Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:46

@ None, ik ben dinsdag ochtend gaan hardlopen en dat ging super, en ik kom terug, wil de kraan van het bad open draaien dus ik buk wat en het schiet in m'n rug :+ Kon nog net op de badrand gaan zitten anders was ik gevallen omdat het ineens er in schoot. Ben toen nog wel gaan werken, gisteren en vandaag ben ik thuis gebleven. Ik kan weer gewoon lopen, maar moet wel voorzichtig doen. Bukken en tillen doet echt nog pijn (en juist nu besluit m'n hond dat ie 3x moet overgeven in z'n bench :+... timing :P )

Winged

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:06

-O- vriendin van mij 'jij gaat toch ook de 4 mijl lopen' 'ja' 'oh N (vriend) ook! Hoe snelwil je hem doen dan' 'rond de 30'... 'oh vet langzaam ja, N wil hem in minder dan 25 minuten doen'.

Uh ja, dat is een kerel die dagelijks op het voetbalveld staat. Kom op zeg... -O-

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:11

Dat is toch dik 6km, ik vind dat in 30 min echt super goed! Wat een super stomme reactie. :\
Je doet t toch lekker voor jezelf? Als ik t in 30 min kan zou ik al heel trots zijn!

Linnke, oef, even echt uitkijken hoor. Loop lekker rustig en los in je rug!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:19

Ik ben er net weer van STR Les 8 :) Ging heel goed! Het begon halverwege keihard te regenen, dus ik heb een flink stuk gerend om bij mijn opa en oma te komen om te schuilen. Toen ik er bijna was, werd het weer droog, dus toch doorgegaan. Was net klaar met de 4 minuten, stuk keihard gerend, nog een minuutje lopen en toen begon de 3 minuten ook alweer := Heb de rest gewoon uitgelopen! Ben nu best kapot, haha.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:22

Mijn nieuwe hardloopkleren! :):) (Schoenen+broek)

Afbeelding

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:24

Ow jammer, kan het vanaf hier niet zien. Zal vanavond thuis wel eens kijken. :)

Ik denk dat ik van mijn intersport bon ook nog wat extra kleding ga halen. Altijd makkelijk. :j

Zou toch uitkijken om met al te veel pijntjes te gaan rennen hoor. Zometeen forceer je de boel misschien. Zou zonde zijn. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:42

Stoer Liedje!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:46

Lekker motiverend Winged... en die vriendin loopt zeker zelf niet ;) In 30 minuten 6,4 km is hartstikke super! Ik heb hem 4 jaar geleden in 37 minuten gelopen (en toen niet zo fanatiek getraind als ik had gehoopt) en daar was ik al erg blij mee. Wil nu ook proberen het rond de 30 minuten te komen... iig minder als 35 min.
Vandaag les 16 (2006) gelopen ging wel prima... moet mezelf echt inhouden en kleine pasjes maken... bij te grote stappen krijg ik snel last.

@Liedje... leuk zeg.. wat voor schoenen heb je?
@linnke, wel uitkijken hoor... je hebt maar één rug en die moet nog een tijd mee.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:58

Mooi Liedje! Ik wil ook nog zo'n broek. :)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:01

Perrysport, 19,- en dan krijg je nog 20% korting met zo'n os medaille sticker! Vind hem ook erg mooi!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:29

Liedje, mooi!

Linnke, ik zou absoluut niet gaan lopen met rugpijn. Je gewrichten (waaronder dus je rug) moeten alle klappen opvangen. Dus het zal al erg pijnlijk zijn. Waarschijnlijk ga je dan verkrampt lopen en maak je meer kapot dan dat je goed doet aan je lijf. Als ik jou was zou ik lekker gaan fietsen en anders wandelen.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:47

Mooi hoor Liedje.

Ik ben weer terug van een paar dagen Andijk zonder Bokt........ Ik ben elke ochtend ff rondje over de dijk gaan hardlopen. Heerlijk was dat. Na een week niet lopen ging het niet super makkelijk maar goed genoeg in elke geval. Zal even proberen om alles bij te lezen

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:26

Liedje: mooie nieuwe sportspulletjes!!!

Hier vandaag rustdag! 2 paarden gereden en stuk gefietst! Dadelijk uit eten!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:01

Liedje,

Mooie kleding! Gave broek!

Ik zie dat hier ook meiden gaan lopen ondanks pijn. Ik vraag me af of je dan niet te veel van je lichaam vraagt? Pijn is toch een beetje de stem van je lijf.
Hebben jullie wel goede schoenen + houding?

Ik ben nu net thuis van m'n werk en ga zo eten, douchen en naar bed. Morgen weer om half 6 op dus het lopen schiet er jammer genoeg bij in al beweeg ik momenteel op m'n werk ook heel veel, zwaar lichamelijk werk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:30

Wat een leuke kleding zeg.

Vandaag voor het eerst gerend met de endomondo app. Was al vrolijk begonnen toen ik bedacht dat ik hem op walking had staan dus even stop en weer opnieuw. Ik ga nog niet zo hard. Had (natuurlijk wel samen met het wandelen tussendoor want ik volg STR) een gemiddelde snelheid van 9,55 km. Geen idee of dat wat is, maar voor mijn gevoel stond ik bijna stil. Was de eerste keer dat ik drie blokken van 5 minuten moest dus het was even tempo zoeken hoe ik het ook vol kon houden. Op het eind ging het echt lekker.

