Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 07:43

echt super corine, hopelijk laat de tweede niet lang op zich wachten.

Joanne, klusse van het weekeind, duimen mee dat de klus goed geklaard wordt ;-)

Toch wel heel fijn en leuk om zo alles terug te lezen. Ben wel heel benieuwd hoe het voelt, zwanger zijn. Denk waar ik het meest tegenop zie, ooit als ik zwanger wordt moet je bevallen... ppfff alleen de gedachte al haha. maar als het daar is kan je toch niet meer terug en zal het hopelijk meevallen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:02

Bevallen, ik moest gister ook even slikken :+ ...
Was opeens paniek bij de vk, had een invaller en ze schatte op gevoel dat het kind heel groot was, dat ie nu al op 36 weken zit. Dus ze slingerde het echo apparaat aan: k wil nu een groei echo! Anders moet je naar de gynaecoloog..
Nou daar lig je dan op de bank, fijn.
Zij meten, hoofdje zat al op bijna 35 weken :oo
gemiddeld zat het kindje op 33+5 en ik was gister 32+4. Dus over het algemeen viel het binnen de marge.
Maar omdat zij zo paniekte, was ik ook geschrokken.
Ze dacht aan zwangerschapsdiabetes maar qua grootte van het kind hoefde ik nu niet te testen.

Maar ik krijg een kind met een groot hoofd :+ au.
Als ie ook maar veel hersens heeft dan :P

Nell_

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:22

Eigenlijk ook slecht dat een vk zo gaat paniekeren :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:33

ja want daardoor voelde ik me ook niet zo happy zeg maar. En achter af viel het dus mee.
Hij loopt een week voor. Komt ie ook maar een week eerder! :P

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:02

Nell gefeliciteerd!!!
Vind het ook belachelijk dat een vk zo gaat paniekeren! Dat is juist degene die rustig moet blijven :)

Hier ook weer voor een check up geweest, helaas was mijn bloed niet helemaal goed en heb ik tabletten gekregen om de tekorten aan te vullen en over 4 weken weer bloed prikken. Dan gaan ze kijken of de waarden dan omhoog zijn gegaan. Schijnt iets met stofwisseling en hormonen te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:07

het bevallen zelf daar pas ik de struisvogeltactiek op toe :+
tot het moment daar is, ga ik ontkennen dat het ooit moet gebeuren denk ik :')

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:09

Goede tactiek, geloof dat ik die ook maar ga toepassen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:10

:D :D

ik vind het voor het echie gaan al spannend genoeg nu hihi :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:11

Ik ga technieken toepassen die mijn fysio me uitlegt. Dat heb ik met een helse massage ook 'moeten' doen en dat was zo bijzonder! Ik voelde in een keer geen pijn meer! Echt bizar :) !
Zij zei dat ik mijn baby moest omringen en me daarop moest concentreren, op dat kleine hummeltje in mijn buik. Het voelde echt als een soort wonder, zo gek! En normaal ben ik eigenlijk helemaal niet zweverig, maar dit voelde echt bijzonder <3 .

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:19

gefeliciteerd nell!!
MT jeetje dan schrik je idd!! gelukkig valt het binnen de marge!, mijn beeb loopt juist achter met groei, het is een kleine lichte ukkepuk zei de gynaecoloog bij mijn beeb komt het door de 2 navelstrengvaten, ze word nu elke week gemeten ( dr hoofd en dr been) maar ik heb een hele kleine buik als ik mij vergelijk met andere zwangeren, maar kon verder geen kwaad
mocht de baby te weinig voeding krijgen gaan ze haar halen..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:28

Dat schatten van de VK moet je niet te serieus nemen als ze dat niet tijdens een echo doen hoor.
Bij mij werd beeb in week 39 op 6 pond geschat door een zeer ervaren mevrouw... Yurian woog dik 8 pond (dat was dan ook mijn eigen voorstelling, hihi hi).

En bevallen? Valt mee, miljoenen gingen ons voor en ik zweer bij die ruggenprik :)

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:50

suze_ schreef:
het bevallen zelf daar pas ik de struisvogeltactiek op toe :+
tot het moment daar is, ga ik ontkennen dat het ooit moet gebeuren denk ik :')

jaa idd hele goeie. Ga ik op het lijstje erbij zetten

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:55

MT, dat is wel even schrikken als zo'n VK zo reageert. Gelukkig valt het allemaal mee.

