Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evaaa_

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:54

Wat vervelend van je knie Nynke!! Snap dat je een scan wil als je zoveel pijn hebt!!

Hier ook met ups en downs, helaas nu een down. Ik was vorige week jarig en op mijn verjaardag erg ziek geworden, paar dagen op bed gelegen. Nu voel ik me wel weer iets beter, maar na het ziekzijn is mijn rug ook weer erg gaan opspelen grrr..
Ik heb me ingeschreven voor de marikenloop, dus ik ga binnenkort ook weer beginnen met hardlopen oppakken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 21:57

Balen Eva! Wanneer is die Marikenloop? Ik merk nog steeds dat ik een behoorlijke aanslag op mijn lichaam heb gehad en m'n conditie is zo slecht! Zou het wel rustig opbouwen, hardlopen is nog steeds pijnlijk in mijn rug. Dus doe voorzichtig!!

M'n knie is echt poedersuiker ja. Morgenvroeg ziekenhuis weer bellen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:37

Nynke heb je het ziekenhuis nog kunnen bereiken?

Mijn conditie is nog steeds super slecht. Ik moest 2x in de week naar de fysio maar trek /trok het echt niet meer nadat hij had gezegd dat we naar 4x in de week toe gingen werken. Blegh :r . Wel druk aan het werk weer en heb mijn studie ook actief opgepakt. Loopt best lekker tot nu toe.

Verder druk bezig met verven van meubels (voor foto's maar even tussen mijn berichten zoeken). Zelfs achter de naaimachine gezeten en sierkussentjes gemaakt voor op bed. Ik zie het maar als een nieuwe start in een veranderd leven. Ben erg zoekende op het moment en mis het om te kunnen 'ontladen' bij mijn paard. Merk dat mijn leven heel erg aan het veranderen is en dat ik ontzettend uit kijk naar afstuderen, een verre reis maken en een eigen huisje :)

Het ongeluk is niet niks geweest en merk dat ik er echt door veranderd ben. Zoals nu met al die verfklusjes echt last van mijn rug maar het herstelt wel vrij snel en gelukkig vind mijn pa het niet erg om te helpen als hij tijd heeft.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 09:53

Ja ik heb 20 februari een afspraak, maar moet eerst op de foto *zucht*. Dit traject heb ik nu al 2 keer doorlopen en ik weet gewoon dat er niks uit een foto komt. Maar goed, dat is eerst nodig voor een scan.

Wat balen he van die conditie. Maar is het niet de bedoeling om de fysio juist af te bouwen ipv op te bouwen :')? Wel leuk dat je nu in huis een beetje bezig bent, maar ik herken het snel last hebben van je rug wel heel erg. Wel goed dat je je studie ook weer volledig hebt opgepakt!! Op dit moment is slapen ook een drama hier.

Ik moet volgende week eigenlijk beginnen met stage maar ik zie dat echt totaal niet zitten. Helaas zal het wel moeten. Na 2 uurtjes in een stoel zitten weet ik al niet meer hoe ik moet zitten, heel erg irritant.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:13

Nog steeds een actieve mee lezer ;)

Umm ik ben jaren geleden ook van een paard gevallen en heb daarbij mijn stuitje (gelukkig niet gebroken) gekneusd gehad.
Mam heeft toen voor mij een band gehaald bij het groen kruis. Dit verlicht de druk op je rug en kan je veel makkelijker zitten. Misschien helpt jou dat ook nynke?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 12:16

He lucifertje bedankt voor de tip!! Dat klinkt wel als een fijn hulpmiddel. Zal er even achteraan gaan.

Het second opinion gedoe voor m'n rug is nu eindelijk ook in werking gezet. Ook al komt er niks uit, even een extra check lijkt me geen overbodige luxe.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:59

Ja die medische molen kan een drama zijn! Enige tip die ik kan geven is dat jezelf heel goed op moet letten en alles opschrijven. Misschien zelfs een logboekje bijhouden wat je hebt gedaan die dag en waar het pijn doet, evt. ook gradaties.

Ik begreep vd fysio dat klachten doorgaans komen door een diversiteit aan oorzaken en dat het een het ander versterkt. Maar dat hoef je iemand die met paarden werkt niet te vertellen :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:20

Bedankt voor je tip Esther!! Dacht dat ik de vorige keer al geantwoord had maar vergeten dus. Hoe gaat het bij jullie? Hier wel redelijk, ik ga mijn fysio afbouwen naar 1 keer in de week omdat ik op dit moment meer last heb van mijn knie dan van mijn rug.

Vrijdag krijg ik mijn advocaat met iemand van de tegenpartij op bezoek... De eigenaar van het paard heeft schade erkend dus hopelijk komt er nu een beetje schot in de zaak. Ze wilden 50% van de schade bij mij zelf neerleggen maar ik heb gelukkig hele sterke argumenten waarom dat niet zo is dus ik hoop op een goede afloop en dat ze natuurlijk 100 % gaan vergoeden.

Even een vraagje.. Mijn mams is binnenkort jarig, wat vinden jullie hier van als cadeau en welke vinden jullie het mooist?:

http://www.mooieschilderijen.nu/dieren- ... 4509an0201
http://www.mooieschilderijen.nu/dieren- ... 4509an0200

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:35

Nynke erg mooi cadeau! Vind beide schilderijen erg mooi. Voorkeur gaat denk ik naar nummer 1.
Fijn dat je fysio kan afbouwen, en ik duim voor je mee dat ze 100% gaan vergoeden. Er zit iig schot is de zaak, top :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 13:37

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:09

Wauw wat een geweldig paardje, ook helemaal mijn type! Leuk dat je weer voor een paardje wilt gaan kijken! Succes met de zoektocht :)

Hier gaat het best goed. Nog steeds erge ups en downs. Ben al 4 weken kwakkelig met verkouden, griepperig en moe.. en veel hoesten werkt niet zo goed voor mn rug.. vorige week weer controle voor mijn rug gehad en de foto zag er goed uit, dus dat is mooi :) pinnen blijven in mijn rug zitten, tenzij ik er last van ga krijgen. Dus rug over het algemeen positief, maar mijn weerstand even wat minder!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:12

Ja leuk is ie he, vind em echt leuk.. Kijk dagelijks even t filmpje haha. 3 maart ga ik er heen.

