geen tweedelijns hulp nodig heb -O- (Het leuke is dat ik al in tweede lijns hulp zit, bij een psychiater voor de medicatie)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:16

Je houdt het verborgen... Tot het te laat is en mensen niet meer terug kunnen... :Y)

En zo'n meeting... :') Ikzelf zou zoiets hebben van om 2 uur in Utrecht! En dan om vijf voor 2: nou ja, ik had toch al niet zo'n zin... Dus laat maar. :+