Gefeliciteerd Nell!

Stormtitan, wat balen dat je bloed niet goed was. Welke waardes waren niet goed dan?

Ik vind het zo vervelend dat mensen je proberen bang te maken voor de bevalling. Gelukkig ben ik erg nuchter, tegen die tijd moet het eruit en dan komt het er ook uit en heel veel vrouwen zijn me voorgegaan. Ik moet zeggen dat zowel mijn moeder als mijn oma's allemaal 3 makkelijke bevallingen hebben gehad, dus dat vind ik ook wel een fijne maatstaaf. Gisteren had ik zo'n moment dat ik het al zo graag zou willen zien en vasthouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:57

:D

ik wil het op z'n Brigitte Kaandorps:
Leven zonder angst - Brigitte Kaandorp

Gisterennacht
Ik kon maar niet slapen
Ik lag te woelen in m'n ledikant
Ik telde 100.000 witte schapen
En die bleven maar staan
En die keken me aan
En ik riep ga nou eens aan de kant

Ik wil leven zonder angst
Ik wil branden zonder blaren
Ik wil geld zonder te sparen
Ik wil feest zonder gedoe
Ik wil zuipen zonder kater
Een horloge zonder later
Ik wil dansen zonder moe

Ik wil regen zonder jas
Ik wil varen zonder anker
Ik wil roken zonder kanker
'k Wil een salto zonder net
Ik wil alles weten zonder boeken
Alles vinden zonder zoeken
Ik wil slapen zonder bed

Jij zei vannacht
Joh, je bent niet goed lekker
Je woont niet zomaar gratis op Soestdijk
In het zweet uws aanschijns zult gij uw brood verdienen
En toen keek ik je aan
En toen wou ik je slaan
Want je had zo vervelend gelijk

Maar ik wil liefde zonder eind
Ik wil vrijen zonder zorgen
Van de avond tot de morgen
Ik wil mannen zonder tal
Ik wil doorgaan zonder stoppen
Ik wil binnen zonder kloppen
En een lijf zonder verval

Ik wil vreten zonder dik
Ik wil aangenaam verpozen
Zonder schillen, zonder dozen
Ik wil varkens zonder pest
'k Wil een kind zonder te baren
En zonder praktische bezwaren

Ik wil zwemmen zonder vest

Ik wil reizen zonder doel
Ik wil zeilen zonder haven
'k Wil een graf zonder te graven
Ik wil vissen zonder vangst
Ik wil oud zonder bederven
Ik wil dood zonder sterven
Ik wil leven
Ik wil leven
Ik wil leven zonder angst

al die andere dingen ben ik het ook roerend met dr eens trouwens :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:00

Bell gefeliciteerd!

Het zijn wel wilde wijn dagen hier dus hoop dat het nog werkt hahaha

Dinsdag mag ik trouwens m'n tattoo uit laten breiden! Had eigenlijk een afspraak voor 23 augustus sus dit komt wel goed uit aangezien ik hem af had moeten zeggen als het nu dalijk raak zou zijn

Stormtitan, goed dat ze je nu al in de gaten houden, waar wij van de week op kraamvisite waren, bij haar kwamen ze er pas een week voor de bevalling achter. Ze heeft het heel zwaar gehad toen terwijl ze al langer zei niet lekker te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:15

ach joanne lekker van genieten, straks heb je vele maanden nog dat het niet mag.
en de eerste 4 weken is er geen navelstreng en kan er ook niks doorgegeven worden qua drank en eten :)

en leuk tattoo uitbreiden!!

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:17

@ Nasan, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet welke waardes er niet goed waren ;) Het enige wat ik er uit op kon maken had het te maken met mijn stofwisseling, maar moet dat zeker de volgende keer goed navragen. Ik was nu eigenlijk een beetje overdonderd omdat ik het niet aan zag komen. Hopelijk heeft het ook te maken met de moeheid die ik heb en voel ik me straks weer veel fitter!!
@ Joanne, ik moet zeggen dat ze hier in Noorwegen wel alles heel erg goed in de gaten houden, daat ben ik wel erg blij mee!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:18

Ik ga geen struisvogel politiek toepassen voor de bevalling, laat mij maar precies weten wat er gaat gebeuren, en denken dat het heel pijnlijk wordt dan kan het achteraf alleen maar mee vallen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:25

er schijnt een heel goed boekje ovr te zijn.. iets van duik in je bevalling ofzo.