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:39

Hoi allemaal,
Ik wil ook graag gaan meeschrijven in dit topic. Ik heb nog niet veel terug gelezen.
Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen (nou ja meer joggen). Heb nu les 7 van evy gelopen.
Als ik aan het lopen ben kijk ik ook regelmatig op mijn horloge, deze tijd klopt niet altijd met de tijd die evy noemt.
Vindt het nu wel fijn om met een muziekje te lopen, was eerst begonnen met een ander schema.

Groet Jannie

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:50

Ik wil me hier ook melden.

ik wil morgen gaan beginnen met hardlopen.
Even kijken of ik mijn sportschoenen nog kan vinden :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:26

Welkom Itrichta en Tallie!

Ik heb besloten maar te wachten met hardlopen tot ik weer helemaal de oude ben en weer op mijn kamer ben (daar liggen ook mijn schoenen :P). Maar als ik dan weer begin heeft er toch wel 1,5-2 maanden tussen gezeten dat ik niet heb gelopen. Ik was bij les 13, is het dan slim om weer helemaal opnieuw te beginnen of wat zal ik daarmee doen?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:58

Itrichta schreef:
Als ik aan het lopen ben kijk ik ook regelmatig op mijn horloge, deze tijd klopt niet altijd met de tijd die evy noemt.

Ik had ook het gevoel dat de twee minuten niet daadwerkelijk twee minuten duurden. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik geen horloge droeg en dus niet steeds naar de tijd kon kijken waardoor deze mogelijk voor mijn gevoel sneller ging. :')

Maar scheelde het veel? Of gaat het slecht om wat secondes...

Ik heb nog steeds ontzettende spierpijn dus ben niet gaan lopen vandaag. Morgen zal die spierpijn ook nog niet over zijn dus ga op z'n vroegst zaterdag weer lopen. Wil m'n ongetrainde spieren niet overbelasten dus ik begin maar in slakkengang. :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:05

Ik heb dat idee bij Evy dus ook af en toe.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:26

Ik heb maar niet gelopen, paardrijden was meer dan voldoende belasting voor m'n rug (maar man, wat een heerlijke rit!)

Ik heb ook het idee bij evt dat het zo nu en dan niet klopt, die tijd.
@ nanne: ik weet zeker dat ik de goede schoenen heb, ben er voor naar een speciaalzaak geweest. De pijn komt ook niet van het rennen maar door een verkeerde beweging tijdens het bukken ofzo.
Verder luister ik wel naar m'n lijf, maar ik probeer er wel zoveel mogelijk uit te halen :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 06:56

Das raar, dat de tijd bij Evy niet klopt :? Ben dan ook wel benieuwd of het inderdaad om secondes gaat. Want heeft dat dan niet te maken met het moment dat ze begint te praten dat je een overgang moet maken en als ze dan klaar is met praten dat dan de tijd voorbij is?
Ik zou het verder niet weten hoor, heb de hele app nog nooit beluisterd ofzo, dus zou best kunnen dat ik er compleet naast zit. :+

Ik heb eigenlijk wel 'last' van mijn schenen. Woensdag dan voor het laatst gelopen, maar vandaag nog een rondje lopen ga ik voor de zekerheid uitstellen tot morgen. Het viel me op toen ik gisteren mijn laarzen aandeed om te gaan paardrijden en de laarzen irriteerden nogal op mijn schenen.
Ik vroeg me ook af hoe je aan zo'n scheenbeen blessure kan komen, ik heb inmiddels het goede schoeisel en naar mijn idee is mijn loopje ook goed. Wat zou er verder dan nog aan kunnen schelen? Naar mijn idee bouw ik ook niet te snel op.
Hoe kan je zo'n blessure het beste voorkomen?

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:21

Ik ga zo even een rondje lopen. In de planning staat ongeveer 5 km lopen. Probeer het in een half uurtje te doen.

Stacey ik heb ook snel last van mijn schenen. Fysio gaf aan dat het ook aanleg kan zijn. Ik heb het bijvoorbeeld erger als ik op ongelijke grond loop. Op asfalt valt het wel mee. Bij mij is het zo dat als ik regelmatig loop ik er minder last van heb. Volgens mij is het ook een kwestie van afharding. Je lijf moet er ook aan wennen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:21

Komt vaker bij vrouwen voor, omdat die een zwakkere botstructuur hebben. Maar door impact, wordt dat weer harder. Dus rustig opbouwen
Je kan beter op zachte ondergrond dan asfalt lopen. Dan heb je extra demping van de ondergrond.
De bovenste zijn vooral als het zich uit in je bot.
En natuurlijk kan dat ook komen door oude schoenen of schoenen die niet aangepast zijn aan je voet (pronatie e.d.)

Ook kan je last hebben van te snel groeiende spier. Dan kan omhulsel niet hard genoeg mee groeien.
Daarom heel rustig opbouwen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:13

Ik heb gister een horloge gekocht voor het hardlopen. Ik had zelf geen horloge en liep nu steeds met het horloge van m'n pa in m'n hand. Ja, dat loopt natuurlijk niet.