Ah wat balen zeg.. Al bij de dokter geweest voor een kuurtje? Wel fijn dat je rug er goed uit zag! Dat die pinnen blijven zitten.. Bij m'n oude roomie uit t ziekenhuis gaan ze er over 3 maanden uit, zij heeft er geloof ik ook wel last van.

Hier ook nog steeds ups en downs hoor.. Balen is dat he? Ene dag huppel ik fluitend rond en de andere dag kan ik haast niet van de bank af komen.. Nja zal er wel bij horen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 08:09

Lang geleden dag ik hier ben geweest!

Leuk paard zeg :) zou leuk zijn voor je als je weer een geschikt paardje kan vinden! Ik ga binnenkort maar wat spullen online gooien. Een paard komt er de aankomende jaren toch niet meer in hier.

Met mij gaat het best wel goed. Alleen net als Eva verminderde weerstand waardoor ik voor de 2e keer ziek ben . Rug doet niet super veel pijn maar word er wel door beperkt en energie is echt op aan het einde van werkdag.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 13:09

Esther was het eigenlijk met je eigen paard gebeurt?? Ben je er gewoon even helemaal klaar mee? Kan het me goed voorstellen hoor.

Gelukkig dat het redelijk gaat met je rug, en dat alles veel energie kost kan ik heel goed inkomen. Hier net zo. Best frustrerend maar ja, lichaam heeft er gewoon best een klap van gehad. Balen dat je ook een verminderde weerstand hebt. Goed uitzieken hoor, anders duurt het alleen maar langer.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:59

Onze merrie is enkele weken daarvoor ingeslapen. Dit was een paard van een ander.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 14:08

Oh ja dat kan ik me herinneren. Dan kan ik het me helemaal voorstellen Esther.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:17

Liefde voor het paard is absoluut niet weg hoor. Maar ik wil me niet zo jong weer vastleggen aan een paard waarvan het maar afwachten is hoe goed hij het doet en maar hopen dat hij niets mankeert :n verschrikkelijk die bezorgdheid. Dat mis ik dus totaal niet :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 15:35

Heb je helemaal gelijk in hoor Esther! Ik moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind om die bezorgdheid en vooral verantwoordelijkheid even niet heb. Maar ik kwam deze tegen en vind 'm gewoon te leuk om niet te gaan kijken.. Komt net weer bij de fysio weg.. Had wat dozen getild vandaag dus had al last van m'n rug, fysio even met de spieren in m'n rug aan de gang geweest. Nou ik ga straks eerst even plat! Hebben jullie ook van die gevoelige spieren?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:04

Het zou heerlijk zijn toch mocht het klikken tussen jullie!

Tillen is zo te horen dus nog aardig belastend! Lekker liggen scheelt een hoop. Ik heb ook last van spieren. Zelfs nog een hele gevoelige plek op de plaats vd breuk. Voel het alleen als ik er op druk en niet als ik beweeg ofzo :+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 23:10

Tillen is inderdaad nog belastend, niet doen dus :+. Ja die poedersuiker spieren.. Hoop dat dat gauw beter wordt maar m'n fysio probeert de spier nu elke keer een beetje weg te drukken als het ware. Dat helpt op het moment zelf wel, maar daarna voel ik me als een deuk in een pak boter :').

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:17

Hoi allemaal wil jullie allemaal veel sterkte wensen ben zelf een keer van een shet gevallen en had een gekneusde rug het geen al absoluut niet fijn was.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:08

Dankjewel Franka! Het gaat allemaal zo snel maar weer helemaal de oude worden duurt zo lang...
Gekneusde rug is ook niet prettig. Lang last van gehad ook?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 12:06

Da's ook niet prettig Franka!

Pfff, ik heb echt een slechte nacht/ochtend gehad.. Lang geleden dat ik zo'n rugpijn had. Vanmiddag weer naar de fysio :).

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:13

Bah dat is vervelend! Moet je nog aan de bak voor school of ben je lekker vrij? Ben je trouwens aan het sporten onder begeleiding of houden ze je echt bezig met sportmassage en oefeningen enzo?

Ik was vanmorgen eindelijk een dag vrij... vroeg op bed en poging tot uitslapen. Echter deden de spieren zo'n last (wel vaker last van 's ochtends) dat ik mijn draai niet meer kon vinden. Dus toen toch weer optijd bedje uit. Scheelt.. kon ik lekker uitgebreid ontbijt klaar maken voor mezelf en van de overgebleven eiwitten schuimpjes maken :9

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 12:16

Ik ben vrij gelukkig.. Ik word vandaag gebeld of ik aangenomen ben bij een makelaars kantoor voor mijn stage, had gister een gesprek. Verder alleen fysio vandaag al moet ik zeggen dat de fysio behoorlijk m'n strot uit begint te komen :P .

Ah vervelend dat je niet even lekker uit kon slapen, ben je eindelijk een dagje vrij.. Maar herken 't wat je beschrijft wel. Maarrr lekker uitgebreid ontbijten is ook wel een keer lekker :D. Doe jij nu weer 5 dagen werken?