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:26

@ Stormtitan, ik was van de week ook even overdonderd dat ik B negatief was en geen antistoffen tegen rode hond had terwijl ik wel ingeënt ben, dus snap je heel goed. Volgende keer goed navragen. Daarom neem ik mijn vent ook mee dan kan hij helpen onthouden wat ze gezegd heeft. Gelukkig schrijven ze hier ook alles op een kaart en die neem je zelf elke keer mee, dus daar kon ik het ook op teruglezen.

Hoe vaak moeten jullie naar de VK? Ik heb nu 2 controles gehad en er zit elke keer 4 weken tussen.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:30

@ Nasan.. Heb even de medicijnen opgezocht op internet, ze vullen het schildklier hormoon aan. Blijkbaar werkt mijn schildklier niet goed!
Hier kun je ervoor kiezen om zowel naar de vk te gaan als naar de huisarts. Ik ga de ene keer dus naar de ha en de andere keer naar de vk. Nu moet ik alleen de volgende keer zowel naar de ha als de vk maar dat heeft te maken met het feit dat mijn bloed dus niet goed is! Ik ga ook elke 4 weken!!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:33

Die bevalling he dames, daar kijk ik dus zo naar uit he.....Hoe stom dat ook klinkt.
Nell, van harte!
Joanne, gewoon no worries, lekker klussen. Nog even snel die tatt erop rammen en klaar voor de beeb ;-) (ik moest dus inderdaad m'n afspraak die al een jaar stond weggeven....Heb ik maar aan mijn mama gegeven.)
Suze en saffier, ik had dat ook hoor, als je echt serieus klust wordt het ineens nog leuker en moet het nog vaker...
ST fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt, vind dat zelf ook wel een fijn gevoel.
MT balen dat de vk je dan toch een soortje van aansteekt met zo'n reactie.
Tessie wordt ook goed in de gaten gehouden, wat hebben we het toch eigenlijk luxe hé.
En Fiemo, hoe is het nog afgelopen met je kleine man?

Vandaag kamertje oud behang afstomen, en dan nog anti vlo spray halen om kamertje te behandelen aangezien de poezen daar altijd poesie paradise hebben gehad, even het zekere voor het onzekere.
Dan hoeft schoonpap alleen nog te verven en behangen en zijn we er klaar voor... Kamertechnisch gezien dan hé.
Hebben jullie trouwens al ideeen voor de teksten op jullie geboortekaartjes? Ik wil heel graag iets wat ook echt persoonlijk is, maar als ik google krijg ik alleen van die flut versjes die ik eigenlijk niet eens als voorbeeld zou willen gebruiken. Maar machtig moeilijk vind ik het, moet kort en krachtig en toch duidelijk....(of ik ben gewoon een moeilijk mens natuurlijk, dat kan ook ;-) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:45

hihi grappig fancimike, onze oude poezenkamer is ook ons evt. a.s. kinderkamertje :j
al zal de eerste 3 maanden iig kleine bij ons slapen op de kamer.

ben benieuwd hoe het wordt, laat je fotos zien?

ow geboortekaartjes.. ik heb ze voorbij zien komen met tenenkrommende gedichtjes brrr :o :x
absoluut géén gedicht komt er bij ons op :n wij denk aan enkel een leuke voorkant en binnenin dan de naam en gegevens. ow en dat er niet aan kraamvisite gedaan gaat worden :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:56

Fanci_mike: een tekst binnenin het geboortekaartje vinden wij vaak veeeeel te zoet, wij zijn meer van de humor :') . Heb op google naar 'geboortetekst humor' gezocht en daar een grappige zin gevonden.
Gisteren het kaartje voor een meisje afgemaakt (met het plaatje dat ik zooooo geweldig vind <3 ) , en gelukkig vindt mijn vriend hem ook top :D .

Nu verder met het jongenskaartje :D .

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:08

Een vriendin had een paar jaar geleden een leuk kaartje. Dat was zo'n boarding kaartje met wanneer hij geland was ed. Ook een beetje humor, dus dat vind ik ook leuker dan die zoete kaartjes.